Kenellä tylsin työ...

Nykyinen duuni:

Klo: 13 vuoron aloitus ja lounas.
Klo: 14-18 Istun paikoillaan ja olen.Syömistä, kahvinjuontia, päivän lehdet, netti, tv, kirja, mitä vain..Välillä toki pitää käydä haukkaamassa raitista ulkona jos on hyvä sää.
Klo: 18-19 Sali ja sauna
Klo: 19-21 Himassa mukavasti työajalla (fillarilla 10min)

Liksaa tulee se n11€/h.
Alalla olevat tietää mikä homma kyseessä..

Tätä pitäisi jaksaa seuraavat 2kk :rolleyes:

Kerro nyt ihmeessä, tässä jatko-opiskelua aatellen vaan. ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Uuh. Vielä olisi heinäkuu jäljellä paska-palkkaisessa kesätyössä. Raahaan kottikärryillä styroksipaketteja monttuisen ylämäen päässä sijaistevalle varastolle auringon paistaessa tauotta niskaan. Tuota toistetaan 'hieman' epämääräisen työajan (joskus kestää 4 tuntia, jokus venyy 9 tuntiin) puitteissa käytännössä koko aamu ja aamupäivä. Pitkän työmatkan takia joutuu heräämään aamulla viiden aikoihin. Tauoillakaan ei juttuseuraa ole, sillä lisäkseni paikassa työskentelee vain vanhuksia (tarkoitan n. 50v miehiä, jotka ilmeisesti vihaavat nykyaikaa). Lisäksi tauot joutuu myöskin pitämään auringon porottaessa niskaan, sillä koko hemmetin paikassa ei ole varaston (joka on kuin sauna) lisäksi mitään varjoisaa paikkaa.

Noh, ei pitäisi valittaa. Pääsin sentään johonkin töihin kesäksi.

Eilen tein kolme tuntia putkeen tällästä:
Aluksi otetaan öljynsuodatin (isojen koneiden) ja pistetään se pieneen "laatikkoon" mikä on rinnan tasalla ja kansi kiinni.
Painetaan vivusta alaspäin ja se liiskaa suodattimen, sitten vedetään vivusta ylös niin tämä juttu mikä liiskaa soudattimen nousee.
Avataan ovi ja otetaan suodatin pois ja heitetään metallipönttöön.
Tätä putkeen 3 tuntia ja siinä seistään melkein kokoajan paikoillaan paitsi astutaan 1 askel kun otetaan uusi suodatin.

Eli suodatin koneeseen, vipu alas, vipu ylös, suodatin roskikseen ja uutta suodatinta kehiin........

+ roskis missä näitä suodattimia oli, se oli täysin öljyssä ja viimeset 10 suodatinta meni tälläin: piti änkeä itsensä puoliksi roskikseen ja siellä oli 5cm öljyä pohjalla mitkä menivät aina nurkaan missä suodattimet olivat joten kaivoin viimeset 10 suodatinta 10cm syvästä öljystä :D

luulin että työni on tylsää mutta kun näitä lukee niin... no joo siis luen nyt kesällä sähkö ja vesimittareita työkseni on meinaan tylsää hommaa tosin onneksi ei aina oo samaa hommaa.

IT-ylläpitäjänä välillä hommat käy vähän tylsiksi. Palvelimet nyt ei kauheasti ylläpitoa tarvitse normaalisti, kun ne on pistetty pystyyn ja konffattu niin ne toimii. Pienessä toimistossa kun on asiat hoitanut hyvin, niin välillä saattaa olla aika hiljaista, varsinkin kesäisin. Pöytäkoneita/läppäreitä nyt saa välilä tukea, mutta varsinkin suht tuoreet pöytäkoneet ovat varsin vakaita, tietty käyttötukea tarvitaan.

Mutta ei minulla nyt ikinä sinänsä aika ole pitkäksi käynyt. Varsinkin kun opiskelen töiden ohella, niin kaiken luppoajan voi käyttää koulujuttuihin. Aika hyvä diili IMO.

Kun tarkemmin mietin, ei minulla ole ikinä ollut tylsää duunia. Nuorempana kesä- ja pätkätyöt oli sellaisia surkean palkan hanttihommia, joissa tehtiin lähes urakalla töitä. Raksa, siivous, muuttotyöt jne. En voi valittaa! Päivät menee nopeasti kun on sopivasti puuhaa.

Muutama kesä sitten tuli oltua eräällä asfalttifirmalla liikenteenohjaajana...

Työ on sitä että seisot kyltin kanssa KOKO päivän tien reunalla ja pysäytät autoja, vähän matkan päässä on toinen liikenteenohjaaja ja sen kanssa sitten päästätte vuoron perään niitä autoja menemään siintä letkassa. Super vaativaa hommaa, pitää osata katsoa mikä on viiminen auto ja huutaa se radiopuhelimeen (värikin riittää kyllä) jolloin toinen liikenteen ohjaaja voi sitten viimeisen auton jälkeen päästä oman letkansa tulemaan minulle päin. Radiopuhelimien kanssa ei saanut jutella toiselle juurikaan mitään että akku ei kulu joten pelkästään työasiaa piti huutaa sinne. Taukoja ei ollut ja ruokailukin hoidettiin työn lomassa. Työ saattoi kestää 8-16h kerrallaan että nahkat kyllä vähän lähti jalkapohjista.

Mutta siinä sitä sitten seisottiin satoi tai paistoi (Ja ennen kuin joku käy väittämään että sateella ei tehdä asfalttia niin kyllä tehdään. Pieni sade ei haittaa)

ps. tulee muuten aika isot puhelinlaskut koska tekstareita tulee sitten kirjoiteltua kavereille ja paljon.

Eilen tein kolme tuntia putkeen tällästä:
Aluksi otetaan öljynsuodatin (isojen koneiden) ja pistetään se pieneen "laatikkoon" mikä on rinnan tasalla ja kansi kiinni.
Painetaan vivusta alaspäin ja se liiskaa suodattimen, sitten vedetään vivusta ylös niin tämä juttu mikä liiskaa soudattimen nousee.
Avataan ovi ja otetaan suodatin pois ja heitetään metallipönttöön.
Tätä putkeen 3 tuntia ja siinä seistään melkein kokoajan paikoillaan paitsi astutaan 1 askel kun otetaan uusi suodatin.

Eli suodatin koneeseen, vipu alas, vipu ylös, suodatin roskikseen ja uutta suodatinta kehiin........

+ roskis missä näitä suodattimia oli, se oli täysin öljyssä ja viimeset 10 suodatinta meni tälläin: piti änkeä itsensä puoliksi roskikseen ja siellä oli 5cm öljyä pohjalla mitkä menivät aina nurkaan missä suodattimet olivat joten kaivoin viimeset 10 suodatinta 10cm syvästä öljystä :D

No 3 tuntia ei ole kovin pitkä aika. Itse tein 2-3kk vähän samantyylistä duunia, eli laitoin auton ja peräkärryn kumeja peltivanteille pelkästään(ilmat sisään myös). Muistaakseni joku 4000 rengasta tuli tehtyä.
Tosin vielä tylsempää työtä oli siinä lähellä yhdellä pariskunnalla, jotka näemmä oli tehnyt sitä duunia hieman pidempäänkin.
Niiden duuni oli nastoittaa renkaita.

No 3 tuntia ei ole kovin pitkä aika. Itse tein 2-3kk vähän samantyylistä duunia, eli laitoin auton ja peräkärryn kumeja peltivanteille pelkästään(ilmat sisään myös). Muistaakseni joku 4000 rengasta tuli tehtyä.
Tosin vielä tylsempää työtä oli siinä lähellä yhdellä pariskunnalla, jotka näemmä oli tehnyt sitä duunia hieman pidempäänkin.
Niiden duuni oli nastoittaa renkaita.

Unohtu mainita että oli 5 tunnin yöunet ja huono aamupala lisäks :D

Nykyinen duuni:

Klo: 13 vuoron aloitus ja lounas.
Klo: 14-18 Istun paikoillaan ja olen.Syömistä, kahvinjuontia, päivän lehdet, netti, tv, kirja, mitä vain..Välillä toki pitää käydä haukkaamassa raitista ulkona jos on hyvä sää.
Klo: 18-19 Sali ja sauna
Klo: 19-21 Himassa mukavasti työajalla (fillarilla 10min)

Liksaa tulee se n11€/h.
Alalla olevat tietää mikä homma kyseessä..

Tätä pitäisi jaksaa seuraavat 2kk :rolleyes:

Unelmatyö :kuola:

Olin edellises työpaikas 2 viikkoa sellases hommas että mun piti asettaa semmonen pieni muovinpala koneeseen, painaa kahta nappia yhtä aikaa jonka jälkeen kone laitto semmoset jutut siihen muovinpalaan kiinni ja siihen aikaa meni semmonen 5sek jonka jälkeen muovin pala otettiin pois ja uutta tilalle. Aika meni niin hitaasti että ekan päivän ja ekan puolen tunnin jälkeen olin ihan aivokuollut. Tota tylsempää duunia saa oikeasti ettiä. 8 tuntia on liian pitkä aika toistaa samaa liikettä jatkuvalla syötöllä ja varsinkin kun hallissa on iso kello suoraan naaman edessä.

Saako jäätelönmyyjä syödä sitä jäätelöä siellä ilmaiseksi vai pitääkö siitä maksaa? Tai huomaako kukaan jos syö eikä maksa?

Kunnalla joskus pari viikkoa ollu puutarhanhoitotöissä, eli puskajussina. Vaihtelevaa työtä ja ihan jees, mutta kaks viimestä päivää piti olla jossaki koulun hiekkakentällä nyppimässä semmosta puolen sentin mittasta rikkaruohoa pois ku "ei teille enää oikein mitää järkevää työtä oo ku ootte ollu nii ahkeria". Palkka rapiat 4,5€ tunnilta :D

Nykyinen duuni on kaikkea muuta kuin tylsä, mutta on sitä tullut työuran alkumetreillä kyllä hajoiltua. Joskus kouluaikoina olin työharjoittelussa huonekalutehtaassa, jossa kuukauden mittaisella työssäoppimisessa tein vaihtelevia töitä niin ahkerasti, että pääsin kesätöihin. Toisen viikkona tiistaina työpäivän jälkeen tehtaalta lähtiessä kävin työnjohdon kautta ilmoittaimassa, etten tule enää seuraavana aamuna. Tuo kesätyö koostui toimistotyöpöytien jalkojen "tekemisestä". Toiselta lavalta metalliputki ja toiselta jalan alaosaan tuleva korkeutta säätävä muoviosa ja nämä laitettiin yhteen. Pari tuhatta kappaletta päivässä... Eipä tuon lähdön jälkeen tarvi sieltä jatkossa töitä hakea, ei kyllä haittaakaan.

Samoina vuosina olin kesätöissä muovitehtaalla jossa "ajoin" ruiskumuottikonetta tai mikä ikinä onkaan. Koneen luukku kiinni, kone ruiskuttaa ja puristaa noin 50 sekunnissa muovikikkareen, luukku auki ja tulos lavalle pinoon. Toistetaan HYVIN monta kertaa päivässä. Pelastuksena oli myös muutakin tekemistä :D Voi niitä aikoja, ei olis kyllä ittestää enää tuollaiseen hommaan...

Tylsintä on ehkä yksitoikkoinen toistotyö. Kokemusta on mm. puu-, metalli- ja elintarvikealalta. En osaa sanoa, kumpi on pahempaa: rakentaa päivästä toiseen samanlaisia EUR-lavoja (yhdessä lavassa on muuten 99 naulaa) vai lukea kahvihuoneen samat Seiskat viidettä kertaa läpi ison konepajan valvontatyössä, jossa ei tapahdu yhtään mitään. Ja korttipelit tulivat erittäin tutuiksi yhtenä kesänä tunnetussa elintarvikealan yrityksessä (töitä oli tosi vähän ja työntekijöitä liikaa).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom