Kenellä tylsin työ...

Jahas, että tällainenkin ketju olemassa.

Mun työpaikkalla on muutama saatanan tylsä duuni, olen niitä joskus joutunut tekemään, mutta onneksi ei ole vuosiin joutunut kuin korkeintaan opastamaan kesätyöntekijöitä toisessa noista duuneista.

Eli jokainen tietää kaupassa olevat pahviset myymälätelineet. Noita kun kasaat jonkun viikon putkeen, niin rupeaa takuulla vituttamaan. Homman kun oppii, niin niitä tekee tasan tietyn määrän tunnissa. Tota vielä tekee jotenkuten paripäivää jos on hyvä kaveri messissä, mutta yksin sen tappavan tylsää ja siinä tulee kädet ihan vitun kipeiksi.

Toinen homma on sellainen, että kerätään esim. 12 tuotetta pöydällä olevista pinoista, niputetaan ne ja laitetaan muovipussiin. Vaihteluna on sitten pussiin hintatarran liimaaminen ja niiden laskeminen laatikkoon. Noita kun pitää tehdä esim. 100.000 kappaletta ja päivässä tekee muutaman sata, niin alkaa pikkusen ahdistamaan. Yhtenä kesänä joskus 100 vuotta sitten jouduin tota tekeen muutaman viikon. Kesätyöntekijät tekee niitä tänäkin päivänä, varmasti vituttaa!

Mä voisin kyllä tehdä jotain "tappavan tylsää työtä" jossa voisi käyttää nettiä ja lukea. Mutta jos pitäisi vaan puutua paikallaan tekemättä mitään, tai tehdä jotain muuta monotonista liikettä ilman mitään vaihtelua, niin ampusin varmaan kuukauden jälkeen aivoni pihalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä kaverin urahuippu joskus muinoin. Hän pyysi oikein varta vasten tämän tänne kirjoittamaan kun tästä ketjusta hänelle puhuin.

- Isoja säkkejä riisiä, tyyliin 50 kg
- Ota iso säkki ja äyskäröi (kyllä, äyskäröi) riisit pienempiin säkkeihin, tyyliin 5 kg.
- Toista äskeinen.

Taisi olla kaveri tuolla pari päivää ja sanoi heippa.

Tässä kaverin urahuippu joskus muinoin. Hän pyysi oikein varta vasten tämän tänne kirjoittamaan kun tästä ketjusta hänelle puhuin.

- Isoja säkkejä riisiä, tyyliin 50 kg
- Ota iso säkki ja äyskäröi (kyllä, äyskäröi) riisit pienempiin säkkeihin, tyyliin 5 kg.
- Toista äskeinen.

Taisi olla kaveri tuolla pari päivää ja sanoi heippa.

:D

Tollasta ku tekis jotain 20 vuotta niin mitähän mielessä liikkuis? :hyper:

Tällä hetkellä varmaan tylsin duuni ikinä. Lääketehtaassa tehdään keltaisia kapseleita. Minun duunini on ottaa pussi kapseleita, kaataa ne säiliöön, säätää liukuhihna pyörimään ja tarkastaa joka ikinen pieni kapseli rönsyilevien jauhonokareiden, puolen millin suuruisten mustetahrojen tai lommojen varalta. Kaikki nämä ovat täysin esteettisiä vikoja, jotka eivät vaikuta mitenkään lääkkeen toimintaan. Kapselit menevät vielä Kiinaan. Ei ole siis mitään järkevää syytä miksi tuokin pitää tehdä, mutta joku kiinalainen on päättänyt, että he haluavat esteettisesti täydellisiä kapseleita.

Työ on siis tylsää istumatyötä eikä sillä ei ole mitään pienintäkään merkitystä mihinkään suuntaan. Siinä vain istutaan tuijottamassa kapseleita ja noukkimassa epätäydelliset pois.

Tuota ei onneksi ole joka päivä.

Mitäs lääkkeitä ne on? :rolleyes:
Lääke syöpätauteihin liittyvän hyperkalsemian ja osteolyyttisten luumetastaasien hoitoon. nih.

Mutta jos pitäisi vaan puutua paikallaan tekemättä mitään, tai tehdä jotain muuta monotonista liikettä ilman mitään vaihtelua, niin ampusin varmaan kuukauden jälkeen aivoni pihalle.

Mulle riitti 2 päivää tollasta duunia. Ei vaan jaksa mitään liukuhihnaduunia.

Paikallisvaksin hommat yöllä yksin valvomossa. Ei televisiota, eikä muutakaan viihdettä. Siinä sitten tuijotat ikkunasta kentälle jossa kukaan ei liiku tai seuraat valvontakameralla, että meinaakohan tuo varis kävellä tuosta kameran alta vielä uudestaan.

Mites muuten puhelinmyynnissä, onko siinä joku vieressä hiillostamassa? Onko konetta käytössä? Kertokaa:D Lievä OT taas...

Ite olin hurjassa nuoruudessani parissa paikassa tekemässä puhelinmyyntiä. Numerot näppäiltiin ihan papereista joissa oli ihmisen yhteystiedot mut joissaki papereissa oli pelkät numerot. Jos joku pölvästi oli unohtanu toimittaa kauhean kasan numeroita niin sitten soiteltiin puhelinluetteloita läpi :hyvä:. Ei siellä kukaan niskaan hiillostanu mut ei siitä palkkaakaan sit saanu jos ei hommia tehny.

IT-puhelin tuessa oleminen 8 tuntia päivässä on hermoja raastavaa. Samat henkilöt ja ongelmat kohtaavat päivittäin. Joka kerta se sama vitun narina. Olet henkisenä tukena ihmisille, jotka eivät vain osaa. Puhelin tukeen en lähde enään koskaan uudestaan.

Yhden kesän tein ja se riitti. Tiiminvetäjä vielä istui vieressä ja huusi kun palosireeni, jos kaikki linjat oli varattuja. Mitä vittua sä voit tehä? Sanoa asiakkaalle, että sorppa nyt en ehi auttaa kun aina pitää olla yksi linja vapaana. Porukka ei ehtiny taukoja pitää ja söi pöydän ääressä. Hyi vittu, palovarottimien vaihtaminen kaupungin vuokrakämppiin oli hauskempaa. Ja se valitus mikä puhelimesta kuului... voi ristus. Kaikki on aina sun vika ja teidän firma on ihan perseestä ja potkut pitäis antaa kaikille ja ja...

Joskus opiskeluaikoina pestauduin hätäpäissäni jonkun ravintolan keittiöön, kun kaljarahat alkoivat loppumaan. Ainoa duuni, mikä mulle oli siellä varattu oli PERUNOIDEN KUORIMINEN. Homma oli ihan kuin jostain vanhasta elokuvasta tai Aku Ankka -sarjiksesta: meikäläinen istuu helvetinmoisessa perunakasassa ja kuorii niitä siinä koko päivän. Muistaakseni olin jo ensimmäisen päivän ensimmäisten tuntien jälkeen niin naula päässä että meinasin halvaantua. Lisäksi peukalot tuli helvetin kipeäksi heti. Tuota duunia jaksoin viikon, jonka jälkeen lopetin.

Toinen lähelle pääsevä homma oli taimien istuttaminen. Sain palkkaa jonkun kymmenen penniä per taimi - siinä sai huumoria haeskella, kun sixpackia varten piti hakata kivikovaan maahan 500 taimea. Ja siihen määrään meni päivä tai pari :D Loppuaikana jo viskoin niitä taimia metsään ja piilotin kantojen alle, että pääsisi nopeammin kotiin. Loppusilauksena vielä, kun olin yhden metsällisen puita istuttanut, pomo tuli viimeisenä työpäivänä sanomaan: "Saatiin taimien toimittajalta selville, että noissa taimissa on joku sienitauti. Ne pitää kaikki kaivaa ylös ja polttaa." Olin hieman, että joooooo!!

Tuleepa mieleen yksi kesä olin eräällä tutkimuslaitoksella töissä. Tein siellä vähän vaikka minkälaista hommaa, mutta loppuajan hommiin kuului noin 3000 koivuntaimen kasteleminen, jotka oli sijoitettu reiluun kymmeneen pieneen muovihuoneeseen. Eihän siinä muuten olisi mitään ollut, mutta kun joku nero oli päättänyt että kaikki kuivat taimet ( piti ensin kokeilla ovatko kuivia) kastellaan puolen litran limpparipullosta valuttamalla. Koetteli hieman hermoja kuumissa muovihuoneissa... Samassa firmassa punnitsin myös karikepusseja. Eli pistin pussin jossa oli puunkariketta vaa'alle pistin painon ylös niin edelleen...

Ainoa duuni, mikä mulle oli siellä varattu oli PERUNOIDEN KUORIMINEN. Homma oli ihan kuin jostain vanhasta elokuvasta tai Aku Ankka -sarjiksesta: meikäläinen istuu helvetinmoisessa perunakasassa ja kuorii niitä siinä koko päivän. Muistaakseni olin jo ensimmäisen päivän ensimmäisten tuntien jälkeen niin naula päässä että meinasin halvaantua. Lisäksi peukalot tuli helvetin kipeäksi heti. Tuota duunia jaksoin viikon, jonka jälkeen lopetin.
Vedit kyllä pohjat :lol2:

Itselle muistuu tylsähkö duuni joitakin vuosia sitten. Olin kirjapainossa kesähommissa liukuhihnalla. Lehtien väliin piti laittaa liitteitä (shampoo/saippuanäytteitä yms). Niitä sitten laitettiin liukuhihnan keskellä olevalle syöttäjälle noin 20 kerrallaan. Odotettiin 5 sekuntia ja uutta satsia perään. Haastavaa ja mielenkiintoista. Onneksi kone meni välillä nalkkiin niin tuli vähän vaihtelua hommaan kun sai ihmetellä koneenkäyttäjän korjausoperaatioita ja vittu-huutoja.

Itsellä on tällä hetkellä tylsin kesäduuni mitä on ikinä ollu. Olen oppaana tiekirkossa/kirkkomuseossa. Kävijöitä ehkä kaksi (2) päivässä ja muun ajan käyn läpi vanhoista tilinpäätöksistä luottamushenkilöitä ja merkkaan lapuille miten kauan kukakin on luottamustoimessaan ollut

ei vittu pakkokommentoida yhest hommast missä olin viime kesänä. duuni oli valiolla, homma oli iha helvettiä siis todella raskasta työtä pumppu kävi nii kovana että ei mitään rajaa.
ELi sit hommaan: työnkuva oli olla hajonneen robotin tilalla lastaamassa jugurtti laatikoita yks laatikko paino 12kg. nää piti lastata hienosti lavalle, ja sit viiä pumppukärryllä n. 300metrin matka siinä toiselle puolelle varastoa, hyvä ku noita laatikoita tuli aina välillä tupla teholla, siinä sai koko ajan nostaa laatikoita ja lavoja rupes tulee nii perkeleesti että liukuhihnaki jäi jumiin.. raskain osuus tossa oli sillä kuka oli viemässä noita lavoja siinä sai meinaa juosta ja kovaa ja heti ku oli vieny lavan nii uus oli jo valmis ja eiku viemään, n. 100 lavaa per aamuvuoro tuli tuota kamaa.. mut onneks iltavuoro oli hieman rauhallisempaa saati sit yövuoro.. yövuorossa vaa nukuttiin ja vedettiin jugurttia lärviin..Se oli sissi hommaa..

Mitä mitä, eikö valiolla ole varaa sähköpässeihin? Aika harvassa varastossa enää pumppuja vedellään.

kyl siel niitä sähköpässejä löytyy, mutta me ei saatu käyttää niitä:rock:, oltiin siel sillo nii kauan ku robotti tuli korjatuksi.. itse kyl osaan ajaa niil ja kysyin lupaa ajaa moista vehjettä, nii ei lupaa herunnu, sanottiin vaa että pumppu on teiän työkalu:)

Meikäläisen frendillä on aika tylsä työ kans. Helvetin rankka myös.
Se lemppaa 60-70kg kahvisäkkejä konteista pois. Yhes kontissa on se about 300 säkkiä ja aikalailla sen 4-6 konttia taitaa lempata päivittäin. Pikaisen laskutoimituksen mukaan äijät heittelee päivässä kahteen pekkaan sen reilu 100 000kg kahvia. Semmonen hitusen päälle 10e kuulemma tunti ja konttilisä on sen 20e. Yhden kontin kuulemma nykyään heittää tunnissa kahestaan. :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom