Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by miisu
Ihminen on myös luontaisesti "laiska" ja yrittää päästä päämääränsä mahdollisimman helposti ja nopeasti vaivaa näkemättä. Ketogeenisen dieetin uskotaan tuovan tuloksia nopeasti, ja niinhän se tuokin jos vaakaan katsotaan, mutta kuinka suuri osa pudotuksesta on puhdasta rasvaa?
Originally posted by bigbear
Onko tuo eka vastaus tähän threadiin se totuus,eli elimistö ei menisi ketoosiin tällä VLCD dietillä? Ihmeen hyvin jaksoi tänään aamulla 0630 yö vuoron jälkeen käydä tunnin spinningissä
Mulla kun ei ole lihaksia :D niin haluan vaan tiputtaa painoa ,jotta verenpaine ynm arvot normalisoituvat ja sitten salille.
High carb-low fat-dieetti on huomattavasti helpompi kun saa syödä useimpia tavallisia ruoka-aineita. Älykkyydellä ei tässä ole kovinkaan paljon vaikutusta, vuosikymmenien rasvojen parjaaminen on syöpynyt ihmisten mieliin. Lisäksi tälläiset asiat eivät ole kovinkaan yksinkertaisia ja viisaammatkin asiantuntijat kiistelevät jatkuvasti aiheesta.Originally posted by Antti
Kertokaahan mikä sitten on syynä siihen, että monet bodarit kuitenkin käyttävät high carb, protein-low fat diettiä menestyksellä. Ovatko he tyhmiä kun eivät tajuu, että ketolla lähtisi enemmän rasvaa ja lihakset säästyisi paremmin.
Originally posted by Antti
Kertokaahan mikä sitten on syynä siihen, että monet bodarit kuitenkin käyttävät high carb, protein-low fat diettiä menestyksellä. Ovatko he tyhmiä kun eivät tajuu, että ketolla lähtisi enemmän rasvaa ja lihakset säästyisi paremmin.
Täytyy nyt kuitenkin muistaa mitenkään colea soimaamatta että myös muita stimulantteja on ollut mukana. Tavallisella kansalaisella ei taida tuo lihasmassan kasvattaminen miinuskaloreilla onnistua edes ketodieetillä.Originally posted by mtk77
Lukekaapa mitä colemanni on kirjoittanut aiemmin ketodietistä, muistaakseni hän oli kovin tyytyväinen. Rasva paloi ja miinuskaloreista huolimatta pystyi kasvattamaan lihasta. Yhtenä syynä oli että pystyi syömään tarpeeksi proteiinia ilman, että kalorit nousi liikaa. Korjatkaa jos olen ymmärtänyt tuon colemannin pointin väärin.
Oliskos tuosta väitteestä jotain numeerista tietoa (=faktaa), jossa esim. verrattaisiin rasvan häipymistä ja lihaksen säilymistä low-carb ja medium-carb dieeteillä? Minusta on ainakin hyvin vaikea arvioida kuinka suuri osuus pudotetusta painosta on rasvaa ja paljonko lihasta. Myöskin näissä rasva%-mittauksissa on omat ongelmansa.Originally posted by turre101
....Käytännössä rasva häipyy ja lihakset ei.
...ihan faktaahan tuo on alusta loppuun koko systeemi.
En ole kokeillut, koska jonkin ravintoaineen yletön rajoittaminen on mielestäni nyky-yhteiskunnassa vaikeaa ts. on huomattavasti helpompaa sallia dieetissä myös hiilihydraatteja. Myöskin ketoositilan mittaamisessa pitää nähdä oma vaivansa (tiedän, ettei ole pakollista ja että voi vain luottaa tunteeseen ym. merkkeihin ketoosista). Viittasin ketoosidieetin kohdalla näennäisten tulosten nopeaan saavuttamiseen. Olen pahoillani, että muotoilin kappaleen huolimattomasti.]Originally posted by panda
Mistä päättelet, että ketodietti on vaikeaa? Oletko kokeillut?
Tässä postauksessasi taas väität, että ketodietti olisi helppoa, ja laiskat diettaa ketoillen. Et taida nyt itsekään tietää mitä ajattelet?
Onko tavoitteena ketoosi, jos hiilareita lisätään tuntemusten mukaan? Mikä etu kyseisellä menetelmällä saavutetaan verrattuna esim. medium-carb dieettiin?]Originally posted by Anssi
Anyway, eli siinä aloitetaan vähentämällä dramaattisesti hh-saantia ja lisätään reippaasti rasvan saatia (kaikkia rasvoja) ja proteiinin saantia lisätään kohtuullisesti. Tämä aloitusvaihe kestää n. 1,5-2 vk, jonka aikana etsitään itselle sopiva hh-setpoint. Jos väsymystä yms. ilmenee niin hiilareita lisätään pikkuhiljaa (hyvin varovaisesti) ja mahdollisesti otetaan suht iso hh-annos heti harj. jälkeen. Sitten n. 2 pv hiilaritankkauspäivät, jolloin rasvan ja proteiinin saantia vastaavasti vähennettään. Siitä eteenpäin se jatkuu niin, että n. 5 pv tätä ja sitten hh-tankkaus jne.
Oliskos tästä jotain tarkempaa evidenssiä, että hiilareita sisältävällä ruokavaliolla tehty energiavaje EI purisi rasvoihin?Originally posted by Phat
Pointti lienee juuri se että vaikutetaan laihtumisen laatuun: energiavaaje puree nimenomaan rasvoihin.
Originally posted by Antti
Sakkeus, jos otetaan sama henkilö kahdella vaihtoehdolla:
a) 2200kcal proteiineista ja hiilareista
ja
b) 2200kcal proteiineista ja rasvoista
ja molemmat syövät proteiineja yhtä paljon, niin kummalla vähenee rasva enemmän ja vastaavasti samalla säilyy lihas paremmin.
No johan nyt on prkl ! En mä mitään oo TUOMINNUT :curs: . Oman käsitykseni mukaan toin esille muita vaihtoehtoja, ja koska olen niin perkeleen tyhmä, että en VIELÄ tiedä kaikkia maailman asioita, niin joudun niistä tässä ottamaan selvää. Ja sekös nyt sitten on kauheeta... . Kun kerran yrittää asioita selvittää niin eikö sitä voi tehdä samantien kunnolla ettei tarvitse vuoskaudet treenata ja syödä päin persettä (ja itkeä kun mitään ei tapahdu, vaikka olen tehnyt juuri niinkuin sanottiin), koska joku tietäväinen "näin-on-aina-tehty-näin-tehdään-edelleen-eikä-muuta-vaihtoehtoa-ole" -hemmo niin sanoo?! Useimmat tähän varmasti tyytyvät, mutta valitettavasti EN ole yksi heistä. Jos tiedätte miten homma toimii, niin miksi ihmeessä sitä on niin vaikea selittää KUINKA se loppujen lopuksi sitten toimiikaan??!Originally posted by Sakkeus
Näin sanoo Miisu jolla ei ole omaa kokemusta systemaattisesti kokeillusta pidemmästä syömättömyydestä ennen treeniä, eikä ketodieetistäkään, ja silti Miisu tuomitsee molemmat ....
koska joku tietäväinen "näin-on-aina-tehty-näin-tehdään-edelleen-eikä-muuta-vaihtoehtoa-ole" -hemmo niin sanoo?!
No johan nyt on prkl ! En mä mitään oo TUOMINNUT :curs: . Oman käsitykseni mukaan toin esille muita vaihtoehtoja, ja koska olen niin perkeleen tyhmä, että en VIELÄ tiedä kaikkia maailman asioita, niin joudun niistä tässä ottamaan selvää. Ja sekös nyt sitten on kauheeta... . Kun kerran yrittää asioita selvittää niin eikö sitä voi tehdä samantien kunnolla ettei tarvitse vuoskaudet treenata ja syödä päin persettä (ja itkeä kun mitään ei tapahdu, vaikka olen tehnyt juuri niinkuin sanottiin), koska joku tietäväinen "näin-on-aina-tehty-näin-tehdään-edelleen-eikä-muuta-vaihtoehtoa-ole" -hemmo niin sanoo?! Useimmat tähän varmasti tyytyvät, mutta valitettavasti EN ole yksi heistä. Jos tiedätte miten homma toimii, niin miksi ihmeessä sitä on niin vaikea selittää KUINKA se loppujen lopuksi sitten toimiikaan??!
Mulle "mainostettiin", että täältä löytyy TIETOA. Paskat täältä mitään tietoa löytyy, pelkkiä olettamuksia, joihin ei tahdo järkiselityksiä löytää kaivamallakaan!
Anteeksi tämä "purkautuminen", mutta jos jotakuta vituttaa mun suhtautuminen asioihin niin eipä kyllä paljon ole monen teidänkään asenteessa kehumista. Eivät kai nämä jutut mitään valtiosalaisuuksia ole?! Ugh! :itku:
Myöskin ketoositilan mittaamisessa pitää nähdä oma vaivansa (tiedän, ettei ole pakollista ja että voi vain luottaa tunteeseen ym. merkkeihin ketoosista
No johan nyt on prkl ! En mä mitään oo TUOMINNUT
Mulle "mainostettiin", että täältä löytyy TIETOA. Paskat täältä mitään tietoa löytyy, pelkkiä olettamuksia, joihin ei tahdo järkiselityksiä löytää kaivamallakaan!
Originally posted by Anssi
Lueskelin eilen sellaista opusta kuin Serious Strenght Training (2. painos). Siinä oli esitetty Dr. Di Pasqualen näkemys kiertävästä ketogeenisestä dieetistä voimailijoille. Ihan mielenkiintoista luettavaa.