"Kävin tänään 22.2.2011 noin kello 18.00-18-30 välillä Espoon tavaratalossa aikeissa ostaa keittiö, jonka olin luonnostellut keittiön suunnitteluohjelmalla. Kysyin myyjältä, pystynkö ostamaan luonnostelemani keittiön nettikaupasta, kun menen myymälästä kotiin. Syynä tähän kysymykseen oli se, että luottokortillani on vuorokautinen maksimimaksumäärä, joka olisi ylittynyt jos olisin koko keittiön yrittänyt kortilla maksaa. Kortilla on myös vuorokautinen maksimikäteisnostoraja, joten käteisen nostaminen ei olisi auttanut.
Myyjä ilmoitti selkeästi, että voin ostaa SAMAN luonnostelemani keittiön myös netistä ja saan siihen kampanjaedun kodinkoneista + 100€ lisäetu. Kysyin tätä vielä nimenomaan erikseen. Kysyin itse nimenomaan nettikaupasta oston mahdollisuutta, koska siellä pystyy maksamaan verkkopankin maksulla, missä minulla ei ole mitään ostorajoja.
Yllätys oli kuitenkin suuri, kun tulin kotiin ja en pystykkään ostamaan tätä kovalla työllä luonnostelemaani keittiötä nettikaupasta. Kovalla työllä sen takia, että softa on buginen ja tuskainen käyttää. Tai sitten en vain osaa. Mutta jos en minä osaa, verkkosovelluksia ja käyttöliittymiä ammatikseen suunnitteleva henkilö, niin ihmettelen vain kuinka moni sitten lopulta osaa. En yksinkertaisesta löydä valittavista tuotteista kaikki niitä tuotteita, jotka keittiönsuunnitteluohjelmasta tulostamassani listassa on. Yritin hakea niitä nimellä ja suoraan tuotenumerolla mutta kaikkia niitä ei vain löydy. Esim. heti tulostetussa listassani ensimmäisenä oleva tuote S49837994 FA 122 FAKTUM pöytäkaappi uunille. Yrittäkääpä hakea sitä, vai onko myynnissä joku naamaraja?
Voin sanoa että nyt vituttaa, koska olen tehnyt pitkää työviikkoa viikonloput mukaan lukien jo toista viikkoa ja esim. tänään oli takana 12h työpäivä kun Ikeaan menin. Voin kertoa että en mieleääni vieraile Ikeassa, ihan jo verenpaineen takia. Sieltä sitten kotiin ja vielä viimeistelin kovalla kiireellä pari tuntia keittiötä, että saisin kampanjan mukaisen 100€ lisäedun, joka oli tänään viimeistä päivää voimassa. Kysyin vielä erikseen myymälässä, että saanko tämän lisäedun, jos tilaan nettikaupan kautta vaikka myymälä tai verkkokauppa olisi mennyt jo kiinni. Tässä vaiheessa oli jo kaksi eri myyjää neuvomassa, jotka vakuuttivat molemmat että homma onnistuu. Selittivät jostain sähköpostitilauksesta, mutta en minä löydä yhtään sähköpostiosoitetta koko sivuilta. Ilmeisesti ihan turhaan sitten kaikki vaiva. Minkä ihmeen takia minua neuvottiin väärin myymälässä? Menetinkö tuon 100€ lisäedun ja näin kaiken turhan vaiva sen takia, että minulle kerrottiin täysin väärää tietoa, vaikka selkeästi oma-aloitteisesti monta kertaa kysyin, että voin ostaa kys. keittiön myös nettikaupasta."
Näin Ikeassa tänään, eli ote reklamaatiosta. Vittu että taas vituttaa.