kehitys "pysähtynyt"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mniska
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
nyt on 4 vuotta treeniä takana ja tuntuu että viimeiseen kahteen vuoteen ei ole paljoa tapahtunut.

penkki ennätykseni sain jo kaks vuotta sitten (120 sillon nyt tulee 110)
mave ja kyykkykin olivat huipussaan noin vuosi sitten.
(viime talvena sairastelin usein ja tänä talvenakin jo pari kolme kertaa).

tavoitteena olis saada oma paino 74 - 80+
ja voimaa

treenit on mennyt pari vuotta suunnilleen siten että:
lämmittelyä joka liikkeessä siten että toistot vähenee kun rautaa tulee enemmän.
esim kyykky:
8x60kg, 8x80kg, 6x100kg ja 2-4x110kg ja vielä 6-12x60-90kg

saman kaltainen treeni myös penkissä ja mavessa.
apuliikkeet olen yleensä tehnyt 8-12 toistoilla.

ma selkä, ti rinta, to jalat

mave vaihdellut paikkaa välillä selkä päivänä ja välillä jalka päivänä.

nyt tarvittaisiin neuvoja miten saadaan tavoitteet täyteen (eli massaa ja voimaa) ja tuloksiin jatkuvampaa nousua...

useita tredejä olen täällä lukenut, mut tuntuu menevän sekaisin kun toisissa neuvotaan toista ja toisissa taas muuta..

Mitenkäs on tuo ravintopuoli? Laitappa näkyviin esimerkki päivän syömisistä, sieltä minä ensimmäisenä lähtisin ongelmaa ratkomaan.

Ja toinen on riittävä lepo, nukuthan tarpeeksi?

Ja kolmas alkoholin käyttö ja muu juhliminen, miten usein tulee käytyä kapakassa yms?

Mniska sanoi:
nyt on 4 vuotta treeniä takana ja tuntuu että viimeiseen kahteen vuoteen ei ole paljoa tapahtunut.

penkki ennätykseni sain jo kaks vuotta sitten (120 sillon nyt tulee 110)
mave ja kyykkykin olivat huipussaan noin vuosi sitten.
(viime talvena sairastelin usein ja tänä talvenakin jo pari kolme kertaa).

tavoitteena olis saada oma paino 74 - 80+
ja voimaa

treenit on mennyt pari vuotta suunnilleen siten että:
lämmittelyä joka liikkeessä siten että toistot vähenee kun rautaa tulee enemmän.
esim kyykky:
8x60kg, 8x80kg, 6x100kg ja 2-4x110kg ja vielä 6-12x60-90kg

saman kaltainen treeni myös penkissä ja mavessa.
apuliikkeet olen yleensä tehnyt 8-12 toistoilla.

ma selkä, ti rinta, to jalat

mave vaihdellut paikkaa välillä selkä päivänä ja välillä jalka päivänä.

nyt tarvittaisiin neuvoja miten saadaan tavoitteet täyteen (eli massaa ja voimaa) ja tuloksiin jatkuvampaa nousua...

useita tredejä olen täällä lukenut, mut tuntuu menevän sekaisin kun toisissa neuvotaan toista ja toisissa taas muuta..

Itse olen aina ollut siinä uskossa, että turhan pitkään ei kannata hinkata samalla ohjelmalla vaan vaihtaa sitä viimeistään siinä vaiheessa, kun alkaa tuntua siltä, että kehitys alkaa jumittaa.
Itse olen pitänyt treenissä tietyn "perusrungon" samana esim. 2kk, mutta vaihdellut apuliikkeitä muutaman viikon välein. Eli täysin samanlaista treeniä on maksimissaan 2vkoa putkeen. Isompia muutoksia tosiaan olen tehnyt sitten parin kuukauden väännön jälkeen.

Itsellä on ainakin toistaiseksi treenipainot olleet mukavasti nousussa, mutta tosin olenkin suht. lyhyen aikaa treenannut.

apuliikkeet vaihtelee viikottain ja esim penkkiä otan välissä käsipainoilla.

ruoka per päivä:

aamupala: pari weetabixiä ja pari leipää, noin 5dl maitoa, c- ja monivitamiini tabu.

lounas: normaali annos ruokalasta/ pari lautasellista kotiruokaa, maitoa vajaa 5dl

välipala: pari leipää/ jotain pikku purtavaa

(jos on treeni päivä käyn yleensä tässä välissä)
(treenin jälkeen matkalla kotiin juon maltoa sisältävän urheilujuoman 5dl, kotiin päästyäni teen juoman missä on rahkaa, munanvalkuaista ja maitoa, noin 30g proteiinia)

toinen lämmin ateria samaa kokoa kuin lounas

ja sitte vielä iltapala joka on saman kaltainen kuin välipala iltapäivänä.

ennen nukkumaan menoa juon vielä lasillisen maitoa.

unta tulee ainakin 8h.

Mniska sanoi:

ruoka per päivä:

aamupala: pari weetabixiä ja pari leipää, noin 5dl maitoa, c- ja monivitamiini tabu.

lounas: normaali annos ruokalasta/ pari lautasellista kotiruokaa, maitoa vajaa 5dl

(treenin jälkeen matkalla kotiin juon maltoa sisältävän urheilujuoman 5dl, kotiin päästyäni teen juoman missä on rahkaa, munanvalkuaista ja maitoa, noin 30g proteiinia)

unta tulee ainakin 8h.

Oon aika prikulleen samassa tilassa kuin sinä. SYÖ ENEMMÄN. Ravinnon tarve nousee, kun massa kasvaa. Mä alan pikkuhiljaa päästä irti kehittymättömyydellä ravinnon ansiosta.

Mniska sanoi:

ruoka per päivä:

unta tulee ainakin 8h.

Proteiinipitosta safkaa kehiin!

Ei mikään ihme jos ei kehitystä tolla ruokavaliolla tule. Nyt kipinkapin lukemaan palstan ruokaketjuja ja imemään niistä oppia. Proteiinia lisää jokaiselle aterialle ja yleensäkin kaloreita lisää.

Ihan aloitellessa kehittyy vaikka safkaaminen olisi miten sattuu, mutta seinä tulee vastaan yllättävän nopeasti ja sulla taitaa olla se hetki nyt.

Eli ruokavalio kuntoon ja sitten vasta ettimään vinkkejä sinne ohjelman puolelle. :whip:

Mniska sanoi:

Et sano minkä verran olet pitänyt taukoja treeneissä per vuosi. Jos olet treenannut 4 vuotta tauotta putkeen, ei ihme jos kehitys on pysähtynyt.

Suosittelisin joka vuosi vähintään kuukauden taukoa, kerralla tai kahtena parin viikon jaksona. Jos takana on 4 vuoden tauoton putki, pidä vähintään kahden kuukauden tauko. Muista aloittaa varovasti kun tauko on ohi.

Eikös hän kertonut että aika paljon on sairastellu? Eikö niitä tauiks lasketa?

EDIT: Tauoiksi ne varmaan lasketaan kuitenkin eikä tauiks. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joka kesä on tullu pidettyä taukoa 1-2kk, viime kesänä kävi siten että taukoa oli 1.5kk ja kaikki tulokset putos roimasti.
esim kapee penkki tuli 5x100 just ennen taukoa ja tauon jälkeen kun treenasin pari viikkoa sain normaali otteella kakkosen.

joo, mut kävin eilen hakemassa fastin muscle+ (eka kerta ku ostin lisäravinnetta, mitä nyt joskus maltoa ottanut salilla).
tossa pussin kyljessä on kyllä ohjeita mut ne on hiukan vajaat mun päälleni ainakin.
pitäiskö sitä ottaa joka päivä vai vaan treeni päivänä?????
sit siin on että 1 tai 2 annosta päivässä, ja toisessa kohdassa että 30 min ennen reeniä ja reenin jälkeen, niin sehän on 2 annosta päivässä??????

jos joku viitsis hiukan selventää miten kannattais ottaa????

Muscle+ suoraan treenin jälkeen, ja vaan treenien jälkeen (siis ei muina päivinä). Ei kannata ottaa ennen treenejä

Teet treeneissä ihan liikaa lämmittelysarjoja, toisin sanoen tuhlaat voimasi jo ennen sitä ekaa kovaa sarjaa. Tee esim. kyykyssä vaikka 8x60, 4-5x80, 1x100 ja sitten teet sen ekan kovan kyykkysarjan. Kovia sarjoja ei kannata hinkata montaa per liike, mun mielestä 1-2 kovaa sarjaa per liike riittää mainiosti.

Sitten laitat ruokavalion kuntoon, vedät vaikka vähän ylikaloreita ja lisäät proteiinin saantia niin lähtee voima/massa nousemaan. Treeneissä muistat noudattaa kaavaa vähemmän on enemmän.

laskin tossa mitä on tullut syötyä tänään ja mitä vielä syön niin sain noin 3000kcal - proteiinia noin 110g
noi on hiukan epätarkkoja määriä mutta ajattelin laskea vielä tarkempaakin tulevina päivinä.

pituus 180
paino 74

kuinkahan paljon pitäis saada lisää, että lähtis kevyeen nousuun???????

4 taitaa mennä vähän överiks, mutta jos painat yli 50kg, taitaa olla lisää tarvetta proteiinille.. Jos et muuten saa tarpeeks, lisää muutama protskudrinkki päivän varrelle. Illalla voit myös syödä tonnikalapurkin/raejuustoa/tms tai ottaa drinkin johon laitat jotain hidasta proteiinia (maito,soija), niin että keholle on rakennustarvikkeita yölle.

RawOstrich sanoi:
Et sano minkä verran olet pitänyt taukoja treeneissä per vuosi. Jos olet treenannut 4 vuotta tauotta putkeen, ei ihme jos kehitys on pysähtynyt.

Suosittelisin joka vuosi vähintään kuukauden taukoa, kerralla tai kahtena parin viikon jaksona. Jos takana on 4 vuoden tauoton putki, pidä vähintään kahden kuukauden tauko. Muista aloittaa varovasti kun tauko on ohi.
Kuukauden tauko treeneistä vuosittain, miksi? Ja kahden kk:n tauko nyt, jotta tulokset tippuvat ja rasvaa kertyy vai? Kevennetty treeni joka 4-5vko toimii paljon paremmin. Jos välttämättä haluaa olla salilta pois niin viikon taukoja voi kevyiden viikkojen tilalla satunnaisesti pitää.

Ravinto on tietysti tärkeä ja mitenkään dissaamatta kaikkia "syö enemmän" kommentteja, voimaa voi saada jopa dieetillä toisin kuin lihasmassaa. Ensimmäinen asia mitä voisit tehdä on ohjelma, ei siis treenijako vaan ohjelma. Peruskausi/maksimikausi jne. Jaottelet oikeen kunnolla ja vieläpä niin että kyykky ja mave vuorotellen kovilla kausilla ja muita liikkeitä samalla tavalla silmällä pitäen sitä ettei samantyylisiä/samoja lihaksia rasittavia liikkeitä tehtäisi samalla jaksolla kovaa. Eli nousujohteinen ohjelma joka alkaa suht kevyesti(aina välillä kannattaa hermostoa vähän herätellä isommilla raudoilla, sarjaennätyksillä tms), vaikkapa kerran kuussa kevyt viikko ja loppupäässä sitten uudet ennätysraudat (ei yritetä nostaa, vaan nostetaan) tsemppiä :thumbs:

nyt olis tarkotus vetää aika kovaa voimakautta huhtikuun loppuun ja sit body tyyppistä reenii toukokuu ja kesäkuun alku, jos sais lihaa paremmin siiten näkyviin....... tiedä sitten onnistuuko.

En ole myöskään ymmärtänyt noiden pitkien (yli 2 vkoa) reenitaukojen ideaa... Monet kovakuntoiset (natu)ukot tälläkin palstalla (en nyt muista nimeltä muuta kuin RiQ:n) ovat postauksissaan tehneet selväksi, etteivät ole pitäneet pitkiä totaalisia reenitaukoja lainkaan... Kevyet viikot ovat varmasti aivan olennaisia välillä, mutta että kahden kuukauden taukoja...? Hmmmmm..... :bullshittiä: sanon minä, vaikken mitään asiasta tiedäkään :anteeksiettäolenolemassa:

Back
Ylös Bottom