Keskustelua Volvon maineesta ja merkin haukkumisesta

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Liittynyt
28.2.2009
Viestejä
2 046
Ajoin Volvo S80:llä pitkää matkaa aikanaan ja pidin autosta. Auto oli tilava sisältä ja D5-moottorissa oli mukavasti potkua. Sen jälkeen ajelin E-Mersulla (w211) ja nykyään 5-sarjan BMW:llä. Saksalaisilla on siis menty, mutta edelleen hämmentää ihmisten kova Volvo-kritiikki. Autoa pidetään jotenkin nolona ja vitsinä. Miksi? Ruotsalaisuuden vuoksiko? Ihmiset jotka eivät ole ko. automerkin autoa edes koskaan ajaneet, haukkuvat, että se on surkea, nolo ja vikaherkkä. Moni haluaa vääntää kahvipöytäkeskusteluissa siitä, että onko esim. Volvo S80 edes premium-auto. Itse saksalaisilla ajaneena sekä myöskin entisenä Volvomiehenä en ymmärrä tuota kyseenalaistamista ja haukkumista. Haluan asiallista keskustelua asiasta. Ei mitään "ruotsalaiset on homoja"-tyylistä tai mitään mutuilua. Miksi saat olalletaputuksia ja "kova jätkä"-mainetta, jos haukut Volvoa kovaan ääneen paskaksi, vaikka et ko. autoa ole koskaan ajanutkaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ajan Volvolla ja mulle on aivan herttasen yhdentekevää jos se jonkun mielestä on noloa tai hassua. Ei ole multa pois jos se jonkun mersuilijan mielestä ei ole premiumauto. Itse en muuten edes ole missään mainitsemaasi kritiikkiin törmännyt.
 
Mä ajelen Volvolla S40 2.0 riisselillä, 160tkm ajettu ja yksi isompi vika on ollut. Takaluukku jumittui, johdot oli poikki. Tämä lysti maksoi 160€. Muuten on mennyt laturi ja akku, jotka taitaa olla enemmän ja vähemmän kuluvaa tavaraa. Ostin auton moottoritielle ja se on kyllä asiansa ajanut. Omasta mielestä hyvä ajaa, minulle riittävästi potkua. Ei mulla ole oikein mitään pahaa sanottavaa omasta autosta. Toki dieselin verottaminen vituttaa, varsinkin kun nyt ei tule kilsoja kamalasti ja dieselin hinta on noussut pirusti, mutta nämä nyt ei liity Volvoon millään tavalla.

En mä kyllä moista dissaamista ole missään kuullut tai sitten porukka ei kehtaa mulle sanoa, kun Volvolla ajelen. En tosin liiku 'autopiireissä' omalla ystäväpiirillä autot on lähinnä kulkuvälineitä ilman suurempaa tunnelatausta.

E: yhdyn ylläolevaan. Ei minua todellakaan kiinnosta mitä mieltä muut on mun kulkupelistä. Ei minua muidenkaan autot kiinnosta. Jos vielä sen 150tkm rullaan ja ajan paalaamolle.
 
Itse en muuten edes ole missään mainitsemaasi kritiikkiin törmännyt.

En mä kyllä moista dissaamista ole missään kuullut tai sitten porukka ei kehtaa mulle sanoa, kun Volvolla ajelen. En tosin liiku 'autopiireissä' omalla ystäväpiirillä autot on lähinnä kulkuvälineitä ilman suurempaa tunnelatausta.

Ehkä juuri näin... ei kehdata suoraan sanoa ja itselle tullut korviin varmaan siksi, että oon ajellut Volvon jälkeen saksalaisilla ja kavereissa on paljon autoihmisiä, jotka ajaa työssään kymmeniä tuhansia kilometrejä.

Volvo S80 nelivetona olis mielestäni oikeen kiva vaihtoehto seuraavaksi autoksi.
 
Volvon 2005vm T5 V50 tuli hetken ajettua. Halvan oloinen verrattuna saksalaisiin, mutta hyvä ajaa. Tosi kevyen tuntunen, mutta olihan toi V50 helvetin pienikin. Sivuttaisluisuun sitä ei saanut kyllä yrittämälläkään(turvallinen). Olisi varmaan jäänytkin, mutta jäi harmittamaan nelivedon puute.

Ihan hienokin se oli mun mielestä:

mrniceguy-albums-auto-picture94977-img-0762.JPG



E:

D9 kiinnostaa jonkun verran. Kellään kokemusta?
 
Noista ei vissiin saa dstc-härpätintä pois päältä millään? Vaikka nappia painaa ja auto ilmoittaa, että pois on niin kyllä tuo minulla testien mukaan otti kiinni, kun jäällä koitin autoa vemputtaa. Sinällään minulle aika yhdentekevää, luulis nyt tuon onnistuvan.
 
Noista ei vissiin saa dstc-härpätintä pois päältä millään? Vaikka nappia painaa ja auto ilmoittaa, että pois on niin kyllä tuo minulla testien mukaan otti kiinni, kun jäällä koitin autoa vemputtaa. Sinällään minulle aika yhdentekevää, luulis nyt tuon onnistuvan.

Jep näin itsekin muistelen. Top Gearissa joskus mainitsivat tosta ja tais autona olla S60R. Hieno auto sekin, ja sitä muistaakseni aika paljon kehuttiinkin.

Löyty tubesta pätkäkin siitä:

 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Volvo autona varmasti ihan pätevä.. ne vaan profiloituu sellaisille kuskeille jotka kuuluisivat pellolle traktoria ajelemaan.. eli edessähän ne ovat auttamatta.. isi ajaa ja äiti valittaa vieressä että perkele et kyllä paina sitä kaasua vaikka löytyisi turboa ja potkua niin maan perkeleesti siitä Tfemmasta. Perhe kippo, melkeen kuin karavaanarit.. teiden tukkoja.
 
Kyllähän se Volvo sitä perheauton mainetta kantaa edelleen. Tosin uudet Volvothan alkaa oleen jo hieman sporttisempia ja kilpailee siinä mielessä jo aika hyvin Saksalaisten merkkien kanssa. Itselläni on -02 S60 ja on kyllä paras auto ajaa mitä on tähän mennessä ollut, eikä ole 5-vuoden aikana ollut mitään ongelmia.

ps. en kyllä vieläkään ymmärrä niitä jotka ostavat hienon T6 s60 ja ajaa aina alinopeutta ja liikennevaloistakaan ei päästä likkeelle :curs:
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä sitä traktorilla, jos ei peltookaan oo :hyvä: joo heh

En oo volvoo omistanu/ajanut, mutta tässä muutamia ajatuksia.
-Pidän volvoo ihan varteenotettavana autona seuraavaksi kulkineeksi. Diiselillä tarvis kulkee kun metrejä tulee ja tilaa sais olla. Eli v70 tai kyl s60/s80 menis tai sit näitä maasturin tapasia versioita.
-Pikkuvolvot taitaa olla laadussa heikompia kun isot. Tiedä sitten miten uusissa tämä on.
-Takavedosta siirtyminen etuvetoon. Onko merkitystä? Joillekkin on varmasti.
 
Jonkun verran ajanut 08' S60:ä ja 10' S80:ä, molemmat 2.4d koneella ja kyytiä ei voi muuta, kuin kehua molemmissa. Maantiellä menevät kuin juna, mutta etenkin tämä kasikymppi on kaupungissakin yllättävän ketterä melko massiivisesta olomuodostaan huolimatta. Jos rahaa olisi omistaa moinen, ostaisin välittömästi. Mersuja en ole ajanut, kuin kuorma-autoja joten siihen on paha verrata ja bemariin en ole koskenutkaan. Volvolla on perhauton maine, koska se on loistava perheauto.
 
Zone-sarja -42%
Jos ois varaa niin ostaisin Volvon, XC60. Köyhän pitää ajaa huonommilla. Ehkä se lievittää kipua kun haukkuu naapurin rivaripätkän, duunipaikan, kultaisen noutajan ja auton. Espoota unohtamatta. Hyvä autohan Volvo on. Pirun hyvät penkit. Bemari on kyllä ajajan auto, Volvo vain sellainen "lulla". Kelpais silti mieluummin kuin Bemari. Etuvetoista ei mulle kyllä tule joten 99% Volvo-vaihtoehdoista karaiutuu pois.
 
Joo volvo ei kyllä herättänyt oikein mitään missään. Tai no ainoa asia oli kiihdytykset 1- ja 2-vaihteella, kun kuulosti ihan murisevalta traktorilta. Sisustaltaan oli aika tylsä, mutta oli aika karvalakkivarusteillakin muistaakseni. Ilmastoinnista sai niin kylmää että paleli helteelläkin.

Nimimerkillä: rivari_espoossa_ja_pari_koiraa
 
Volvo - varmasti perille. Hyviä autoja hyvillä varusteilla. Valitettavasti / onneksi kohtuu koviksi ovat hinnoitelleet nyky-Volviat kun samalla hinnalla saa joo hinnat-alkaen bemarit ja taksimersut audeista puhumattakaan (kuka ajaa nykyään audilla lol). Toiset maksaa ulkonäöstä ja "statuksesta", muille Volvo.
 
Jos ois varaa niin ostaisin Volvon, XC60. Köyhän pitää ajaa huonommilla. Ehkä se lievittää kipua kun haukkuu naapurin rivaripätkän, duunipaikan, kultaisen noutajan ja auton. Espoota unohtamatta. Hyvä autohan Volvo on. Pirun hyvät penkit. Bemari on kyllä ajajan auto, Volvo vain sellainen "lulla". Kelpais silti mieluummin kuin Bemari. Etuvetoista ei mulle kyllä tule joten 99% Volvo-vaihtoehdoista karaiutuu pois.
Löysiä ne Volvot on ollut alustalta, jos vertaa saksalaisiin, mutta uudemmat on jo alustaltaan jopa "urheilullisia" ja ajoltaan lähempänä saksalaisia, kuin "Volvoa":D
Tuossa on muutaman viikon ollut nyt tuo XC60 käytössä, niin ei voi muuta sanoa, että on upea peli ajaa ja alusta ei todellakaan ole löysä, vaikka on katumaasturi!
Tosin en Espoossa asustele, mutta taloudesta löytyy kyllä Kultainennoutaja 3 lapsen lisäksi:D
 
Onhan se Volvon alusta muuttunut, kun mk3 V70 on Mondeon kanssa samalla pohjalla. Ajettavuus paljon parempi mitä mk2:lla, mutta sisustus jotenkin huonompi. Penkeissä on menty paljon taaksepäin. mk2 sporttipenkit olivat hyvät. Reisituki tuntuisi olleen pidempi ja säädöt laajemmat.

Itselläni oli 5 vuotta -01 V70 D5, jolla ajoin 75tkm -> 195tkm ja aina pääsin perille. Ei muita ongelmia, kuin joidenkin iskareiden ja puslien vaihdot. Halpaa nekin. Sitten oli vuoden -07 Passat, jolla jäätiin 2 kertaa matkan varrelle ja öljyä meni enemmän mitä keskiverto omakotitalon boilerissa. Nyt taas -09 V70 2.4D ollut vuoden ja perille on päästy. Mitään en ole sille vielä tehnyt. Kulutus on kova, mutta ainahan joka autossa joku nyppii.

Mersu oli harkintalistalla - ja on varmaan jatkossakin. BMW olisi kiva, ellei se olisi niin epäluotettavan ja kalliin korjattavan maineessa. Volkkaria en omaksi ota. Liisarina olisi ihan sama, mikä alla on.

Mutta tiukoille alkaa menemään ns. premiumautojen markkinat. Kiat näyttävät hyviltä ja varusteita on. Passat on todella suosittu eikä uusi Mondeokaan ole ollenkaan arkisen näköinen. Pitää tarkkaan miettiä, miksi maksaa 30-40t€ enemmän jostain natsiautosta (BMW:llä on kai muuten jotain kiusallista WW2 taustaa).

Volvossa se hinta ei muuten ole kovin paha. Meinaan jos otat automaattidieselin nahkajakkaroilla ja xenoneilla, niin melkein kaikki merkit heilahtavat heti 40t€ yli. Eikös se V70 hinta jossain siellä liiku. S80 taitaa olla jostain syystä kalliimpi? Pienempiä en oikein osaa Volvoiksi mieltää :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom