Kertausharjoitusten lukumäärä viisinkertaistetaan (?)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eli siis tuskin saat lykkäystä... samat kurssit siellä koulussa pyörii vuodesta toiseen, eli sulla ei ole pakkoa saada niitä kursseja just sillon suoritettua kun pitäis kertaamaan mennä.....

Paitsi, että lääketieteellisesssä olen ja koulu on melko putkiopetusta ja omaa valinanvaraa käydyissä kursseissa ei juurikaan ole. Tuolla jos joku tärkeä kurssi jää välistä niin seuraavan vuosikurssin kanssako sitäkö sitte pitäis suorittaa :jahas: Joku lääketieteellisessä oleva miten te olette toiminut noitten kertausten kans? Oletteko saanut lykkäystä?

Paitsi, että lääketieteellisesssä olen ja koulu on melko putkiopetusta ja omaa valinanvaraa käydyissä kursseissa ei juurikaan ole. Tuolla jos joku tärkeä kurssi jää välistä niin seuraavan vuosikurssin kanssako sitäkö sitte pitäis suorittaa :jahas: Joku lääketieteellisessä oleva miten te olette toiminut noitten kertausten kans? Oletteko saanut lykkäystä?

Veli taisi joku vuosi sitten olla samassa tilanteessa, kyllä se lykkäystä sai. Tosin paperisota oli perkeleellinen, lippuja ja lappuja piti lähetellä useampaan kertaan ennen kuin uskoivat. Vitutti kuulemma, taisi olla keikka Norjaan(?) joka jäi väliin, jos en ihan väärin muista. :)

Menee koulun jälkeen inttiin ja pääsee samalla vänskäksi.

Veli taisi joku vuosi sitten olla samassa tilanteessa, kyllä se lykkäystä sai. Tosin paperisota oli perkeleellinen, lippuja ja lappuja piti lähetellä useampaan kertaan ennen kuin uskoivat. Vitutti kuulemma, taisi olla keikka Norjaan(?) joka jäi väliin, jos en ihan väärin muista. :)

Onneksi mulla ei vielä oo noita tornikirjeitä tullut, lähinnä vähän etukäteen aattelin kysellä tilannetta. :)

En tiedä ketään jolla olis ollu ongelmia kertauksista. Jos sattuu kertaus vaikka jonku tentin päälle niin teet tentin uusinnassa. Jos sattuu jonku major tärkeän jutun päälle joka on pakko hoitaa nii et mene sinne kertaamaan.

Tuo viisinkertaistuminen tarkoittaa sitä, että kutsuttavien määrä nostetaan vuoteen 2005 saakka noudatetulle "normaalille" tasolle. Viime ja tänä vuonna kertausharjoituksia on järjestetty säästösyistä eri vähän. Sikäli tuo uutisointi viisinkertaistamisesta on vähän harhaanjohtavaa.

Niinhän nuo meinasivat. Liikekannallepanosta ei siis ole kyse, vaan 2000-luku on lähinnä säästelty noissa KH-rahoissa ja nyt niitä ollaan nostamassa takaisin normaalitasolle :)

Eipä kyllä tälle lääkintämiehellekään ole viiteen vuoteen tippunut kutsua, valmiusprikaati ja kaik. Pitänyt vapaaehtoisena käydä MPK ry hommissa sitten hengailemassa.

Jää nähtäväksi tuleeko kutsu meikäläiselle....
Voisikohan muuten toi kertausharjoitusten määrän lisääminen johtua venäjän vähän erikoisesta toiminnasta esim. ulkopolitiikassa ja maan sisäsissäkin jutuissa?
Vai onko vähän kaukaa haettua...:evil:

Hmm, tämmöstä taidettiin jo kymmenisen vuotta sitten uumoilla, kun palvelusaikoja uudistettiin. Toivottavasti koskee ainoastaan näitä puolella vuodella selvinneitä :)

Joo,oli puhetta jo silloin. Muistan hyvin kun olin vasta intistä päässyt. Hiljaista oli silloin ja taitaa olla nytkin?
En kyllä tiedä miten kuskeja yleensä kutsutaan kertaamaan, tai siis miten muita on kutsuttu.

Kerran kysyttiin vapaaehtoisiin viikonloppu ammuntoihin. Talvella. En viitsinyt.

Joo,oli puhetta jo silloin. Muistan hyvin kun olin vasta intistä päässyt. Hiljaista oli silloin ja taitaa olla nytkin?
En kyllä tiedä miten kuskeja yleensä kutsutaan kertaamaan, tai siis miten muita on kutsuttu.

Kerran kysyttiin vapaaehtoisiin viikonloppu ammuntoihin. Talvella. En viitsinyt.

No ei kai !! Mua oikeastaan havettaa etta oon yleensa koko armeijan kaynyt. Vaimo just ihmetteli etta miksi sulla on toi armeija tuolla CV:ssa ?

Elso-puolella tasasesti joka toinen vuosi kertaukset. Viime vuonna jäi väliin kun PV:n karkkirahat oli vähän kortilla -> peruivat pääsotaharjoituksen.

Niinhän nuo meinasivat. Liikekannallepanosta ei siis ole kyse, vaan 2000-luku on lähinnä säästelty noissa KH-rahoissa ja nyt niitä ollaan nostamassa takaisin normaalitasolle :)

Joo kieltämättä hieman harhaanjohtavaa uutisointia. Kun kuulin ekaa kertaa tuon "viisinkertaistetaan" niin heti tuli mieleen että mikäs perkeleen sota tässä nyt on tulossa...

Reserviin pääsin -95 eikä sen jälkeen ole kertauskutsuja kuulunut ja hyvä niin,sen en sijaan jotain vapaaehtoismaanpuolustus pyyntöjä ja kutsuja tippuu harvase viikko..

"Suomen selkäranka (panssarijääkärit) kertaa kaikista eniten. Vähintään neljän vuoden välein." Näin sanottiin 11 vuotta sitten kun kotiuduin. Eipä ole kutsuja kertauksiin kuulunut.

Joo on taas propaganda purrut. Kaikkien mielestä omat aselajit on se armeijan selkäranka. Meillekin sanottiin, että kerrataan noin joka toinen vuosi. Olen siis tiedustelija-AU ja meidän porukassa kaikki tiedustelijat on aliupseereita ja ryhmyrit upseereita. Kerran olen päässyt 5 vuoden sisällä ja yhtiin vapaaehtoisiin kutsuttiin. Tänä vuonna kertaajia oli mahtavat 5000. Uskottava puolustus! Tulisi nyt niitä kutsuja, niin pääsis "relaamaan".

Joo on taas propaganda purrut. Kaikkien mielestä omat aselajit on se armeijan selkäranka.

maailman helpointa motivointia ja ryhmähengen luomista: "tää systeemi ei toimis yhtään jos teitä ei olis, ootte koko suomen selkäranka!"

Toivottasti kävin niin hyvin, ettei kutsua tule, koskaan ei ole kyllä tullutkaan *kop**kop*. Ei niin paljon innosta telttailu, että jaksaisi vaivautua kun on tota muutakin tekemistä jonkin verran. (vaikka ei sitä tästä nettisurffailun määrästä äkkiä uskoisi)

-97 pois ja sen jälkeen 7 kertaa on tullu käytyä kertailemassa. Eikä se kertaus siinä vaiheessa enää ihan lomailua ollut kun piti isomman osaston herraisoherrana olla.

Lutin jämät tuli jo, nyt kun ottavat ylilutin pois välistä niin onhan se kiva metsästää kapteenin nappuloita kaulaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom