Kenellä tylsin työ...

meitsi kasannut jo viis vuotta samoja vitun harvesteripuomeja päivästä toiseen. tylsää ja ykstoikkosta mutta palkka on hyvä ja ei tarvi pahemmin hikoilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
eipä ole ainuttakaan työtä tullut tehtyä joka ei olisi tylsää. minusta kaikki työ on tylsää ellei se jollain tavalla liity omaan harrastukseen/mielenkiinnon kohteeseen jossa voi vapaasti valita työajat ja menemiset, tulemiset jne......työnteko on pakkopullaa ja sitä tekee vain ja ainoastaan rahan takia. voisin aivan helposti rötvätä jos vain saisin rahaa, tekemistä kyllä riittäisi. monellahan ei pää sitä kestä vaan työ toimii jonkinlaisena terapiana.

:lol2:

Mun tylsin duuni oli kaupungin puistotyöt, mutta ne oli kyllä silkkaa juhlaa verrattuna näihin nollataulujobeihin. Ruohonleikkureilla sai sentään järjestettyä kaikenlaisia kilpailuja ja haasteita itselleen ja sitten tietenkin siirtymät kohteesta toiseen oli virkistäviä.

Olin parina kesänä tonnilaisena isossa teollisuusfirmassa toimistolla. Ensin saatiin hoidettavaksi 1,22 m korkea kasa papereita arkistoon tiettyjen tunnusten mukaan. Tunnukset luokkaa KZYOOO-12089732408-KIJS-09230498 ja mistään ei löytynyt mitenkään toisia vastaavia. Hommassa oli joku logiikka, jonka hanskaa tasan yksi ihminen koko toimistossa, tietty kesälomalla. Kun kyseinen nakki oli jotenkuten hoidettu, jäljellä oleva aika järjestettiin parin kanssa klemmareista rata ja kisattiin jollain muttereilla. Toisena kesänä tein vastaavan yksin, silloin oli tylsää. (No joo, ei niin tylsä mitä täällä joillain on ollut.. mutta silti never again tonnilaiseks. :D)

Mike tuossa kertoikin olleensa postin lajittelukeskuksessa luisulla. Voirrrrristus se on kyllä...

Olen tehnyt postilla vaikka mitä hommia eikä ole tullut vielä vastaan mitään mikä ei olisi aivosoluja kuristavan tylsää. Pahimpia on olleet kaikki tallennushommat, kun koko päivän nakutat käsipelissä jotain koodeja koneelle silmät ristissä. Kroppa jää liian toimettomaksi ja se väsyttää ja vituttaa enemmän kuin mikään muu.

jos saa kaverin vanhan kesätyön ilmoittaa, niin istui tuolilla ja katsoi kun ylimääräinen vesi pumpattiin valtavasta öljysäiliöstä pienenä norona ja jos alkoi tulla öljyä veden seassa, niin piti laittaa yksi venttiili kiinni. Kahden kuukauden jälkeen oli mies "hieman" kyrpiintynyt työhönsä.

Ainoastaan Salossa pääsisi liukuhihnalle :(.
Kyllähän noita pääkaupunkiseudultakin löytyy, esim. HK-ruokatalo ja monet leipomot. Mulla löytyy kokemusta HK:lta ja se on kyllä helvetin tylsää seisoa liukuhihnan vieressä 8 tuntia ja palotella sikoja joita menee ohi päivän aikana yli 2000kpl.

Jotkut ihannoi rentoa duunia jossa saa ollan lunkisti, mutta ihmisellä oikeasti menee vati sekaisin jos tarpeeksi kauan vain rötvää. Jossain vaiheessa sitä ennemmin haravoisi kaatosateessa paskaa kuin istuisi paikallaan.

Mulla ainakin just päinvastoin. Liika kiire ja sressiä niin menee lopulta sekasin ei vaan pää vaan myös kroppa. Semmonen duuni olis sopiva josta sais täyden palkan mutta duunia saa tehdä just sen verran kun tuntee tarvetta (tarve mulla siis 0 :hyvä:)

Mulla on yks harware suunnittelija kaveri jolla oli viime vuonna duunia tasan 1 kk syyskuu. Tänä vuonna se ei ole tehnyt mitään kuulemma vielä...silti täys palkka juoksee...ei ymmärrä mitä se valittaa että on tylsää duunissa, sitähän voi opiskella vaikka kiinaa täydellä palkalla...

Omassa duunissa istuu paikallaan kaiket päivät vaan näppis kolisee, mutta eipä ole valittamista...tylsää joo mutta huonomminkin voisi asiat olla...meneehän tämä lottovoitoa odotellessa..tai eläkettä...sit perävalot näkyy ja suomi ja duunit jää hyvästi :)

mä ainakin viihdyn ultratylsässä työssäni. seisot päätteen edessä ja napista painamalla kone kertoo mitä tavaraa ja miten paljon sitä se haluaa laatikkoon. heität tavarat laatikkoon, rekisteröit laatikon järjestelmään ja heität liukuhihnalle jonka jälkeen prosessi alkaa alusta. yhteen laatikkoon menee 5sek-1min. noita tilauksia tulee aalloissa, eli kerralla pamahtaa joku 5-50tilausta jonka jälkeen venaillaan 5min-5h seuraavaa tilausaaltoa. käytännössä puolet ajasta on sitä että venaillaan hommia jolloin on mitä mukavampia virkistysmahdollisuuksia, mm paskanpuhuminen, erilaisilla kärryillä ja laitteilla leikkiminen ympäri varastohallia. jos on tarpeeksi nopea niin voi ottaa vieruskaverin kanssa kilpailua kummalta loppuu tilaukset ensin tai yrittää tunkea laatikoita hihnalle nopammin kun mitä niitä ehditään toisesta päästä purkaa, tällöin hihna jumittuu eikä sinne voi enään työntää laatikoita. palkkakin on melkeen 15e/h.

vaikka itse työ on tylsää niin ei sen työajan tarvitse olla. ;)

Kaksi vuotta sitten Rautakirjalla lehtien lajittelijana.
Edessä oli liukuhihna ja siinä meni lehtipinkkoja, vieressä oleva screeni kertoi kuinka monta mitäkin lehteä tiettyihin pinkkoihin laitettiin. Vauhti oli tappavan tylsää, palkka oli mitätön - vitutti. Onneksi tätä hommaa oli vain vika duunipäivä (alkukesästä ajelin trukilla).
Älyttömintä oli se että siellä jotkut tekivät sitä tosissaan, moni kymmeniä vuosia :thumbs: Itse en pystyisi :O

Isompien kirjapainojen jälkikäsittelytyöt on kyllä aika hanurista. Tai eiväthän ne edes mitään kirjoja täällä paina, vaan lehtiä ja mainoksia ym. Yhden kesän hajoilin ison rotaatio-painokoneen jatkeena, lähinnä nostelin valmista matskua lavoille ja kuuntelin painajien vittuilua. Kyllä ahisti.

Nuorempana tuli oltua postin palveluksessa ja siitä lajittelusta tyhmemmäksi ei työ enää voi mennä. Duunikaveri totesi taannoin, että hänen viisivuotias tyttökin osaisi hommat vaikka lukea ei vielä osaakaan. Numeron perusteella kun lajittelu tapahtuu.

Kyllä siellä oli sen tasoista duunaria hommissa, että tunsi itsensäkin ihan ydinfyysikoksi.

Portsarin hommat ovat myös aika touhua. Avella ovia ja pummata euroa. Ei sitäkään monen psyyke kestä eläkeikään. Itselle riitti kymmenen vuotta juoppojen kanssa painimista.

Nykyään sosiaalialalla ja kohtapuolen painan pään tyynyyn yövuoron merkeissä. Öitä...

TYLSÄÄ, VITUN TYLSÄÄ

Pakkaan n. 5000 pkt servettäjä vuoron aikana laatikkoon, 12klp/laatikko.

En muuta. Suurinpiirtein. Ainut vaihtelu on tossa se että laitan servetti paketit eripäin laatikkoon..

Siivoaminen oli pidemmänpäälle(pari kuukautta) todella turhaa hommaa. Samojen nurkkien pyyhkiminen rupee ainakin itteäni vituttamaan nopeasti. Ei kyllä tommonen päivästä toiseen täysin saman jutun toistaminen sovi mulle ollenkaan.

Tällä hetkellä oon koodaamassa jossa sentään joka päivä mennään jossain mielessä eteenpäin ja hommat vaihtelee edes joskus.

Ei ees välttämättä kauhean tylsää hommaa, mutta varastomiehenä olin jonkun aikaa. Ajelin trukilla, täyttelin lavoja paketeilla --> kelmutin, tein paperit koneella ja pistin trukilla rekkaan. Hain hyllyistä kamaa ja lavoja. 11 päivää jaksoin ja lopetin :D

Kaksi vuotta sitten Rautakirjalla lehtien lajittelijana....Vauhti oli tappavan tylsää, palkka oli mitätön - vitutti. Älyttömintä oli se että siellä jotkut tekivät sitä tosissaan, moni kymmeniä vuosia :thumbs: Itse en pystyisi :O

Oma äiti oli tuossa hommassa toistakytä vuotta ennenkuin jäi varhaiseläkkeelle...käveli duuniin joka päivä vaikka rankkasateessa joku 5 km suunta. Ja kertaakaan ei valittanut itse työstä...

Kaupassa kesätyöläisenä. Täytä hyllyjä ja kyttäät sitten päivän että jos nyt pääset jotain hyllyä täyttämään vielä uusiksi. Ei voi tajuta miten joku voi tehdä tämmöistä kymmeniä vuosia.

Kalevan jakaja, oli todella yksinkertaista hommaa. Ota lehti, pudota laatikkoon. Toista tätä 300-500 kertaa alueesta riippuen. Kesäduunina ihan ok, mutta tässäkään voi ymmärtää tyyppejä mitkä on tehny sitä kymmeniä vuosia. Erästäkin aluetta kun mulle opetettiin, niin se opettaja ties suunnilleen jokaisen pidempiaikaisen asukkaan elämän tarinan.

Kannattaa toki muistaa, että näitä tässä ketjussa mainittuja "vittumaisia" ja "yksitoikkoisia" töitä tekevät lukuisat ihmiset päätöikseen päivittäin, eivätkä valita yhtään. Jostain ne on pennit jokaisen revittävä, respectit siitä heille, ketkä osaa heittää aivot narikkaan. Itsekin olin parisen vuotta sitten varamiespalvelun kautta opiskelujen ohessa mm. Vaasan&Vaasan leipomolla liukuhihnahommissa pakkaamassa tuotteita. Meinasi pää hajota monasti 8 h vuoron aikana, kun aika ei kulunut sitten millään. Tuntui kuin aika olis pysähtynyt. Pahinta oli jos pakkausten kylkeen tuli valmistusaika näkyviin, siinä sitten lasket minuutteja, jotka tuntui tunneilta.

Ei oma duuni mutta pakko mainita:

Kävin kierroksella eräällä rommitehtaalla ja siinä sitten esiteltiin valmistuksen eri vaiheita jne...Linjaston loppupäässä pullotuksen jälkeen oli sitten työpiste, jossa työntekijän tehtävä oli kääntää liukuhihnalla nenänsä edessä menevät pullot siten, että kaikissa osoitti etiketti samaan suuntaan. Varmasti palkitseva ja motivoiva duuni. Ergonomiakin oli otettu hienosti huomioon: liukuhihna meni about pään korkeudella, joten duunari joutui koko ajan pitämään käsiään ylhäällä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom