Keihäänheitto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja eepee
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Olen minäkin tollasia tutkia nähnyt ;)
Ei vaan... oikeesti muutaman kerran tutkaan pesäpalloa lyöneenä voin sanoa et jotkut on kyllä antanu sellasia tuloksia että ei etes ite kehtaa niillä leveillä kun tietää, että ei voi millään pitää paikkaansa. Kovasti paljon riippuu käyttäjästä, tutkasta ja sen sijoittelusta.

Varmasti noinkin, mutta ihan kohtuu pätevältä touhulta tuo vaikutti, Suomenselän tenniskerho ne pallon nopeudet mittas, ja aina saman heittäjän heittämät heitot oli kuitenkin suht hyvin "kasassa". Esim. omasta kolmesta heitosta eka oli selvästi heikoin, muutaman km/h hitaampi ku kaks seuraavaa mitkä taas oli melko lähellä toisiaan. No samapa tuo, mutta laittakaahan tuloksia jos ootte päässy testaamaan :)

Loistava idea. Pääsisin nöyryyttämään teitä vanhempia. :evil:

Vähän riippuu, millä pääsen treenaamaan. Tarkotus ois alottaa 600 grammasella, täytyy kattoo Prismasta onko siellä, viimeks oli ainakin vaan neljäsatasia.

Vähän riippuu, millä pääsen treenaamaan. Tarkotus ois alottaa 600 grammasella, täytyy kattoo Prismasta onko siellä, viimeks oli ainakin vaan neljäsatasia.

No tilaa joltain urheiluvälinekauppiaalta. Sieltä saat vähän parempia keihäitä kun jotain polanikkeja ja kohtuu hintaan. Toimituskaan tuskin kovin kauan kestää.

Alan pikkuhiljaa oppia käyttämään sitä tukijalkaa, ainakin tulosten perusteella. Äsken kävin pellolla (jonka heinän pituus n. 30 cm :D)
heittelemässä 5-10 heittoa kunnolla (tietenkin lämmittelyn jälkeen) ja pisin heitto kantoi jopa 48,60m. Muut heitot eivät ylittäneet 45m rajaa mutta sehän riittää että edes yksi heitto onnistuu. :lol2:

Toivo elää 50m ylityksestä vielä tänä kesänä. :thumbs:

E: heitän siis 600g kepillä.

Alan pikkuhiljaa oppia käyttämään sitä tukijalkaa, ainakin tulosten perusteella. Äsken kävin pellolla (jonka heinän pituus n. 30 cm :D)
heittelemässä 5-10 heittoa kunnolla (tietenkin lämmittelyn jälkeen) ja pisin heitto kantoi jopa 48,60m. Muut heitot eivät ylittäneet 45m rajaa mutta sehän riittää että edes yksi heitto onnistuu. :lol2:

Toivo elää 50m ylityksestä vielä tänä kesänä. :thumbs:

E: heitän siis 600g kepillä.

Jos tukijalan käyttöä haluaa oppia niin suosittelisin tartanialustalle siirtymistä ja piikkarin jalkaan laittamista. Jos alusta on pehmeä ja jalassa lenkkari, niin kunnon pönkkäys on kyllä aika vaikeaa.

Eikös 600g ole lasten keihäs.Heittäkää nyt sitä 800:sta.
Ennätys mulla vuosien takaa 64m silloin olin 21v. Nyt jäänyt kepin heitteli kun olkapää tulee niin SAA***** kipeeksi kun kunnolla rempasee kun ei enään ole tekniikkaa.
Just voin yli puolen kentän saada.

600g on naisten ja 14-15 poikien keihäs. 800g keihäs ei ole käytössä kun aikuisilla miehillä. täälläkään varmaan kaikki ei näitä aikuisia miehiä ole? vai mitä tabe? ;)

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Pitipä tänne ihan rekisteröityä, kun huomasin että tälläinen topic täällä. Ihan osaavia keihäsmiehiä tuntuu täällä olevan, joten miksipä en liittyisi aloittelijoiden joukkoon.

Pistänpä vähän keihästaustaani tähän. Elikkä olen nyt 14 vuotias, alkutalvesta tulee 15 vuotta täyteen ja aloitin keihäänheiton muistaakseni syksyllä 2005. Silloin innostus iski kunnolla, mutta vasta kesällä 2006 pääsin oikein kunnolla heittämään. Edellissyksynä hommasin n. 400grammaisen keihään ja sitten tosiaan kesällä 2006 pääsin toden teolla sillä viskaamaan. Muistaakseni alkukesän viskelin sillä jonnekkin heinäkuun loppuun asti, parhaimmillaan sain keihään lentämään sen 35 metriä, mutta en vielä reenannut voimaa silloin mitenkään kamalasti, mitä nyt viikoittain aina välillä tuli punnerruksia tehtyä. Sitten syksyllä tai alkusyksystä keihäs hajosi, osui johonkin kiveen niin pahasti, että kärki katkesi kokonaan keihäästä, käytettynä kun olin kyseisen keihään ostanut, ja sillä oli jo monta heittoa takana. Noh, sitten sain hommatuksi Polanikin 700grammaisen keihään syksyksi, muutamia heittoja jo sain sillä hyvillä kelillä nakattua, mutta silloin tekniikka oli vielä hakusessa.

Nyt kesällä 2007 sitten olen panostanut keihäsharrastukseeni vähän enemmän. Aloitin keihään viskomisen tuossa kesäkuun alussa, tosin silloin en viskannut läheskään joka päivä. Löysin sitten kesäkuun loppupuolella kadoksissa olleen tekniikan, ja tuo 700gramman keihäs tuntuikin hetkessä vähän kevyemmältä. Nyt sitten olen koko menneen heinäkuun reenannut kovaa, eli olen kutakuinkin heittänyt joka päivä nyt heittoja, ja myös voimaa tulee reenailtua nyt enemmän. Eli päivisin teen 40-50 punnerrusta ja sitten n. 25 vatsalihasta, nyt pikkuhiljaa alan huomata kuinka vatsalihaksiakin nousee helpommin. En ole siis mikään tukeva "jantteri", vaan tätä ennen olen juoksumatkoilla pärjännyt, etenkin pitkillä, mutta ei se vain innosta yhtä paljon kuin keihäänheitto, joten tässä nyt ollaan. Ainiin, tänä kesänä on nyt sitten parhaimmillaan 32-35metriä lennellyt tolla 700grammasella keihäällä, ensi kesäksi olen laittanut tavoitteeksi ylittää 40m, katsotaan siitä sitten kesän mittaan eteenpäin että miten heitot kehittyy.

Tavoitteet on alkaneet itellä siis pikkuhiljaa hahmottua, tälle kesälle yritän saada nyt hyvää reeniä ja heittoja niin pitkälle syksyyn kuin mahdollista, nyt siis tavoitteena on pistää 35metrisiä heittoja parhaimmillaan. Talvella aijon reenailla hiihdon avulla lissää voimaa, ja toki jatkan punnerruksien ja vatsalihasten tekoa tarpeen mukaan. Sitten ensi kesälle tosiaan tavotteeksi rikkoa tolla nykyisellä keihäällä 40 metriä, jos kaikki menisi hyvin, voisi kesällä 2008 taas havitella jo yli viidenkympin tuloksia. Ja sitten vuosina 2009-2012 pitäisi saada 60-70m rikki ja "kasisatasella" jopa 60m. Mutta nämä on vain arvailuja, eihän sitä tiedä miten nuo tulokset lähtevät kehittymään.

Toivottavasti vinkkejä pystytte minulle reenaamiseen ja muuhun heittämään kehiin, miten kannattaa reenata viikossa ja näin. Pitää myös sanoa, ettei valmentajaa minulla ole, olen itsenäisesti siis opetellut keihäänheittoa, kukaan ei ole sitä minulle kovinkaan opettanut, elikkä huippuja matkimalla ja niinpoispäin. Yritän myös tämän kesän ja syksyn aikana saada jonkinlaista videotakin heittämisestäni, siinähän sitä näette sitten heittoani. Mutta palaillaan asiaan taasen, on ilo keskustella muiden keihäsjamppojen kanssa, kun intohimo sykkii itselläni lajia kohtaan.

Judeksille:

Nykyheittäjistä varsinkin Pitkämäki sen todistaa, että ei tarvitse olla mikään siirtolohkareen kokoinen mörssäri jotta voisi nakata keihästä pitkälle, vaikka täytyy tietenkin totuuden nimissä myöntää, että melko leveä (hoikka tosin) kaverihan se Tero on. Kuntopiirimäinen punnerrus/istumaannousu treeni ei pidemmän päälle keihäänheitossa auta, koska voimaa täytyy ehdottomasti kehittää myös punttisalilla. Heittojen pituuden kehitystä on tosiaan mahdoton ennustaa, koska tekniikkalajina voi tulla hyvinkin suuria hypähdyksiä jonkun asian loksahtaessa kohdilleen. Voimaa toki vaaditaan jonkin verran jo noihin 60metrin kaariin, sen määrä on tosin tapauskohtaista heittäjästä ja tekniikasta riippuen, mutta sitäkään puolta ei parane unohtaa. Hyvä kestävyys (peruskunto ja sen ylläpito) on tärkeää, jotta jokaisen treenin voi vetää mahdollisimman kovilla tehoilla ja edistyä. Treenejä tosin alussa varsinkin heittämisen osalta maltilla, muutamaan kertaan viikossa, koska huonolla tekniilla repiminen voi aiheuttaa vaikka minkälaisia vammoja ja ääritapauksissa niistä voi joutua kärsimään kauankin (vuosia).

Keihääheitossa niin kuin muissakin urheilulajeissa on tärkeää myös muut harjoitteet kuin pelkästään lajisuoritus, joten ilman kuntopalloja, kuulia, aitoja, pituushyppypaikkoja, juoksuratoja yms. on vaikea kehittää itseään tasaisesti ja määrätietoisesti. Urheiluseuraan liittyminen ja valmennukseen hankkiutuminen poistaa näitä ongelmia ja saat omakohtaisen treenisuunnitelman (mikään ei tietenkään estä sen tekemistä itse tms. mutta alussa on aina hankala tietää mitä, milloin ja miten olisi treenata).

Sinänsä itsenäisessä harjoittelussa ei ole yhtään mitään vikaa ja niin kai suurin osa yleensä harjoittelun aloittaa. En sitten tiedä kuinka pitkälle se kantaa. Sulla on nyt varsin otollinen aika liittyä seuraan ja mennä valmennukseen, ja jos oikeasti haluat heittää pitkälle niin mitä aikaisemmin aloitat sen "oikean" harjoittelun sen parempi.

Itse olen pari kertaa koululla keppiä viskannut ei kyllä sillon oikein lentänyt pitkälle, johtuu varmaan siitä tekniikan puutteesta.Nyt tänä vuonna olen asiaan perehtynyt vähän paremin Eilen sitten ajattelin että ''aloitetaan se keihäänheitto nyt kun niin kovasti itseäni kiinnostaa, keppiä viskoa''
olen täällä nyt lueskellut tekniikkaan liittyviä asioita. olen 11 ja varmaan parhaiten se 400g
keihäs sopisi. en vain tosin tiedä mistä sen ostaisi. InterSportista varmaan.
Salilla en ole ennen käynyt mutta nyt ajattelin että vaikka pari kertaa viikossa siellä kävisi.
Onko teillä mtn vinkkejä aloittelijalle, joka ei oikein ole ennen heitellyt sitä keppiä?
sali on ihan 10km päässä eli sinnekkin voisi perjaatteessa pyöräillä, kun eihän se kovin pitkä matka ole.
Kouluuni on 7km ja sinnekkin olen 5kertaa pyöräillyt.
kouluni alkaa nyt To niin voisi välitunneilla sitä turbokeihästä viskailla, näin aloittelijana.
että kun menen nyt 5lk, niin 7lk on koulujen välisissä kisoissa keihäänheittoa niin ajattelin palkintopallille kiivetä :D

Ite käyn aina iltasin tossa nurmikentällä viskomassa keihästä. Keppi tökättyn enkan kohalle et voi aina paranataa:evil: Ennätys sijoittuu 30-40 välille. Keihäs vähän vanhan mallinen mutta joku 500-700g varmaan. Uskallan sanoa että voimaa kyllä löytyisi semmoiseen 60m kiskaisuunkin. Mutta eihän sitä voimaa saa välitettyä heittoon jos tekniikka on niin huono ku mulla. Paikaltaan oon repiny yhtä pitäkke ku vauhtien kanssa:lol2: basebalia oon pelannu. Ennenkun kun säbä muuttu niin totiseks et kaikki muut jäi. Eli pallo lentää pitkälle ja muutenkin heittäminen on aina tuntunut luonnolliselta. Tavotteena ois akkojen 600g keppi viskata 50 päälle ja miesten 800 sinne 50 kulmille:lol2: Kuinkas usein muut jotka heittelee ni montas kertaa viikossa nakkelette? ja enkä monta heitto per kerta?? itellä alkaa 10-15 kunnon repäsyn jälkee olla käsi jo aika tunnoton. Ja 4-5 iltana viikossa oon viskonu:david:

Näköjään kannattaa jotain 2-3 kertaa vain viikossa viskellä, kuten edellä ovat vähän sanoneet. Se voi olla haittana kehittymiselle jos viskaa joka päivä ja kätensä helläksi vieläpä.

Tosin oma käteni kestää jo 700grammasella heittoja treenikerralla enemmän kuin alkukesästä, eli huomaa jo kuinka voiman lisääntyminen vaikuttaa, toki myös tekniikka auttaa.

Mutta asiasta toiseen, tästä topikista en nopealla selaamisella huomannut mitään nettiosotteita, mistä saisi keihäitä ostettua melko edullisesti, joten olisiko semmoisia? Oman keihään tilasin netistä tosiaan pari vuotta sitten, mutta kyseisen sivun osoite on kadonnut minulta, tosin se voi olla myös lopetettukkin, enpä tiedä.

Keihstä kannattaa sellanen 2-3 kertaa viikossa nakella. Kesällä (=kilpailukaudella) heitetään yhdessä treenissä sellanen 30-40 kertaa, joista noin puolet pitkällä vauhdilla. Talvella heittomäärät on paljon korkeammat, koska heitetään pienemmällä vauhdilla ja heitetään myös paljon kuulaa (ylipainoista). heittomäärä 50-100kpl. Heittojen lisäksi viikkoon mahtuu 1-2 kuulanheitto ja loikkaharjoitusta, 1-3 punttia ja jonkun verran lenkkiä. Ihan harjoituskaudesta riippuen.

http://www.ana-sport.com/

http://www.urheilukiilunen.fi/

noista kannattaa kysellä. Crownia suosittelen lämmöllä. Halpa keihäs lento-ominaisuuksiin nähden.

Kiitoksia osoitteista, onkos kummastakaan kukaan tilaillut mitään ikinä? Kiilusesta näköjään pitää soittamalla tilata tuotteet, Ana-sportista voi näköjään sähköpostillakin. Pitääpä miettiä, jos vaikka Anasta Crownin kasisatasen ostaisi. Vai miten on, olen nyt siis 15 täyttämässä niin kannattaako ostaa kasisatasen lisäksi kuussatanenkin? Sillä kuitenkin taitaa meidän ikäiset vielä viskoa kilpailuissa.

http://www.ana-sport.com/

http://www.urheilukiilunen.fi/

noista kannattaa kysellä. Crownia suosittelen lämmöllä. Halpa keihäs lento-ominaisuuksiin nähden.

Huh onpas hurjia hintoja kalleimmilla. Taitaa olla vimosen päälle käsityötä :eek: Osaatko sanoa jos verrataan 100 egen keihästä vs. 800 egen keihäs niin onko niissä heitettäessä yhtä suuri ero meinaan vaan että lentääkö se kallis huomattavasti pidemmälle? Tai meneekö siinä käsi vähemmän kipeeks? ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom