- Ikä
- 37
:lol2: :lol2: :lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulle on aina riittänyt se kun olen itse havainnut kehittyväni. Ei siihen ole tarvinnut hakemaan varmistusta "isommilta miehiltä". Tälläkin moni muukin on huomannut sen, ettei kipu välttämättä kerro mitään kehityksestä. Osa heistä saattaa olla isojakin, jopa ehkä isompia kuin se iso mies, joka sulle on kertonut kivun tuomasta onnesta.Joze86 sanoi:Tähän voisi sanoa vain että No Pain, No GAIN!, Asian voitte varmistaa keneltä tahansa isommalta mieheltä.
Ja satujumpat on sitten asia erikseen.
NHB sanoi:Mulle on aina riittänyt se kun olen itse havainnut kehittyväni. Ei siihen ole tarvinnut hakemaan varmistusta "isommilta miehiltä". Tälläkin moni muukin on huomannut sen, ettei kipu välttämättä kerro mitään kehityksestä. Osa heistä saattaa olla isojakin, jopa ehkä isompia kuin se iso mies, joka sulle on kertonut kivun tuomasta onnesta.
Entäpä jos on treenailtu räjähtäviä toistoja, HST, tehty lyhitä 2-4 toiston sarjoja, tai on tarkoitustus treenata vaikka viisi kertaa viikossa samat lihakset? Olet varmaankin lukenut tuolta voimailun puolelta leanvotetoa ja pitkin päivää treenailua käsittelevän keskustelut. Toisissa treenita-systeemeissä ollaan silloin metsässä kun alkaa olemaan lihakset kipeinä seuraavina päivinä. Ja moni on tuollaisilla treeneillä kehittynyt erinomaisesti. Paljon paremmin kuin kivun määrää maksivoivilla nelijakoisilla hidaskiertoitsilla ohjemilla.Joze86 sanoi:Mutta jos ei jalkareenin jälkeen ole kipua havaittavissa niin voisin kyllä sanoa että on menty metsään. Itelläni ainakin huomaan että mitä kipeimmäksi paikat saa niin sitä paremmin tulokset nousevat, kaikkihan ovat tietenkin yksilöitä mutta reeni kipu ei todellakaan ole pahasta ! :thumbs: . Minulle on ihan sama vaikka reenailisitte pelkällä tangolla yritän tuoda vain oman näkemykseni esiin.
Ei se on Armageddon.. Siitä ei selviä hengissä..Timba79 sanoi:Minua kiinnostaa kanssa tietää mikä sitten ei ole sitä satujumppaa, jos esim. 2-jakoinen ja HST sitä on. Mahtaa olla jo todellista HC menoa se treeni. :D
Timba79 sanoi:Minua kiinnostaa kanssa tietää mikä sitten ei ole sitä satujumppaa, jos esim. 2-jakoinen ja HST sitä on. Mahtaa olla jo todellista HC menoa se treeni. :D
Måpå sanoi:Juu mietin ite samaa. Kokeilkaa joskus 2 jakoista niin tiedätte. Vetäkää 60min treeni johon kuuluu ainakin 2-3*8-10 etukyykky, penkkipunnerrus, dipit, pystypunnerrus ja viparit.
Kertokaa sitte miltä se jumppa tuntuu (kaikki sarjat kovaa paitsi lämmittelyt)
Pakkiksessa alkaa olla nykyjään aika paljo näitä Isohaba89 70kg kaikkitietäjiä.
E: Edittiä ettei mee ihan OT. Parilla sarjalla ei saada aikaan infernaalisia kiputiloja, mutta kehitystä ainakin.
Joo toiselta nimeltään negatiivisia.tpt sanoi:Onko nämä negatiivisa toistoja? nimittäin niiden jälkeen seuraavan päivänä on kyllä paikat hellänä.
Tortilla90 sanoi:Eli kun ei meinaa nuo habat, ojentajat ja vatsat millään nykyään mennä kipeiksi niin tarkottaako se myös että ne ei kehity paljoa? Olen yrittänyt vaihdella liikkeita ja kokeilla jotain uusia mutta ei nekään enää nykyään toimi..
Pitäsisikö toistoja lisätä tai vähentää? yleensä teen n. 5x10/lihasryhmä
toolate sanoi:Hitaat/kontrolloidut eksentriset vaiheet liikkeissä tuovat kyllä enemmän lihaskipua ja toisaalta myös todistetusti parempaa lihaskasvuakin. Nuo pelkät negatiiviset toistot ovat kyllä varmasti vaarallisin tehokeino mitä voi tehdä, varsinkin sellaisissa liikkeissä jossa painoa nostetaan ylöspäin. En suosittelisi niitä minkään ohjelman osaksi ja puhun nyt pelkistä negatiivisista toistoista joita tehdään >100%(max) painoilla. Loukkaantumisriksi on aivan liian korkea hyötyyn verrattuna.
En nyt kyllä välttämättä ole samaa mieltä, että se olisi tehokkainen erikoiskeino lihaksen kasvatukseen. Jokatapauksessa, kun suhtautetaan negatiivisien toistojen tehokkuus niiden korkeaan loukkaantumisriskiin, saadaan sellainen yhtälö, että sitä ei voi suositella treenin osaksi.powerhouse sanoi:Se on tehokeinoista vaarallisin mutta myös tehokkain.
En tarkoittanutkaan että aina tekis pelkkiä negatiivisia mutta välillä kannattaa.
Ei siinä loukkaannu kunhan ei tee liikaa eikä väärällä tekniikalla.
Kuten jo aikaisemmin mainitsin niin puhuin varsinaisista negatiiviista sarjoista joissa käytetään >100% painoja.KSENA sanoi:no jos tekee vaikka 5 toistoa, ja sitten 5 negatiivista toistoa, niin ei oo mun mielestä hirveen paha. ja jos on vielä sama paino kuin ylösnostaessa. kyllä siitä voi saada hyvän treenin ilman pelkoa/itse loukkaantumista/loukkaantumisesta. tietenkin jos vedetään maksimi painoilla ja pelkkää negatiivista, niin on kyllä aika riskiä touhua jo
toolate sanoi:En nyt kyllä välttämättä ole samaa mieltä, että se olisi tehokkainen erikoiskeino lihaksen kasvatukseen. Jokatapauksessa, kun suhtautetaan negatiivisien toistojen tehokkuus niiden korkeaan loukkaantumisriskiin, saadaan sellainen yhtälö, että sitä ei voi suositella treenin osaksi.
Riippuuhan tuo paljon siitä kuinka kauan on voimalua harrastanut, eli toisin sanoen kuinka paljon voimaa on. Kun aletaan lähestymään isoja painoja niin tuollaiset yli maksimin menevät painot rasittavat jo todella paljon niveliä ja lihaksien revähtämis/repeämis vaara nousee. Lisäksi hiemankin tiheämpi frekvenssisellä ohjelmalla ja säännöllisesti tehdyillä negatiivisilla sarjoilla on negatiivinen vaikutus hermostoon. Eli kevyttä treeniä joutuu sitten todennäköisesti useammin ottamaan. Kroppahan tuossa tulisi tuntea kun noita raskaimpia erikoistekniikoita käyttää.powerhouse sanoi:Juu no en tiiä,ei ainakaa itselläni oo loukkaantumisia koskaa sattunu vaikka oon kerran viikossa tehny aina jollekkin lihas ryhmälle muutaman sarjan negatiivisia 120% painoilla normi sarjojen sijasta.
Mut kyllä uskon että ne ei kaikille kaikille sovi.