Kertausharjoitukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kyle
  • Aloitettu Aloitettu
Kannattaa soittaa esikuntaan ja kysyä, onko komppanias sellainen, joka on jätetty kokonaan "kertausringin" ulkopuolelle. Tällöin ainoa mahis päästä kertaamaan on ilmoittautua vapaaehtoiseksi.

En ees tienny, että tommosta vapaaehtoisvaihtoehtoo on olemassa! Perkele. Otanpa asiakseni. Pakkohan se on päästä ampuileen ja ämpyileen! :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Helmikuun puolessa välin olis ollu kutsu Haminaan. Tosin sain peruutettua kohtuuttoman pitkän matkan takia. -99 reserviin, tuo ois ollu 5. kertaus.

Noni nyt kolahti kertausharjoituskutsu. 04.-09.06. Rovajärvellä :dance2:

Muistuttakaapas mua mitä luksusvälineitä pitää ottaa mukaan kesäiseen Lappiin? Varmaan joku verkkomallin päähine ja 12 litraa Offia :jahas: Mietin just tässä että kehtaanko ottaa miniläppärin, siinä riittäisi akkuakin tunti/päivä :D

Muistuttakaapas mua mitä luksusvälineitä pitää ottaa mukaan kesäiseen Lappiin? Varmaan joku verkkomallin päähine ja 12 litraa KOffia :jahas: Mietin just tässä että kehtaanko ottaa miniläppärin, siinä riittäisi akkuakin tunti/päivä :D

Korjattu ;)

Millä aiot luistaa? Haluan neuvoja :)

Edit: Pakkis kaatuu?

Toi oli vapaaehtoinen. Mut yhdenmiehen yritys kun on, niin ei paljoa viikoksi viitsi metsään mennä sillä palkalla. Jos ne maksais siitä kunnon kompensaation, niin fine, mutta se raha on niin paska, että saman teen kun kuvaan yhden tunnin. Eikä tässä kyllä pääse irtoomaan netin äärestä muutenkaan edes vaikka ulkomaille lähtis, aina pitää olla päivittäin duunaamassa forumia, olen sen suhteen aika neuroottinen ja niinkauan kuin tämä kasvaa, en aio muuttaa tapaani tehdä töitä, en ainakaan intin takia.

Kuten aikaisemmin sanoin jo, kertausjuttu on täysi järjettömyys kaikenkaikkiaan. Hirveetä rahojen törsäämistä, nekin vois pistää olemassaolevien varusmiesten koulutukseen ja etenkin päällystön koulutukseen. Miinojen kantaminen ei ole niin kovaa rakettitiedettä, etten sodan tullessa muistaisi 10 minuutissa "miina ykkönen, miina kakkonen".

Muistuttakaapas mua mitä luksusvälineitä pitää ottaa mukaan kesäiseen Lappiin? Varmaan joku verkkomallin päähine ja 12 litraa Offia :jahas: Mietin just tässä että kehtaanko ottaa miniläppärin, siinä riittäisi akkuakin tunti/päivä :D

Ei taida tuohon aikaan vielä olla hyttysiä sun muita öttiäisiä ainakaan haitaksi saakka.

Kutsu napsahti ensimmäistä kertaa. Joku tiedustelukomppanian harjoitus Lappeenrannassa 23.-27.5. Puhkun innosta.

Kaverin kotiutu jo 2004 eli suunnilleen samoihin aikoihin kuin minä ja nyt vasta tuli kutsu (28.2). Mulle ei ole tullu (onneksi) mitään, kaveri on alikessu et vaikuttaneekohan esimiesasema yhtään tuohon valitsemiseen. Taidetaan sodanajan joukkoja vähentää vaan.

Ei taida tuohon aikaan vielä olla hyttysiä sun muita öttiäisiä ainakaan haitaksi saakka.

Samaahan tuo isäukko vakuutti. Koffia siis, kiitos neuvoista ;)

Veikkaan että taitaa olla polvisuojat tämän kesän hitti, viimeksi lievää hajoilua naapuriteltan KRH-porukan osalta ku paksulla kivimurskalla päällystetyllä tiellä treenasivat heitintä asemaan. Karkkia ettei katabolia yllätä sekä joku perseenalusta lie o tarpeellisia kans. Intin pyyhkeenki vois korvata omalla. Ja jos lämärinä keekoilen siellä ni pitää varmaan ottaa kans urheiluteippiä ja pikaliimaa, kuitenki pientä naarmua tulee porukalle. Pitääpä selailla joku partioaitan nettikauppa läpi jos keksisi muuta suffelia.

Välineet ovat tärkeä osa motivaatiota, nimittäin mikään ei lämmitä enemmän ku nähdä naapuri konttaamassa polvet verellä ja perse märkänä, alhaisen verensokerin vielä lisätessä vitutusta potenssiin X. Ite siinä istut mättäällä ja napsit karkkia nassuun :D

Eli seuraavanlainen tilanne...

Sain kertausharjoituskäskyn kolmisen viikkoa sitten, ja siinä luki palautetaan aluetoimistoon välittömästi. Kuitenkin käskyn takana lukee, että jos joutuu hakemaan laillisen esteen vuoksi vapautusta, tulee käsky palauttaa aluetoimistoon viipymättä, kuitenkin 14 vrk ennen harjoituksen alkua, joka on kesäkuun 12. En ole palauttanut käskyä vielä, koska odotin tietoa harjoittelupaikastani siitä mihin ajankohtaan harjoittelu osuu. Nyt sain tiedon, että harjoittelu ajoittuu tuohon kertausharjoituksen päälle ja joudun hakemaan lykkäystä tai valmistumiseni viivästyy.

Tänään sain sitten kirjeen puolustusvoimilta, jossa sanottiin että ellen ole palauttanut käskyäni, tulee minun tehdä se nyt viipymättä.

Eli käskyn saa palauttaa 14 päivää ennen harjoituksen alkua, mutta kuitenkin se pitää palauttaa heti. Tämähän on loogista.:rolleyes:

Siis eikös siinä ollut, että se vapautusanomus pitää toimittaa vähintään 14vrk ennen harjoitusta? Se käsky pitää toimittaa 3 viikon kuluessa.

Itsellekkin tuli tuossa tammikuussa kertauskäsky sisseilemään.

Joo, viimeistään 14 vrk ennen käskettyä päivämäärää seisoopi käskyssä.

Sanokaapas viisaat. Olen miettinyt että kunhan tässä joskus napsahtaa kertauskutsu ja jos en muuten onnistu välttämään asiaa niin ilmoittaudun vaikka post sivariksi. Sulkeutuuko tämän jälkeen ovi MPK:n kursseille? Olen yhden kurssin käynyt ja aion kyllä käydä lisää. Oma reservin sijoitus nyt sattuu olemaan niin paska nakki että ei napostele viikkoja ryynätä missään metässä. Nämä MPK:n viikonloppukurssit menee vallan mainiosti.

Onkos tuosta täydennyspalveluksesta mitään hyötyä jos on jo kutsun kertauksiin saanut? Jos täytän kyseisen anomuksen nyt niin pääsenkö sillä välttämään tuon kertsin vai tuleeko voimaan vasta ensi vuonna. Kertauksiin ei ole minkäänlaista ajatusta osallistua siitä pelleilystä sai jo kerralla tarpeeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom