kestävyysreeni+lihasreeni

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Huomasin liikuntaan liittyvän tosiasian, jota minulle ei ehkä oltu tarpeeksi painotettu tai sitten vain olin sivuuttanut sen jonninjoutavuutena. eli miten paljon kestävyystreeni ja salipuskeminen tukee toisiaan.
Aloin huvikseni venyttelemään ja juoksemaan ja muutenkin tekemään kaikenmaailman verrytävää ja yleiskuntoa nostavaa treeniä oikein kunnolla. Luulin että se väsyttäisi ja maksaisin ponnistelustani salilla. Vaan kävi niin että suoritukset paranivat selvästi siellä salillakin, vaikka olisi jo tehnyt ties mitä muuta samana päivänä. :O Sarjat tuli kovemmalla tarmolla ja salilla viihtyy nyt puoli tuntia kauemmin ilman, että se kostautuu seuraavana päivänä.
Tähän nyt ei toki mitään ongelmaa liity, mietin vaan miten kokeneemmat selittävät tätä? voinko kenties hyödyntää tätä yhteisvaikutusta enemmänkin? mitä kokemuksia muilla on samasta? Yleiskunnosta ja -vireydestä on nousemassa oikein ilosanoma.

no venyttely nyt on helvetin tärkeä, luulis sen jokaisen salillakäyvän tietää ja lihakset on jumissa jos ei venyttele, näähän on ihan alkeis asioita. tuosta juoksusta niin en tiedä suosittelenko juoksua samana päivänä salin kanssa.. se riippuu monestikko siellä salilla käy että ei ainakaan 4x / vk salilla ja aina ennen salia kannata juosta.. menee varmaa vähä rankaksi ja veikkaan että alkaa kostaantuu.. mutta seki taas riippuu että miten juoksee ja miten paljon ja millä sykkeellä ja monelta... aina on vaikuttavat tekiät.. mutta esim aamu juoksuhan on helvetin hyvä mutta sen nyt ei tarvikkaa olla mitään kauheeta puristusta että iha vaan rentoa menoa ja rasva palaa jasillee =) ja ku ite yleensä juoksupäivänä juoksen pirun rankasti niin ei olis puhettakaan että salille siitä vielä..

Tuli kyllä nyt ajan kohtasesti hyvää kehua tälläselle aerobiselle salin lisäksi:D nimittäin huomenna alkaa itelläkin tulemaan juoksulenkit yms mukaan:D

Vedättekö 2-jakosella ja lisäätte juoksulenkit vielä mukaan? Itte ajattelin kanssa, mutta viime kerralla ylirasituin.

itse oon tehnyt siten että ma ja ti pelkkä sali, keskiviikkona 5km juoksulenkki to ja pe sali sitten sunnuntaina taas lenkki... Hyvin on palautunut kun säätelee hieman sitä juoksulenkin volyymia...

Kunhan sykkeet malttaa pitää alle 140:n, niin varmaan jaksaa salillakin rehkiä.
Tosin se tarkoittaa, että alussa mennään melkoista matovauhtia.

uus mies kuvioihin ja ei nyt asia juuri tähän threadiin liity mutta oikestaan joo:D.. eli nyt on tilanne se että lähtökohtana mies 19v 176cm ja 66 kiloo, syömis ongelma ja rasvat mitattu 8.8 % painoo tulis saada lisää ja rasvoja suojaks sekä lämmittämiseen hieman ylöspäin. haluun syödä paljon mut ku ei uskalla ja lenkkeily on ollu tuskallisen pakkomielteistä. mikä on siis moelestänne oikea suhde siihen että saan voimaa ja käydä hyvin salilla(tykkään siitä) ja voin luottaa siihen ettei peruskuntokaan romahda. mikä suhde siis lenkki/ sali ja mitkä lenkin pituudet riittää. +lepo päivinä ihan vaan huilia ja ei lainkaan urheilua? esim viime viikko tosi raju: ma lenkki9km sali reilu 1h ti lenkki 10km sali 1h15min ke lenkki 1,5h to lämmittely venyttely salilla 45min pe lenkki 10km la rullaluistelu 35km sali 1h su rullaluistelu 35km sali 1h.. on vissiin liikaa joo:D treeni on siis joo pakko miellle, mikä on terveyteni ja jaksamiselleni nyt järkevin suhde. aerobinen(en ees niin tykkää)/sali(rakastan)/lepo(haluaisin)/ruokailu(rakastan jopa treeniä enemmän), anteeksi epä selvä post mutta pieni hätä alkaa olla jo kun koko ajan on pakkomielle liikkuu ku luulee et se on tervettä mut missä raja. huom olen ohella myös armeijassa joten en treenaa ammatikseni!!! kiitos jo etukäteen..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom