Keittiön suunnittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Olisi keittiöremontti edessä kerrostalo-osakkeessa ja isännöitsijän juttusilla tuli käytyä remontti-ilmoituksen takia. Oli puhetta noista nykyajan vaatimuksista ja isännöitsijä sanoi, että jääkaapin ja allaskaapin alla pitää olla nykyään vuotosuoja/kaukalo. Onko kenelläkään tietoa, pitääkö paikkaansa?

Valvojahan tuohon remonttiin tulee jonka pitäisi tietää, mutta ajattelinpa itse selvitellä myös asioita kun on uusi asia tuon as.oy lain muuttumisen myötä.

Myös hana pitää vaihdattaa ammattilaisella ja sähköihin ei saa itse koskea myöskään. Vielä kun löytäisi Jyväskylästä henkilön/firman, jolta onnistuu molemmat niin hyvä olisi. Pääsis vähemmällä vaivalla kun yks henkilö sais tehtyä nuo, joten mikäli jollain on tietoa niin yhteystietoja otetaan mielellään vastaan :)

Mä olen ymmärtänyt tän niin että ei voi vaatia yli taloyhtiön perustason meneviä juttuja.Eli jos taloyhtiön alkuperäisissä määräyksissä ei ole vuotosuojia/kaukaloita ei niitä voi vaatia remontintekijältäkään.Kaikki osakkaat on samanarvoisia joko kaikille vaaditaan noi tai sit vaan suositellaan.

oisko kellään halua suunnitella ikean ohjelmalla meille kyökki? oon ite nyt niin paljon pyöritelly tuota ja alan tulla sokeeksi koko hommalle. en vaan nyt saa hommaa natsaamaan.

Pistä akka hommiin?

oisko kellään halua suunnitella ikean ohjelmalla meille kyökki? oon ite nyt niin paljon pyöritelly tuota ja alan tulla sokeeksi koko hommalle. en vaan nyt saa hommaa natsaamaan.

En tiedä ehtiikö, mutta jos heität pohjakuvat mulle meiliin, niin voin ehkä katsoa.

Mä olen ymmärtänyt tän niin että ei voi vaatia yli taloyhtiön perustason meneviä juttuja.Eli jos taloyhtiön alkuperäisissä määräyksissä ei ole vuotosuojia/kaukaloita ei niitä voi vaatia remontintekijältäkään.Kaikki osakkaat on samanarvoisia joko kaikille vaaditaan noi tai sit vaan suositellaan.

Kuten mainittu, niin uuden as.oy-lain myötä tarvitsee valvojan remonttiin ja hänen pitää katsoa, että remontti tehdään hyvän rakennustavan mukaisesti yms yms..Hyvään rakennustapaa noudattaen kuuluu myös laittaa nuo vuotosuojat, apk:n ja jääkaapin alle, sekä allaskaapin alle tai sisälle.

Se miks ei muissa asunnoissa ole johtunee siitä, että remontit/rakennukset on tehty vanhan lain aikana, jolloin ei ollut valvojia ja sitä myötä vaatimuksia. Tosin tuo suoja apk:n allehan on ollut jo kauan käytössä pelkästään vakuutusten vuoksi.

Hyvähän se on, että nuo pitää laittaa, eipähän satu vahinkoja tai ainakaan niin pahoja. Itselleni vaan tulee 143cm jenkkikaappi työtason päälle, niin ei kehtaa mitään muovikaukaloa viritellä, vaan pitänee keksiä joku niksi millä saa mahdollisen vuodon valumaan näkyville.

En tiedä ehtiikö, mutta jos heität pohjakuvat mulle meiliin, niin voin ehkä katsoa.

teikäläisen varaan mie vähän laskinkin =))

pohja tulee tänään ja muutama detalji.

Niin tuosta saarekkeesta.. eli meillä siitä ei ole tarkoitus tulla mitään seurustelupöytää baarituoleineen. Ruokapöytä tulee kiinni suoraan siihen saarekkeeseen. Saarekkeen "taakse" eli ruokapöytää vasten tulee hiukan korkeampi seinä joka estää juurikin tämän rasvan roiskumisen. Leveämpää saareketta ei saa kun tulee takka vastaan.

Kertokaas käyttökokemuksia keittiön nurkkakaapeista. Esim. Ikean sivuilta löytyy kahdenlaista ratkaisua:

Kulmakaappi karusellilla: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S39866147
Kulmakaappi ulosvedettävällä sisustalla: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S09854141

K-Raudassa oli näytillä Kontio Keittiöiden mallikeittiö, jossa oli Blumin mekanismilla oleva kulmaratkaisu: (vedettävät laatikostot, oikeanpuoleinen kuva).

Onkos Ikean valikoimissa kaappia, jolla astianpesukoneen voisi nostaa ylemmäs?

Kertokaas käyttökokemuksia keittiön nurkkakaapeista. Esim. Ikean sivuilta löytyy kahdenlaista ratkaisua:

Kulmakaappi karusellilla: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S39866147
Kulmakaappi ulosvedettävällä sisustalla: http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/S09854141

K-Raudassa oli näytillä Kontio Keittiöiden mallikeittiö, jossa oli Blumin mekanismilla oleva kulmaratkaisu: (vedettävät laatikostot, oikeanpuoleinen kuva).

Onkos Ikean valikoimissa kaappia, jolla astianpesukoneen voisi nostaa ylemmäs?

Meillä on tämmöinen "Magic corner" systeemi http://www.keittiö.fi/fi/sivu.cfm?id=284
Elikkä tuommoinen ulosvedettävä systeemi. Hyvin toimiva ratkaisu.

Kertokaa joku perillä oleva liesien ja uunien hintatasosta? Tuli ASTA-messuilla vähän katseltua niitäkin ja näytti aika kovissa hinnoissa olevan melkein kaikki esillä olevat vaihtoehdot. Jotenkin melkein tonni liedestä ja uunista per laite tuntuu aika älyttömältä hinnalta. Onko noissa kalliissa malleissa nyt oikeasti jotain merkittävästi parempaa, saako rahalle vastinetta. Vähän nauratti ne esittelyt, kun 200 euroon kalliimmassa mallissa oli erona sisäänrakennetty paistolämpömittari. Vastaavan mittarin saa Ikeasta viidellä eurolla...

Onko kokemuksia Festivon kylmiöpakastimista? Hiukan houkuttelisi kyllä kovasta hinnasta huolimatta, tuohon saisi oikeasti kaikki ruoat mahtumaan: http://www.suomen-kotikylmio.fi/

Mulla taitaa olla alkuperäiset 70-luvun kaapistot vielä, muuten huippukunnossa mutta hioda ja maalata pitäis. Se nyt on pikkuhomma. Mulla on aina suurin ongelma keittiössä leikkuulautojen ja niiden käytön kanssa. Aina liian pieniä ja väärissä paikoissa ja nykyisessä ei ole tarpeeksi edes vapaata pöytätilaa.
Kannattaa muistaa toi käytettävyysnäkökulma, tyyli ja käytettävyys on aina vähän vaikea kombo.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
2vuotta ollut omassa käytössä festivo,ei voi kovin moittia kallishan toi on kun mikä.
Työssäni noihin tutustun usein kantamisen merkeissä,juu....ja painaa.

"Kävin tänään 22.2.2011 noin kello 18.00-18-30 välillä Espoon tavaratalossa aikeissa ostaa keittiö, jonka olin luonnostellut keittiön suunnitteluohjelmalla. Kysyin myyjältä, pystynkö ostamaan luonnostelemani keittiön nettikaupasta, kun menen myymälästä kotiin. Syynä tähän kysymykseen oli se, että luottokortillani on vuorokautinen maksimimaksumäärä, joka olisi ylittynyt jos olisin koko keittiön yrittänyt kortilla maksaa. Kortilla on myös vuorokautinen maksimikäteisnostoraja, joten käteisen nostaminen ei olisi auttanut.

Myyjä ilmoitti selkeästi, että voin ostaa SAMAN luonnostelemani keittiön myös netistä ja saan siihen kampanjaedun kodinkoneista + 100€ lisäetu. Kysyin tätä vielä nimenomaan erikseen. Kysyin itse nimenomaan nettikaupasta oston mahdollisuutta, koska siellä pystyy maksamaan verkkopankin maksulla, missä minulla ei ole mitään ostorajoja.

Yllätys oli kuitenkin suuri, kun tulin kotiin ja en pystykkään ostamaan tätä kovalla työllä luonnostelemaani keittiötä nettikaupasta. Kovalla työllä sen takia, että softa on buginen ja tuskainen käyttää. Tai sitten en vain osaa. Mutta jos en minä osaa, verkkosovelluksia ja käyttöliittymiä ammatikseen suunnitteleva henkilö, niin ihmettelen vain kuinka moni sitten lopulta osaa. En yksinkertaisesta löydä valittavista tuotteista kaikki niitä tuotteita, jotka keittiönsuunnitteluohjelmasta tulostamassani listassa on. Yritin hakea niitä nimellä ja suoraan tuotenumerolla mutta kaikkia niitä ei vain löydy. Esim. heti tulostetussa listassani ensimmäisenä oleva tuote S49837994 FA 122 FAKTUM pöytäkaappi uunille. Yrittäkääpä hakea sitä, vai onko myynnissä joku naamaraja?

Voin sanoa että nyt vituttaa, koska olen tehnyt pitkää työviikkoa viikonloput mukaan lukien jo toista viikkoa ja esim. tänään oli takana 12h työpäivä kun Ikeaan menin. Voin kertoa että en mieleääni vieraile Ikeassa, ihan jo verenpaineen takia. Sieltä sitten kotiin ja vielä viimeistelin kovalla kiireellä pari tuntia keittiötä, että saisin kampanjan mukaisen 100€ lisäedun, joka oli tänään viimeistä päivää voimassa. Kysyin vielä erikseen myymälässä, että saanko tämän lisäedun, jos tilaan nettikaupan kautta vaikka myymälä tai verkkokauppa olisi mennyt jo kiinni. Tässä vaiheessa oli jo kaksi eri myyjää neuvomassa, jotka vakuuttivat molemmat että homma onnistuu. Selittivät jostain sähköpostitilauksesta, mutta en minä löydä yhtään sähköpostiosoitetta koko sivuilta. Ilmeisesti ihan turhaan sitten kaikki vaiva. Minkä ihmeen takia minua neuvottiin väärin myymälässä? Menetinkö tuon 100€ lisäedun ja näin kaiken turhan vaiva sen takia, että minulle kerrottiin täysin väärää tietoa, vaikka selkeästi oma-aloitteisesti monta kertaa kysyin, että voin ostaa kys. keittiön myös nettikaupasta."

Näin Ikeassa tänään, eli ote reklamaatiosta. Vittu että taas vituttaa.

Ikea on kyllä aivan perseestä tilaushetkellä. Suunnittelu on vielä ihan ok ja kun tuotteet jotenkin vain saa hommattua niin laadussa ei ole valittamista. Itse tilasin mökille keittiötä 6 tuntia Ikealla.
Taloomme tilasin keittiötä 3-4 tuntia. Kumpikin siis valmiiksi suunniteltuja keittiöitä.

Mulla on lompakko täynnä jotain Ikean lahjakortteja "korvaukseksi" ja 600e lahjakortti vielä jotain kaupantekijäistä, eli pitäisi mennä taas Ikealle, tällä kertaa mm. vaatekomero-ostoksille. Kiva!

No saan nyt sitten 100€ lahjakortin hyvitykseksi. Kaikkihan lähti siitä, että se prkl suunnittelusofta laski väärin yhteen ne valitsemani tavarat. Nostin ennen Ikeaan menoa kortin vuorokautista maksurajaa sen mukaan ja sitten se oli 400€ lyhyt, kun rupesin tarkistamaan sitä tavaralistaa ja huomasin että se ei osaa laskea oikein. Aion tilata koko paskalle kuljetuksen suoraan tontille. Senkin sai sovittua vasta toukokuulle.

Siis eivät pysty toimittamaan tavaraa tuoden ennen toukokuuta?

Eikun silloin on pakko viimeistään ottaa toimitus vastaan. En halua tavaraa vielä nurkkiin kun lattia ei ole valmis. Keittiölle tuli lopulta hintaa rahteineen tasan 4500€ ja siitä saa 700€ lahjakortin jolla saa sen sopivasti makuuhuoneen vaatekaapit ja WC:n "kodinhoitokaapit. Suunnittelin keittiön n-kertaa uudestaan viime viikkojen aikana ja nyt löytyi se toteutus, missä ei ole mitään kompromisseja. Leivinuunin paikkakin meni uusiksi, mutta sille on varaus. Joko puuhellaleivinuuni tai sitten ihan korkea pieni leivinuuni. Muurattua ei voi tehdä, vaan pakko tehdä elementeistä, jotta syvyysmitta on maltillinen. Muuratussa on melkein pakko olla se 80 cm.

Kämpän etsintä on edelleen kesken, mutta nyt tuli varsin varteenotettava kohde tarjolle. Keittiö tuossa on rempattu -06 sellaiseen... öh, perus 2000-luku tasoon eli pyökinvärisellä rungoilla ja laminaattitasoilla, sekä valkoisilla peiliovilla. Noi peiliovet nyt vielä jotenkin menee, mutta tuo pyökin sävy saa minut voimaan pahoin. Voiko tuota pyökkirunkoa maalata esim. valkoiseksi? maalimerkki? Lopputuloksen pitäisi olla kuitenkin suht vaativaa silmääkin miellyttävä. Ei kuitenkaan kehtaisi alkaa runkoja vaihtamaan ainoastaan värin takia.

Kämpän etsintä on edelleen kesken, mutta nyt tuli varsin varteenotettava kohde tarjolle. Keittiö tuossa on rempattu -06 sellaiseen... öh, perus 2000-luku tasoon eli pyökinvärisellä rungoilla ja laminaattitasoilla, sekä valkoisilla peiliovilla. Noi peiliovet nyt vielä jotenkin menee, mutta tuo pyökin sävy saa minut voimaan pahoin. Voiko tuota pyökkirunkoa maalata esim. valkoiseksi? maalimerkki? Lopputuloksen pitäisi olla kuitenkin suht vaativaa silmääkin miellyttävä. Ei kuitenkaan kehtaisi alkaa runkoja vaihtamaan ainoastaan värin takia.

http://www.ronseal.fi/melamiinimaali

Tommosta on ainakin olemassa.
Ei ole mitään kokemusta tuosta mutta saman valmistajan kaakelimaali oli ainakin ihan hyvää tavaraa.

Oli kyllä sellaista sekoilua Ikeassa asioiminen että oksat pois. Tämän vuoden kodinkonekuvastossa on kaksi tason alle upotettavaa pakastinta, joita kumpaakaan ei saa. Onneksi en heittänyt kirvestä kaivoon ja löytyi kolmas uusi malli. Olisi muuten mennyt koko suunnitelma taas uusiksi. No, lopulta ostaminen oli helppoa. Soitin postimyyntiin ja sanoin että näillä tunnareilla suunniteltu keittiö; kasatkaa ja laittakaa lasku. Sain laskun sähköpostiin (joka oli muuten ensimmäisellä kerralla viallinen pdf, kuinkas muutenkaan, kun mikään ei onnistu). Maksoin laskun verkkopankissa ja ei tarttenut enää asioiden Ikean myymälässä ja romut kannetaan suoraan tontille. Hyvänä puolena uunin saa palauttaa, jos ei se värinsä puolesta sovikkaan suunnitelmaan. Tosin silloin joutuisi taas asioimaan Ikeassa.

Nykyisen asunnon keittiössä itseäni suht pitkänä nyppii 50 cm väli ylä- ja alakaappien välissä. Tästä syystä aionkin laittaa vain 70 cm korkeat yläkaapit ja jättää 60 cm välin kaapien väliin. Kaikki pistorasiat aion laittaa joko kaappeihin sisään tai välitilan valaistuksen yhteyteen. Pakastin ja uuni on vierekkäin ja ajattelin laittaa väliin 5 cm villaa ja eteen peitelevyn. Vaikka perusforumkirjoittaja osaa neuvoa vähintään 3 parannusta jokaiseen asiaan, niin lopullinen keittiösuunnitelma tyydyttää itseäni täysin. Kaiken kaikkiaan mukana pyöri n. 6 täysin erilaista suunnitelmaa, josta viimeisimmän sai valmiiksi juuri ennen ostopäätöstä. Eniten sotki jääkaapin tarvitsema leveys ovea avattaessa ja se, ettei sen kätisyyttä voi vaihtaa.

full

full

full

full

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom