Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän kesätöihin ole menijöitä vaikka palkka olisikin pienempi. Ja ehkä oikeilla varastomiehillä on kokemusta, josta sitten taas maksetaan.
Tänään kävin työhaastattelussa Fazerilla. Lupasivat ilmoitella kuun lopussa pääsenkö hakuprosessin toiseen vaiheeseen. Mitenhän mahtaa VHH luonnistua kun munkit vilisee edessä liukuhihnalla![]()
Opiskelitkos lääketiedettä vai muistelenko jostain ihan väärin? Sillä alalla voi ehkä olla ihan järkevääkin suorittaa opintoja kesällä, jos ei oikein järkeviin töihin vielä pääse terveydenhoitoalalle. Tekniikan alalla kesätöiden väliinjättäminen olis niin paha virhe, että sitä varmasti joutuis monet seuraavat vuodet katumaan. Toisaalta minä tykkään muutenkin niin paljon noista hommista, että teen niitä todella mielelläni.
Lääkäriks opiskellessa en ainakaan itse pitäisi lainaa mitenkään huonona vaihtoehtona. Työllistyminen lienee teillä lähes satavarmaa, joten jos muutaman tonnin lainaa, niin sen kyllä saa ekan työssäolovuoden aikana takaisin maksettua. Kaikilla aloilla työllistyminen ei ole ihan niin hyvä, että lainaa vois varauksetta suositella.Juu opiskelin. Sinänsähän tässä ei mitään hätää ole jos vain kesän yli pärjää (toisin kuin nimenomaan tekniikan alalta jossa sitä kokemusta on vähän niinkun pakko saada kesien aikana), ja noi opinnot on kuitenkin tehtävä joskus ja kesken lukuvuoden käy vähän liian tiiviiksi aikataulu. Ensikesänä pääsee jo suorittamaan kesäisin ihan pakollisia työharjotteluita palkallisena (tosin pienellä sellaisella) ja sitä seuraavana lomittaan ihan lääkäreitä asianmukaisella korvauksella joten homma on siten ihan puikoissa. Vituttaa vaan tää kesä kun tili huutaa nollaa ja rahaa tarvis, mutta onneks on hätävaraksi aina lainaoptio ja hieman säästöjä.
Toista vuotta konetekniikan DI:ksi opiskelen ja suunnittelutehtäviä sain kesäksi jo nyt. Säkäähän se oli(ei suhteita) ja suurin osa opiskelukavereista on ihan perus haalarihommiin menossa tai jossain muualla kuten raksalla. Eli ei voisi sanoa ainakaan mun kaveripiiristä että 100% opiskelua vastaavaa työtä saisi tokana vuonna jo...
Kaverilta eri teknillisestä yliopistosta kuulin että ihan normaalia 2. vuoden kesällä oli olla leikkaamassa ruohoa jne.
Sanovat että haalarihommissa olleet suunnittelijat ymmärtää vähän käytännöstäkin. Ei kannata väheksyä niitä perus haalarihommiakaan..
Jännästi kyllä toisilla firmoilla vieläkin tuntuu olevan kesätyöntekijöiden haku kesken.
Jännästi kyllä toisilla firmoilla vieläkin tuntuu olevan kesätyöntekijöiden haku kesken.
Se voi olla. Muutamat muutkin kaverit on nyt tällä viikolla vasta saanut kesätöitä, ja aloittavat jo toukokuun puolivälissä, joten monenlaista tarvetta firmoilla tuntuu olevan. Mulla ei kyllä hermo kestäisi odotella kesätöitä huhtikuun loppuun asti. Ikään kuin ehdoton takaraja alkaa olla maaliskuun loppu, ja siihen mennessä oon tähän mennessä saanut aina kesätyöt sovittua. Olis aika hirveetä odotella huhtikuun lopussa kesätöitä, kun tietäisi että koulu loppuu parin viikon päästä, mutta ei olisi aavistustakaan, mitä kesällä tekisi.Nuo ovat vissiin suurimmaksi osaksi kesä-elokuun välille, kun vakioposse on suurimmaksi osaksi lomilla tuolloin.