Kesäkuntoon 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nycc
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs ajattelin tehä tällasen uuden threadin kun en mistään löytänyt. Eli tarkotus olis päästä kesäkuntoon 2008 ja tarkotan siis todella timmiä kuntoa, eli tänne vain ohjelmia mitä itse käytätte päästäksenne timmiin kuntoon ja minullekkin voisi hihkaista millä ohjelmalla kannattaisi tuo talvi treenata itse olen ajatellut että joka toinen päivä sali ja joka toinen päivä lenkki? Kannattaako?
Eli ens talvi piiskataan vain itseä jaksamaan:whip::)

Hihkaisepa sinä meille jotain lähtötilanteestasi ja tavoitteestasi. Muuten on aika paha antaa kuin ympäripyöreitä vinkkejä. En tosiaan tiedä mikä on tilanteesi nyt, mutta yleensä yhdessä talvessa ei todella tiukkaan kuntoon päästä. Laihduttaa tietysti voi mutta lihas kasvaa hitaanpuoleisesti.

Lähtötilanne olisi tosiaan kiva tietää. Pituus, paino, kenties rasvat, nykyinen kuntoilu (mikäli harrastat) ja ruokavalio.

Myös tiukan kunnon määritelmä vaihtelee, joten kenties jotain tavoitekuvaa peliin.

mimmonen salitreenitausta?

ja tosiaan mitä tarkottaa tosi tiukka kunto? onhan namibian maratoonareillakin tosi tiukka kunto... :D

Tottakai mut niillähän onki siel aina kesä :hyper:

Jeejee.. Viikko on aina hyvä aloittaa kunnon asiapostilla!

ei hitto tipahin ;D

toisaalta muuten tais osa juutalaisista olla vielä kireämmässä kunnossa 2.MS:n jälkeen... eli ei muuta kun työleiriä ja zyklon-suihkuja niin ei tartte ees käydä salilla :D

njooh meinas karata. mutta takasin aiheeseen:
mimmonen on pohjakunto? onko yhtään lihasta?
jos ei painoindeksi ole yli 22 ja rasvat niin alhaalla että sixpäx näkyy, kannattanee harkita uudelleen tahtooko perusmassaa vai kireyttä.

järkevin kompromissi lienee semmonen rasva% vajaa 15 ens kesäks...

itsellä oist tarkotus alkaa keräämään massaa nyt 168cm pitkä ja 60kg kevyt ja rasvat noin 12%
eli tarkotus olisi että painaisin vuoden vaihteessa yli 70kg ja siitä sitten lähteä puottamaan rasvaprosenttia ajan kanssa kesäkuntoon, riippuu vähän siitä että onko tullu lihaa lisää että kuinka aikasin alan diettaamaan..
2-jakoisella ohjelmalla mennään ja tarkoitus on käydä salilla 3-4 krt. viikossa.

Elikkäs pituus on jotain 175cm ja painoa on varmaankin se 66kg. Salilla ite olen käynyt reilu vuoden mutta tuloksia ei näy. Timmillä kunnolla tarkotan sitä että mahdollisimman paljon lihaksia olis näkyvillä että kehtaa sitä runkoa näyttääkki siel rannalla ja mis tahansa muuallaki. Salilla olen nyt aika harvassa käynnyt mutta tässä pitäisi aloittaa toi sali ja lenkki että sais jotakin aikaseksi. Eli jos jotaki kiinnostaa väsäillä mulle ohjelmaa niin vilijonkka_3@hotmail.com tonne vois jotain laittaa. Eli tarkottaisin jotaki 4 jakoista ohjelmaa johon kuuluu lenkki joka välipäivä.

Kyllähän tuo olisi itellä hieman tavoitteena ensi kesäksi päästä jonkinlaiseen kesäkuntoon, kun tälle kesälle en koulukiireiden takia ehtinyt panostaa siihen.

Tällä hetkellä paino abaut 78kg ja treenaan arskan kultaisella kuusikolla ja parin viikon päästä olisi tarkoitus vaihtaa ohjelma 2-jakoiseen. Siitä sitten sillä treenaan uuteen vuoteen asti, jonka jälkeen ajattelin aloittaa kuntonyrkkeilyn ja samalla tottakai salilla käydä. Jos sitä myötä saisi rasvaa tiputeltua, että olisi kunnossa kesäksi :) Tätä hieman tietenkin haittaa tulevat YO-kirjoitukset, mutta lähes koko kevät sitten aikaa treenailla.

Saa nähä miten äijjän käy..

Elikkäs pituus on jotain 175cm ja painoa on varmaankin se 66kg. Salilla ite olen käynyt reilu vuoden mutta tuloksia ei näy. Timmillä kunnolla tarkotan sitä että mahdollisimman paljon lihaksia olis näkyvillä että kehtaa sitä runkoa näyttääkki siel rannalla ja mis tahansa muuallaki. Salilla olen nyt aika harvassa käynnyt mutta tässä pitäisi aloittaa toi sali ja lenkki että sais jotakin aikaseksi. Eli jos jotaki kiinnostaa väsäillä mulle ohjelmaa niin vilijonkka_3@hotmail.com tonne vois jotain laittaa. Eli tarkottaisin jotaki 4 jakoista ohjelmaa johon kuuluu lenkki joka välipäivä.

Jos lihasta haluat niin pidä nuo lenkit maksimissaan 2 kertaa viikossa ja kevyenä kävelynä. Liian rankat lenkit monesti viikossa heikentävät palautumista, lisäävät kalorintarvetta ja pahimmassa tapauksessa polttavat lihasta. Aloittelijalle suosittelisin 1- tai 2-jakoista ohjelmaa, esim. tuo arnoldin kultainen kuusikko, joka löytyy tältä treeniosiolta. Siinä oppii tärkeimmät perusliikkeet kunnolla ja on tehokas lisäämään raakaa lihasmassaa. Toinen tärkeä asia on riittävä ruokailu. 5-8 terveellistä ateriaa päivässä, jokaisella aterialla lihaa, kalaa, kanaa, maitotuotteita tai muuta proteiinipitoista. Hiilarit sijoitat aamulle ja treenin jälkeen ja rasvat illalle. Proteiinia joka aterialla. Lisäksi treenin jälkeen on hyvä ottaa joku palautusjuoma (täältä pakkiksen kaupasta löytyy proteiinijauheet ja hiilarijauheet, myös isoista marketeista löytyy jotain). Sitten nukut vähintään 8 tuntia vuorokaudessa. Näillä eväillä painat varmasti kevääseen mennessä yli 70 kiloa ja olet saanut monta kiloa puhdasta lihasta:). Jos paino ei ensimmäisen kuukauden aikana nouse yhtään, niin lisää ruuan määrää. Aloittelijoiden osiolla ja ravinto-osiolla on hyviä threadeja, joihin kannattaa myös tutustua.

Jos painoa pitää saada ylöspäin niin panosta ruokailuun ja sarjapainojen kasvattamiseen todella paljon. Jaolla ei oikeasti ole kovin paljoa merkitystä, mutta esim. 1-jakoinen ohjelma kuluttaa huomattavasti enemmän kuin 4-jakoinen, vähäjakoiset ohjelmat taas pakottavat käyttämään perusliikkeitä, joilla sitä muskelia nopeiten kasvatetaan.

Tuohon väliin menisi kaksi- tai kolmijakoinen kolme kertaa viikossa, joka on IMO yksi parhaista vaihtoehdoista bulkkaukseen. Muutama perusliike ja joka viikko painoa lisää tai vähintään toistoja, tämä on siis koko ohjelman idea. Ohjelma voisi näyttää vaikka tältä:

Maanantai - Jalat

- Etukyykky/Askelkyykky - 4 x 4-6
- Suorinjaloin maastaveto/Hyvää huomenta - 3 x 6-10
- Pohkeet seisten tangolla/- 3 x 6-10
- Vatsarutistukset lisäpainoilla/Jalkojen nostot lisäpainoilla - 3 x 8-15

Keskiviikko - Rinta, olkapäät, ojentajat

- Penkki kp/Vinopenkki tangolla - 4 x 4-6
- Pystypunnerrus kp/Vauhtipunnerrus - 3 x 6-10
- Ojentajapunnerrus tangolla/Kapea penkki - 3 x 6-10

Perjantai - Selkä, hauis

- Maastaveto - 4 x 4-6
- Leuat myötäotteella/Alatalja - 3 x 6-10
- Hauiskääntö istuen kp/Hauiskääntö tangolla scott - 3 x 8-12

tai 2-jakoinen yläkroppa/alakroppa jaolla, jossa yläkroppa kaksi kertaa viikossa (tavoiteena oli biitsikunto eli jalkoihin panostetaan vähempi, mutta ei todellakaan kannata jättää kokonaan pois):

Maanantai/Perjantai - Yläkroppa

- Dippi lisäpainoilla/Vinopenkki tangolla - 5 x 3-6
- Kulmasoutu tangolla/Leuat lisäpainoilla - 3 x 6-8
- Kapea penkki/Ranskalainen punnerrus - 3 x 8-12
- Hauiskääntö kp/tangolla - 3 x 8-12
- Vatsarutistukset lisäpainoilla/Jalkojen nostot lisäpainoilla - 3 x 8-12

Keskiviikko - Alakroppa

- Kyykky/Maastaveto - 5 x 3-6
- Yhden jalan kyykky kp/Askelkyykky kp - 3 x 8-15
- Selänojennus/Hyvää huomenta - 3 x 8-15
- Kylkirutistus smithissä/Sivutaivutukset kp - 3 x 8-12

Olen mukana tässä projektissa. Tarkoitus osallistua pakkotoisto openiin ja sitä kautta päästä hyvään kuntoon.

Lähtötilanne seuraava
Ikä 17
Pituus 180cm
Paino 103kg
Rasvast siinä 25-30 % hujakoilla eli fläsää on
Tarkoitus olisi kiristellä itseään ja päästä tuohon n.80-90kilon välimaastoon säilyttäen voimatasoista 85-90%

Maanantai/Perjantai - Yläkroppa

- Dippi lisäpainoilla/Vinopenkki tangolla - 5 x 3-6
- Kulmasoutu tangolla/Leuat lisäpainoilla - 3 x 6-8
- Kapea penkki/Ranskalainen punnerrus - 3 x 8-12
- Hauiskääntö kp/tangolla - 3 x 8-12
- Vatsarutistukset lisäpainoilla/Jalkojen nostot lisäpainoilla - 3 x 8-12

Keskiviikko - Alakroppa

- Kyykky/Maastaveto - 5 x 3-6
- Yhden jalan kyykky kp/Askelkyykky kp - 3 x 8-15
- Selänojennus/Hyvää huomenta - 3 x 8-15
- Kylkirutistus smithissä/Sivutaivutukset kp - 3 x 8-12

Tosta kysyisin sellasta että millä voisin korvata dipin,maastavedon? Koska kun salillamme ei dippiä ole ja maastavedosta olen kuullut että lopettaisi pituuskasvun? eli sitä en halua vielä tehdä kun kasvan kumminkin. Kysyisin vielä että mitä on (selänojennus? Yhden jalan kyykky? Askelkyykky? Kylkirutistus? ja sivutaivutukset?

Kysyisin vielä Czarilta että voiko tuolla 2 jakoisella tehdä koko talven? Tai siis voi mutta kannattaako se? Mutta vielä on auki toi että millä korvaisin Dipin ja Maastavedon?

Kolme kuukautta korkeintaa samalla ohjelmalla, sitten voisi vaikka toisen yläkropan treenin jakaa kahteen osaan, jotakin tämän suuntaista:

1. Yläkroppa (voimapainotteinen)
2. Reidet, pohkeet, vatsa
3. -
4. Hauis, ojentaja, olkapäät (hypertrofiapainotteinen)
5. -
6. Rinta, selkä (hypertrofiapainotteinen)
7.

Dippiä korvaamaan penkki käsipainoilla. Tuosta pituuskasvun pysähtymisestä on monenlaisia tarinoita, enkä uskalla siitä sanoa mitään. Maastaveto on toisaalta yksi parhaimpia keskikropan vahvistajia.

Czar kerro mulle toistot ja sarjat näihin liikkeisiin jos lisää lihasmassaa haluan. prässi, kyykky, öö sen laitteen nimiä en muista mis istutaan ja nostetaan juttua ylös päin että jalat suoristuu se tulee mun mielestä reisille, sit jos pohkeita tekee prässissä. sitä mavea mä en vielä viitti alottaa ku se pituuskasvu siittä pysähtyy. mitä muita hyviä olis jaloille liikkeitä kertokaa?:)

Back
Ylös Bottom