Keittiön suunnittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
No sanotaanko näin, että koska en tiedä remppaamisesta mitään ja sisustaminenkaan ei ole aiemmin kiinnostanut (vaikka omistuskämpissä asunut koko ikäni) haluan mieluummin antaa työn siitä paremmin tietävälle. Tokihan itselläni on se lopullinen vastuu ja päätöksenteko. Koska asun jo rempattavassa kämpässä, haluan keittiön tilaukset eteenpäin, jotta valmista tulisi ennen kuin syksyllä pää jo käy hieman viiveellä ;)
Teillä ei ole kokemusta Puustellin tai Keittiömaailman laadusta?

Olen uusimassa pienen keittiöni ja neljältä keittiösuunnittelijalta saanut tarjouksen. Puustellilta ja Keittiömaailmalta saanut viimeisteillyimmät esitykset ja jompi kumpi pitäisi valita. Hinnassa ei mainittavaa eroa. Onko kokemuksia laadusta em. kaapeista ja työtasoista? Kaapit tulevat olemaan valkoista kiiltäväpintaa ja tasot massiivipuuta.
Ikeaa en edes kokeillut, sillä tila on niin haasteellinen itse laskettavaksi.

Meillä on puustellin keittiö, siitä lisää kuvien muodossa täältä:

http://rakennusprojekti.fi/?p=1859

Kallishan Puustelli on jos nyt vaikka Ikeaan vertaa, mutta laadukkaita pelejä nuo on. Pikkusen oli ovien kanssa ongelmia, kun niitä puuttui ekasta kuormasta. Väittivät ettei menneet laaduntarkkailusta läpi, tiedä sitten oliko tuo vai oliko joku sössinyt tehtaalla jotain, mutta viikon perästä ne sitten tuli. Yksi ovi kieroontui, ilmeisesti kuivuessaan ja siihen mukisematta toimittavat uuden oven. Syksyllä siis meidän keittiö asennettiin. Asennus oli helppo, vaikka sälää oli pirusti, hyvin ne kaikki oli koodeille merkitty. Parissa päivässä vedetiin läjään kaikki kiintokalusteet, eli keittiö, khh, kaksi kylppäriä ja lastenhuoneiden kaapit.

Onko sulla pohjakuvaa keittiöstä? Ei tuo meidänkään maailman helpoin ollut tuohon vääntää...

Kyllä Ikeaa harkitessa pitää olla sujut ATK:n kanssa sekä ainakin melkein oikea kirvesmies jo syntyessään. Amatööreille se ei ole.

Kyllä Ikeaa harkitessa pitää olla sujut ATK:n kanssa sekä ainakin melkein oikea kirvesmies jo syntyessään. Amatööreille se ei ole.

Mä en ees ITSE alkaisi tuohon jos mitiotus on kovinkin tiukka. Siinä on sitten halpuus kaukana kun oman mittavirheen takia menee palikat uusiksi. Eli paljon riippuu pohjastakin kannattaako tuohon ruveta...

Mä en ees ITSE alkaisi tuohon jos mitiotus on kovinkin tiukka. Siinä on sitten halpuus kaukana kun oman mittavirheen takia menee palikat uusiksi. Eli paljon riippuu pohjastakin kannattaako tuohon ruveta...

Jep. Parhaimmillaan Ikean keittiö on kun tekee ITSE ensin sopivan talon sille. Kyllä käy paikoilleen :)

Jep. Parhaimmillaan Ikean keittiö on kun tekee ITSE ensin sopivan talon sille. Kyllä käy paikoilleen :)

Juurikin näin. Itsellä ei mitään ongelmia Ikean keittiön kanssa, kun itse suunnitteli sen ja rakensin tilan sille. Mulla kirjaimellisesti oli parillakin seinällä millipeliä. Toisella seinällä piti mahtua jääkaappi aukeamaan kunnolla ja toisella APK. Melkein löisin vetoa että teetettynä homma olisi mennyt vituiksi.

Joo, tämäkin olisi optimaalista suunnitella niin että seinät paikalleen kaappien tahtiin. Vaan esim. Meillä ei paljon pelivaraa tässä suhteessa ollut kun keittiön pitkä seinä on kantava. Muutama sentti sitä siirrettiin, mutta ei sitä paljon voinut siirtää.

2 krs talossa näät on muutenkin hankalampia juttuja.

Kerrota tietämättömälle mikä on ATK? ja Timballe kiitokset kommentoinnista. En ole aiemmin ollut kiinnostunut sisustamisesta ja nytkin se vasta heräilee, vaikka jo kolmas omistusasunto onkin. Koen pääseväni helpommalla kun toinen suunnittelee ja mittaa, itse valitsen vaan materiaalit. Pohjapiirrustusta ei löydy koneelta.

Kerrota tietämättömälle mikä on ATK? ja Timballe kiitokset kommentoinnista. En ole aiemmin ollut kiinnostunut sisustamisesta ja nytkin se vasta heräilee, vaikka jo kolmas omistusasunto onkin. Koen pääseväni helpommalla kun toinen suunnittelee ja mittaa, itse valitsen vaan materiaalit. Pohjapiirrustusta ei löydy koneelta.

No tietokoneen niksit ja javan probleemien tuntemus sekä tilanteen mukaan eri nettiselaimen käyttö ongelmien ilmetessä on hyvä tuntea. Eli tietokoneen käyttötaidot on oltava hyvin hanskassa ja kokemusta vähän muustakin kuin vain copypastesta.

Eli tuo Ikean uusi suunnitteluohjelmisto tietokoneelle on aivan PERSEESTÄ. Sillä entisellä nyt osasi konffata kuka vain keittiön helposti, uuden version kanssa taistellessa menee hermot. Kunhan muistaa tallettaa usein niin pysyy luonnos tallessa kun sovellus kaatuu 42 kertaa tunnissa. Ei toimi myöskään mäkillä, tai ainakaan en itse saanut Snow Leopardilla toimimaan Firefoxilla, Chromella enkä Safarilla.

Jos et tiedä mistä puhun, unohda koko homma ja osta keittiö jostain muualta, tai sitten pyydä kaveria tekemään speksit, mutta älä syytä häntä. Sovellus laskee myös väärin eräitä asioita ja Ikean tilauslistaa on osattava soveltaa itse.

Ikean keittiöt ovat erinomaisia ja ostan seuraavatkin keittiöni aina Ikealta.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Juup, Ikeahan ei ole ollut itsellä kertaakaan vaihtoehtona. Kaikki muut ovat sitä vaan tyrkyttäneet.

Kohtuu snobbari tuttavaperhe Etelä-Ruotsissa hommasi kanssa Ikeasta keittiön, joka oli allekirjoittaneelle suuri yllätys. Olisin veikannut jotain paikallista ökykeittiöfirmaa. Jopa mukisematta tunnistivat asian. Kodinkoneet tosin hommasivat muualta. Vetimet "piti" kanssa tilata muualta kun eivät olleet Ikealla umpimetallia vaan onttoja. Päivänsähän siinä pilaa heti kättelyssä jos murokaapissa on ontto vedin :)

... niin ja kivitaso tietysti Etelä-Afikasta.

Kellään kokemusta Elegan keittiöistä?

Omaan torppaani asennettiin Elegan keittiö kolmisen vuotta sitten ja pirun tyytyväisiä kyllä ollaan oltu.
Asennus ja kasaus tehtiin itse joten hintakaan ei kovin paha ollut. Laatikoiden ja runkojen kasaamisessa
tosin oli kyllä iso työ...Läyoutissa tuli tehtyä muutama erehdys mutta ne taas johtuivat omasta tyhmyydestä.

Husqvarnan muutaman vuoden vanhasta jääkaapista oli tiiviste vetäynyt sen verran että ei ole enään tiivis, onkos noita mahdollista vaihtaa vai heitänkö kaatopaikalle ja haen uuden tilalle ?

Nostetaanpas, kun pitäs lähtee kyselee tarjouksia keittiöistä marraskuussa ja 18. päivä tulee Puustellin myyjä kotiin tekee tarjouksen. Mitä muita kannattaa pitää mielessä, kun kysellään ja katsellaan? KVIK ja Domus kysytään ainakin. Domusta on kaikki talon muut kaapistot ja ollaan oltu tyytyväisiä. Haluttaisiin kiiltovalkoista kaapistot ja välitilaan mustat kivitasot + mustaa lasia( kivitasot Virosta? ). Valot LED-nauhoilla yläkaapistojen alapuolelle ja ehkä myös alakaapistojen alle sokkeliin ns. yleisvaloksi. Pistorasiat haluttas mahdollisimman piiloon eli varmaankin yläkaappien pohjaan nekin. Niin ja rosteri koneet(AEG, kaverin kautta). Se mietityttää eniten, että ottaako ovet vetimillä vai vetimettömät mallit? Entäs pinnoitettua lastulevyä vai maalattua MDF:ää ovien materiaaliksi? Kokemuksia?

Se mietityttää eniten, että ottaako ovet vetimillä vai vetimettömät mallit? Entäs pinnoitettua lastulevyä vai maalattua MDF:ää ovien materiaaliksi? Kokemuksia?

Ota jonkunlaisilla vetimillä. Meillä on ilman ja kyllä ne on aika raskaita sormenpäillä vetää auki. Etenkin tietysti lasten mutta myös aikuisten. Yksi ongelma on allaskaappi jonka korkea ovi oikein taipuu kun sitä kaikin voimin nyitään yläpäästä. Laadukkaammat kalusteet (eli saranat, kiskot ym) varmasti auttaa mutta kyllä me otetaan seuraavaan keittiöön ehdottomasti vetimet.

KVIKillä on kivoja ne valtaisat laatikot jos sellaisia on mahdollista hyödyntää.

Hyviä Molemmat, Keittiömaailman (Novart) tavaraa olen asennellut 8 vuoden ajan ja jokusen Puustellinkin niputtanut.Mahdolliset reklamaatio vaihdot Novart hoitaa mallikkaammin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom