Keskushermosto - mitä siitä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Primitive82

Banned
Olen kuullut ja lukenutkin, että keskushermosto joutuisi jotenki koville jos vetäisi esim. HST:n vikan viikon kaltaista treeniä usein.

Itse olen kuitenkin vetänyt nyt jo ainakin kuukauden sellaista treeniä, että kolme kertaa viikossa koko kroppa läpi, ja jokaisella kerralla mm. mavea, kyykkyä ja penkkiä.
Penkissä n.6 sarjaa ja jokainen sarja loppuun asti.
Kehitystä on tullut hyvin, eli parin kuukauden sisällä n.10kg penkkiin!

Vedän muutenkin joka sarjan lähes joka liikkeessä loppuun asti ja sarjoja per liike on yleensä 3.

Eli kysyisinkin, että mistä huomaa milloin keskushermosto vaatii lepoa? Alkaako silmät hehkumaan ja nyrkit heilumaan? Vai huomaako sen vasta tutut hautajaisissa?

Itse en ole huomannut oikeastaan mitään erikoista muuta kuin tulosten nousua ja lihasten nopeata kasvua!

Oot siis tehny 3 kertaa viikossa penkkiä 6 sarjaa loppuun asti etkä ole huomannut mitään ylikunnon merkkejä?

Pistäs koko ohjelma tänne ni nähään onko siinä mitään järkeä.
Jos meinaa tehä penaa, mave ja kyykkyä 3 kertaa viikossa ei varmaan kannata tehdä yhtään sarjaa loppuun missään treenissä.

Jos olet aivan aloittelija niin silloin kaikki ohjelmat toimivat. Itekkin tein ensi kerran viikossa koko kropan yhtenä päivänä läpi, sitten koko kropan neljä kertaa viikossa läpi. Molemmilla tuli tulosta.
Kaukana ovat ne ajat :itku:

Lihas palautuu (fyysisesti) kovista reeneistä yleensä nopeammin kuin hermosto. Muutoinhan maksimivoimaa voisi reenata päälikkeillä (JK,PP,MN) vaikka joka viikko vuoden ympäri. :confused:

En nyt ihan aloittelija kuitenkaan ole...

Mutta kiinnostaisi tietää, että voiko hermosto jotenkin kärsiä tuollaisesta? Ja millä tavoin? Nimittäin en tosiaan ole huomannut mitään merkkejä...tai ehkä olen jo niin paatunut siihen..;)

parin kuukauden sisällä n.10kg penkkiin!
En nyt ihan aloittelija kuitenkaan ole...
mielestäni nämä lauseet ovat pahasti ristiriidassa...
tai sitten olet teräsmies -> :david:

Keskushermoston ylirasittuminen = ylikunto. Ei mitään sen kummallisempaa.

Lihakset palautuvat sangen nopeasti, mutta pahasta ylikunnosta palautumiseen saatetaan tarvita aikaa kuukausia.

Sanoin "En nyt ihan aloittelija kuitenkaan ole..."
Eli olen harrastanut kuitenkin pienestä pitäen urheilua ja kuntosalillakin olen käynyt 14-vuotiaasta lähtien

:david:

Huom. käynyt, eli en todellakaan tehnyt silloin juuri mitään ja kävin ehkä kerran kuukaudessa

:D .

Todellisen harjoittelun aloitin n.10kk sitten ja penkki tulos on nyt siis n.100kg.

Originally posted by rollerghost
mistä huomaa milloin keskushermosto vaatii lepoa? Alkaako silmät hehkumaan ja nyrkit heilumaan? Vai huomaako sen vasta tutut hautajaisissa?

Haycockin HST-foorumeilta poimitut oireet: yleinen haluttomuus, ei nappaa mennä treenaamaan, uni saattaa häiriintyä.

Tollanen vauhti vie sut hautaa.. elä ihmettele jos et kohta saa nukuttua , syötyä tai reenattua ja painot vaan laskee mitä enemmän treenaat..
Liikkeet on imo ihan oikeita perusliikkeitä , joku 3 sarjaa vois olla sopiva, niiden kaikkien EI tarvitse olla kovia koska harjoittelet niin usein.
kuuntele kroppaasi ja lue faq

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom