Keskiverto aika 100m juoksuun? (tavis, normi kuntonen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja epeenor
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäinen satanen tullut juostua käsiajalla 11.8sek... surkea aika kun vertaa mun 30m aikaan sähköllä, 3.89..

mene juoksemaan oikeissa testeissä tuo 30m, itse juoksin pesäpallojuokkueen testeissä 3.72 ja yleisurheiluleirillä 4.20. Tyson Gayn ensimmäiset 30m olivat ennätysjuoksussa (9.71) 3,80

mene juoksemaan oikeissa testeissä tuo 30m, itse juoksin pesäpallojuokkueen testeissä 3.72 ja yleisurheiluleirillä 4.20. Tyson Gayn ensimmäiset 30m olivat ennätysjuoksussa (9.71) 3,80

Millähän tavalla tuo aika on pesäpallojoukkueen testeissä saatu? Jos sähköajanotosta puhutaan, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa varmaan kennoja, niin kyllä ajat yleensä ovat aivan vertailukelpoisia. Gayn tuloksessa ajanotto lähtee pyssyn laukaisusta, kun noissa kennoajoissa lähtö on yleensä jostain metrin päästä ja omasta lähdöstä. Aikamoinen ero, kun reaktioajasta tulee jo n. 0,2s.

Millähän tavalla tuo aika on pesäpallojoukkueen testeissä saatu? Jos sähköajanotosta puhutaan, mikä tässä tapauksessa tarkoittaa varmaan kennoja, niin kyllä ajat yleensä ovat aivan vertailukelpoisia. Gayn tuloksessa ajanotto lähtee pyssyn laukaisusta, kun noissa kennoajoissa lähtö on yleensä jostain metrin päästä ja omasta lähdöstä. Aikamoinen ero, kun reaktioajasta tulee jo n. 0,2s.

70cm kennojen takaa nilkkakennoilla omalla lähdöllä, siitä se ero tulee. YU-leirillä käytettiin vyötärökennoja ja lähetystä.

Niin no, lähtö todellaki 50cm päästä kennosta joka on juurikin tuohon navan korkeudelle, eli ei todellakaan nilkkakennoja joilla aika vähintään kymmenyksen parempi..

Terve!

Olen kiinnostunut 100m juoksusta. Jalkapalloa olen pelannut 13 vuotta. Valmentajat suosittelivat että kävisin yrittämässä pikajuoksua jossakin seurassa. Juoksen 100m aikaan 11:47 käsiajalla. Täytin 17 tänävuonna. Onko järkeä ajatella moista?

No miksei olisi? Ei muuta kuin yhteyttä lähimpään seuraan ja osallistumaan muutamiin treeneihin. Mitenkäs sitä muutoin saa selville kiinnostaako touhu vaiko eikö?

Itseäkin kiinnostaisi 100m juoksu, vaikka olen nyt 6vuotta harrastanut/treennnut enemmän sellasia pidempiä matkoja. Mutta 3kk sitten 100 taittu 11:07.
Ja kannattaako edes treenata 100m jos tykkää myös juosta pidempää matkaa? Tarkoitan, että jos treenaa 100m niin mitenkä sen saa sijoitettua pidempien matkojen kanssa niin ettei haittaa treenaamiseen? Olisi kumminkin kiva saada kokonaisvaltainen juoksukunto, pdemmillä ja lyhemmillä matkoilla.

No aika kevyitä kavereita juoksemassa täällä, ite oon 191 cm ja 88kg. Ajat pyörii tämmösellä perussällillä 13-14 sekunin luokassa. Tietty kevyys auttais.
No itse olen saman pituinen ja painan 85-90kg, vähä heittelee aina. Mutta juoksen kumminkin melkeen 11sekkaan.

Juokseeko jengi piikkareilla vai ihan lenkkareille? Tekisi itsekin mieli aloittaa satasen treenaaminen vaihteen vuoksi kun pidempiä matkoja on tullut juostua useamman vuoden.

Ala-asteella olin luokan nopein juoksija, vaikka urheilutaustaa oli hyvin vähän. Harmi ettei motivaatio ikinä riittänyt yleisurheilun aloittamiseen.

Vielä nykyäänkin räjähtävä voima on meikäläisen alaa enemmän kuin pitkänmatkan juoksut. Nykyään 100 metriä menee n. 12 sekuntiin, painoa 67 kg ja pituutta 181 cm.

100m taittuu 15 sekuntiin, ihan kelvollinen aika itselleni kun en koskaan ole ollut mikään pikajuoksijatyyppinen. Joskus ala-asteella voitin koulun sisäisissä kisoissa 100m kultaa mutta sekin taisi mennä pitkien jalkojen piikkiin:rolleyes:

100m meni käsiajalla 14,53 sekuntiin öpaut 3 viikkoa sitten. Sitä ennen juossut edellisen kerran täysillä varmaan joskus lähemmäs 10 vuotta sitten ja noin 40kg kevyempänä. Tällä hetkellä painoa noin 100kg ja pituutta 190cm. Tarkoitus olisi nyt kesän aikana käydä vähän nopeuskestävyyttä hakemassa syksyllä alkavaa lätkäkautta varten juoksemalla 20-400m spurtteja. Jännä nähdä saako tuota 100 metrin aikaa parannettua yhtään. Tuskinpa alle 14s mennään missään vaiheessa.

Juokseeko jengi piikkareilla vai ihan lenkkareille? Tekisi itsekin mieli aloittaa satasen treenaaminen vaihteen vuoksi kun pidempiä matkoja on tullut juostua useamman vuoden.

Jos eksyn urheilukentälle juoksemaan sprinttejä, juoksen mieluummin paljain jaloin kuin lenkkareilla. Piikkareiden ostaminen olisi kaltaiselleni sunnuntaikuntoilijalle liioittelua.

9-luokan koulujenvälisissä olin 3. ajalla 13,0s ilman alan treenausta. Kaksi ekaa oli harrastaneet asiaa ja katosi horisonttti. Mä olin sitten tavisten paras.
2½ myöhemmin Jenkeissä HighSchoolin:n pikajuoksuohjelman treenauksella aika 11,5s (17vuotiaana).

Jos ilman pikajuoksutreeniä pistelee jotain 11,5 käsiaikoja, kantsii varmasti pohtia pikajuoksutreeniäkin. M19 sarjan eliittikisojen voittoja napattu ajalla 11,37s
http://www.sul.fi/tulokset/2011/07/12/mentos-nuorten-eliittikisat-56

Itseäkin kiinnostaisi 100m juoksu, vaikka olen nyt 6vuotta harrastanut/treennnut enemmän sellasia pidempiä matkoja. Mutta 3kk sitten 100 taittu 11:07.
Ja kannattaako edes treenata 100m jos tykkää myös juosta pidempää matkaa? Tarkoitan, että jos treenaa 100m niin mitenkä sen saa sijoitettua pidempien matkojen kanssa niin ettei haittaa treenaamiseen? Olisi kumminkin kiva saada kokonaisvaltainen juoksukunto, pdemmillä ja lyhemmillä matkoilla.

No itse olen saman pituinen ja painan 85-90kg, vähä heittelee aina. Mutta juoksen kumminkin melkeen 11sekkaan.

Kannattaa mennä kisoihin kokeilemaan ihan sähköisellä ajanotolla, se 11.07 käsiaika saattaa äkkiä vaihtua 12.07:n, ihan siis vaan tässä totean että noita käsiaikoja on turha hehkuttaa.

kumma homma ku kaikki ovat olleet luokan nopein.... :)

Mulla kesti 100m n. 13s lukiossa.

Olisin mäkin ollut luokan nopein jos olisin juossut kovemmin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom