Kesätyöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Munqi
  • Aloitettu Aloitettu
Vittu kun vituttaa....Inssin paperit viime keväältä, tällä hetkellä jatkan DI:ksi noin 2v:n jatkokoulutuksessa. Pahasti näyttää, että suunnittelu/toimihenkilöhommat jäävät haaveksi tältäkin kesältä :( Minkäs sille mahtaa, kun ei ole syntynyt herrakastiin eli suhteet loistavat poissaolollaan. Prosessimieheksi matka käy jo 5 tai 6:tta kertaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Se voi olla. Muutamat muutkin kaverit on nyt tällä viikolla vasta saanut kesätöitä, ja aloittavat jo toukokuun puolivälissä, joten monenlaista tarvetta firmoilla tuntuu olevan. Mulla ei kyllä hermo kestäisi odotella kesätöitä huhtikuun loppuun asti. Ikään kuin ehdoton takaraja alkaa olla maaliskuun loppu, ja siihen mennessä oon tähän mennessä saanut aina kesätyöt sovittua. Olis aika hirveetä odotella huhtikuun lopussa kesätöitä, kun tietäisi että koulu loppuu parin viikon päästä, mutta ei olisi aavistustakaan, mitä kesällä tekisi.

Mua taas vituttaa etta suurin osa kesatoista alkaa niin aikaisin. Itse paasen yliopistosta eroon vasta kesakuun lopulla, joten tyot voisin aloittaa aikaisintaan 1.7. Eipa ole kauheasti firmoja jotka niin myohaan ottavat kesatyontekijoita :(

Mua taas vituttaa etta suurin osa kesatoista alkaa niin aikaisin. Itse paasen yliopistosta eroon vasta kesakuun lopulla, joten tyot voisin aloittaa aikaisintaan 1.7. Eipa ole kauheasti firmoja jotka niin myohaan ottavat kesatyontekijoita :(

Mä en tiedä miten teillä siellä Englannissa perioidit menee, mutta tuossa tapauksessa yksi vaihtoehto olisi ronskisti jättää yksi jakso väliin tai suorittaa siitä sen minkä töiden ohella ennättää. Näin ainakin ennättäisi kerätä työkokemusta. Yhdellä kaverilla kävi vähän ikävästi kun ei saanut yhtä työpaikkaa sen takia, kun ei voinut aloittaa n. kuukautta aikaisemmin, no onneksi hän sai toisen paikan.

Vittu kun vituttaa....Inssin paperit viime keväältä, tällä hetkellä jatkan DI:ksi noin 2v:n jatkokoulutuksessa. Pahasti näyttää, että suunnittelu/toimihenkilöhommat jäävät haaveksi tältäkin kesältä :( Minkäs sille mahtaa, kun ei ole syntynyt herrakastiin eli suhteet loistavat poissaolollaan. Prosessimieheksi matka käy jo 5 tai 6:tta kertaa.

Minkä alan insinööri olet ja mistä päin? Ikävä juttuhan tuo on, mutta nähdäkseni tuo on varmasti yleinen ongelma monelle insinööri/DI opiskelijalle. Ja varmasti myös muillekin opiskelijoille.

Keikkatöitä pukkaa lisää phuuh. Viime viikko meni ilmastointilaitteita konteista purkaessa Keravalla. Huomenissa paikalliseen lihafirmaan auttelemaan noin viikoksi tilausruuhkan selvittämisessä. Tämän jälkeen todennäköisesti Maskun varastolle purkamaan kontteja toukokuun ajaksi.

Vuosi ammattikorkeassa automaatiotekniikkaa = 0-kesätyötarjousta. Vuosi ammattikorkeassa kone ja tuotantotekniikkaa = 3-kesätyöpaikkaa joista pääsi valitsemaan :) hyvä vaihto.

Paikkakunnalla taas mitään kesätyöpaikkoja.. Tai no saattaisi olla, mutta niihinkään ei pääse ilman alan koulutusta. Ja kaupat on täynnä jo..Masentavaa tämmönen.

^ Kysele piruuttasi paikallisilta maanrakennusfirmoilta töitä, jos toimenkuvalla ei niin väliä. Voisin sanoa lähes varmasti, että paikkoja on vapaana.

Työllä ei oikeestaan oo mitään väliä mitä teen, kuhan saan rahaa ja teen vaikka koko kesän töitä.. Pitää tosiaa lähtee kyselykierrokselle tällä viikolla.

Se voi olla. Muutamat muutkin kaverit on nyt tällä viikolla vasta saanut kesätöitä, ja aloittavat jo toukokuun puolivälissä, joten monenlaista tarvetta firmoilla tuntuu olevan. Mulla ei kyllä hermo kestäisi odotella kesätöitä huhtikuun loppuun asti. Ikään kuin ehdoton takaraja alkaa olla maaliskuun loppu, ja siihen mennessä oon tähän mennessä saanut aina kesätyöt sovittua. Olis aika hirveetä odotella huhtikuun lopussa kesätöitä, kun tietäisi että koulu loppuu parin viikon päästä, mutta ei olisi aavistustakaan, mitä kesällä tekisi.

Sain itsekin viime viikolla duunipaikan ja aloitan jo toukokuun alussa:). Aloin jo miettimään jäänkö tänä kesänä ilman töitä.

Mä en tiedä miten teillä siellä Englannissa perioidit menee, mutta tuossa tapauksessa yksi vaihtoehto olisi ronskisti jättää yksi jakso väliin tai suorittaa siitä sen minkä töiden ohella ennättää. Näin ainakin ennättäisi kerätä työkokemusta. Yhdellä kaverilla kävi vähän ikävästi kun ei saanut yhtä työpaikkaa sen takia, kun ei voinut aloittaa n. kuukautta aikaisemmin, no onneksi hän sai toisen paikan.

Ei pysty, koska kokeet ovat touko-kesakuussa. Tana vuonna mun viimeinen on 24.6 muistaakseni. Muutenkaan en ikina jattaisi koko termia tai edes puolta siita kaymatta, koska lentaisin pahimmassa tapauksessa ulos koulusta. Meilla mennaan "tulos tai ulos"-meiningilla, eli koko ajan pitaa tehda tulosta ja pysya karryilla. Pari viikkoa voisi olla poissa, mutta koko lukukautta ei ikina.

Sinansahan ongelmaa ei ole, koska taalla tyonantajat ymmartavat ja sopeutuvat tietenkin naihin aikatauluihin. Suomesta olen tana kesana joutunut hakemaan toita, koska missasin lakifirmojen haut taalla ja muissa paikoissa ei muuten vain tarpannyt. Ideaali olisi tietysti tyoskennella taalla, mutta toisaalta Suomessa on paremmat palkat, mika kesatyossa on aika iso juttu. Olisin paassyt Suomessa pankkiin duuniin, mutta tarvitsevat liian aikaisin tyontekijaa eivatka pysty joustamaan niin paljon kuin pitaisi :(

Olisko nyt kyseessä joku kaupan-alan tai muun alhaisemman palkkatason alan varasto? Vähän aikaa sitten selailin vanhoja palkkanauhoja ja joskus 2005 sai lemppaamisestakin yli 9e/h.

Itse tänä keväänä etsin kovasti töitä kesäksi kun ajattelin etten tahdo mennä samaan kuin viime kesänä mutta tarjolla oli vain pienipalkkaisia harjoittelijan paikkoja, joten päädyin sittenkin menemään vanhaan duunipaikkaan ja sain vähän lisää liksaakin.

Värisilmän varasto oli. Työnantaja maksoi puolet palkasta ja puolet palkasta maksoi kunta kun työllisti nuoria. Elikkä työnantaja maksoi varmaan just ton 2,5€ per tunti. Kyse oli lähinnä perinteisestä tilanteesta, että kun kysyi saisiko korkeampaa palkkaa, niin sanottiin suoraan, että ota tai jätä töihin ei ole pakko tulla.:) Olin sen verran nuori, etten alkanu taistelee tuulimyllyjä vastaan.

Kesätyöpaikkojen suhteen joka paikasta tullut nyt "kiitos mutta valintamme ei kohdistunut juuri sinuun" -vastauksia. No. Kesä menee näillä näkymin tukia nostellen ja lopputyötä tehden.

Kävi vielä aivan uskomaton tuuri ja pääsin haastatteluun kesähommaan työnjohtotehtävään. Nyt on paperit allekirjoitettu ja kesäpomon homma tiedossa aivan loistavassa firmassa. Paljoa enempää en olisi voinut tähänastiseen elämään toivoa. :dance2:

Taitaa olla haalarihommat tehty.

Tämäkin kesä menee taas ratin takana, vaikka olen jokaisen lopettamiskerran jälkeen päättänyt, että oli viimoinen kerta. :D Eipä nuo tiet ajamalla lopu.

Ite hain helmikuussa kymmeneen paikkaan varastohommia tekemään, silleen etytä menin esittäytymään ja kyselin josko saattais löytyä töitä kesäks sekä jätin CV+työhakemus lapun jossa oli yhteystiedot, työkokemus jne. Yhdessäkään paikassa siis ei ollut haussa paikkaa ainakaan vielä vaan menin ihan itse kyselemään. Ainoastaan yhdestä paikasta on vastattu että ottivat insinööriopiskelijan ja mekaanikon. Näillänäkymin ei siis paikkaa ja kesällä pitäis maksaa kevarin vakuutukset (600e) ja bensaan menee kesän aikana parisataa euroa, lisäks aattelin talvella ottaa tatuoinnin, mut ei oo rahaa jos en saa töitä.

Onneks juttelin erään kaverin kanssa et oon hakenu töitä mut ei oo tullu mitään vastauksia, hän neuvo mulle heti et hakee niiden rakennusfirmaan kun siellä on ennenki ollu alaikäsiä/alalle kouluttamattomia apupoikina ja et hän voi suositella mua. No, saan puhelinnumeron huomenna ja toivotaan et sieltä irtois paikka, kun on pakko rahaa saada.. Lukiolaisena on vähän paska näköjään yrittää saada kesätöitä kun ei oo millekkään alalle minkäänlaista koulutusta.

Sellaisen tilitoimistoduunin sain että oksat pois. Voi sanoa että koko tulevaisuus on taattu tämän pestin kautta :)

Saatan juhlistaa myös duunin ohella myös vappua :)

Varma kesän merkki nykypäivänä, enää ei tarvitse muuttolintuja bongailla. Eli puhelin alkanut talven jälkeen taas soida tiheään. Nuoriso on siis siirtynyt kesätöihin puhelinmyyjiksi. Ei heille oikein viitsi vittuilla, pitäähän se raha jostain louhia. Kohteliaasti olen toivottanut hyvät päivänjatkot ja lyönyt luurin korvaan.

Viime viikolla tarjosivat yhdestä firmasta töitä ja tänään soi puhelin kun viime kesäisestä työpaikasta kyselivät kiinnostaisiko kesähommat. Valitettavan myöhään ovat liikkeellä, kesätyöt aloitin jo 1,5kk sitten.

Suositut

Back
Ylös Bottom