Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Mistä helvetistä te oikeen löydätte varastohommia noin paskalla palkalla? Kaikki varastohommat mitä itse tiedän on yleensä olleet keskivertoa parempaa palkkaa. Tosin en ole tutustunut näihin välittäjäfirmojen varastohommiin että onko niissä eri palkat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän kesätöihin ole menijöitä vaikka palkka olisikin pienempi. Ja ehkä oikeilla varastomiehillä on kokemusta, josta sitten taas maksetaan.

Pieniltä paikkakunnilta, missä ei raha liiku. Se olikin semmonen paikka, että vuokra piti jollain maksaa eikä muuta paikkaa ollu niin tuli käytyä sitten siellä duunissa.:D

Eiköhän kesätöihin ole menijöitä vaikka palkka olisikin pienempi. Ja ehkä oikeilla varastomiehillä on kokemusta, josta sitten taas maksetaan.

No mulla tai mun kavereilla ei nimenomaan ole koskaan ollut mitään koulutusta tai edes kokemusta.

Olisko nyt kyseessä joku kaupan-alan tai muun alhaisemman palkkatason alan varasto? Vähän aikaa sitten selailin vanhoja palkkanauhoja ja joskus 2005 sai lemppaamisestakin yli 9e/h.

Itse tänä keväänä etsin kovasti töitä kesäksi kun ajattelin etten tahdo mennä samaan kuin viime kesänä mutta tarjolla oli vain pienipalkkaisia harjoittelijan paikkoja, joten päädyin sittenkin menemään vanhaan duunipaikkaan ja sain vähän lisää liksaakin.

Tänään kävin työhaastattelussa Fazerilla. Lupasivat ilmoitella kuun lopussa pääsenkö hakuprosessin toiseen vaiheeseen. Mitenhän mahtaa VHH luonnistua kun munkit vilisee edessä liukuhihnalla:rolleyes:

Voiii vittu. Nyt meni sitte sillain 98% varmuudella kesätyöpaikka joka oli aika (erittäin) varma... Noh mitäs sille voi jos menee huonosti.

Nythän on hyvä alkaa hakee muualle tähän aikaan :D

Mina paatin, etta tasta lahtien en kylla yhtaan hapeile kayttaa suhteita tyonhaussa. Olin liian ylpea enka hakujen alkaessa kysynyt keneltakaan apua, vaan lahettelin itsekseni pari hakemusta. Ei tarpannyt, ja nyt sit sain tietaa miehelta etta hanen kauttaan olisin saanut ihan unelmaduunin lakifimassa mikali olisin kysynyt ajoissa :jahas: Ensi vuonna kysyn sita kautta ihan ensimmaisena ja aloitan muutenkin haun vahan aikaisemmin.

Talla hetkella haku vetamassa pariin paikkaan Suomessa, haastattelut loppuviikolla. Niistakin sain tiedon suhteilla ja suositukset myos, mutta loppu on itsesta kiinni. Suomessa olisi kiva olla kesatoissa koska palkka on parempi ja voisin asua kotona ilmaiseksi :D

Tuntuu kyllä ettei taas oikeen mitään työtä tarjolla.. Ja lisäks vaan harmittaa etsiä kun viimekesä mentiin 20h/viikko ja palkka n.2400e kuussa, ilman aiempaa työkokemusta ja nyt vastaavaan paikkaan ei pääse..

Tänään kävin työhaastattelussa Fazerilla. Lupasivat ilmoitella kuun lopussa pääsenkö hakuprosessin toiseen vaiheeseen. Mitenhän mahtaa VHH luonnistua kun munkit vilisee edessä liukuhihnalla:rolleyes:

Ei luonnistu :D Voin kertoa ihan omasta kokemuksesta. Tosin mulla on heikko itsekuri ;)

Opiskelitkos lääketiedettä vai muistelenko jostain ihan väärin? Sillä alalla voi ehkä olla ihan järkevääkin suorittaa opintoja kesällä, jos ei oikein järkeviin töihin vielä pääse terveydenhoitoalalle. Tekniikan alalla kesätöiden väliinjättäminen olis niin paha virhe, että sitä varmasti joutuis monet seuraavat vuodet katumaan. Toisaalta minä tykkään muutenkin niin paljon noista hommista, että teen niitä todella mielelläni.

Juu opiskelin. Sinänsähän tässä ei mitään hätää ole jos vain kesän yli pärjää (toisin kuin nimenomaan tekniikan alalta jossa sitä kokemusta on vähän niinkun pakko saada kesien aikana), ja noi opinnot on kuitenkin tehtävä joskus ja kesken lukuvuoden käy vähän liian tiiviiksi aikataulu. Ensikesänä pääsee jo suorittamaan kesäisin ihan pakollisia työharjotteluita palkallisena (tosin pienellä sellaisella) ja sitä seuraavana lomittaan ihan lääkäreitä asianmukaisella korvauksella joten homma on siten ihan puikoissa. Vituttaa vaan tää kesä kun tili huutaa nollaa ja rahaa tarvis, mutta onneks on hätävaraksi aina lainaoptio ja hieman säästöjä.

Juu opiskelin. Sinänsähän tässä ei mitään hätää ole jos vain kesän yli pärjää (toisin kuin nimenomaan tekniikan alalta jossa sitä kokemusta on vähän niinkun pakko saada kesien aikana), ja noi opinnot on kuitenkin tehtävä joskus ja kesken lukuvuoden käy vähän liian tiiviiksi aikataulu. Ensikesänä pääsee jo suorittamaan kesäisin ihan pakollisia työharjotteluita palkallisena (tosin pienellä sellaisella) ja sitä seuraavana lomittaan ihan lääkäreitä asianmukaisella korvauksella joten homma on siten ihan puikoissa. Vituttaa vaan tää kesä kun tili huutaa nollaa ja rahaa tarvis, mutta onneks on hätävaraksi aina lainaoptio ja hieman säästöjä.
Lääkäriks opiskellessa en ainakaan itse pitäisi lainaa mitenkään huonona vaihtoehtona. Työllistyminen lienee teillä lähes satavarmaa, joten jos muutaman tonnin lainaa, niin sen kyllä saa ekan työssäolovuoden aikana takaisin maksettua. Kaikilla aloilla työllistyminen ei ole ihan niin hyvä, että lainaa vois varauksetta suositella.

Toista vuotta konetekniikan DI:ksi opiskelen ja suunnittelutehtäviä sain kesäksi jo nyt. Säkäähän se oli(ei suhteita) ja suurin osa opiskelukavereista on ihan perus haalarihommiin menossa tai jossain muualla kuten raksalla. Eli ei voisi sanoa ainakaan mun kaveripiiristä että 100% opiskelua vastaavaa työtä saisi tokana vuonna jo...
Kaverilta eri teknillisestä yliopistosta kuulin että ihan normaalia 2. vuoden kesällä oli olla leikkaamassa ruohoa jne.

Sanovat että haalarihommissa olleet suunnittelijat ymmärtää vähän käytännöstäkin. Ei kannata väheksyä niitä perus haalarihommiakaan..

Sanovat että haalarihommissa olleet suunnittelijat ymmärtää vähän käytännöstäkin. Ei kannata väheksyä niitä perus haalarihommiakaan..

En väheksynytkään, vaan vastasin kysymykseen. Itekin olen haalariahommia tehnyt paljonkin ennen yliopiston aloittamista ja kyllä se antaa hyvää kuvaa siitä tuotannon työstä.
Tosin suunnittelijan olisi hyvä olla töissä haalarihommissa juuri siellä missä ne osat/kokoonpanot yms. valmistetaan mitä suunnittelee. Muutenhan se on yleistiedon keräilyä ja näkemyksen avartamista pitkälti.

Jännästi kyllä toisilla firmoilla vieläkin tuntuu olevan kesätyöntekijöiden haku kesken. Ihan inasen verran harmittaa, kun tänään vielä soitettiin ja kysyttiin kesätöihin mallintamaan cadilla ja osallistumaan muihin pieniin tuotekehitystehtäviin, mutta oon jo ehtinyt sopimaan kesätöistä niin vahvasti, että en enää halunnut lähteä paikkaa vaihtamaan. Kyseessä kun vielä itse asiassa olisi saman firman eri liiketoimintasegmentti ja toisen segmentin palvelukseen oon jo menossa - tosin haalarihommiin. Hitto kun olisi kerralla koko lista niistä paikoista, johon pääsisi kesätöihin ja sitten voisi vain valita lopuksi parhaimman. Nyt kun polttaisi luottamuksen aika ikävästi, jos vielä peruisi kesätyöt.

Jännästi kyllä toisilla firmoilla vieläkin tuntuu olevan kesätyöntekijöiden haku kesken.

No ainaki omalla alalla siinä tammi-helmikuussa ku yleensä eniten paikkoja haussa niin ei oo vielä kesän työkohteet firmoilla välttämättä ihan kivene kirjotettuja eli eivät uskalla laittaa vielä hakuun. Piharakennushommat kyseessä siis. Ei tarvinnu ite kauheest hakee ku kesä menee työharjottelussa (suurilta osin palkattomassa sellasessa.........)

Jännästi kyllä toisilla firmoilla vieläkin tuntuu olevan kesätyöntekijöiden haku kesken.

Nuo ovat vissiin suurimmaksi osaksi kesä-elokuun välille, kun vakioposse on suurimmaksi osaksi lomilla tuolloin.

Nuo ovat vissiin suurimmaksi osaksi kesä-elokuun välille, kun vakioposse on suurimmaksi osaksi lomilla tuolloin.
Se voi olla. Muutamat muutkin kaverit on nyt tällä viikolla vasta saanut kesätöitä, ja aloittavat jo toukokuun puolivälissä, joten monenlaista tarvetta firmoilla tuntuu olevan. Mulla ei kyllä hermo kestäisi odotella kesätöitä huhtikuun loppuun asti. Ikään kuin ehdoton takaraja alkaa olla maaliskuun loppu, ja siihen mennessä oon tähän mennessä saanut aina kesätyöt sovittua. Olis aika hirveetä odotella huhtikuun lopussa kesätöitä, kun tietäisi että koulu loppuu parin viikon päästä, mutta ei olisi aavistustakaan, mitä kesällä tekisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom