Originally posted by Hannibal
Bodarille saattaa olla hyötyä "voimajakson" pitämisestä ja vice versa.
Oon treenannut n. 5,5 kk pääosin järkevästi; lihasmassaa on tullut hyvin, mutta voimataso ei ole noussut p*skan vertaa. Olin treenannut ennen tuota jo jonkin aikaa jotain epämääräistä, ja silloin sarjapainot nousivat hiljalleen - normaalia hermotuksen parantumista. Lähtökohta oli siis aivan onneton, mutta nytkin kun vertaan sarjapainoja muihin samanlaisen kropan omaaviin, on voimatasoni aivan surkea. Aina oon lukenut, että aloittelija kehittyy hyvin voimien osalta ohjelmalla kuin ohjelmalla. Mä haistatan p*skat tälle väitteelle. En ole sokea. Peili kertoo, että lihasmassaa on tullut hyvin, mutta voimaa ei nimeksikään.
No, oon perustanut treenini tämän 5,5 kk:n raskaille perusliikkeille. Ensimmäiset 2,5 kk treenattiin tiheämmällä frekvenssillä, jonka jälkeen oon treenannut jaetulla ohjelmalla. Jaettu tuntuu mulle olevan parempi, ja tässä se perusjako:
1. päivä rinta, selkä
penkki 3*8
vinopenkki 2*8
leuanveto 3*8
kulmasoutu 3*8-10
2. päivä jalat
reisiojennus 3*10-15
hack-kyykky 3* 8-15
reisikoukistus 3*8-12
tai
jalkakyykky 3*8-20
hack-kyykky tangolla 3*8-15
+pohkeita
3. päivä olkap., kädet
pystypunnerrus 3*6-10
pystysoutu tai viparit sivuille pari sarjaa
kapea penkki 3*8
ranskalainen punnerrus 2*6-10
hauiskääntö tangolla*3
leuanveto*3
Ruokapuolen ja palautumisen pitäis olla OK! Oon pyrkiny, etten vedä kaikki sarjoja siihen pisteeseen, että paino tule juuri ja juuri ylös. Yleensä liikkeessä yksi tai 2 tuollaista sarjaa.
Tarkoitus olisi siis saada voimaa, jotta noihin sarjapainoihin sais edes vähän kiekkoja lisää.
Mä en ole lukenut yhtään voiman treenaamisesta, joten viitsisikö joku laittaa tuollaisen ohjelmaehdotuksen tuohon nykyiseen ohjelmaani pohjautuen, joka sopisi hyvin "bodarin" voimakaudeksi!? Varmaan joku 4 vk:n jakso olis OK, jota voisi aina välillä tehdä muiden ohjelmien välissä. Ilmeisesti toistot jotain 3-4 luokkaa. Liikkeet? Sarjat? Joka sarja loppuun vai vähän vajaaksi aina!
Kiitos, jos joku viitsisi jonkun ohjelmaehdotuksen miettiä.