Kestävä selkäreppu, kertokaahan mikä?

Nii jos repun kanssa tulee fillaroimaan, niin sitten en empisi hetkeäkään vaan ostaisin lähettilaukun. Lähettilaukut (huonommatkin) on 10 kertaa parempia pyöräilykäytössä kuin mikään kokeilemistani repuista (Haglöfs Tight, Deuter Futura ja halpisreput).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla oli Eastpakin reppu käytössä viitisen vuotta, kunnes siitä mystisesti hajosi vetoketju. Reppu oli tuolloin lainassa, joten en tiedä, mikä siihen tuli.

Se oli sellainen kalliimpi Eatpak ja kaikinpuolin huippureppu.

Kokemuksen perusteella ostasin isomman Haglöfssin. Itellä oli käytössä tight L n. 5 vuotta putkeen. Siis jatkuvasti päivittäin, luennot, duunit, salikamat, ostokset , reissut yms. Ei mitään ongelmaa. Lopulta muoviset osat hajosivat tavella 30 asteen pakkasessa käsiteltäessä. Toisena reppuna mulla on saman firman sellanen versio missä on kiinnityskohdat suksille ja jääkiipeilykamoille, sekä muovinen selkäpanssari integroituna. Muuten ei siinäkään valittamista paitsi äärimmilleen kuormattuna ei fillarilla ajosta tuu mitään kun yläosa hakkaa kypärään. Ja toi 5 vuotta kestänyt reppu ei tpdellakaan saanut mitään hellää käsittelyä niin että kyllä se rahansa tienas.

Deuteria monet on kanssa kehuneet mutta kaupassa niistä jää jotenkin lelun oloinen kuva. Lienee kuitenkin vaan katsojan mielessä, onhan se voittanu monia testejä. Sit kaapista löytyy vielä Dakinen lautailuun suunniteltu reppu mutta käyttöä on ollu niin vähän ettei oikein osaa sanoa juuta eikä jaata. Teinien joukossa se taitaa kuitenkin olla yks katu-uskottavimmista repuista. Jos se ostopäätökseen vaikuttaa. Jackwolfskinistä ja Northfacesesta pysyisin loitolla. Niissä yksinkertaisesti maksaa nimestä liikaa vaikka reppu muuten olisikin ok.

Jos ite ostaisin reppua niin:

Tsekkaisin saumat, onko kuinka vahvasti ommeltu vai repeekö kättelyssä. Varaosien saatavuus, soljet yms. Joihinkin malleihin ei saa ja osan hajotessa se jää käytöstä tai korjaus on kohtuuttoman kallista. Ainakin haltilla on muistaakseni varaosia saatavilla. Voiko vetoketjun vaihtaa ja kuinka helposti? Säädöt, tarpeeksi muttei liikaa. Taskut, rahoille yms. ainakin mulle on ollut plussaa jonkinasteinen vedenpitävyys ja osastot johon voi sijoittaa ne munahielle haisevat kalsarit treenien jälkeen. Kaikki muu extra on plussaa.

Ehkä lievää off topiccia...

Itsellä on ollut käytössä McKinleyn All Funktion tai jotain sinnepäin. Koko ei taida välttämättä riittää kansiolle ja viidelle maitopurkille(minen juo maitoa), mutta kestää ja istuu meikäläisen selkään tosi hyvin.

Eli siis toimii hyvin myös prätkäreppuna, missä tehtävässä onkin palvellut ansiokkaasti. Testattuna, rinta- ja lantioremmit auki ja vauhtia öbaut pari markkaa, reppu ei ei heilu eikä revi häiritsevästi. Toki remmit vielä auttavat.

Kun haluat hyvän ja kestävän repun, niin varaa budjetiksi noin 80€. Sitten lampsit partioaittaa tai lassin retkiaittaa. Myös muut urheiluliikkeet ovat varteenotettavia. Kannattaa tutustua haglöfsin, milletin, deuterin, the north facen, karrimorin ja fjällrävenin malleihin. Lähtökohtana kannattaa suosija valmistajia, jotka tekevät ihan oikeita kovaan retkeilyyn suunniteltuja rinkkoja.

Suosittelen Lowe Alpine merkkisiä reppuja, niitä saa mountainshopista.
http://www.mountainshop.fi/

Haglöfsin Tight on myös hyvä, uudesta mallista en ole kyllä kuullut mitään järin hyvää. :(

Itsellä käytössä kylläkin PointZero, ostettu jostain alennusAlennus myynnistä 15 eurolla! Kestänyt silti hyvin, ei ole saumat ratkeillut ja vetoketjut ovat kunnossa. Ollut jokapäiväisessä käytössä parisen vuotta. Yllätyin itsekin kyllä repun kestävyydestä. ottaen huomioon että maksoin sen 15 euroa repusta joka kestää hyvin. Partioaitan tuotteissa ei mielestäni ole mitään vikaa muuta kuin hinta!
Mutta kyllä JaakkoSudennahka, PohjoinenNaama ynnä muut merkkituotteet hyviä on. Ja niillä on yleensä takuukin. Jotta jos joku tavara minkä Partioaitasta hankkii menee rikki niin ei muuta kuin palauttamaan.

muutama on kehunut noita lähettilaukkuja pyöräilykäyttöön, niin miten se homma oikeen toimii? Itellä menee aina pyöräilessä olkalaukun kanssa hermot kun se valuu koko ajan tohon etupuolelle, eikä pysy sivulla/selässä..
?

huumor sanoi:
mulla on jansportin reppu ja hyvä on ollu. tosin hihnat ovat vähän rispaantuneet mutta ei mua oo haitannu. malleja on varmasti paljon ja saumoissa on 30 vuoden takuu, joten kai niiden pitäisi jotain kestää :thumbs:
Minulla myös ollut Jansportin reppu 5 vuotta. Maksoi 70€, mutta on ollut joka sentin väärti! 5 vuotta koulunkäynnissä, erilaisissa harrastuksissa mukana. Käynyt jopa merenpohjassa on melkein kuin uusi. Vetoketjut ja saumat kestäneet, vaikka olen kova pakkaamaan repun pallonmuotoiseksi asti:D
Tämänlaisia tuotteita lisää!

Kaivetaanpas vähän vanhaa ketjua taas päivänvaloon, kaivattaisiin vähän vinkkejä...

Eli kelvollinen reppu olisi itselläkin nyt hakusessa ja kiinnostaisi tietää mikä olisi kohtuu hintainen (sanotaan vaikka siellä ~50 € kieppeillä) ja kooltaan semmoinen että mäyristä onnistuu kuskata. Ei uskalla luottaa omaan arviointikykyyn tai kehtaa mennä tollopäkin kanssa mittailemaan.

Alennusmyynnit taisi mennä jo vähän ohi mutta tuleehan noita uusia...

Tainnut tulla jo aiemminkin mainittua, mutta itellä on Haglöfsin Tight L käytössä. On kestänyt jo kolmisen vuotta ilman mitään ongelmia, vaikka välillä on niin täynnä kuin ikinä voi vaan olla: luentokamat, salikamat yms.

Nyt saattaa olla reppujakin alennuksessa, kannattaa käydä jossain erä- ja urheilukaupoissa katsomassa. Suosittelisin Haglöfsin Tight Pro:n jotain mallia jos sattuu tuohon hintaan löytymään. Haltia en omien kokemuksien perusteella ainakaan suosittele. Saumat lähti leviämään parin kuukauden käytön jälkeen.
Everestin reppuja kannattaa tsekata. Ne on aika edullisia ja mun pikkurinkka on kestänyt jo pitkään.

Suosi Suomalaista. Retki-merkkinen reppu mallia pro 40 ollut meillä kovassa käytössä kun viime syksynä sen hankin. Erittäin laadukas ja edullinen, ainakin silloin kun ostin, maksoi alle kolmekymppiä. Silloin pieksi valinnassa Haltin repun.

Suosi Suomalaista. Retki-merkkinen reppu mallia pro 40 ollut meillä kovassa käytössä kun viime syksynä sen hankin. Erittäin laadukas ja edullinen, ainakin silloin kun ostin, maksoi alle kolmekymppiä. Silloin pieksi valinnassa Haltin repun.

:hyper: Suomalainen, ja kissan v***t...

Mulla on ollut Halti Traveller 25 käytössä varmaan 5 vuotta ja nyt se on alkanut kenkkuilemaan olkahihnojen yläsaumoista kun oon välillä tunkenut sinne jotain 30 kiloa kamaa. Myöskin ton kovikemuovin alareunat tunkee vähän ulos tuolta alhaalta reunoista koska reppua tosiaan on käytetty sitä säälimättä. Nyt alkais olemaan ajankohtaista hankkia uus kun kaipais vähän lisää ominaisuuksia kun pyöräreissuilla tota pitää.

Mites noi Camelbackin reput muuten kestävyyden puolesta, kun niissä tosiaan olis toi nestesäiliö jota kaipaan, sekä on malleja joissa on siihen päälle vielä ihan normaalit repun ominaisuudet eli varsin hyvin tilaa kaikille muille tavaroille. Itse nesteytyssysteemi big valvella on kuulemma tosi toimiva.

Käytössä on Tight Pro L ollut reilut pari vuotta ja hyvin on toiminu. Meikällä valinnan tosin ratkaisi aikanaan se, että saatiin haglöfsiltä hyvät tukkualennukset ja tossa mallissa on läpivienti ja tasku camelbakille.:rock:

Viimeksi muokattu:
Mulla oli Deuterin superbike L, joka kesti 2-3 vuotta.

Nyt kovassa käytössä Haglöfsin Tight Pro L, joka on kestäny jo n. 5 v. Ainoa hajonnut osa on se kovamuovinen klipsi viilekkeessä, johon saa juomapussin letkun kiinnitettyä.

Ja varmaan kaikista repuista hajoaa vetoketjut, jos ne laittaa ylhäälle kiinni ja reppuun paljon tavaraa.

Jos pyöräilee paljon ja kaipaa kantokapasiteettia lisää, niin ei se repulla parhaiten onnistu, vaan sivulaukuilla. Ostin keväällä Deuterin Rack Pack II malliset ja olen kyllä tyytyväinen. Vaikuttavat laadukkailta ja ovat yllättävän tilavia. Yhteen mahtuu suunnilleen saman verran kamaa, kuin Haglöfsin Tight ällään (en ottanut Pro mallia, koska siinä oli mun makuun ihan liikaa nyörejä, hihnoja ja rensseleitä, ärsää liiat rensselit tossa nykyisessäkin jo, aina tiellä), joka mulla on nyt pari vuotta ollut käytössä. Eli kaksinkertaistuu kuljetuskapasiteetti heti noilla sivulaukuilla JA samalla vähenee selän hikoominen radikaalisti -> :) ja :thumbs: Jos sitten tarvitsee vielä lisää kuljetuskapasiteettia, niin eikun reppu selkään. Niin ja noi on todella kätevä ja nopea sekä laittaa tarakkaan kiinni, että nypätä siitä irti.

Mä olen myös manannut heikkoja reppuja, mutta toisaalta saan syyttää itteenikin. Monesti pakkaan repun aivan liian täyteen ja sitten pitää vetoketjua käsitellä vähän väkivaltaisesti, että menee kiinni, joten on selvää, että se prakaa ekana. Seuraavaksi laitan Tight ällää isomman repun, ehkä jonkun 30-50L armeijarepun, kuten esim. nää: http://personal.inet.fi/yritys/vm-arms/reput.html
http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&cat1=11&cat2=12
http://workspace6.smilehouse.com/wo...ce?file=page&pageID=3&action=view&groupID=325

Tuolla löytyy aina Venäjän armeijan cityrepusta 120€ käytettyihin 15€ reppuihin, että hintaskaala on aika laaja. Olen ajatellut, että koska se vetoketju on joka repussa ollut heikoin lenkki, niin ostan ton Tightin hajotessa semmosen, missä ei ole ollenkaan vetoketjua. Vetoketju on äärimmäisen kätevä käytössä, mutta myös herkkä hajoomaan, vaikka olisi alunperin kuinka jämerää tekoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom