Kertausharjoitusten lukumäärä viisinkertaistetaan (?)

Sama homma, -95 pois eikä perään ole huudeltu.

sen kun kerralla oppii niin ei tartte moneen kertaan samaa harjotella :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Riippuu olennaisesti koulutushaarasta kai?? Itse ressuun 2000 ja viisi kutsua tullut neljästi käynyt.. Oma koulutus oli seefferi.

Kannataa opetella kerralla kunnolla, 17 vuotta reservissä ja 0 osumaa. Kop, kop, kop.

Saman kuulin jostain uutisista joku aika sitten.

Mitä oon inttikavereita haastatellu, niin lähinnä tuntus olevan ne hiukka fiksummat (siis oikeasti) tapaukset käyny kertaamassa + tietysti ne ketkä on hakenu vapaaehtosesti.

Lienee sen sodanajansijotuspaikan tärkeyden mukaan, vittuako sinne ketään joka on papereihin merkattu kohtaan "tykinruokaa" pyydettäiskään. :D

Tervetuloa laput vaan.... kyllä se aina kotiolot voittaa.

Nim. Reserviin vuonna 2000 ja sen jälkeen kertauspäiviä 48

Ei ne siinä firmassa taida paljoa ajatella millon ja ketä kutsuvat kertaamaan. Ite olin joku 5kk kotiutumisen jälkeen kertaamassa ja sen koommin ei oo kuulunu mitään. Aika turha reissu oli kyllä, ei siinä ajassa vielä hirveesti ollu ehtinyt unohtaa.

4,5 vuotta menny eikä oo vielä tullu kutsuja. Ihan mielellään kyllä menisin kertaamaan (mitään en muista enää), kunhan vaan pääsis kesällä eikä joskus talvella :) Tosin ilmeisesti PanssariViestiKomppania Parolassa on yhdistetty nykyään tykistöön tai jotain (perkele!) ja vaunut oli jo meidän aikana antiikkia, että ehkä ne on korvattu jollain järkevällä (tosin kyllä panssarivaunuissa on sentään asennetta vaikka ihan romuja olikin).

Noh.. toisaalta mikäs siinä ilman kertauksiakin. Voi tietysti olla aika heikkoa esikunnan pystytys näillä taidoilla enään :D

2002 pääsin pois rajan sissikoulutuksesta ja kovasti ne sillon kertoili, että kertaustahti olis suht. tiukka, mutta eipä oo lappuja tullut yhtään. Voishan tuota jo mennä viikoks mettään kyykkimään.

2001 intistä pois sotilaspoliisina tuli häärittyä. Lupasivat että kertauksia tulisi joka toinen vuosi. Yhdet ollu 2002 muuten aika hiljasta. Jokohan nyt tulee sitten ne toiset.

Reserviin pääsin vuonna -88, kerran yrittivät saada kertaamaan, mutta oli opiskelut kesken ja sen jälkeen ei ole kyselty. Nyt on on ikää jo sen verran ettei sinne enää mua halutakaan.

2004 tammikuus pois ja 2005 elo-syyskuussa olin kertaamassa. Ja kyllä sinne kertaamaan joutuu muutkin kuin parhaat, nimimerkillä elävä esimerkki.

14 vuotta reservissä, eivätkä ole takaisin halunneet.
Ehkäpä osasyynä on tuo HämSS:ssä leikattu polvi ?

No katsotaan, josko sieltä kutsu irtoisi... vois tuokin olla kiva kokeilla, kun muutoinkin jo paappasarjaan kutsuntarintamalla siirryttiin.

Opiskelullahan saa vapautuksen kertausharjoituksista. Mitenkä helposti tuolla opiskelun avulla saa vapautuksen vai pitääkö sitä perustella pitkästikkin? Mitenkäs sitten, jos kertauskutsu tulee kesällä? Ei vissiin voi opiskelua laittaa siirron syyksi?

No toivottavasti ei koskaan tuu kertauskutsua, ei voisi vähempää kiinnostaa enää uudestaa inttiin ja vielä miehistössä mennä sitä paskaa jatkamaan...

Opiskelullahan saa vapautuksen kertausharjoituksista. Mitenkä helposti tuolla opiskelun avulla saa vapautuksen vai pitääkö sitä perustella pitkästikkin? Mitenkäs sitten, jos kertauskutsu tulee kesällä? Ei vissiin voi opiskelua laittaa siirron syyksi?

No toivottavasti ei koskaan tuu kertauskutsua, ei voisi vähempää kiinnostaa enää uudestaa inttiin ja vielä miehistössä mennä sitä paskaa jatkamaan...

ai saa vai? tuskinpa...

e:

Lykkäystä kertausharjoituksesta voidaan myöntää asevelvollisuuslain 18 §:n perusteella:

asevelvolliselle, jolle lykkäys hänen perhe- tai taloudellisten olojensa taikka ammatin taikka elinkeinon harjoittamiseen liittyvien syiden vuoksi on erittäin tarpeellinen,
asevelvolliselle, joka valmistuu toimeen tai ammattiin tai opiskelee tai käy koulua ja jonka kehitys ilman lykkäystä tuntuvasti kärsisi sekä
erityisestä syystä asevelvolliselle, jonka osallistuminen kertausharjoitukseen aiheuttaisi hänen työnantajan toiminnalle oleellista haittaa tai vahinkoa, sekä myös
ulkomailla toimen tai ammatin vuoksi oleskelevalle.

lähde: http://www.mil.fi/reservilainen/asevelvollisuus/kertausharjoitukset.dsp

eli siis tuskin saat lykkäystä... samat kurssit siellä koulussa pyörii vuodesta toiseen, eli sulla ei ole pakkoa saada niitä kursseja just sillon suoritettua kun pitäis kertaamaan mennä.....

-95 päässyt ja 3 kertaa on tullut käytyä kertaamassa ja sijoitus muuttunut kuten myös "nimike". Niin ne meille viime kertauksen jälkeen jo puhelivat että vuonna 08 kannattaa odottaa seuraavaa kutsua. Tosin, tuohon ekaan kertaukseen ehti kulua 9-vuotta intin päättymisestä.

Heh, kyllä varmaan aika kultaa muistot, kun kotiutumisesta on vasta kaksi vuotta eikä kertausharjoituksia pahalla odota :rolleyes: Mitä itse pääsi näkemään jääkäriressujen toimintaa loppusodassa, niin olihan se suht lepposaa touhua. Tuntui ihan lomalta, kun oltiin pioneereina jäksteriressujen mukana :D

Tuo viisinkertaistuminen tarkoittaa sitä, että kutsuttavien määrä nostetaan vuoteen 2005 saakka noudatetulle "normaalille" tasolle. Viime ja tänä vuonna kertausharjoituksia on järjestetty säästösyistä eri vähän. Sikäli tuo uutisointi viisinkertaistamisesta on vähän harhaanjohtavaa.

Itse pääsin reserviin 1988. Kertaamassa kaksi kertaa, 1989 ja 2005. Toivottavasti tulee vielä kutsu. Ihan hauskaa hommaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom