Kesäkunnossa?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kovis
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
65
MItes nyt? Oletteko haluamassanne kesäkunnossa vai mitä meni pieleen ja mitä opiksi tästä keväästä.

Itse lähdin reilusta sadasta kilosta, ja nyt ollaan noin reilussa 90. Tyytyväinen ei voi olla, ja rasva%kin yli 10, no lähtiessä lähempänä 20.

Itse selittelen työkiireillä yms... tärkeämmillä asioilla. Ja tärkeimpänä prkl itsekurin puute.
Mites teillä?

MInun tärkein oppi tältä keväältä on etten nosta painoa enää liikaa, jotta pudotusdieteistä ei tulisi liian massiivisia, ja näin kaikille selityksille enemmän sijaa.

Yhä kiristyen
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En aivan haluamassani kunnossa - vielä. Itseasiassa en ole hakenut pelkkää kesäkuntoa, vaan rasvaprossaa alas myös syksyä ajatellen, että vois sitten aloittaa massakauden kun ei olis aloittaessa paljoa ylimääräistä. Tuossa alkukesästä/keväällä voimatasot tipahti sairastelun ja dieetin takia aika nopeasti, oon saanut ne jo takaisin vaikka painoa on nyt kuitenkin vähemmän, joten aika ok mennyt kuitenkin. Välillä on kyllä ollut tasaista, eikä paino ole tippunut lainkaan, rasvaprossa ja vyötärö on kuitenkin pienentynyt. Treeneissä olen yrittänyt pitää voimia yllä, ei suurempia ongelmia muuten kuin työntävissä liikkeissä. Viime viikolla tein oman ennätykseni kyykyssä. Vielä ennen syksyä paino tipahtaa 5 kiloa.
 
Hola,

ei olla kesäkunnossa, ei.
Tai no voiko sitä koskaan ihan tyytyväinen olla?

No pudotin hitaasti (ca. 6kk) painoni 88 --> 79 ja tulokset säilyivät MELKEIN samoina..vit*n penkki vaan tippui..
Ajattelin tiputtaa painoni jopa tuonne 75:een. Olen kuitenkin suht snadi jätkä (174cm) eikä tavoitteenani oo ikinä ollut mikään mega-kaappi, koska harrastan myös kamppailulajeja..

Mutta suht kunnossa ollaan..varsinkin koska muut kuin penkkitulokset siis pysyneet samana, vaikka paino tippunut tuon 9kg.

ikävä kyllä tykkään juoda kylmää keppanaa näin "kesäisin", joten katsotaan missä kunnossa sitä syksyllä ollaan..uhh.
 
Tarkoitus oli vetää kroppa kesäkuntoon ja läskit pois, mutta toisin kävi. Aerobinen liikunta ei tällä hetkellä jaksa kiinnostaa ja treeneissä tulokset tuntuvat paranevan koko ajan. Antaa vaan painon pysyä samana tai nousta, eipä haittaa yhtään. Silti olen ns. kohtalaisessa kesäkunnossa eli vatsalihakset näkyvät jotenkuten. Tämän kesän aikana ei enää ehdi tiukkaan kuntoon, joten tähtäin on ensi kesässä. Talven aikana mahdollisimman paljon lihasta lisää, tietenkin läskiä vältellen. Sitten ensi keväänä itsekuri kohdalleen ja tiukkaan kuntoon.
 
Keväällä Huhtikuun alussa aloittelin pientä diettiiä. Lähtöpaino oli n.88kg ja nyt paino on n.86,5 kg ja rasvat tippunut aika mukavasti ja tulokset nousseet hieman. Ruokavalio pysyi suunnilleen samana, mitä nyt karsin turhia rasvoja pois mutta säilyttäen yhden herkuttelupäivän viikossa =) Aerobista liikuntaa lisäsin niin että treenin jälkeen n.20-30 minuuttia kävelyä tai kuntopyörää, sekä silloin tällöin kävelylenkkiä. Tavoitteissa olen onnistunut mielessäni hyvin, kun tavoitteena ei ollut niinkään pudottaa painoa vaan saada hieman rasvoja pois ja lihasmassakin on säilynyt ellei hiukan kasvanut.

Syksyllä olisi tarkoitus kokeilla nostaa painoa, jos ensi keväänä lähdettäisiin jostain 92kg taas tiukentamaan :cool:
 
En voi sanoa, että olisin tyytyväinen kesäkehooni. Paino on pudonnut huimat 2kg. 100kg:sta ----->98 kiloon. Vatsalihaksista ei oo tietoakaan ku rasva % on yli 20. No, onhan tässä vielä aikaa päästä hyvään kesäkuntoon... ehkä ens kesäksi :)
 
No jos suoraan sanotaan niin kaikki meni ihan vituiksi tältä kesältä. Lähtö 92,5kg -> 89kg. Aloin laihiksen mutta lopetin ku alko mennä treenit vituiksi ja salille pääsi/pääsee ehkä 1-2 kertaa viikossa... Eli talvella kunnolla massaa (95-100, satanen houkuttelis :) ) ja keväällä sitten jonku verran pois ja sitte kesällä armeijaan vuodeksi laihtumaan :mad:
 
joo eipä tässä ihan kesäkunnossa olla.mä ainakin ajattelin vetää muutaman vuoden putkeen massaa lisää ja sitten kun on saanut lisää kokoa niin voi vetää dietin päälle.viime kesästä saanut 8 kiloa lisää painoa.rasvat tällä hetkellä 16% paino 81kg,pituus huimat 170 cm.
 
Ihan hyvin meni dietti, voimat pysy suht hyvin. Rasvaa lähti joku 5-6kg. Vähän enemmänkin olis voinut syödä, paino tippu yhessä vaiheessa vähän liikaa, muuten oli kyllä helppo homma ja hauskaakin. Talvella vois syödä ittensä vähän läskimmäksi kuin viime talvena.
 
Mulle kesän tulo ei ole mikään diettaamisen syy... massakausi päällä ja painoa tullu 12-13kg lisää helmikuun puolestavälistä... jos rasvojen mitat pitää paikkaansa, siitä ku ottaa rasvat pois, pitäis jäädä 7-8kg, mutta kyllähän siitäkin lähtee jahka pääsee diettaamaan...
 
Tarkotus oli sellanen, että mitään diettejä ei oteta tänä kesänä, vaan keskitytään siihen painon hitaaseen, mutta varmaan, kohottamiseen: treeneistä ei luisteta, kaloreita lasketaan, viinaa ei oteta. Mutta... ööh... kyllähän nyt kesällä pitää tän ikäsenä juhlia. Ei elämä saa olla turhan vakavaa tässä vaiheessa. Vai...? Tai no kaikkihan riippuu siitä mitä kukin haluaa, ja arvostan todella niitä tyyppejä jotka pystyy kieltäytymään tietyistä nautinnoista, siis viinasta. Ja ittellä noi suunnitelmat meni niin päin likasta pyllyä että voi sun suutari sentään! Tullu dokattua tässä viimesen kolmen viikon sisään 7 kertaa. Palasin maanantaina frendin mökiltä ja sain sieltä "jostain" jonkun vitun kesäflunssan päälle. COOL!
Aika hirveitä noi mökkireissut, tai yleensäkin reissut, joilla vedetään useempi päivä viinaa. Ei sitä osaa syödä, vaikka kuinka yrittäis. Ei grillauskaan onnistunu ja meinasin sytyttää itteni tuleen ja ei makkarkaan pysyny loppuillasta kädessä kun sain loppujen lopuks sen paistettua (klo oli 7 aamulla) siellä hiilien seassa kauheessa noessa ilman grilliritilää. Ja kaikki toi on nauhalla digivideokameralla :D Voi helvetti että nauratti kun katottiin. Turhahan tämmösellä asioilla on "kehuskella" mut ei mua kukaan täällä tunne, paitsi Hulkki, niin samapa tuo. (Hulkki jos joskus masentaa, niin voin näyttää sulle sen videon :p )
Paikan päällä tuntuu aina, että kyllä nää reissut on tän arvosia, ja sitten kun pääsee kotiin ja kattoo peiliin ja huomaa, että lihaa on lähteny ja ihraa tullu tilalle ja pari mustelmaa jne. Ni sitten kelaa että ei välttämättä ollukaan sen arvosta. Useesti ollaan kyllä jo seuraavana vkonloppuna menossa. Ainiijoo leikittiin muuten Terminator 2:sta siellä mökillä: mä olin Arska ja kaveri stögäs röökin mun tissiin. (Toikin on nauhalla, heh!) Nyt on semmonen mätää vuotava patti oikeessa tississä :( Vittu sitä osaa ihminen olla TYHMÄ kun on pienessä muusissa. Nyt aion kyllä ottaa itteäni niskasta kiinni! SEON LOPPU NYT! Ja salille...
 
Minulla tuo massakausi ja diettaaminen on edelleen häilyvä käsite.. Pitäisi kait enemmän asennoitua siihen mutta kun en liho helposti eikä massaakaan enään pahemmin tule niin mitäs tässä. Pääasia että treeni kulkee jotenkin ja on tyytyväinen itseensä. Itse asias tuli ennen kesää just 3 kiloo lisää. 180/97 nyt mut sikspäkki näkyy edelleen eikä käsistä monta milliä lähe nahkaa ja mahasta ehkä kaks senttiä et ei ne rasvat yli 12:sta voi olla vieläkään.. Ehkä ens talvella vedän ekan kunnon massakauden jos on rahaa ni sit bulkkais vaikka jonnekin 105:een kiloon. Ja huom natu.
 
Piti olla 6päck näkyvissä kesän alussa. Näkyy siitä 4 osaa eli mulla on 4-bäck masussa. Kaks alinta osaa on löllyvän läskikerroksen takana piilossa.
 
Originally posted by rintafile
kaveri stögäs röökin mun tissiin. Nyt on semmonen mätää vuotava patti oikeessa tississä :(

heh, niin sitä pitää. Varaudu muuten siihen että se jälki pysyy siinä ja pitkään!

Nimim. yritti tehdä toissa talvena kyynärvarteen hienon "arm bandin" tumppaamalla neljä tupakkaa vierekkäin, jäljet näkyy rusketuksen ansiosta vieläkin.:)
 
Joo vittu mulla on ollut aikoinaan 20 kiloo enemmän painoo, pelkkää laardia. Eli jatkuvaa taistelua painonnousujen ja dieetin välillä.

Se on tuo lihasmassan kasvattaminen vaikeaa kun yrittää pitää ittensä tiukassa kunnossa.... Tänä kesänä olen tosin yllättäen saanut aikaiseksi oikean dieetin, kolmisen viikkoa mennyt. Pari kiloo lähtenyt mutta tiukkuutta tullut huomattavasti! Eli kesäkondis on tuloillaan mutta tullee vasta syksyksi:-(

Pistäkäähän miehet neuvoja kaverille jolla on ylipaino-ongelmia ollut aina? Pitäskö vetää huippukireeksi (tällä hetkellä rasvat 15-17%) ja sitten hitaasti alkaa keräämään massaa.... vai mitä?

Peksi
 
Tiukkuuteen voi olla ihan tyytyväinen, lähtö oli keväällä 91kg ja rasvat n. 9-10%

Dieetin jälkeen 85kg ja rasvat n.6%... Valitettavaa on vaan, että lihasmassa otti vähän takapakkia, ja nyt ois tarkotus alkaa keräämään sitä uudestaan. Mut ensi kesää ajatellen arvokas kokemus...
 

Suositut

Back
Ylös Bottom