Kehon lämpö & treeni?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Asiaa paremmin tuntevilta kysyn, että nostaako treeni, tai sen jälkeinen palautumisprosessi (esim. seuraavana päivänä) kehon lämpötilaa?

Kun on itsestä sellainen kuva että kun aina joskus mittailee lämpöään niin vähän millon sattuu, saattaa ollakin esim. 37,2 C, oikeistaan ainakaan viimeiseen puoleen vuoteen ( en muista) en muista mitanneeni alle 36,8C lämpötilaa. Vaikka olo siis on ihan normaali.

Olihan tuossa yhdessä vaiheessa sitkeä flunssakin joka sittemmin jäi selvittämättömäksi testeistä huolimatta, luultavasti virusperäinen - joka piti lämpöä hieman reilumminkin parin viikon ajan ja jäi "kytemään" sen jälkeenkin, mutta siitä huolimatta.

Tuskin olen jatkuvasti kipeä, niin kiinnostaa että voiko liittyä treeniin että tuntuu "kroonisesti" olevan lämpöä joskus? Tai mikä muu vaikuttaa kehon lämpöön jos suljetaan pois bakteerit ja virukset, eli vaikuttaako esim. väsymys, vuorokaudenaika, tms.?

Originally posted by turre101
Asiaa paremmin tuntevilta kysyn, että nostaako treeni, tai sen jälkeinen palautumisprosessi (esim. seuraavana päivänä) kehon lämpötilaa?

Mulla ainakin treeni sekä "only-protein" iltapirtelö aiheuttaa selvää lämmön nousua. Nukun siis peiton päällä ja ikkuna auki ympäri vuoden. Aineen vaihdunta on aika vilkas. Painon pudotus helppoo...jne.

Mulla on normaali lämpö jotain 36.3 ja aamuisin usein on vaan 35,8.

En tiedä saitko vastausta kysymykseen. Mut mun osalta ainakin lämpö lisääntyy...treenin ja protskun jälkeen.

Itsellä on vastaava "ongelma" eli treenin jälkeen lämpö noussut 37,5 kun normaali lämpö on 36,7. Kipeä olo ei ole ollut ja lämpö laskee parin tunnin kuluttua normaaliksi.
Ihmetyttää vain tuollainen, en tiedä onko terveellistä??

Mä en ole useinkaan treenin jälkeen mittaillut vaan ennen treeniä tai välipäivänä, tuntuu myös että aina kun lihakset ovat arat rankan treenipäivän jälkeen, niin olo on vähän höynähtäny ihan kuin ois pientä lämpöä, ja hikoilee jossain tilanteissa normaalia enemmän.

Mahtaako tuo palautumisprosessi siis olla tekemisissä kehon lämmön kanssa?

Originally posted by turre101
Mahtaako tuo palautumisprosessi siis olla tekemisissä kehon lämmön kanssa?

Hmm...en tiedä lähdettä mutta muistelen että rankan treenin aiheuttama ilmiö elimistössä olisi vähän sama kuin lievä tulehdus.

Re: Re: Kehon lämpö & treeni?

Originally posted by maximillian
Nukun siis peiton päällä ja ikkuna auki ympäri vuoden.

jahas :jahas:

Originally posted by JSmith
Hmm...en tiedä lähdettä mutta muistelen että rankan treenin aiheuttama ilmiö elimistössä olisi vähän sama kuin lievä tulehdus.

Noin mutun pohjalta se myös tuntuu samalta kuin lievä tulehdus, olo on kuin olisi flunssa tulossa jos on jotkin lihakset pahasti kipeänä. Ja matkahan ei pitkä ole lihastulehdukseen jos liian kovin treenaa, ainakin itse muistan hauiksieni tulleen uskomattoman kipeäksi kerran treenistä ja moneen päivään ei saanut kättä suoraan, lievä tulehdus oli varmasti kyseessä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom