kestvyys,ei hormonitasojen nousua?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siirryn massa/ voima reenistä kesytävyys treeniin jossa sarjojen pituudet tulevat olemaan kaikille lihasryhmille väliltä 12- 16 toistoa.

Lyhyet 3-10 sarjan treenit ainakin kyykyissä aiheuttaa selvästi hormonitasojen kasvua. Kysymys kuuluu, että pysyvätkö hormoni tason normaaleina tälläisessä kestävyys luontoisessa treenissä treenissä?

Kiitos etukäteen viisaista VASTAUKSISTANNE.

Originally posted by Powermaster
Siirryn massa/ voima reenistä kesytävyys treeniin jossa sarjojen pituudet tulevat olemaan kaikille lihasryhmille väliltä 12- 16 toistoa.

Lyhyet 3-10 sarjan treenit ainakin kyykyissä aiheuttaa selvästi hormonitasojen kasvua. Kysymys kuuluu, että pysyvätkö hormoni tason normaaleina tälläisessä kestävyys luontoisessa treenissä treenissä?

Kiitos etukäteen viisaista VASTAUKSISTANNE.

Miksi pelkäät hormonitason nousua? Kyllä pitkätkin sarjat nostavat hormonitaso vähän normaali tasoon nähden. Se nousu vaan ei taida olla kovin järisyttävä minkä saat aikaan normaalilla puntti treenillä.

No niin, odotinkin, että tähän varmasti tullan " miksi pelkäät hormoni tasojen nousua" Mutta pakko kai on tähänkin vastata.
Sen jälkeen kun viimeksi kreatiini kuurin alkoi naamaan tulla jotenkin peruskoulusta tuttuja nyppyjä. Kuuri kesti pari kuukautta ja siitä on aikaa 2 1/2 kuukautta. Edelleen fiinnit kasvavat naamassani ja ajattelin että muutaman viikon pituisella hormonaalisesti matalampi profiilisella treenillä saavuttaisin näet saman vanhan :david: . Punainen naama tässä iässä vtuttaa enemmän kuin penkki tuloksen lasku 140 -130.

No ehkä oli hyvä, että kerroin asiasta, ehkä tämä avaa enemmän näkökulmia.

Onko ketään muuten rakentamassa omaa private salia? Itse rakensin sellaisen kun tavalliset salit on yleensä juhannuksina ja jouluina yms. kiinni.

No kyl 12-16 menee enemmän kestävyyden puoleen ku massan puoleen. 1-6 on voima treenii ja 6- 12 massa treenii. Mut tärkeintä mulle olis saada treeni mil pysyis yllä vanha massa edes jotenkin ja hormoni tasot pysyis melko normaalina. Ootko sitä mieltä et pitäis ottaa vielä pidempiä sarjoja?

No kyl 12-16 menee enemmän kestävyyden puoleen ku massan puoleen. 1-6 on voima treenii ja 6- 12 massa treenii.

Älä puhu paskaa. Massaa saa toistomäärällä 5-20. Jos se ei suhun päde niin turha silti alkaa yleistämään nimittäin joillakin sitä massaa alkaa tulemaan vasta kun mennään yli 12 toiston.

Onko ketään muuten rakentamassa omaa private salia? Itse rakensin sellaisen kun tavalliset salit on yleensä juhannuksina ja jouluina yms. kiinni.

No heti jos joskus asun omakotitalossa niin varmasti rakenna...Paljonko tuli sulla salille hintaa?? Mitä laitteita/painoja hankeit...oliko uusia vai käytettyjä??

No aluksi tein alustan mahdollisimman tasaiseksi(vatupassi tarkasti) ja hankein kyykky kohtiin kumi pehmusteet. Ostin ensin käytettynä yhden yhdistelmä laitteen, jossa oli peckdeck, ylä- ja alataljat, omaperäinen ojentaja ja penkki yhdistelmä mitkä tehdään istualtaan.ja siinä painoja sata ja hinta 200€. Sitten Otin itse mität laitteesta missä oli penkki/ vinopenkit yhdistelmä paremmin toteutettuna kun kuponki uutisissa. Siihen laitoin samaa rataa kiinni pidennetyt varret että pystyn jättämään myös seisaaltani siihen tangon. Penkin päähän asensin vielä scott-penkin. Nämä tein itse kun omistuksessa on hitsi laitteet ja nahka ompelukone jolla omplin osalsi ja osaksi niittasin pehmusteet kiinni. En muista paljonko erilliset metalli osat maksoivat. Sitten kaveri tilasi rautakiekkoja eräältä romuttamolta H. 2,50€/20kg ja sorvasin niihen reiät.
wrangelta tilasin käyrätangon, joka oli 25€ ja penkki tankon ostin salilta käytettynä 30€. Käsipainot olin ostanut muutama vuotta aikaisemmin, ne on säädettävät 12kg-40kg( 28kg.tä itseteetettynä). Joten niillä voi tehdä monia liikkeitä tosin enemmänkin voisi niihin painoja ostaa.
Hintaa yhteensä n. 425+ käsipainot n.2x24kg =21€+lisäpainot 2x28kg(itsesorvattuina)= 8€
Pehmuste pinnat voi tosin tehdä vaik synteettisestä nahasta ja sillä voi vielä karsia hintaa pois.

Kestävyys treeneistä: No jo, kyllä 20 sarjat massaa tuo ja isommatki, mut on ollu tapana itelläni pitää yli kahdentoista toistoja kestävyyteen painottuvana paitsi hauiksissa ja muissa pienissä lihas ryhmissä . Tosin jaloissa voisi ajatella massa treeniksi jopa 30 sarjaa jos mietitään esim. 100m juoksua missä tulee useampi rivakka askel.

Kommentit ja korjaukset olivat ihan hyviä ja asiallisia, mutta samalla olis hyvä jos tulis vastauksia sihen alku peräiseen kysymykseen, eli pitääkö mun tosiaan ruveta nyt vääntään jotain yli 20 sarjoja, et ne hormoni arvot pysyis melko normaaleina. (pakko kuitenki jotai reenata)
:wall: :wall: :wall:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, kyllä ne kovan treenin testosteroonitason nosteet luulis olevan niin pieniä, ettei se varsinaisesti aiheuta aknea. Tuohonhan on muitakin syitä, tärkeimpinä varmaan ruokavalio ja vieläkin tärkeämpänä hygienia.

Itse jatkaisin normaaleja treenejä ja pesisin naaman pari kertaa päivässä, jonka jälkeen rasvaisin jollain perusrasvalla. Jos ruokavalio ei sisällä tarpeeksi hyvälaatuisia rasvoja, lisäisin niitä sinne. Myös runsas veden juonti parantaa ihoa ja itselläni solarium toimii tässä erittäin hyvin.

Tuskin voi vetää suoraa johtopäätöstä finnien ja hormonitasojen välille.Luulis kyllä, että viimenen asia mitä täällä valitetaan, on testosteroniarvojen nousu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom