Ketogeeninen dieetti (vielä kerran :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bigbear
  • Aloitettu Aloitettu
:david: -kysymys:

Mites ketodietillä menetellään pakkarin kanssa? Kun jos tavoitteena on pitää hiilarit alle 50g/päivä, niin salipäivinä ei pakkari siis kannata ilmeisesti nauttia, niin onko mitään millä korvata se, riittääkö esim. tavan proteiinijuoma salin päätteksi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitäis tiputtaa painoa hieman 80kg:sta alaspäin 1-2 kuukautta, sopisiko ketodietti hyvin tuon pituiselle ajalle? Kuinka paljon on mahdollista tällä menetelmällä laihduttaa tuossa ajassa?

:david: -kysymys:

Mites ketodietillä menetellään pakkarin kanssa? Kun jos tavoitteena on pitää hiilarit alle 50g/päivä, niin salipäivinä ei pakkari siis kannata ilmeisesti nauttia, niin onko mitään millä korvata se, riittääkö esim. tavan proteiinijuoma salin päätteksi?

Otan VHH-fanaatikkona tarvittavat hiilarit kasviksista ruuan yhteydessä, enkä huolehdi palkkarin yhteydessä hiilarista. Itse käytän palkkarina matalahiilarista fastin proteiinijuomaa (hh alle 5 / 100), johon sekoitan kreatiinia, joskus laitan lisäksi öljyäkin.

Kyllähän sitä voi laihduttaa vaikka yli 10 kiloa ellei kroppa mene täysin juntturaan. Eri asia sitten on, että kannattaako. IMO 2kk aikana maksimissaan 6 kiloa, ni säilyy lihaksetki edellyttäen, että palautuminen/ravinto/treeni on kunnossa.

Minä en nyt yritä millään tavoin mussuttaa enkä mitään kun en tästä asiasta paljoakaan tiedä, mutta siis eikö ketodieetti sitten laske ratkaisevasti vireyttä ja suorituskykyä? Itse olen aina laihtunut vetämällä kunnon ruisleipäsatsin aamulla, eli juuri silloin kun en edes ole yrittänyt laihtua. Olen huomannut että koko päivän aktiivisuustasoni on _huomattavasti_ korkeampi kun vedän hiilaria suht paljon, ja mässykohtauksia tulee minulle silloin myös paljon pienemmällä todennäköisyydellä.

Onko sitten niin että joillekin keto ei vain sovi? Vai vaatisiko tämä systeemi minun kohdallani vain totuttelua ja/tai tarkkaa hiomista syömisten suhteen?

Niin semmoinen david -kyssäri viel, että miten löytää riittävän monipuolinen ruokavalio jos satsataan noin pieneen hiilarimäärään?

Minä en nyt yritä millään tavoin mussuttaa enkä mitään kun en tästä asiasta paljoakaan tiedä, mutta siis eikö ketodieetti sitten laske ratkaisevasti vireyttä ja suorituskykyä? Itse olen aina laihtunut vetämällä kunnon ruisleipäsatsin aamulla, eli juuri silloin kun en edes ole yrittänyt laihtua. Olen huomannut että koko päivän aktiivisuustasoni on _huomattavasti_ korkeampi kun vedän hiilaria suht paljon, ja mässykohtauksia tulee minulle silloin myös paljon pienemmällä todennäköisyydellä.

Onko sitten niin että joillekin keto ei vain sovi? Vai vaatisiko tämä systeemi minun kohdallani vain totuttelua ja/tai tarkkaa hiomista syömisten suhteen?

Kaikki ei sovi kaikille ja se mikä on sinulle paras ei välttämättä käy toiselle ollenkaan, joten absoluuttista totuutta ei tässäkään ole. Itse tiputtelin painoa ihan kohtuuhiilareilla, mutta ajattelin kyllä kokeilla jossain vaiheessa tätäkin jahka tulee ajankohtaiseksi.

Muistaakseni jossain törmäsin tutkimukseen missä ketolla menee noin kaksi viikkoa elimistöllä tottua hiilareiden "vajeeseen" jonka jälkeen vireys muuttuu paremmaksi. Siltikään se ei vastaa täysin normaalia elimistön tilaa, mutta tässä on varmasti henkilökohtaisia eroavaisuuksia.

Jos laihdut jollain tavalla mikä sinulle sopii, niin miksi muuttamaan tätä. Syö niin kuin syöt ja laihdu kuten laihdut :)

Semmonen varoituksen sana, että olkaa sitten tosi tarkkana kun siirrytte tavalliseen ruokavalioon. Se on aivan helvetin hankalaa. Kiloja pamahtaa mukavasti takaisin, jos tosiaan ei oo tarkkana. Nesteistä tulee tietenkin, mutta kyllä sitä ihraakin tuntuu tulevan, jos tarkkaan ei mieti mitä pistää suuhunsa.

IMO. Se ketoosi-osuus on vielä lastenleikkiä, mutta "normaaliin" ruokavalioon siirtyminen tuottaa todella monelle ongelmia. Itse tuon kokeneena ja sivusta seuranneena tuli vaan mieleen.

Niin semmoinen david -kyssäri viel, että miten löytää riittävän monipuolinen ruokavalio jos satsataan noin pieneen hiilarimäärään?

Eikä mulla vierystaso ole mihinkään laskenut. Siinä kohtaa kun keho on reippaasti ketoosin puolella olo on hyvä. Pitemmissä sarjoissa tuntuu paukut loppuvan aikaisemmin kesken, mutta ei muuten mitään ongelmaa. "Mässykohtaukset" viittaa mun mielestä siihen, että et ole kunnolla ketoosissa vaan roikut siinä välimaastossa. Se välimaasto on just kettumainen olla. Tosiaan väsymystä, päänsärkyä, yms ilmaantuu ainakin mulle. Menee kyllä ajan kanssa ohi kunhan vaan keto potkaisee itsensä kunnolla käyntiin.

Kuten sanottua monipuolinen ravinto virallisterveellisistä lähteistä ei taatusti käy toteen low carbilla. Ne totuudet pitää tosissaan unohtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom