Kehonrakennus/painonnosto. Harrastuksesta Työtä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Richa
  • Aloitettu Aloitettu
millä perusteella maisteri on vahvempi ehdokas? amkista tulleella yleensä työharjottelu + lopputyö == työkokemusta.

Meinaatko, että maisterin paperit saa käteen ilman lopputyötä? Ymmärtääkseni moneen maisterin tutkintoon sisältyy myös työharjoittelua.

Edelleenkin varsinainen työkokemus on kova sana, mutta jos amk-inssin ainoa työkokemus on jossain koululla tapahtunut työharjoittelu niin eipä tuolla vielä kauheasti keulita jonossa maisterien ohi.

Sen jälkeen kun on muutama vuosi oikeata työkokemusta niin uuteen paikkaan hakiessa painavat aiemmat työtehtävät jo huomattavasti enemmän kuin se, että onko maisteri vai inssi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voi ziisus, nyt kyllä repesin. Anna mä arvaan: sä oot AMK:ssa lukemassa about ensimmäistä vuotta ja noin joku sulle vakuutti, että pääset työnhakujonon ohi, koska sulla 3kk työharjoittelua takana?

Maisteri on varmaan sillä tavalla vahvempi ehdokas, että se on KORKEAkoulututkinto. Ja ei, en ole itse filosofian maisteri.

Itse threadin aloittajalle, käy kouluja ja tee samalla töitä jatkuvasti ja eri paikoissa, niin saat töitä opintojen jälkeenkin.

en ole, oon just valmistumassa amk:sta. ei, en ole päässyt minkään jonon ohi, mutta ei ole opiskeluaikoina ollut ongelmia työllistymisessä samalla kuin tutut tulevat maisterit istuu jossain telemarkkinointifirmassa.

unohdin tosin että noi fyysikot, kemistit + matemaatikot ovat myös fil maistereita, tarkoitin noilla viittauksilla maistereihin etupäässä huuhaa humanisteja..

en vaan ymmärrä miks vitussa noita hehkutetaan joka paikassa noita korkeakouluja. jos varmaa rahaa tahtoo, niin oon vahvasti sitä mieltä että filosofian maisteri ei ole se varmin uravalinta... (ellei pääse johonkin kovapalkkaiseen konsulttifirmaan seminaaripuhujaksi tai vast, mutta siihen hommaan tuskin pääsee ilman kovia referenssejä työelämästä)

Ketjun aloittajalle suosittelenkin etsimään eri koulutusaloilta valmistumisen jälkeisestä työllistymisestä tilastoja(yleensä eka % vuosi valmistumisen päättymisen jälkeen ja seuraava % pari kolme vuotta valmistumisen jälkeen). joissain paikoissa saattaa olla 10%, joissain 99%... ja tämä ei riipu siitä korkeakoulutuksesta lainkaan. Ei se koulutus vaan koulutettujen kysyntä.

Eikös kuitenkin loppujaan ole kysymys siitä, mitä itse haluaa tehdä?

Esimerkki:

Valmistuin viime viikolla Tuotantotalouden inssiksi amk-tasolta.
Miksikö inssi??

Olen hieman käytännönläheisempi ihminen, vaikka tutkijana/konsulttina työskentelenkin.
Nyt on vain käynyt niin, että hommat mitä teen ovat läheisesti kenttätasoon liittyviä.
Tällaista ei kovin moni tutkijakolleega ehkä osaisi/haluaisi tehdä.
Kyseessä siis on sovellussuunnittelijan/tuotannon analyysin tehtävät.

Näissä hommissa uskallan väittää, että insinööri on riittävän korkea koulutustaso toimia.
Yliopistosta valmistuneilla ne vahvuudet ovat muualla.
Ehkä enemmän teoreettisella puolella?

Luultavasti korkeammin koulutettu henkilö vierastaisi maanantai aamuna pukea haalarit päälleen ja lähteä noin klo. 6 konepajaan tutkailemaan miten työ tapahtuu.

Myönnettäköön, että itse vierastan vahvasti koodaamista ja ns. virallista edustamista.
Tällä puolella luultavasti korkeammin koulutettu on paremmin kotonaan.

Mikäkö on asiani tässä?
Koulutus uraansa aloittelevan henkilön kannattaa todellakin istahtaa alas ja miettiä vahvasti mitä aikoo "isona" tehdä.

Suosittelen hankkimaan ns. leipätyön (hitsaajat tienaavat todella hyvin ;) ) ja kouluttautumaan siihen.
Työssä tärkeintä mielestäni on kuitenkin sen mielekkyys.

Jos haluat toimia liikunnan ammattilaisena, niin go for it.
Jos pidät myös muusta, niin suosittelisin hankkimaan ammatin sieltä ja jatkamaan liikunnallisia juttuja etänä tai kurssien kautta.

Uskoisin, että tiedät jo itsekkin mikä ala kiinnostaa.
tekniikka, humanistinen, terveydenhoito....?
Kaikki ovat hyviä valintoja jos sinä itse olet sitä mieltä, mutta kannattaa pitää mielessä mitä sitten isona?

Eikös kuitenkin loppujaan ole kysymys siitä, mitä itse haluaa tehdä?

Suosittelen hankkimaan ns. leipätyön (hitsaajat tienaavat todella hyvin ;) ) ja kouluttautumaan siihen.
Työssä tärkeintä mielestäni on kuitenkin sen mielekkyys.

Taitavat hitsaajat tienaavat todella hyvin. jos on nakkisormet ja ei saa kynää pysymään kädessä (eikä puikkoa) niin tuskin kannattaa kouluttautua. toistaiseks kyllä taitaa aakkerilla olla hommia useemmaks vuodeks jos on ammattitaitoinen.

Ite sanoisin että kannattaa opiskella jotain mikä kiinnostaa mutta ei sitä hommaa jota tykkää tehdä yli kaiken. Menee pian työnteoksi paras harrastus vapaa-ajallakin (ja ehkä loppuu koko harrastaminen). sitä riskiä tuskin kannattaa ottaa...

Ja nyt loppuu sitten se lässytys filosofian maistereista ja muusta vastaavasta. Ei varmaankaan liippaa kovin läheltä alkuperäistä aihetta, ainakaan enää.

Enkä muutenkaan ymmärrä, mitä järkeä on miettiä tällaisia etukäteen. Sitten kun joku alkaa maksamaan suuria summia urheilemisesta ja opiskelu/työnteko alkaa haitata selvästi urheilua, niin vasta sitten kannattaa edes harkita tinkimistä esim. opiskelusta.

Eikös toi Colemanni ole ammattibodari lähinnä sen takia, että kukaan ei ottanut oikeisiin töihin? Ja mitä tuon äijän haastatteluita olen katsonut, niin ei mikään ihmekään.

Poliisina työskenteli yhä ensimmäisinä Mr Olympia-vuosinaan. Kyllä ne on oikeita töitä, ilkka-hyvä.

Vittu mitä paskaa tommonen ihmisten alaspainaminen tollasilla kommenteilla.

Poliisina työskenteli yhä ensimmäisinä Mr Olympia-vuosinaan. Kyllä ne on oikeita töitä, ilkka-hyvä.

Vittu mitä paskaa tommonen ihmisten alaspainaminen tollasilla kommenteilla.
No siis valmistui kirjanpitäjäksi tms. collegesta ja yritti ilmeisesti jonkun aikaa saada koulutusta vastaavaa työtä.

No siis valmistui kirjanpitäjäksi tms. collegesta ja yritti ilmeisesti jonkun aikaa saada koulutusta vastaavaa työtä.

Tiedän vallan hyvin, mutta sano nyt hyvä mies että mikä siinä on vikana että jos ei saa omalta alalta töitä niin kouluttautuu toiselle alalle? Eikö se nimenomaan ole fiksu ratkaisu vai onko parempi jäädä möllöttelemään tyhjäntoimittajaksi?

Ja sori aiemman postin aggressiivinen kirjotustyyli, ei mulla ole mitää sua vastaa :)
IMO täällä Suomessa tuo on nimenomaan ongelma kun tulee liikaa kermaperseitä yliopistosta jotka ei näe arvolleen sopivaks kouluttautua eri alalle jos omalta alalta ei duunia tule.

Kyllähän siitä Ronsterista saa sellasen kuvan, että kaveri on tyhmä ku saapas. Ei sille mitään mahda. Oli sitten IRL vaikka mikä filosohvi...

Kyllähän siitä Ronsterista saa sellasen kuvan, että kaveri on tyhmä ku saapas. Ei sille mitään mahda. Oli sitten IRL vaikka mikä filosohvi...

ehkä se vaan miettii uusia fysiikan teorioita 24/7 ja melkein kaikki kapasiteetti menee niiden asioiden miettimiseen ja sen takia vaikuttaa tyhmältä? :D

joo ei siitä kaverista kauhean fiksua kuvaa saa..

Henkilökohtasesti en ole samaa mieltä, koska pelkkä puhetyyli ei riitä mun mielestä älykkyyden määrittelemiseen. Vai minkä takia te sitä pidätte tyhmänä ku saapas?

Eikö jenkkilässä ole mahdollista valmistua Collegesta lähinnä jenkkifutista pelaamalla? Ronnie käsittääkseni pelasi jefua.

Henkilökohtasesti en ole samaa mieltä, koska pelkkä puhetyyli ei riitä mun mielestä älykkyyden määrittelemiseen. Vai minkä takia te sitä pidätte tyhmänä ku saapas?

Ei se puhetyyli niinkään vaan ne jutut. Kaverilla ei oo mun mielestä missään videollaan esim. mitään järkevää sanottavaa koskaan. Ainoa ulosanti on vaan jotain "ah, vanhaa kunnon kanaa!" "light weight!"

Lisäksi fyysinen olemus ja ihonväri ei varmaan ole olleet mitään työpaikansaantia edistäviä juttuja, kun on noita kirjanpitäjän hommia hakenut.

Ei se puhetyyli niinkään vaan ne jutut. Kaverilla ei oo mun mielestä missään videollaan esim. mitään järkevää sanottavaa koskaan. Ainoa ulosanti on vaan jotain "ah, vanhaa kunnon kanaa!" "light weight!"

Tämä totta, mutta pitää myös ottaa huomioon että kyseessä on treenivideot.
Luulisin että siihen ulosantiin vaikuttaa hyvin pitkälti se kuka sitä videota tekee ja mitä se haluaa siihen sisällyttää. Se okabe vai mikä se hemmo nyt olikaan vaikuttaa ainakin aika kädettömältä dokumentin tekijältä...

Juttuja kannattaa tosiaan lueskella vaikkapa ronniecoleman.netistä. Kyllä se sillä ihan fiksuja juttuja on treenaamisesta. Ei varmaankaan ihan vajaa äijä kahdeksaa kertaa voittais Mr Olympiaa.

Työhönottohaastattelussa kuitenkin annettu vaikutelma on tärkeämpi kuin todellinen älykkyys. Ellei sitten tehdä ihan oikeita älykkyystestejä, kuten moniin paikkoihin hakiessa tosin tehdäänkin.

Tämä totta, mutta pitää myös ottaa huomioon että kyseessä on treenivideot.
Luulisin että siihen ulosantiin vaikuttaa hyvin pitkälti se kuka sitä videota tekee ja mitä se haluaa siihen sisällyttää. Se okabe vai mikä se hemmo nyt olikaan vaikuttaa ainakin aika kädettömältä dokumentin tekijältä...

Juttuja kannattaa tosiaan lueskella vaikkapa ronniecoleman.netistä. Kyllä se sillä ihan fiksuja juttuja on treenaamisesta. Ei varmaankaan ihan vajaa äijä kahdeksaa kertaa voittais Mr Olympiaa.

Joo, tosiaan nää mun havainnot perustuu lähinnä treenivideoihin. Tosin kyllä treenivideoillekin voi laittaa jotain informatiivista ja viisasta juttuakin. Okabe on tehnyt aika monta treenivideota ammatikehonrakentajista. Muistaakseni Lee Priestinkin videot on Okaben tekemiä? Jos en nyt ihan väärin muista... Priestillä ainakin on videoissaan ihan järkeviä ja todella mielenkiintosia juttuja ja kaveri vaikuttaa sen perusteella muutenkin fiksulta, vaikka sekin on treenivideo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom