Keskiverto aika 100m juoksuun? (tavis, normi kuntonen)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja epeenor
  • Aloitettu Aloitettu
Ei mutta onhan se ihme kun painotetaan sitä kuinka iso ero on 12 sekunnin ja 11 sekunnin välillä ja sitten hehkutetaan jotain kaveria joka jää yli sekunnin maailman parhaista aikavälillä joka on 100 kertaa ratkaisevampi kuin 11-12. Joo joo kaverilla on potentiaalia. Usain Boltilla on potentiaalia alittaa vaikka 9 sekuntia, so fucking what.

Täysin typerä vertaus. Samalla voit mennä dissamaan kaikki suomalaiset huippubodarit (Mentula mukaanlukien) sen johdosta että nämä ovat valovuoden päässä Phil Heathista :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko vielä 16-vuotiaana mahdollista alottaa pikajuoksua (yleisurheilua 7v ennen 4v taukoa), löytyykö itä-suomesta osaavaa valmennusta ja onko kovista voimatasoista huomattavaa etua? Uskoisin jo ensi kesäksi helposti saavani 2x omanpainon penkissä ja 2,5x kyykyssä jos se olisi tarpeellista. Tarvetta diettiin ei tietenkään ole, jos en pikajuoksua alottaisi.

Useamman kuukauden on jo tämä pikajuoksun aloittaminen kummitellut mielessä, mutta en oikein tiedä mitä tekisin.

Onneksi minä tiedän. Shut up and squat! Jätkä on väärän värinen tohon lajiin!;)

No onko ne? Jos ne on, niin ne tietää kyllä sen jo.

Se nyt ei varmaan ollut pointti. Mä en ymmärrä tota sun paasausta.

Mitä sitten vaikka Otto Ahlforsilla ei olisi mahkuja Usain Boltin aikoihin, pikajuoksua voi varmasti harrastaa tavoitteellisesti, vaikkei ME:n olekkaan saumoja. Voin sanoa että 10,7x sähköaika on jo aika kovaa menoa ja tuollaiset ajat jää juoksematta 99,9% suomalaisista, ihan sama kuinka kovaa panostaisivat.

Tuo bodaus nyt oli vain esimerkki, sun periaatteiden mukaan pitää dissata kaikkia bodareitakin joilla ei ole saumojoa mr Olympia titteliin... vitun harrastelijat :rolleyes:

Mutta muistetaas että Otto jää yli sekunnin maailman huippuihin nähden. Peukut pystyyn sille että Otto oppii vielä juoksemaan.

17-vuotiasta kaveria on ihan turha verrata maailman huippuihin. Junnutulosten perusteella on mahdotonta ennustaa, millaisiin aikoihin on mahdollisuus. Harjoitustausta ja murrosiän ajankohta vaikuttavat niin paljon. Osa porukasta treenaa niin kuin aikuiset, osa ei treenaa juuri lainkaan. Osa porukasta on kehittynyt jo miehen mittoihin, osa on vielä ihan lapsia.

Esimerkiksi Pöyhönen juoksi 17-vuotiaana 11,10 ja aikuisena 10,23.

17-vuotiasta kaveria on ihan turha verrata maailman huippuihin. Junnutulosten perusteella on mahdotonta ennustaa, millaisiin aikoihin on mahdollisuus. Harjoitustausta ja murrosiän ajankohta vaikuttavat niin paljon. Osa porukasta treenaa niin kuin aikuiset, osa ei treenaa juuri lainkaan. Osa porukasta on kehittynyt jo miehen mittoihin, osa on vielä ihan lapsia.

Esimerkiksi Pöyhönen juoksi 17-vuotiaana 11,10 ja aikuisena 10,23.

Niin, mahdoton ennustaa. Siksi katsoinkin aikaa ja tein päätelmäni siitä. Parannettavaa on.

Tän trollin juttuihin on aika turha enää mitään kommentoida...

Valitettavasti noi jutut ei oo ees välttämättä trollausta. Suomi on täynnä sohvaperunoita jotka haukkuu Evilän, Pitkämäen, futiksen A-maajoukkueen ja kaikki muut lajinsa huiput paskoiksi. Huvittavinta on se kun kuulee jonkun piirikunnallisella tasolla kilpailevan ihmisen kertovan kuinka Evilä on ihan paska kun junnaa siellä 8 metrissä vuodesta toiseen.
Sanoisin että yhdellä prosentilla suomalaisista on edes mahdollista juosta 10.72, joten aika huvittavaa että joku arvostelee tällaisen juoksijan osaamista, varsinkin kun on kyse vasta 17-v jampasta.

[venom];3379992 sanoi:
Valitettavasti noi jutut ei oo ees välttämättä trollausta. Suomi on täynnä sohvaperunoita jotka haukkuu Evilän, Pitkämäen, futiksen A-maajoukkueen ja kaikki muut lajinsa huiput paskoiksi. Huvittavinta on se kun kuulee jonkun piirikunnallisella tasolla kilpailevan ihmisen kertovan kuinka Evilä on ihan paska kun junnaa siellä 8 metrissä vuodesta toiseen.
Sanoisin että yhdellä prosentilla suomalaisista on edes mahdollista juosta 10.72, joten aika huvittavaa että joku arvostelee tällaisen juoksijan osaamista, varsinkin kun on kyse vasta 17-v jampasta.

Kaikki on suhteellista. Esim. suomalaiset jalkapalloilijat on aika paskoja absoluuttisesti, varmaan joku maailman 150. joukkue. Ne on hyviä vain SUOMESSA.

Tästä lähin muistan suudella maata Oton jalkojen alla. Kiitti.

:hyvä:
Sun logiikalla kaikkien kymppivuotiaidenkin pitäisi välittömästi lopettaa juoksentelu, kun ne juoksee 60 metriä samassa ajassa kuin Bolt menee 100 metriä. Nehän on aivan onnettomia nylkyttäjiä.

A-maajoukkueen keskiverto pelaaja kuitenkin kuuluu sinne maailman parhaaseen 0,0001 prosenttiin. Mun mielestä on helvetin tyhmää verrata jokaista urheilijaa siihen maailman kärkeen, ja uhnohtaa että monissa lajeissa on miljoonia harrastajia ympäri maailmaa.
Mutta tosiaan, tolla logiikalla jokaisen 250 raakapenkkaajankin kannattaa lopettaa salilla käynti tai ainakin kilpailu koska niistä tuskin tulee ME-miehiä ja tollanen harrastelu vituttaa suomalaisia.

No onko ne? Jos ne on, niin ne tietää kyllä sen jo.

veikkaanpa että squinkylla on jotain henkilökohtasta vihaa urheilua kohtaan koska todennäkösesti itsellä ei ole mihinkään urheiluun ollut mitään lahjakkuutta. Itsekin alotin juoksun tosiaan viime vuonna ja ennätys nyt 11,06 ja sun mielepiteitten mukaan munki pitäs heivata juoksu nyt heti koska en voi tehdä maailmanennätystä. Jos juoksen joskus esim. 10,45 olen täysi paska vaikka sijoittuisin emkisoissa 20 parhaan joukkoon :D on se aika raaka vertailu. Veikkaan että squinky pitää suomalaisia jääkiekonpelaajia suomalaisen urheilun eliittinä, mutta veikkaan että et koskaan oo tullu ajatelleeks että lätkää pelataan ammattimaisesti 10-12 maassa ja yleisurheilua, bodybuildingia harrastetaan ammattimaisesti joka saatanan kolkassa. Ja vielä pikajuoksuun viitaten niin 10sek alle on juostu noin 400 kertaa ja yksi valkoihonen on siihen pystyny niin jos en nyt ihan väärin päättele niin veikkaan että siinä on pieni etu tummaihoisilla jossain geeniperimässä vaikkapa... että ota nyt itteäs niskasta kiinni ja tuu vaikka mun ja Oton kanssa vetämään juoksureenit ja katotaa lähetkö maailman parhaana urheilutietäjänä takasin kotiin koneen ääreen haukkumaan suomalaisia urheilijoita.

veikkaanpa että squinkylla on jotain henkilökohtasta vihaa urheilua kohtaan koska todennäkösesti itsellä ei ole mihinkään urheiluun ollut mitään lahjakkuutta. Itsekin alotin juoksun tosiaan viime vuonna ja ennätys nyt 11,06 ja sun mielepiteitten mukaan munki pitäs heivata juoksu nyt heti koska en voi tehdä maailmanennätystä. Jos juoksen joskus esim. 10,45 olen täysi paska vaikka sijoittuisin emkisoissa 20 parhaan joukkoon :D on se aika raaka vertailu. Veikkaan että squinky pitää suomalaisia jääkiekonpelaajia suomalaisen urheilun eliittinä, mutta veikkaan että et koskaan oo tullu ajatelleeks että lätkää pelataan ammattimaisesti 10-12 maassa ja yleisurheilua, bodybuildingia harrastetaan ammattimaisesti joka saatanan kolkassa. Ja vielä pikajuoksuun viitaten niin 10sek alle on juostu noin 400 kertaa ja yksi valkoihonen on siihen pystyny niin jos en nyt ihan väärin päättele niin veikkaan että siinä on pieni etu tummaihoisilla jossain geeniperimässä vaikkapa... että ota nyt itteäs niskasta kiinni ja tuu vaikka mun ja Oton kanssa vetämään juoksureenit ja katotaa lähetkö maailman parhaana urheilutietäjänä takasin kotiin koneen ääreen haukkumaan suomalaisia urheilijoita.

:hyvä: allekirjoitetaan joka sana. Mutta sovitaanko nyt ettei enää uhrata ajatuksia/aikaa tälle lobotoomikolle joka kantaa nimimerkkiä "Squinky"? :)

Ei mut hei. Pointti oli tää. Jos sää tosissas harjoittelet koko ikäs ja juokset 10,5 sekuntiin niin hyvä, saat olla siihen tyytyväinen. Jokainen saa olla tyytyväinen siihen mihin haluaa. Mutta älä hitto tuu sanoon mulle että oot lahjakas jos joku kaveri juoksee saman matkan 9,5 sekuntiin, okei?

Minä en pidä jäänyrkkeilijöitä minään, ihan luokatonta porukkaa.

Hah. Kattelin just ESPN America kanavalta yliopisto jenknkkifutista. University of Southern Californian keskushyökkääjällä on " wind aided " 9.96 satanen kellotettuna koulun kisoissa.
Kundi kuitenkin jatkaa futista koska siinä on mahdollisuus tienata huomattavasti enemmän.

Lahjakkuudesta kertoo siis se että futis ollut kokoajan päälaji ja yleisurheilutreeni taustalla, kaudet eri aikaan. Dwain Chambers ja Ben Johnsson ei pärjänny jenkkien pallossa
kun eivät pystyneet kääntymään.

Kuten sanottua. Jos jostain 11.5 ajasta rupeaa itselleen myöhäisteini-iällä ammattia tekemään niin ei kannata. Harrastuksena toki pikajuoksu on hieno ja varmasti antaa myös
kivan ja toimivan kropan kunnon harjoittelulla.

Edit: Ennenkuin joku sanoo niin ei ne tuolla yliopistoissa ole mitään pilipali käsiaikoja... Tosin tuulen määrästä en tiedä. Varmaan taifuuni :)

Viimeksi muokattu:
Ei mut hei. Pointti oli tää. Jos sää tosissas harjoittelet koko ikäs ja juokset 10,5 sekuntiin niin hyvä, saat olla siihen tyytyväinen. Jokainen saa olla tyytyväinen siihen mihin haluaa. Mutta älä hitto tuu sanoon mulle että oot lahjakas jos joku kaveri juoksee saman matkan 9,5 sekuntiin, okei?

Pitää muistaa myös tietyt realiteetit. Jos joku Karibialla juoksee 100m 9,5s, niin häe EI VARMASTI juokse alle 10s vietettyään talven Suomessa. Pitäis jotain rajaa olla vertailuissa...

Minä en pidä jäänyrkkeilijöitä minään, ihan luokatonta porukkaa.

Sitten et varmaan pidä 200 kilon merkkipenkkaajaakaan lahjakkaana? Kerro ihmeessä mikä sun mielestä on lahjakkuutta, jos parhaaseen prosenttiin kuuluminen ei-marginaalilajissa ei sitä ole?

Veikkaan että Squinky kuuluu niihin sohvaperunoihin, jotka eivät itse urheile, mutta vaikkapa vapaaottelua katsoessaan pitää kaikkia ottelijoita paskoina, jotka eivät pääse UFC:n mestaruusmatseihin. Jotenkin huvittavaa, että kovimmat lyttääjät ovat itse yleensä niitä kaikista paskimpia urheiljoita.

not-sure-if-troll-or-just-stupid.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom