Keskikehopäivä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kukaan pyhittänyt omaa päivää pelkästään keskikeholle, ts. vatsalle, kyljille ja alaselälle. Tuona päivänä niitä treenattaisiin kovaa ja isot sarjamäärät, muina päivinä ei ollenkaan. Samalla kertaa voisi salilla hyvin harjoittaa aerobista liikuntaa, niin ei sinne pelkän keskikehon vuoksi tarvitse lähteä.

Kannattaako ohjelman tällöin olla 4-jakoinen, vai toimiiko myös 3-jakoinen ohjelma jalat/keskikeho/yläkroppa. Jos treenataan ma, ke ja pe, niin missä järjestyksessä kannattaa treenit tehdä.

Mä oon jotain tän tyylistä yrittäny kehittää. Ajatuksena oli eka, et oma päivä alaselän lihasepätasapainon korjaukseen, mutta siinä sivussa pystyy mainiosti vetää vatsat ja kyljetki. Joku aerobinen vois olla ihan jees samalla. Tai sitten jotain kevyttä kuntopiirijumpan tyylistä (tai voihan kaikki vatsat ja kyljetki vetää tällä tyylillä)

Tän treenin ajattelin nyt ottaa ainakin kerran viikkoon, mutta silti otan kylkiä ja vatsoja vähän muissakin treeneissä (2-jakoisella treenaan). Selän hermovaurion ja duunin takia pitää olla keskikroppa kovassa iskussa, että ihan hyvä idea varmaanki tää oma päivä keskikropalle.

"Keskikehopäivä", heh, kaljaa, keburaa, pitsaa ja ton tommosta ;)

Ja itse asiaan... Keskivartalo on ihan hyvässä kunnossa, vaikka en ole koskaan reenannu erikseen ko. aluetta. Kuitenkin saa rasituksensa kulmasouduissa, mavessa yms. vastaavissa. Tuokin on kyllä varmasti yksilökohtaista.

Jatkakaa, huolimatta :anssi: -aloituksesta :D

Edit: Niin, unohtui täysin: treenaatko noita raskaita liikkeitä, kuten kulmis, mave jne. minkä verran?

Ja itse asiaan... Keskivartalo on ihan hyvässä kunnossa, vaikka en ole koskaan reenannu erikseen ko. aluetta. Kuitenkin saa rasituksensa kulmasouduissa, mavessa yms. vastaavissa. Tuokin on kyllä varmasti yksilökohtaista.

Jeps samaa mieltä. Itse en tekisi keskikehoa erillisenä päivänä. Turhaan käy vaan mestat kipeeks ja sit ei voi mavettaa ja kyykätä tosissaan kun ei oo keskikroppa palautunut. Kärjistetysti mistään juNppailustahan ei ole hyötyä, ellei kuntouta paikkoja. Kuten esim. Yusu.

totta kai keskivartalolle oma päivä... itse treenaan myös oikean pohkeen eri päivänä, kuin vasemman. Usein tulee myös sidottua palleihin painoja, että varmasti tulee koko kroppa treenattua.

*huoh*

Joskus "voimanosto aikoina" tuli otettua tollanen keskivartalopäivä vko-ohjelmaan.Ihan mukavaa vaihtelua se oli.Kuntopyörää,keskivartaloa ja lopuksi kunnon venyttelyt.Seuraava päivä lepoa.

Edit:Parempi treenata vatsat ja sivut kunnolla kerran vkoon,jos toinen vaihtoehto on nylkytellä niitä silloin tällöin treenin lopuksi.

Itellä ainakin tuppaa jäädä toi keskikehon etupuoli reenaamatta jos päivän päätteeks ne liikkeet laittaa. Itellä toimis paremmin jos pyhittäis yhden päivän niille liikkeille, tosin saattais mennä sen jälkeen siihen et skippais niitä päiviä :D

tulee treenattua erikseen, omana päivänään. hyvin toimii.

edit. nämä 1 ja 2-jakoisten sokeat kannattajat vois ottaa sen pään pois sieltä perseestä, ja avata silmiä muillekin tavoille treenata. tai ainakin lopettaa sen järkyttävän ylimielisen asenteen vastatessaan treenipuolen kysymyksiin. ei se ole ainoa oikea tapa treenata - sellaista kun ei olekaan. jos se tuottaa ylitsepääsemättömän vaikeaa olla vastaamatta ylimielisesti, niin voi koettaa olla vastaamatta ollenkaan. tack.

tulee treenattua erikseen, omana päivänään. hyvin toimii.

edit. nämä 1 ja 2-jakoisten sokeat kannattajat vois ottaa sen pään pois sieltä perseestä, ja avata silmiä muillekin tavoille treenata. tai ainakin lopettaa sen järkyttävän ylimielisen asenteen vastatessaan treenipuolen kysymyksiin. ei se ole ainoa oikea tapa treenata - sellaista kun ei olekaan. jos se tuottaa ylitsepääsemättömän vaikeaa olla vastaamatta ylimielisesti, niin voi koettaa olla vastaamatta ollenkaan. tack.

Jep, ainakin raejuustonen voisi jättää vastaamatta jos ei ole ton viisaampaa sanottavaa. Itse joskus kun 4-jakosella treenasin menin kerran salille kaverille varmistelemaan kyykkyjä ja penkkiä niin treenasin siinä samalla pelkästää vatsoja ja kylkiä. Niitä kun pelkästään teki niin ehti tehdä aika monta liikettä ja sarjoja. Oli kyllä seuraavana päivänä aivan über-kipeenä keskivartalo eli tuntu ainakin toimivan ihan hyvin.

totta kai keskivartalolle oma päivä... itse treenaan myös oikean pohkeen eri päivänä, kuin vasemman. Usein tulee myös sidottua palleihin painoja, että varmasti tulee koko kroppa treenattua.

*huoh*

Asiaan kuuluvaa puhetta tosiaan:thumbs: ei hel****i..:)

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itseäni häiritsee ajatuksessa lähinnä ne lihaskivut jotka aiheutuisivat harvasta treenifrekvenssistä (kuten yleensä). Hieman hankalaa tehdä mitään muuta jos vatsa tuntuu olevan repeämispisteessä.

Toisaalta sijoittamalla tämän päivän parhalla mahdollisella tavalla ja tekemällä muidenkin harjoituspäivien päätteeksi edes vähän niitä vatsoja saisi aika tehokkaasti estettyä tuota.

Jalkapäivinä sitä vatsaa on mukava rankaista kunnolla, paikat ovat lämpimät ja seuraavaan keskivartaloa vaativaan treeniin (jalkatreeni) on mahdollisimman pitkä palautumisaika.

eipä nuo palikat kipeeks tule, vaikka niitä rankaisee 12-16 sarjaa, lisäpainojen kanssa. kehittyy vaan.

Meikäläisellä tuppaa tuollainen viikon treeniväli aikaansaamaan melko järkyttävät lihaskivut jos runttaan kunnolla menemään.

Nykyisellään teen kaikkien treenien päätteeksi 3-5 sarjaa jonkinlaisia rutistuksia, lisuria sen verran että alta 10 toiston pysytään. Eikä ole aikoihin ollut vatsa kipeänä. Voimaa niihin on kyllä tullut mukavasti.

Kokoa palikoista kuitenkin uupuu vaikka ne ovat olleet vahvat jo aiemmasta urheilutaustasta johtuen, taidan kokeilla tuollaista reilumpaa vatsapäivää jospa se olisi ratkaisu.

Suositut

Back
Ylös Bottom