Kenellä tylsin työ...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viime keväänä olin sellases paikas missä viikon välein vaihtu työtehtävä. Yksi työ tehtävä oli sellanen et piti ottaa putki lavalta, laittaa taivutuskoneeseen ja tehdä 2 eri taivutusta ja laittaa toiselle lavalle mistä se jatkaa matkaa kokoonpanoon. Tähän taivutteluun meni aikaa alle 1min. Tätä toistettiin muutama sata kertaa päivässä. Se oli aikalailla aivot narikkaan hommaa, onneks oli ämppäri mistä kuunnella musaa. Toinen työtehtävä oli että otettiin putki toiselta lavalta, tehtiin kumpaakin päähän reiät ja puristettin päitä hieman kasaan ja laitettiin toiselle lavalle, tässäkin meni aikaa alle 1min. Näitä tuli tehtyy kevyesti sen +600kpl per päivä. Oli hieman yksitoikkosta hommaa

Näin joskus jossain lehtijutussa, missä muistaakseni käsiteltiin joitain duuneja, mitkä on pikkuhiljaa jäämässä pois, kuvan paperitehtaan laaduntarkkailijan työstä. Se makas selällään aurinkotuolissa, ja katseli yläpuolellaan rullaavaa paperia. Saattas pidemmän päälle alkaa tuntua aika pitkältä.

Nuorena koltiaisena kirjapainossa. Juoksin sellaista 20m pitkää konetta ees-taas, laittaen aina oikeat sivupinkat oikeaan laariin jotta kone sitten sai niistä upeiita kirjuleita tehtyä. Siinä tunsi elävänsä.

Sama homma. Vaihtelua hommaan tuli jos kone meni jumiin ja sai puoli tuntia seisoskella ja katsella kun työkaveri kiroaa ja yrittää saada konetta toimimaan. Ens kesänä luultavasti samaa hommaa edessä.

Olin kuukauden verran töissä firmassa jossa valmistetaan hapankaalia ja suolakurkkuja, työkuva oli päivästä riippuen joko;
- kurkkjen lappaamista tynnyreihin johon välillä heitettiin jotain mauisteita sekaan.
- Kaalien laittoa liukuhihnalle sellaisiin piikkeihin oikeinpäin ja sitten ne menee siitä koneen läpi joka leikkaa kaalin ohuiksi suikaleiksi.
- Ota purkki -> laita koneeseen -> paina nappulaa -> ota purkki pois -> laita liukuhihnalle
ymym super yksinkertasta ja tylsää hommaa. Palkka oli mahtavat 8e/h, kaiken muun lisäksi vaatteet haisivat hapankaalille aika pitkään. Noh, onneks vähän aikaa kun oli esim noita kaaleja laittanu ni se tuli jo niin lihasmuisista että pääs sellaseen puolkuolleeseen mielentilaan että mietti vaan jotain ihan ihme juttuja :D ei kattonut kelloa ja ei paljoo kiinnittäny huomioo siihenkaan mitä teki, välillä 'heräs' siihen ku sai mennä kahvitauolle.

Olin edellises työpaikas 2 viikkoa sellases hommas että mun piti asettaa semmonen pieni muovinpala koneeseen, painaa kahta nappia yhtä aikaa jonka jälkeen kone laitto semmoset jutut siihen muovinpalaan kiinni ja siihen aikaa meni semmonen 5sek jonka jälkeen muovin pala otettiin pois ja uutta tilalle. Aika meni niin hitaasti että ekan päivän ja ekan puolen tunnin jälkeen olin ihan aivokuollut. Tota tylsempää duunia saa oikeasti ettiä. 8 tuntia on liian pitkä aika toistaa samaa liikettä jatkuvalla syötöllä ja varsinkin kun hallissa on iso kello suoraan naaman edessä.

Sama. Täysin epäinhimillistä hommaa. Vedän mieluummin vaikka naamaan kuution paskaa kuin teen enää mitään tuollaista. KOSKAAN.

Ei ihme, että jengi vetää perseet viikonloppuna jos noin epäinhimillisiä duuneja joutuu tekemään. IMO jonkun amnestyn pitäis puuttua tommoiseen liukuhihnapaskaan. Miettikää mitä jossain Kiinassa on. Toi muovinpalastelu oli kyllä kaiken huippu, ei edes semmoista taukoa että kerkes persettään kaivaan. Miten kenenkään pää kestää tommoista ja sitä pomoa pitäis vetää litsarilla päähän kun ei ole ostanut konetta tota tekemään. Ollaan 2000-luvulla ja Marsissa olevaa mönkijää ohjataan täältä, niin saatana ihminen edelleen laittaa jotain muovinpalaa koneeseen.

Kevät 2012. Intistä päässeenä kovat paineet päästä töihin. Kuukauden kahden työn etsiskelyn jälkeen pääsin vuokratyöfirman listoille!

Työtehtävänä ensimmäiset 2 kuukautta : Runkosänkyjen valmistus. Sänkyjä piti saada päivään n. 100 kappaletta. Työvälineenä helvetin raskas vanha niittipyssy. Rungot painoi suhteellisen paljon ja olivat erittäin epäergonomisia nostaa 10, joskus jopa 20 rungon pinoihin, koittakaa kotona (jos on 20 sänkyä) Oikea olkapää tuli jo ensimmäisellä viikolla kipeäksi. Masennus hiipii mieheen.

Seuraava työtehtävä: Sänkyjen verhoilu. Aavistuksen parempaa hommaa. Niittipyssy oli n. 10 kertaa kevyempi, tosin niittejä piti ampua varmaan 50 000 enemmän päivässä tällä työpisteellä. Jos sänky/useampi sänky oli jostain syystä työnjohtajan mielestä huonosti verhoiltu, joutui niitit repimään yksitellen pihdeillä pois (n. ~300+ niittiä / sänky+30min haukut). Joinain päivinä jouduin takaisin runkojen valmistuksen pariin. Ne oli kurjia päiviä eikä oikein ollut kiva koskaan tulla töihin koska ei tiennyt napsahtaako tollanen paskanakki edelliseen hommaan.

Eräänä kauniina päivänä onnistuin töissä polttamaan yhden yli 1000 euron sängyn. Kyllä työnjohtaja tykkäs! Ihmisestä en viitsi täälä mitään pahaa sanoa, mutta voitte jokainen kuvitella pahimman vihamiehen ja kertoa se kymmenellä. Sen jälkeen on ehkä samat fiilikset yksittäisestä ihmisestä.

Sitten se tapahtui, lopputili! Sumuisena aamuna Husqvarnaani tuli lievä sähkövika, jonka takia sain hyvän syyn saada kivuttomasti lopputilin. Firmalle tuli varmaan kymmenien tuhansien tappiot, sillä olin tuohon loma-aikaan työpaikan ykkönen verhoilussa ja otin yllättäen lopputilin :D (uuden verhoilijan koulutus kestää n. viikon ja sänkyjä pitää saada valmistettua n.200 päivään, voitte katsoa sotkan kuvastosta paljonko yhdellä sängyllä on hintaa)

Kasvatti, vitutti, masensi, kaikkea. Ei enää ikinä.

e. ainiin. oli tuo ihan saatanan tylsää. sen lisäksi myös erittäin raskasta + viikottaiset haukut.

Kevät 2012. Intistä päässeenä kovat paineet päästä töihin. Kuukauden kahden työn etsiskelyn jälkeen pääsin vuokratyöfirman listoille!

Työtehtävänä ensimmäiset 2 kuukautta : Runkosänkyjen valmistus. Sänkyjä piti saada päivään n. 100 kappaletta. Työvälineenä helvetin raskas vanha niittipyssy. Rungot painoi suhteellisen paljon ja olivat erittäin epäergonomisia nostaa 10, joskus jopa 20 rungon pinoihin, koittakaa kotona (jos on 20 sänkyä) Oikea olkapää tuli jo ensimmäisellä viikolla kipeäksi. Masennus hiipii mieheen.

Seuraava työtehtävä: Sänkyjen verhoilu. Aavistuksen parempaa hommaa. Niittipyssy oli n. 10 kertaa kevyempi, tosin niittejä piti ampua varmaan 50 000 enemmän päivässä tällä työpisteellä. Jos sänky/useampi sänky oli jostain syystä työnjohtajan mielestä huonosti verhoiltu, joutui niitit repimään yksitellen pihdeillä pois (n. ~300+ niittiä / sänky+30min haukut). Joinain päivinä jouduin takaisin runkojen valmistuksen pariin. Ne oli kurjia päiviä eikä oikein ollut kiva koskaan tulla töihin koska ei tiennyt napsahtaako tollanen paskanakki edelliseen hommaan.

Eräänä kauniina päivänä onnistuin töissä polttamaan yhden yli 1000 euron sängyn. Kyllä työnjohtaja tykkäs! Ihmisestä en viitsi täälä mitään pahaa sanoa, mutta voitte jokainen kuvitella pahimman vihamiehen ja kertoa se kymmenellä. Sen jälkeen on ehkä samat fiilikset yksittäisestä ihmisestä.

Sitten se tapahtui, lopputili! Sumuisena aamuna Husqvarnaani tuli lievä sähkövika, jonka takia sain hyvän syyn saada kivuttomasti lopputilin. Firmalle tuli varmaan kymmenien tuhansien tappiot, sillä olin tuohon loma-aikaan työpaikan ykkönen verhoilussa ja otin yllättäen lopputilin :D (uuden verhoilijan koulutus kestää n. viikon ja sänkyjä pitää saada valmistettua n.200 päivään, voitte katsoa sotkan kuvastosta paljonko yhdellä sängyllä on hintaa)

Kasvatti, vitutti, masensi, kaikkea. Ei enää ikinä.

e. ainiin. oli tuo ihan saatanan tylsää. sen lisäksi myös erittäin raskasta + viikottaiset haukut.

Hahaa ku katoin asuinpaikkas niin taidankin tietää mistä firmasta tässä on kyse! :D Paljo kavereita ollu sielä duunis eikä montaa positiivista sanaa.

Ei ihme, että jengi vetää perseet viikonloppuna jos noin epäinhimillisiä duuneja joutuu tekemään.

Niin. Ne on kuitenkin sellaisia töitä joita jonkun pitää tehdä, että auto liikkuu/iPhone pelaa/sähköä tulee pistorasiasta/etc. Jonkun mielestä on jopa huono että noi tehdään enimmäkseen nykyään kiinassa ja muualla kaukoidässä.

Opiskeluaikoina joskus tuhat vuotta sitten opiskeluun liittyi myös työharjoittelua muutama kuukausi. Työharjoittelupaikassa lätkäistiin helvetin iso laatikollinen A4 lomakkeita pöydälle ja todettiin että nämä pitäis kaikki näpyttää koneelle Exceliin kun ollaan juuri siirrytty ihmeelliseen ATK maailmaan.

Toi hommahan ei millään lailla liittynyt mun opiskeluihin, joten kysyin että mitäs tämän jälkeen sitten (vaikka näytti että niitä lomakkeita sais syöttää sinne Excel neloseen monta päivää, ellei viikon) , lomakkeet tuonut henkilö totesi että noo niitä on tuolla kellarissa vuodesta -74, että eiköhän se pari kuukautta tässä hyvin vierähdä...

Hommasin seuraavaksi päiväksi uuden harjoittelupaikan :) En ymmärrä kenen pää tommosta hommaa voisi kestää, kyllä pitäis itellä olla vahva lääkitys tai helvetillisen kova liksa ja pitkät tauot jos päivästä toiseen toiseen pitäis katsoa lukuja A4 lomakkeelta ja näpyttää ne Exceliin...

1liukuhihna duuni, 8h päivässä katsot hihnaa, istuahan ei titenkään voi ettei näytä laiskalta , 1-4 kertaa viikkoon tarvitsi tehdä jtn muuta kuin seisoa siinä.

2. patoaja, vesirakentamisessa.. helvetin pitkiä päiviä, 11h painanut päivän aikana pidät 20min tauon ja PAM "pato"murtuu.. Sama kun et olisi ollut ollenkaan duunissa. Aivan järjetöntä hommaa fyysisesti henkisesti helppoa liukuhihnan verrattuna..

Ei ihme, että jengi vetää perseet viikonloppuna jos noin epäinhimillisiä duuneja joutuu tekemään. IMO jonkun amnestyn pitäis puuttua tommoiseen liukuhihnapaskaan. Miettikää mitä jossain Kiinassa on.

Ero on varmaan siinä että työntekijät on lapsia, ja niitä osoitetaan kiväärillä niskaan koko ajan, että tahti pysyy yllä. No, ehkä hieman karrikoiden, mutta silti.

Ero on varmaan siinä että työntekijät on lapsia, ja niitä osoitetaan kiväärillä niskaan koko ajan, että tahti pysyy yllä. No, ehkä hieman karrikoiden, mutta silti.
Siis onhan Suomeskin paljon teollisuutta ja suurin osa sielä tapahtuvista töistä on ihan helvetillisiä apinahommia. Itse olen tehnyt tosi paljon erilaisia paskahommia monissa eri tehtaissa sen jälkeen kun täytin 17-vuotta ja olen tavannut työpaikoilla sellaisia ihmisiä, jotka on vaan tyytyväisiä kun ei tarvi ajatella yhtikäs mitään ja toistaa vaan jotain samaa paskaa liikettä niin ettei tarvi puhua kenellekkään koko päivän aikana. En voi käsittää tommosia ihmisiä.

En voi käsittää tommosia ihmisiä.
Onneksi niitäkin on olemassa, että joku ne työt tekee. Oon ite ollut kaksi viikkoa työharjoittelussa yhdessä tehtaassa, ja voi vittu mutta siellä meni kyllä pata jumiin vaikka mun työtehtävät oli vielä aika vaihtelevia. Onneksi kukaan ei ollut oikein kartalla siitä missä mun pitäisi milloinkin olla, niin välillä livahdin kesken päivän helvettiin sieltä eikä kukaan huomannut ikinä mitään. Oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tollaseen paikkaan hakeudun.

Siis onhan Suomeskin paljon teollisuutta ja suurin osa sielä tapahtuvista töistä on ihan helvetillisiä apinahommia. Itse olen tehnyt tosi paljon erilaisia paskahommia monissa eri tehtaissa sen jälkeen kun täytin 17-vuotta ja olen tavannut työpaikoilla sellaisia ihmisiä, jotka on vaan tyytyväisiä kun ei tarvi ajatella yhtikäs mitään ja toistaa vaan jotain samaa paskaa liikettä niin ettei tarvi puhua kenellekkään koko päivän aikana. En voi käsittää tommosia ihmisiä.

Meitsi olis valmis vaihtamaan tuollaiseen duuniin.. takana +10vuotta helvetillistä stressiä, jatkuvasti kauhea vastuu päällä ja tieto takaraivossa että 1virhe ja ulos pahimmassa tapauksessa henki pois. Työt tulee himaan ja välillä on pakko painaa järkyttäviä määriä ylitöitä. olis oikeasti hienoa painaa se 8h nappia ja lähtee kotiin.

Meitsi olis valmis vaihtamaan tuollaiseen duuniin.. takana +10vuotta helvetillistä stressiä, jatkuvasti kauhea vastuu päällä ja tieto takaraivossa että 1virhe ja ulos pahimmassa tapauksessa henki pois. Työt tulee himaan ja välillä on pakko painaa järkyttäviä määriä ylitöitä. olis oikeasti hienoa painaa se 8h nappia ja lähtee kotiin.
Mutta eri asia että kuinka kauan jaksaisit tota? Ennemmin tai myöhemmin sulla tulis ikävä tota nykyistä duunias, tai ainakin jotain työtä missä joutuu olla ihminen tekemäs sitä, eikä apinaa välttämättä kovin helposti siihen koulutettais. Mutta muutenkin täs puhutaan nyt ihan ääripäistä. Tuohon väliinkin nimittäin mahtuu duuneja jos jonkunlaisia.

Mutta eri asia että kuinka kauan jaksaisit tota? Ennemmin tai myöhemmin sulla tulis ikävä tota nykyistä duunias, tai ainakin jotain työtä missä joutuu olla ihminen tekemäs sitä, eikä apinaa välttämättä kovin helposti siihen koulutettais. Mutta muutenkin täs puhutaan nyt ihan ääripäistä. Tuohon väliinkin nimittäin mahtuu duuneja jos jonkunlaisia.

niinpä.. veikkaan itsekkin että 2-3v olis hauskaa ja sitten ei enää naurattaisi.. pitkän tähtäimen suunnitelma olisi maksella lainat pois ja sit alkaa etsiskellä jtn vähemmän stressaavaa-
pointti oli lähinnä se että mä taas ymmärrän hyvinkin ihmisiä jotka tekevät tuollaista. varsinkaan jos ei ole paremmasta tietoa-

Tiedän iteki tyyppejä jotka tekee stressitöntä haalarihommaa vaikka rahkeet riittäis paljon korkeammalle. Siinä vaan on etuina viikonlopputyöt (vastaa viikon vapaata) ja se, ettei todellakaan seuraa duunit himaan. Jätkät tykkää matkustella ja jos tulee jotain isompia hankintoja ni parin viikonlopun työllä on kuitattu. Ylemmille toimihenkilöille esimerkiksi nuo liukumavapaiden käytöt ei ihan niin vain onnistukaan. Puhumattakaan mistään viikonlopputöistä vaikka kuinka tarvis hetkellisesti enemmän rahaa kuin kuun lopussa normaalisti tilille napsahtaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom