Kestävyyttä laskureissulle

Hei, tuli tässä tehtyä silleen että varattiin kavereitten kanssa 3kk päähän matka alpeille. Tarkoitus olisi laskea 5-6 päivää lumilaudalla alpeilla.
Samassa iski pikku paniikki että sehän saattaa ottaa jonkun verran jalkoihin pikkusen pitemmissä mäissä laskeminen.

Liikuntaa en ole harrastanut oikein missään muodossa pariin vuoteen, pientä ylipainoakin on.
Nyt pitäisi jotain tehdä että saisi pikkuisen kuntoa kohoamaan ennen reissua ,että jalat ei ole ihan hapoilla kun ekan mäen pääsee alas.

Itse ajattelin jotain perus nousujohteisia hölkkä/juoksulenkkejä sekä pitkiä sarjoja pienillä painoilla tyylisiä saliharjoituksia.
Mitä sitä muuta voisi asian eteen tehdä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse tekisin lenkkeilyä, porrastreeniä, loikkia, spurtteja jne toiminnallisia harjoitteita. Punteilla perusliikkeitä tangolla. Kyykkyjä erityisesti. Ja kovaa keskivartalon treeniä. Tekisin ihan kunnon painoilla puntti treenit. Ei ylipitkiä pumppi sarjoja. Lenkkeilyssä ja muissa harjotteissa saat riittävästi kestävyyttä.

On tullut käytyä Alpeilla joka talvi viimevuosina. Me lasketaan mahdollisimman paljon offia ja se käy etenkin takimmaisen jalan päälle.

Yleisesti kaikki painon pudotus on hyväksi. Syvässä hangessa ylöspäin kiipeäminen ottaa voimille eikä korkeus ainakaan paranna tilannetta. Pitkät laskut ottaa jalkoihin ja mulla etenkin pohkeisiin. Mulla ohjelmassa on pk-lenkkiä, ja intervallia sekä puntilla normi kyykky/mave:n ja koipiliikkeiden ja lisäksi yhden jalan kyykkyä, askelkyykkyä yms. kaikkea mikä aiheuttaa poltetta etureidessä. Ja tietty pohkeita.

Reissussa pitää muistaa venytellä, rullailla vaikka (kuumalla) vedellä täytetyllä pullolla. Kylpylä, esim. Aqua Dome Söldenissä tekee ihmeitä parin-kolmen päivän jälkeen. Lisäksi se on ns. naku-kylpylä ja voin sanoa että vuori-ilmasto tekee hyvää naisvartaloille..

Mulla on mukana lisäksi arsenaali magnesiumia, sinkkiä ja vitamiineja. En tiedä onko niistä apua, mutta plaseboa ainakin. Afterski on kivaa, mutta se kaikki on sitten pois palautumisesta. Onneksi apres ski alkaa jo klo 16 ja loppuu monessa paikassa 20. Siitä kun hipsii kämpille syömään, niin yleensä ukot on nukkumas klo 23 mennessä. Me ollaan aina menty laskemaan, kaljaa kun voi juoda kotonakin. Mutta aina ny pari-kolme voi..

Aamuisin kannattaa olla aikaisin liikenteessä. Hissit aukeaa yleensä 0900. Rinteet menee monesti mössöksi iltapäivällä, joten silloin laskut on teknisesti vaativia ja raskaita, eikä niistä saa mitään nautintoa.

Hauskaa reissua sulle! Jos lähdette offille, niin älä unohda tervettä järkeä ja turvavarusteita!!! Mediheli rinteestäkin voi maksaa useamman tonnin, joten varmista että sulla on vakuutus. Useimmat matkavakuutukset korvaa kulut jos vahinko tapahtuu hoidetun rinteen alueella (tai raahautuu sinne rinteen reunaan ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom