Kehonrakennuksen ydin?

Olen tässä miettinyt... Että esim. Hulkki on päässyt jättimäisiin massoihin natuna. Tai iso arska pääsi kauheisiin massoihin jo ennen kuin hän alkoi käyttämään steroideja. Nyt meitsiä rupesi ihmetyttämään, että miksi?

Siis mikä on se asia, jolla jotkut natut pääsevät jättimassoihin? En vain ymmärrä. Onko taustalla pitkäjänteinen suunnittelu? Täydellinen treenisuunnitelma, ruokavalio ja tehokkaat palautusmenetelmät?

Ja mistä saisin esim. Hulkin tai jto:n kootut neuvot käsiini? :hyper:

Kiitos.

harrasta 5 vuotta lisää ja jos et oo kasvanu omasta mielestä niin kai se sit on geeneistä enemmän kiinni, hulkillahan on tota treeniä takana aika lailla...

Olen tässä miettinyt... Että esim. Hulkki on päässyt jättimäisiin massoihin natuna. Tai iso arska pääsi kauheisiin massoihin jo ennen kuin hän alkoi käyttämään steroideja. Nyt meitsiä rupesi ihmetyttämään, että miksi?

Siis mikä on se asia, jolla jotkut natut pääsevät jättimassoihin? En vain ymmärrä. Onko taustalla pitkäjänteinen suunnittelu? Täydellinen treenisuunnitelma, ruokavalio ja tehokkaat palautusmenetelmät?

Ja mistä saisin esim. Hulkin tai jto:n kootut neuvot käsiini? :hyper:

Kiitos.

Eikös arska käyttäny roinaa jo ihan teinistä lähtien ja mitä oon ite hulkin juttuja seuraillu niin olen saanut sellasen kuvan että Utillä ei mitkään kovin hyvät geenit lajia varten ole, ainakaan omasta mielestään. Eiköhän se omistautuminen lajille ja että tekee paljon ja kovasti töitä sen kuntosa eteen, tottakai geenitkin vaikuttaa. Se että tekee hyvät suunnitelman kaikin puolin ja noudattaa niitä, monia vuosia.

Varmaan ahkera treenaaminen, pitkäjänteisyys ja panostaminen on tärkeimmät osa-alueet.
Jos haluut kasvaa suureks natuna (ja doupattunakin), pitää jokaisen osa-alueen olla kutakuinkin kunnossa.

Kehonrakennuksen ideana on näyttää mahdollisimman vahvalta kuitenkaan olematta vahva.

Niin kun tossa jo joku toteskin, täytyy kehonrakennuksessa omistautua lajilleen aivan täysillä jos haluaa päästä niihin suuriin massoihin. Esim. Hulkki on hyvä esimerkki tästä. Lisäksi sitkeys, treeniruokalepo ja päättäväisyyden täytyy olla kunnossa.

Toden totta. Jätetään ne geenihömpät ym perintötekijät ihan omaan arvoonsa. Toki niillä on osuutta ja arpaa(ehkä enimmäkseen siihen miten lihakset muotoutuvat kehoon). Mutta kyllä se "taikasana" on kova työ. Viime kertaisessa Body-lehdessä oli enemmän kuin hyvä juttu siihen miksi jotkut ovat vain isompia kuin toiset.

Kun isoksi halutaan niin pitää tehdä elämässä uhrauksia. Kehonrakennustakin on kahdenlaista. Ovat niiitä jotka käyvät salilla, treenaavat "kovaa", omaavat "hyvän" ruokavalion ja lepäävät tarpeeksi. Vaikka oikeasti treeni tuskin on kovin normaalia salilla kävijää kovempaa. Ruokavaliossa on tehty hyvin pieniä muutoksia ja uskotellaan itselleen, että nyt on kaikki kondiksessa. Ja lepo on mitä on. En väitä etteikö tämä huono olisi, parempihan kuitenkin kuin ei mitään. Mutta jos ISOKSI halutaan niin silloin nämä eivät vain riitä.

Sitten on se toinen osapuoli, joka oikeasti treenaa kovaa. Tekee uhrauksia lajilleen, jättävät kaiken turhan pois, tekevät sitkeästi työtä. Unohtavat lauseet "en jaksa" "ei huvita" tms. Tekevät kehonrakennuksesta oikeasti elämäntavan. Elävät sen mukaan mitä laji vaatii.

Yksi hyvä esimerkki on Savolaisen Make, siinä on ukko joka uhrasi koko elämänsä kehonrakennukselle ja teki siitä elämäntavan.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
harrasta 5 vuotta lisää ja jos et oo kasvanu omasta mielestä niin kai se sit on geeneistä enemmän kiinni, hulkillahan on tota treeniä takana aika lailla...

Ei sitä kasvua itse huomaa.
Itse kasvanut perkeleesti viimeisinä vuosina, mutta kun katson peiliin näen sen saman pikkupojan siinä seisomassa.
Eri juttu on sitten kun harvoin raskii lähteä salin sijaan viihteelle, niin moni paskonut päälleen ku kloppi paisunu ku ilmapallo viime näkemästä! Sit vielä ku poket alkaa jankuttamaan tiuhaan tahtiin hommia..

Siten sitä huomaa et on kasvanu.

69kg vuonna 2000 ------> 103kg vuonna 2008 :evil:

Olen tässä miettinyt... Että esim. Hulkki on päässyt jättimäisiin massoihin natuna.
:lol2: x10

Sorry nyt vain, mutta jos meikäläisen kynäniskaruhoa pitää massiivisena, on tuskin itse koskaan salille astunutkaan.
Jos meikäläisen kynäniskaruhoa pitää jättimäisen massiivisena, on todennäköisesti itse aivan täysi head-keissi. :D

Alkuperäiseen aiheeseen sanoisin nimenomaan sen oikean lajille omistautumisen, systemaattisen eteenpäin pyrkimisen ja vuosikausien pitkäjänteisen työn olevan lähes välttämättömiä edellytyksiä. Allekirjoitan täysin tuon Jokk_e:n mainitseman kahtiajaon kehonrakennustreenaajien keskuudessa niihin, jotka tekevät hommat "kunnolla", ja niihin, jotka oikeasti tekevät hommat kunnolla. Jälkimmäinen porukka kun vielä tekee sitä juttuaan päivästä toiseen ilman mitään kesätaukoja tms. 10-20 vuotta putkeen, eikä ihmettele parin "treeni"vuoden jälkeen miksei näytäkään vielä Cutlerilta.

Pitkäjänteisyys. Se että käyt siellä salilla treenipäivästä toiseen, syöt ne ruoat mitkä pitääkin ja muistat levätä. Suunnitelmat auttaa paljon, aseta itsellesi niin pitkän tähtäimen (esim. "kisaaminen 2010") kuin lyhyenkin tähtäimen ("seuraavassa treenissä nostan sarjapainoja kaikissa liikkeissä"). Alussa toki yleensä kehittyy "tuntuman mukaan reenaillen" vallan hyvin, mutta pidemmän päälle jonkinnäköinen suunnitelmallisuus kantaa paremmin hedelmää.

Ainiin, muista myös toteuttaa ne suunnitelmat!

Yksi hyvä esimerkki on Savolaisen Make, siinä on ukko joka uhrasi koko elämänsä kehonrakennukselle ja teki siitä elämäntavan.
Ja lähellä ettei tehnyt sitä kovinta uhrausta siinä samalla. Sitten kun se kaikki omaisuus on käytetty itsensä kasvattamiseen ja lopputuloksena on hengenlähtö lähellä, niin voi miettiä että kannattiko.

Sinänsä äärimmäiset jutut herättää kunnioitusta, mutta vaikea noita on järjellä perustella.

Totta. Myös yksi iso uhraus on se, että ymmärtää lopettaa silloin kun on aika. Ei sitten tiedä kuinka tietoinen Marko oli munuaisvaivastaan tehdessään comebackin, mutta kyllähän hälytyskellojen pitäisi jo vähän välkkyä punaista niillä roinamäärillä ja ajatus että jossain vaiheessa tulee se raja vastaan kun keho ei enää siedätä sitä kaikkea.

Muistan jostakin lukeneeni että Arska ois alkanu aineita käyttämään jo 15-vuotiaana.

Allright

:lol2: x10

Sorry nyt vain, mutta jos meikäläisen kynäniskaruhoa pitää massiivisena, on tuskin itse koskaan salille astunutkaan.
Jos meikäläisen kynäniskaruhoa pitää jättimäisen massiivisena, on todennäköisesti itse aivan täysi head-keissi. :D

Kukas muuten on suomen massiivisin natu?

Niin, ja mistäs sitä saisi oikein kunnon bodarin tietopaketin? Massaa!Voimaa!-kirjasta?

[mod]Roinakortit jätetään sitten pakkaan tässä keskustelussa, sillä siitä ei tuu kuin iänikuinen kina[/mod]

Pääkopasta se lähtee. Kun jaksaa uskoa siihen, että kehitystä tapahtuu niin sitä tapahtuu :)

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom