keskivartaloon voimaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _supra_
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
eli asiaan...ku nostan prässistä 500 kg 5 kertaa ja sit ku alan kyykkyä tekee nii keskivartalo alkaa antaa periks JO 150 kilos vaik jalat ei oo moksiskaan. eli kysymys kuuluu: mitkä liikkeet on parhaimpia että saa keskivartaloon voimaa? (parempia ku tavalliset vatsat lisäpainoilla) vai kannattaako vaan kyykkäillä ja oottaa että kyllä ne siitä kehittyy?

Heitäpä se vyö helvettiin hetkeksi ja kyykkäile pienemmillä raudoilla ilman vyötä. Eihän ne keskikropan lihakset pääse tarpeeksi kehittymään kun siinä on vyö tukemassa koko ajan. Vartalonkiertoja, sivutaivutuksia, vatsoja ja alaselkää kun jumppaat niin eiköhän siinä sitten pysy paketti kasassa.

No siksihän se juuri se keskivartalo ei ole kehittynyt jos aina on vyö kyykyssä ja prässiä on pääasiassa vielä tehnyt. Ei sitä voi olettaakaan että vaikka prässissä saiskin kiloja liikkeelle että sama tapahtuu kyykyssä.

Suosittelen siis alkamaan tekemään kyykkyä kunnolla ja ilman vyötä. Sellaisilla painoilla että paketti pysyy kasassa. Jullea ja maastavetoa ohjelmaan myös mukaan. Vatsaan pitää saada voimaa kunnolla, joten systemaattinen lisäpainojen kasvatus vatsalihasliikkeisiin ja sarjat tietysti alle 10 pituisia. Voimapyörä kannattaa ilman muuta hankkia jos et sellaista jo omista.

Pääsääntö on kuitenkin että iso kyykkytulos tehdään kyykkäämällä.

joo täytyy kokeilla että heittää se vyö helvettii ja pienemmillä painoilla... mitäs mieltä ootte siitä että monesti viikossa kannattaa kyykätä, ku täällä lukee näitä muita viestejä nii jotkut puhuu yhesti viikossa ja jotkut 3 tai jopa enemmän?!?!

paljon riippuu, millaseen polvikulmaan se 5*500 prässi tehdään ja onko 150 kyy,kky kuinka syvä. jos ne menee asialliseen syvyyteen, voidaan sitten esittää kysymyksiä keskivartalon voimatasoista (suluissa kohtuullinen taso):
- vatsalihasliike jalat tuettuna, levy niskan takana? (10*30kg)
- voimapyörä polviltaan, levy yläselässä? (15*op, napa ja nenä lattiaan)
- polvien nosto riipunnassa, paino nilkoissa? (10*5kg polvet leuan korkeudelle)

kyykkäämisen määrästä: hyviä tuloksia on saatu kyykkäämällä kerran pariin viikkoon tai joka päivä 1-2 treeniä, joten sulla ei juuri ole hätää sen suhteen, että menis harakoille :)

joo täytyy kokeilla että heittää se vyö helvettii ja pienemmillä painoilla... mitäs mieltä ootte siitä että monesti viikossa kannattaa kyykätä, ku täällä lukee näitä muita viestejä nii jotkut puhuu yhesti viikossa ja jotkut 3 tai jopa enemmän?!?!

Riippuu ohjelmasta, mutta kyllähän monella tavalla voi saada hyviä tuloksia. Jos teet 1-jakoisella, voit kyykätä sen 3 kertaa viikkoon siten että vaikka maanantaina kova, keskiviikkona kevyt ja perjantaina semikova tai sitten jotain erilaisia variaatioita. En nyt osaa oikein mitään muuta suositella kuin Bill Starrin SF:ää, siinä on kyykky pääosassa ja kivasti sillä ainakin minä olen saanut tulosta.

ihan voin hyvällä omallatunnolla sanoa että mun kyykyt menee kyl tarpeeks alas,eli vois sanoo vaik et ass to grass-tyylillä...mut pitää nyt alkaa reenaamaan tota keskivartaloo enemmän,josko se alkas siitä sit kestämään...mikä toi Bill Starrin SF on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
roomalaiset kopioi kreikan kulttuuria, mutta rappiotasosesti, joten unohda ne tuoleissa istuskelut ja mee nöyrästi maahan :D eli vaikeepa on noin äkkiseltään mitään indeksejä annella. mä laitoin vaan muutaman liikkeen, joiden voimatasoja voi vertailla itteensä. ei ole vaikeeta esim. päätellä missä on vikaa, jos kyykky ei kehity, jos saa siinä tehtyä esim. 150kg, mutta ei saa vatsalihasliikkeessä kuin 15*10kg. hey dudes, come on! mahan pitää olla jytky niinku punatammi! :)

joo...eikai siinä muu auta ku alkaa reenaamaan keskivartaloa nii että siitä tulee sellane punatammi...:) josko tuo kyykky alkais sit kulkee vähä paremmin...no,toivossa on hyvä elää...

- polvien nosto riipunnassa, paino nilkoissa? (10*5kg polvet leuan korkeudelle)

Kannattaakos tuo tehdä dippiasennossa vai ihan tangossa roikkuessa? Joskus oli jotain juttua, miten tuo jalkojen nosto saattaisi altistaa noidannuolelle, ellen nyt ihan väärin muista.

ei altista sen kummemmin kuin mikään muukaan. roikkuen paras, ellei hartiat tykkää pahaa. pääasia, että alaselkä köyristyy yläasennossa eli vatsa tekee töitä kunnolla.

Keskivartaloon

Itse olen saanut keskivartaloon voimaa tai ainakin tukea (esim. kyykkyä varten) kahvakuulatreenistä ja tietyistä muista ns. funktionaalisista liikkeistä. Yks hyvä on tehdä kulmasoutua kroppa suorana punnerrusasennossa - siis nojaa käsillään käsipainoihin ja nostaa siitä kulmasoutua..

mä hyvin vahvasti aina reagoin noihin "funktionaalisiin" väitteisiin. ei ne kahvakuulat oo sen funktionaalisempia kuin mikään muukaan apulantasäkin nostelusta maastavetoon. markkinointitermi se alkaa olemaan noin niinkuin pääasiassa. hyödyllisyys eri juttuihin on sitten eri asia. vanha ja hyvä tapa kuntoilla siinä kuin moni muukin puuha. ja: tuki = voima.

Minun vinkkini naprapaatin suosittelemana:

maastavetoa; hinkkaat tankoa polven kummalaki puolella, eli et päästä tankoa alas asti etkä nosta aivan ylös. näin saat liikkeen tehostettua selkään. Ja totta kai vatsa syvältä ja pinnasta teräskuntoon...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom