SUPERCARB 1kg -40%

Keskustelut punttimimmien kaunistautumisesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja laa_laa
  • Aloitettu Aloitettu
Kauanko olette syöneet tuota biotiinia ennen kuin vaikutukset on näkynyt? Eläimille olen kyllä syöttänyt, mutta oma käyttö on vielä aloittamatta. Mitä mieltä muuten olette ripsienpidennyksistä / volyymiripsistä muuten? Itsellä ei ole vielä ikinä ollut, mutta nyt harkitsen kyllä vakavasti. Uskomattoman turhauttavaa ja aikaavievää puuhaa laittaa ripsiväriä monta kertaa päivässä. Saa muuten vinkata suosituksia pääkaupunkiseudun taitavista ripsienlaittajista :)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kauanko olette syöneet tuota biotiinia ennen kuin vaikutukset on näkynyt? Eläimille olen kyllä syöttänyt, mutta oma käyttö on vielä aloittamatta. Mitä mieltä muuten olette ripsienpidennyksistä / volyymiripsistä muuten? Itsellä ei ole vielä ikinä ollut, mutta nyt harkitsen kyllä vakavasti. Uskomattoman turhauttavaa ja aikaavievää puuhaa laittaa ripsiväriä monta kertaa päivässä. Saa muuten vinkata suosituksia pääkaupunkiseudun taitavista ripsienlaittajista :)
Miksi laitat ripsiväriä monta kertaa päivässä? Kyllähän kerta riittää, jos laittaa tarpeeksi, ainakin vedenkestävää?
Mulla on kerran ollut ripsenpidennykset, olivathan ne pari viikkoa nätit (sen jälkeen kun kolmen päivän kirvely ja punoitus lähti) ja säästi meikkaamisen vaivan, mutta makuuni sittenkin liian feikit, kun ei muuta meikkiä ollut naamassa aina ja se laitto oli tosi tympeää ja jatkuva huollossa ravaaminen olisi ollut vielä tympeämpää. Ja se kun niitä väkisinkin varoi esim. suihkussa ja naamaa pestessä, oli supertympeää myös.

Kahden-kolmen viikon kohdalla huomasin muutoksen ihossa, reilu neljä viikkoa niin huomasin muutoksen ripsissä. Ripsiin kylläkin käytin samaan aikaan vahvistavaa seerumia.

Mulla on ihan hirveä ikävä mun volyymiripsiä!! Ihan parhaat arjessa. Ei tarvi ripsiväriä eikä vaadi kuin nopean harjauksen ehkä pari kertaa päivässä. Siis todella helpot ja ammattitaitoisen laittajan tekemät ovat myös yllättävän mukavat silmissä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Millä tavoin taistelette hiusten sähköisyyttä vastaan näin talvella?

Tänään kampaajavisiitille kampaaja suihkutteli tukkaani tämmöistä http://sim.fi/fi-forme-anti-static-spray
Kokemuksia? :) Ainakin nyt muutama tunti laiton jälkeen toimii vielä vallan hyvin, voisin melkein harkita tuon hankkimista, kun sähköisyys on jokatalvinen ongelma omassa tukassa.

@Honey mä käytän vaaleaan tukkaani hopeashampoota, kaikenlaisia merkkejä on tullu kokeiltua halvasta kalliiseen, Biozellin hopeashampoo on tällä hetkellä käytössä ja on hintaansa nähden ja markettikamaksi hyvin pätevä. Päivittäisessä käytössä on myös ollut Paul Mitchellin Forever Blonde shampoo ja hoitoaine, niistä tykkäsin tosi paljon. Niihin voisin melkeimpä seuraavaksi palata. Four Reasonsin Silver Mist on kans kiva, mut kannattaa käyttää varoen, tekee tukasta harmaan/violetin jos liikaa suihkuttelee (nimimerkillä, kokemusta on :D ). ;)

Mulla oli monta vuotta sitten ripsienpidennykset. Oli yhtä tuskaa niiden kanssa, kun silmiä kirveli aina, jos niitä piti kastella. Oli ihan mielenkiintoista käydä suihkussa, kun piti vältellä silmien kastelua. Kasvojen pesukin oli sen myötä haastavaa. Siitä syystä en sitten enää huollattanutkaan niitä, vaan annoin kasvaa pois. Ottaisin luultavasti uudestaan, jos en olisi niin pelokas tuon liima-asian suhteen. En tosiaan tiedä, mikä liima tuolloin oli kyseessä. Ja toisekseen, eipä tuo ripsivärin laittaminen niin työlästä ole kuitenkaan ja spessuihin tilanteisiin sitten irtoripset vaihtoehtona. Ripsiseerumia haluan kyllä kokeilla edellä mainittujen hehkutusten vuoksi. :)

Kahden-kolmen viikon kohdalla huomasin muutoksen ihossa, reilu neljä viikkoa niin huomasin muutoksen ripsissä. Ripsiin kylläkin käytin samaan aikaan vahvistavaa seerumia.
Millainen vaikutus sillä ihoon oli?

Itse olen syönyt varmaan vuoden nyt, eikä mitään huomattavaa eroa ripsissä, kulmissa, hiuksissa tai kynsissä. Ohutta karvaa ja lohkeilevia kynsiä :D

Tänään kampaajavisiitille kampaaja suihkutteli tukkaani tämmöistä http://sim.fi/fi-forme-anti-static-spray
Kokemuksia? :) Ainakin nyt muutama tunti laiton jälkeen toimii vielä vallan hyvin, voisin melkein harkita tuon hankkimista, kun sähköisyys on jokatalvinen ongelma omassa tukassa.
Tämä on hillinnyt sähköisyyttä aika hyvin, plus kaikkia hienoja muita ominaisuuksia:
http://www.wella.com/professional/en-EN/product/EIMI-styling/smooth-perfect-me

@Honey mä käytän vaaleaan tukkaani hopeashampoota, kaikenlaisia merkkejä on tullu kokeiltua halvasta kalliiseen, Biozellin hopeashampoo on tällä hetkellä käytössä ja on hintaansa nähden ja markettikamaksi hyvin pätevä. Päivittäisessä käytössä on myös ollut Paul Mitchellin Forever Blonde shampoo ja hoitoaine, niistä tykkäsin tosi paljon. Niihin voisin melkeimpä seuraavaksi palata. Four Reasonsin Silver Mist on kans kiva, mut kannattaa käyttää varoen, tekee tukasta harmaan/violetin jos liikaa suihkuttelee (nimimerkillä, kokemusta on :D ). ;)
Vuosia sitten kun olin blondi niin talvisin sähköisyys oli myös vaivana. Nyt ei ole havaittavissa sähköisyyttä, ehkäpä tämä Paul Mitchell Super Skinny Serum hiusseerumi on auttanut.

Tukka alkaa olemaan jo niin vaalea mitä tavoittelin (vielä ainakin yksi raidoitussessio kampaajalle) ja shampoona käytän Fudgen Clean Blondea (violet toning). Tuota kehuttu blogeissa ja kampaaja suositteli. Ainut haittapuoli on, että joutuu odottelemaan vaikutusta joten suihkusessiot kestää. Paul Mitchelin Blonde tuotteita voisin ottaa päivittäiskäyttöön ja Fudge tarvittaessa naamiona saunaan. Mun tukka saa vivahtaa harmaaseen kun se on lähellä omaa väriä joten Silver Misti pitääkin laittaa ostoslistalle (kiitti vinkistä). Toimii näköjään selvittäjänäkin.

Fudge on aika tujua kamaa, sen mitä oon blogeja lukenu ja kuvia nähny... Mun käytössä saisin tukastani sillä varmaan violetin. :D

Nyt tarttisin vähän apua. Mulla oli eilen selkeesti finni kehittymässä tohon nenävarteen / silmäkulmasta vähän ylöspäin. Tänään aamulla kun heräsin, koko nenävarsi siltä puolelta ja jopa osa silmäluomea oli turvoksissa. :o Nyt oon saanut sitä kylmähauteella jonkin verran laskemaan, mutta edelleen siinä on turvotusta. Lisäksi laitoin kortisonivoidetta, kun jonkun nettikeskustelun perusteella se saattaisi auttaa. Ensinnäkin, onko tällänen finnien normaalia käytöstä vai pitääko huolestua? Toiseksi, millä ton saa mahd. pian pois? Kolmanneksi, miten estän vastaavat tulevaisuudessa (nykyisiin ihonhoitorutiineihin kuuluu pesu puhdistusaineella ja rasvaus iltaisin, kuorinta pari kertaa viikossa)?

Nyt tarttisin vähän apua. Mulla oli eilen selkeesti finni kehittymässä tohon nenävarteen / silmäkulmasta vähän ylöspäin. Tänään aamulla kun heräsin, koko nenävarsi siltä puolelta ja jopa osa silmäluomea oli turvoksissa. :eek: Nyt oon saanut sitä kylmähauteella jonkin verran laskemaan, mutta edelleen siinä on turvotusta. Lisäksi laitoin kortisonivoidetta, kun jonkun nettikeskustelun perusteella se saattaisi auttaa. Ensinnäkin, onko tällänen finnien normaalia käytöstä vai pitääko huolestua? Toiseksi, millä ton saa mahd. pian pois? Kolmanneksi, miten estän vastaavat tulevaisuudessa (nykyisiin ihonhoitorutiineihin kuuluu pesu puhdistusaineella ja rasvaus iltaisin, kuorinta pari kertaa viikossa)?
Apteekista saa semmoisia finneille paikallishoitona käytettäviä voiteita. Semmosia voi kokeilla, jos ei tahdo lääkäriltä hakea tujumpaa paikallisvoidetta. Tuommoinen turpoaminen on ihan normaalia mun mielestä, koska tulehdushan siellä vähän jyllää. Itselleni käy joskus samoin. Voi myös olla, että se finni on päivän, pari turvoksissa ja sitten laskeutuu itsestään pois, jos sitä ei siis räpellä kovin. :) Hormonaalisesta aknesta kärsivänä, tuommoisien "paiseiden" ilmestyminen on aika tuttua, niitä tulee ja menee ja ne painuu myös itsestään pois, kunhan malttaa olla räpeltämättä ja hoitaa asianmukaisilla voiteilla. :)

Apteekista saa semmoisia finneille paikallishoitona käytettäviä voiteita. Semmosia voi kokeilla, jos ei tahdo lääkäriltä hakea tujumpaa paikallisvoidetta. Tuommoinen turpoaminen on ihan normaalia mun mielestä, koska tulehdushan siellä vähän jyllää. Itselleni käy joskus samoin. Voi myös olla, että se finni on päivän, pari turvoksissa ja sitten laskeutuu itsestään pois, jos sitä ei siis räpellä kovin. :) Hormonaalisesta aknesta kärsivänä, tuommoisien "paiseiden" ilmestyminen on aika tuttua, niitä tulee ja menee ja ne painuu myös itsestään pois, kunhan malttaa olla räpeltämättä ja hoitaa asianmukaisilla voiteilla. :)
Kiitos, tämä rauhoitti. :) Joo mullakin akne johtuu epillereistä. Kokeilen tulehdusta poistavaa voidetta, mutta kyllä toi nyt on jo paremman näkönen (enää itse finnin kohta on koholla ja kosketusarka, ei puoli naamaa :D).

Väri asiaan vielä palaan, miten ootte tehnyt ekan värjäyksenne? Itse en oo vielä koko ikänä värjänny tai pistäny mitään raitaa päähän ja mietin että uskaaltaako repästä ja tehä ihan kotona värjäyksen vai pitäskö ihan kampaajalle mennä :o mitenköhän kauan siinä kestää yleensä ennenkuin juurikasvua rupee tulee.
Ootteko huomannu hiusten kunnossa eroa värjäys, tauko , ilman värjäystä?

10 vuotta oon värjänny hiuksia punasen eri sävyillä, välillä kampaajalla ja välillä kotona purkista. Nyt kuitenkin alkaa tuntumaan, että haluaisin tehdä värinpoiston ja palata lähemmäs omaa hiusväriä, Olen huomannut että tässä vuosien saatossa hiusten latvat on ohentunu ja ovat tosi kuivat, varsinkun kun vertaan tilannetta siihen mille vuosien takaisissa kuvissa näyttää. Värjään noin 6 viikon välein, siinä vaiheessa juurikasvu on 1 - 1½ cm luokkaa. Pidempiä taukoja en juurikaan ole pitänyt, koska juurikasvu häiritsee liikaa. :D

Jos jotain isompaa muutosta väriin olet ajatellut, niin mene ehdottomasti kampaajalle. Ehkä aloittaisin itse jollakin sävyttävällä kevytvärillä... Mutta kannattaa miettiä kuitenkin tarkkaan haluaako lähteä tuohon taisteluun juurikasvun kanssa, värjäys on hiukselle rankkaa. :)

ps. en oo siis mikään kampaaja tms, ihan vaan omia mietteitä :)

Mä värjään aina oman tukkani, koska mielestäni tulos on vähintään yhtä hyvä, kuin tavallinen yksivärinen värjäys kampaajallakin. Lisäksi, kampaajat aina värjäävät mun hiusrajani tavalla, joka ei mua miellytä - väriä levitetään usein turhan reilusti naaman puolelle, että saadaan ne pienetkin hiukset värjättyä, minkä seurauksena hiusraja sitten on yleensä epäsymmetrinen ja koomisen näköinen. Joskus todella, todella epäsymmetrinen, ja sitten olen koittanut korjata tilannetta sheivaamalla niitä saamarin pikkuhiuksia ym, huonoin tuloksi. Itse kun värjään, saan värin tasan niihin karvoihin, joihin sen itse tahdon.

Itse värjään aina keskiruskean tukkani joitain asteita tummemmaksi, joskus lähes mustaksi. Aina se väri multa haalistuu lopulta niin lähelle omaa väriä, että juurikasvu ei kovin häiritsevä ole. Siis jopa lähes mustilla väreillä. Mun tukkaani ei ilmeisesti väri kovin tiukasti tartu. Hiuksen kuntoon värjääminen ei ole vaikuttanut, tosin värjään aika harvoin, 2-3 kertaa vuodessa.

Hiusten vaurioituminen värjäyksestä riippuu aika paljon hiuslaadusta. Omat suhteellisen hitulaiset hiukset ei tykkää oikein vaalentamisesta. Valitettavasti vaan joudun vaalentamaan useammankin kerran näitä jos meinaan värjätä muuksi kuin mustaksi koska oma väri on tummanruskea. Vaalennuksen jälkeen sitten väri päähän joka taatusti haalistuu nopeasti ja näyttää pian kamalta; hapraat hiukset + haalistunut väri ei ole kovin nättiä ja siihen kun lisää tuon reilun sentin kuukaudessa kasvavan tumman juurikasvun, niin eipä paljon huvita hiuksiaan värjäillä. Lisäksi kun kulmakarvat on samat tummanruskeet, niin näyttävät värjätyillä hiuksilla ihan kamalilta...

Jos oisin ekaa kertaa värjäämässä (ja oma väri ois jotain muuta ku tämä tummanruskee jota ei ilman värinpoistoja värjätä), värjäisin ite kotona jollain kevytvärillä joka lähtee pesussa vähitellen pois. Pari kertaa olen värjäyttänyt myös kampaajalla ja ihan sama se lopputulos on ollut ku itekki töläämällä...

Nyt mulla on käynnissä oman värin kasvatus kun viimekesänä päätin että pitää saada turkoosi rokkitukka, joka tarkoitti paria värinpoistoa ja turkoosia kevytväriä. Pari päivää se turkoosi oli päässä kunnes alkoi näyttää vielä kamalammalta kuin laittaessani, joiten värjäsin punaiseksi, joka haalistuessaan näytti hirveältä. Sitten joku tummanruskee/mustanruskee päähän tuossa n. puol vuotta sitten, siitä ei ole näkyvää juurikasvua (toki löytyy jotenkuten jos tiiraa tarkasti oikeassa valossa) ja nuo blondaushaperotkin tuli lähes kokonaan leikattua pois.

Mä värjäsin ekan kerran 5. tai 6. -luokkalaisena Melody-nimisellä kotivärillä mustaksi :)

Useimmat värit läpikäyneenä valkaisua myöten olen aina palannut mustaan, nyt en enää lähde sekoilemaan muuta koska musta on mulle paras, värjään itse 6-8 viikon välein Casting Creme Gloss - merkin jommalla kummalla mustalla sävyllä (tavis tai intensiivinen, ei juuri ole eroa, intensiivinen on hieman sinertävämpi ennen ekaa pesua). Juurikasvu ei kamalasti häiritse koska omakin väri on tumma. Ja koska hiukset alkavat olla jo aika pitkät ja permanentti tekee niistä hyvin kuohkeat (röllit) niin senkin takia on ollut mahdolista pidentää värjäysväliä kun katse ei siihen juureen niin kiinnity kuten silloin kun hiukset olivat suorat.

Onko mitään keinoa estää ihon rasvoittuminen ja näppyjen syntyminen aurinkorasvakautena? Ostin apteekista sekaiholle nimenomaan kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa, mutta silti tuntuu että naama kukkii tavallista pahemmin aina käytön jälkeen. Tarvitsen kuitenkin välillä pakosti korkeampaa suojakerrointa kuin mitä erilaisissa meikkivoiteissa yms. on.

Onko mitään keinoa estää ihon rasvoittuminen ja näppyjen syntyminen aurinkorasvakautena? Ostin apteekista sekaiholle nimenomaan kasvoille tarkoitettua aurinkorasvaa, mutta silti tuntuu että naama kukkii tavallista pahemmin aina käytön jälkeen. Tarvitsen kuitenkin välillä pakosti korkeampaa suojakerrointa kuin mitä erilaisissa meikkivoiteissa yms. on.
Sama vika. Ratkaisuna se, etten käytä naamassa aurinkovoidetta kuin silloin kun altistun eniten, Vichyn voide on aika ok mutta kyllä sekin huokosia tukkii. Käytän mineraalipuuteria yleensä jossa suojakerroin 15 ja isoja aurinkolaseja aina kun paistaa.

Naamassa auttaa jonkun verran se huolellinen pesu ja kuorinta (ei rae vaan kemiallinen). Mitään erityisen hyvää aurinkorasvaa en ole kasvoille löytänyt.

Suositut

Back
Ylös Bottom