Kesäloma-thread 2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yards
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvällä tuurilla huhtikuussa ehtii viikon pitää "kesälomaa" ennen, kuin alkaa työt. Mutta syksyllä pitää ottaa sitten takaisin ja lähteä jonnekin ulkomaille :rock:

Viimeksi tuli pidettyä kesälomaa 15-kesäsenä. Ehkä sitä vois vetää alkukesän pidempiä päiviä ja ottaa sitten muutaman päivän loman heinäkuussa.

Jaa jospa sitä koittas saada ammuttua lintuja,tapeltua ja koodattua pillua niin eiköhän sitä voi hyvillämielin siirtyä taas syksyn viettoon (mun lemppari vuodenaika).

Joo, on yheksän ja puoli viikkoa kesälomaan eli koululaisten ja opettajien kesis eessäpäin. Ei ihmeempiä suunnitelmia, sama meininki kuin männävuosina:

- mökkeilyä enin osa ajasta, metsissä juoksentelua, lintuja kiikaroimassa jne.
- parit yleisurheilukisat, tänä vuonna taas opettajien kesäkisat
- parit hengelliset kesäjuhlat
- löhöilyä, uimista, saunomista ja tietysti päälle :kippis1:
- sukulointia
- se pakollinen Hesan reissu kesäkuun alkuun
- pari romskua pitäisi saada luettua, enklannin kielellä

Kesäloma... sitä on hieman toista kuukautta tulossa. Ensin olis ajatuksena lähteä käymään Provinssissa ja jatkaa siitä suoraan matkaa Sodankylän liepeille mökille saunomaan ja heittämään tikkaa, elämään tuoretta yötöntä yötä. Jossain vaiheesa kesää olisi suunnitelmissa käydä pyörähtämässä jossakin Euroopan kaupungissa -Barcelona, Dublin, Budapest tms. ja loppukesästä Ibizalle. Lopun aikaa lekottelua ja auringosta nauttimista kotimaisemissa. Niin ja Metallican keikka odottaa heinäkuussa. Ihana kesä, tule jo! :haart:

Siistiä...nyt jo fiilistellään kesälomaa ja mulla vielä talvilomakin pitämättä.
Pidän talviloman 6-16.4
Silloin pitäisi mennä viettämään "talvi"lomaa Riikaan viikoksi.
Sen suhteen ei ole mitään ennakkosuunnitelmia. Ekat kaksi yötä on varattu halvasta hostellista. Loppu on täysin auki.

Kesäloman ajattelin pitää kesäkuun kaksi viimeistä viikkoa, sekä heinäkuun kaksi ensimmäistä viikkoa.
Suunnitelmat täysin auki. Eiköhän sitä jotain keksi.
Toiveissa olisi kuitenkin remontoida seuraavaa isompaa asuntoa.
Toivottavasti jostain päin tamperetta löytyisi edullinen ja mukava rivitalon pätkä jonka vois laittaa kuntoon/mieleiseksi kesäloman aikana.
Jos ei onnistu, niin jotain pientä reissua vois suunnitella.

Lomat kannattaa pitää aina putkeen. Jos pitäisi 2vko & 2vko niin suuremmalla todennäköisyydellä hommat vaan siirtyy ja olisi suurempi stressi päällä kun tulee lomalta takaisin. Kuukausi saa yleensä sentään aikaan jonkinlaisen hommien uudelleenjärjestelyn.

Tapana pitää aina lomat kesäkuussa. Heinäkuussa kaikki muut ovat lomalla, joten silloin on muutenkin rauhallisempaa.

itse olen lomien kannalta pitämisen suhteen sitä mieltä, että pidän ne mieluummin parissa eri osassa. huomisesta eteenpäin alkais loma, ja juhannussunnuntaina takas sorvin ääreen. toinen samanlainen pätkä jää jonnekin tulevaisuuteen, katellaan sitten milloin sen pitää - ja milloin sen voi pitää. musta on ainakin mukavampaa tietää että lomaa on vielä jäljellä, niin sitten kun alkaa tarpeeksi ahdistamaan työt, niin voi ottaa taas pienen irtioton hommista.

sehän on heikkohermoisen hommaa, jos ei parin viikon lomalla saa ajatuksiaan töistä irti. mulla ajatukset irtautuu töistä heti samana hetkenä kun töistä aamulla pois pääsen.

itse olen lomien kannalta pitämisen suhteen sitä mieltä, että pidän ne mieluummin parissa eri osassa. huomisesta eteenpäin alkais loma, ja juhannussunnuntaina takas sorvin ääreen. toinen samanlainen pätkä jää jonnekin tulevaisuuteen, katellaan sitten milloin sen pitää - ja milloin sen voi pitää. musta on ainakin mukavampaa tietää että lomaa on vielä jäljellä, niin sitten kun alkaa tarpeeksi ahdistamaan työt, niin voi ottaa taas pienen irtioton hommista.

sehän on heikkohermoisen hommaa, jos ei parin viikon lomalla saa ajatuksiaan töistä irti. mulla ajatukset irtautuu töistä heti samana hetkenä kun töistä aamulla pois pääsen.

Samaa mieltä!
Itselläni kanssa alkaa loma huomenna ja sitten juhannksen jälkeen takaisin.
Maanantaina lähden 1,5viikoksi aivan tuonne itärajan korpeen mökille ja sieltä sitten tullaan käymään kotona yöksi tai kahdeksi ja sitten lähdetään 1,5 viikkoa ennen juhannusta toiselle mökille jonne sitten juhannusviikolla saapuu kavereita ja tuttuja juhlimaan juhannusta ja juhannuksen jälkeen arkena töihin. Eli +3 viikkoa lomaa nyt ja vain pari yötä kotona joten eiköhän työt unohdu.
Loput 2-3 viikkoa pidän syksyllä niin että jos koiran pentu tulee niin silloin lomilla tai jos ei vielläkään saada pentua niin sitten viikko etelässä ja loput 2viikkoa metsällä.

Itellä "periaatteessa" alkoi eilen loma. Eli eilen oli viimenen koe, joten nyt ei tartte kuin lusmuilla ja koulupäivätkään oo ku joku pari tuntia, niin pidän sitä jo lomana :D Tosin empä kauaa pysty tästäkään nauttimaan, kun heti ensi maanantaina alkaa työt, mutta sekin niin rentopaikka olla töissä että eiköhän tuota pärjätä :) Jos tuota muutaman päivän sieltäkin sitte ottais lomaa niin ei ihan koko kesää tarttis olla töissä..

Ensi kuu menee duunissa vähän leppoisammin, kun ei oo niin paljon vuoroja, mutta pitää aloittaa ensi vuoden pääsykokeisiin lukeminen ja sillai. Heinäkuussa sitten onkin vissiin taas melkoisesti hommaa.

Edit: Eli ei mulla ts. lomaa ole. Juhannuskin menee tod. näköisesti duunissa. Vittu!

24.-27.6 ollaan Äidin kanssa Budapestissa! Töissä olen kesällä varmaan n. 3-4 krt viikossa, Möksälle haluisin lähteä ja suunnitelmissa olis myös sinne meno. Elokuussa lähden berliiniin muutamaksi päiväksi - viikoksi jos rahat riittää:D

ei tartte kun työpäivän päätteeks salille ni ihan niinku olis päiväntasaajalla... :D

Näin tärkeä ketju pudonnut jonnekkin kauas pois...
Mutta tärkeimpään: lomille lomps ja takas elokuun alussa

:hyper::rock::kippis1:

edit: ja hymiöt kertonevat lomasuunnitelmat...

huomenna aletaan ajelee aamuyöstä Kevon suuntaan. sit viikko kevolla ja toinen kebnekaisen valloitusta tyyliin rinkka, teltta, mies ja koira. Koirallekin hommattin oma reppu. Saa kantaa pipanansa ite jos syödä haluaa :)

viimeiset kaks viikko lomaa vietetään just siellä mistä löytyy halvin (tai hinta-laatu suhteeltaan paras) äkkilähtö.

Kävin tossa pari päivää sitten sanomassa pomolle että lopetan... Elikä loma siis päällä nyt. Suunnitelmissa olisi treenata jotenkin ainakin, nauttia kesästä, voittaa lotosta :D Tästä lähtee treenit vetoykkösillä:hyper:

Hyvää kesää kaikille :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom