Kestävä selkäreppu, kertokaahan mikä?

Alkaa ottamaan pannuun kun hyvälaatuisenkin repun käyttöikä on alle vuosi. Jos saumat sattuvat kestämään niin ainakin hajoaa ne muoviset klipsut remmeistä.

Onko jollain reppumerkillä mallistossa metalliset kiristimet? Vaatimuksia muuten olisi musta väri, iso koko (isokansio + 5 purkkia maitoa + paksu lompakko yms), leveät pehmustetut hihnat, tukevat vetoketjut, roiskeveden kestävä, etuklipsu ja vaikka pehmustettu selkäosa ja muutenkin istuva malli.

Pitääkö vaan ostaa joku kallis samsonite / scott ja teetättää siihen armymallin klipsut? Saakohan jostain tuollaisia erikseen?

nimim. Rahkat taas paskana repun pohjalla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Weeboom sanoi:
Alkaa ottamaan pannuun kun hyvälaatuisenkin repun käyttöikä on alle vuosi. Jos saumat sattuvat kestämään niin ainakin hajoaa ne muoviset klipsut remmeistä.

Onko jollain reppumerkillä mallistossa metalliset kiristimet? Vaatimuksia muuten olisi musta väri, iso koko (isokansio + 5 purkkia maitoa + paksu lompakko yms), leveät pehmustetut hihnat, tukevat vetoketjut, roiskeveden kestävä, etuklipsu ja vaikka pehmustettu selkäosa ja muutenkin istuva malli.

Pitääkö vaan ostaa joku kallis samsonite / scott ja teetättää siihen armymallin klipsut? Saakohan jostain tuollaisia erikseen?

nimim. Rahkat taas paskana repun pohjalla.

Mulla itellä ollu muutaman vuoden käytössä Haglöfsin Tight reppu ja hemmetin tyytyväinen olen ollu laatuun ja käytettävyyteen. En sitten tiedä onko tää minkä tasonen reppu muihin vastaaviin verrattuna, mutta ei tosiaan mitään pahaa sanottavaa ainakaan ole.

mulla on jansportin reppu ja hyvä on ollu. tosin hihnat ovat vähän rispaantuneet mutta ei mua oo haitannu. malleja on varmasti paljon ja saumoissa on 30 vuoden takuu, joten kai niiden pitäisi jotain kestää :thumbs:

Pakko kommentoida sen verran että itse en enää Tightia ostaisi. Itseltä ja kahdelta kaverilta on hajonnut tästä uudesta "parannellusta" tightista vetoketju, lisäksi vetskarien vetolenkit ovat nykyään hyvin ohkoista narua joka ei myöskään kestä. Haglöfs vielä vastasi, kun tiedusteltiin että eikös repun käyttöikä pitäisi olla enemmän kuin yksi vuosi kun hintaakin on 100 euroa, että takuu kattaa vain vuoden ja myyvät kyllä mielellään uusia vetskareita. No niin varmasti myyvät :rolleyes: Viimeksi reppua ostaessani retkikaupan myyjäkin oli sitä mieltä, että Tightin uudistus on epäonnistunut. Ostin Jack Wolfskinin ja se on ollut jokapäiväisessä käytössä, ja olen erittäin tyytyväinen. :)

lumitähti sanoi:
Pakko kommentoida sen verran että itse en enää Tightia ostaisi. Itseltä ja kahdelta kaverilta on hajonnut tästä uudesta "parannellusta" tightista vetoketju, lisäksi vetskarien vetolenkit ovat nykyään hyvin ohkoista narua joka ei myöskään kestä.

En tiedä että onko mun reppu uudempaa? vai vanhempaa? mallia mutta mun mielestä just vetoketjut on selkeästi maremmat kun mun muissa aikasemmissa repuissa. Oon ajatellu että ne tukevat ja kestävät on, harmi jos on kehitystyö menny huonompaan suuntaan..

Relg sanoi:
En tiedä että onko mun reppu uudempaa? vai vanhempaa? mallia

Sehän selviää kätevästi katsomalla vaikka Haglöfsin sivuilta reppumalleja. Kyllä minunkin vanhempi Tight kesti kolmisen vuotta, kunnes vetskari meni, ja tutulla on sitäkin vanhempi käytössä. Näissä uusissa on pro-malleissa sellainen ihmeellinen kova "levy" etupuolella kiristysnarujen alla, vanhoissa ei ollut.Mielestäni sekin melko metsään mennyt uudistus...

Tähtityttö sanoi:
Mulla on Halti ja erittäin hyvä onkin! Suosittelen (vaikka hintavia toki ovatkin..)
Samoin! Mulla on vuosikausia ollut Haltin reppu aktiivikäytössä, ja se on edelleen siisti ja täysin ehjä. Laadukkaampaa reppua en ole koskaan omistanut.

Mulla on tuollainen Targuksen läppärireppu, jota käytän enimmäkseen ihan muuhun kuin mihin se on tarkoitettu. Kolmas vuosi tulee kohta täyteen eikä ole mistään rikki tai rispaantunut.

Hyväksi repuksi voisi kai sanoa ainakin Deuter-merkkisiä reppuja. Miinuksena hinta, mutta ovat erinomaisia kantaa. Niissä on selän ja repun välissä tiukka verkko, mikä estää selän hikoamista. Kokokin riittää kun valitsee vaikka Futura 28 ac:n tai Futura 32 ac:n.

Saa ainakin partiokaupoista ja urheiluliikkeistä.

http://www.deuterusa.com/hiking.html

Vana sanoi:
Hyväksi repuksi voisi kai sanoa ainakin Deuter-merkkisiä reppuja. Miinuksena hinta, mutta ovat erinomaisia kantaa. Niissä on selän ja repun välissä tiukka verkko, mikä estää selän hikoamista. Kokokin riittää kun valitsee vaikka Futura 28 ac:n tai Futura 32 ac:n.

Saa ainakin partiokaupoista ja urheiluliikkeistä.

http://www.deuterusa.com/hiking.html

Suosittelen...:)

Trunk&Co (Samsoniten reppu) repuissa on kahden vuoden takuu, joka koskee kaikkea muuta paitsi vetoketjua. Vaikuttaa muutenkin laadukkaalta repulta. 39,90e maksoi kun pari viikkoa sitten ostin Anttilasta.

Noihin vaatimuksiin sopisi ehkä parhaiten joku Jansportin reppu. Itse olisin voinut ostaa sellaisen mutta olivat ihan liian kalliita minun budjetille. Ne maksoivat nimittäin lähemmäs satasen. Laatu maksaa.

Mitäs reppua jengi suosittelee lumilautailuun. Vanha dakinen reppu alkaa olemaan loppu. Speksit minimissään se, että laudan saa poikittain (ja mahdollisesti pystyyn) reppuun kiinni, sekä se, että siihen saa lumikengät kätevästi kiinni. juomapullon reijät yms. taitaa olla enemmän vakiota jo kaikissa repuissa. Kyseessä siis jonkinlainen päivä haikkaajan reppu, eli mahtuu hieman vaatteita + pari prodepatukkaa ja termari. Hinta saisi olla 100€ luokkaa.

Jack Wolfskinin alpine pack on loistoreppu. Ja niinkuin sanottu, Deuter tekee hyviä reppuja. Yks niistä vaikka Explorer -malli.

Mika71 sanoi:
Mulla on tuollainen Targuksen läppärireppu, jota käytän enimmäkseen ihan muuhun kuin mihin se on tarkoitettu. Kolmas vuosi tulee kohta täyteen eikä ole mistään rikki tai rispaantunut.
Se on ainut kokonaan ehjä tällä hetkellä varmaankin sen takia kun en käytä sitä juurikaan muulle kuin läppärille ja kamoille. Asiapeli kyllä hommaansa.

Viimeksi myyjän kanssa juttelin ongelmasta niin se kertoi samsoniten olevan "ihan jees", mutta ei hintansa arvoinen. Takuu olisi tietty kyl, muistaakseni vain vuosi ei kahta... Pitänee nyt vielä etsiä niitä kiristimiä tohon viimeisimpään. Muuten olisi suht hyväkin.

Kiitoksia vastauksista.

Jos repun ei tarvitse olla esim. lautailu käyttöön suunniteltu, niin voisin suositella Chrome merkkisiä laukkuja. Mulla on tommonen Metropolis lähettilaukku ja reppuun vaihtaminen ei tule mieleenkään. Tietty Chromelta löytyy reppujakin, mutta mä suosittelisin tota olkalaukkua. Hyvä puoli tossa on se, että ton firman takuu toimii vaikka itse olisi vähän telonut laukkuaan. Hinta on vähän suolainen ja ainoat paikat mistä noita mun tietääkseni saa on firma itse ja Euroopassa tämä liike.

Weeboom sanoi:
Viimeksi myyjän kanssa juttelin ongelmasta niin se kertoi samsoniten olevan "ihan jees", mutta ei hintansa arvoinen. Takuu olisi tietty kyl, muistaakseni vain vuosi ei kahta... Pitänee nyt vielä etsiä niitä kiristimiä tohon viimeisimpään. Muuten olisi suht hyväkin.

Kiitoksia vastauksista.
Samsoniten repuilla on 2 vuoden takuu Euroopassa.

Deuterille ääni täältäkin. Mulla on ollu reilut 5 vuotta Deuterin aircomfort futura 28 ja tuo on kyllä mukava varsinkin pyöräillessä kun ei selkä hikoa niin pahasti. Tuossa on myös vetoketjulla toimiva välipohja sekä oma vetoketju tuolle alaosastolle.

16565_d.jpg

Hedegren on ehdottomasti paras. Esim. materiaali on omissa repuissa ollut sellaista, että ainoa asia mikä on kuluttanut/puhkaissut repun, on lääkärin skalpelli (älkää kysykö, mitä se teki repussa):nolo:.

Ongelma on korkeahko hinta sekä saatavuus, Tampereella ainakin yksi liike joskus möi noita, mutta netistä lähin paikka minkä löysin, on aikas kaukana..

Toinen ehdokas on tietenkin Kipling. Samaa laatutasoa ehdottomasti.:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom