Vähän taustaa alkuun. Eli salilla olen käynyt kohtuu säännöllisesti reilut kolme vuotta. Nyt viimeisen puolen vuoden aikana kehitys on pysähtynyt lähes täysin ja rintapuolella jopa menny negatiivisempaan. Ravintopuoli tuntuisi olevan kunnossa, enkä ylikunnonkaan uskoisi olevan kysymyksessä. Olen kokeillut 1, 2, 3 ja 4 jakoista ohjelmaa ja tällä hetkellä vedän kolmijakoisella(alle vuosi mennyt tällä). Koko treenihistoriani olen tehnyt suunnilleen kympin sarjoja, eli laitan aina painoja sen verran että jaksan maksimissaan kympin. Lähes kaikki sarjat olen vetänyt aina loppuun asti. Mutta nyt siis ei treeni enää kulje, ja tarttis keksiä jotain uutta.. Olisiko hyvä idea esim. vaihtaa näitä sarjojen pituuksia? Esim. ekalla viikolla vetää 6 toiston sarjoja, toisella viikolla 10 toiston sarjoja, ja viimeisellä 14 toiston sarjoja. Ja sitten aloittaa taas alusta. Siis olisiko tässä järkeä, ja miten itse laittaisitte nuo toistojen määrät?
Tässä on mun treeniohjelma, ja sitäkin saa kommentoida:
1.päivä. Rinta ja jalat:
-Kyykky ja pohkeet superina
-Jalkaprässi ja takareiden koukistukset superina
-Penkki/Vinopenkki tangolla
-Penkki/vinopenkki käsipainoilla
-Flyes ja Pullover superina
2.päivä. Ojentajat ja olkapäät:
-Clean and Press
-Pystypunnerrus käsipainoilla/tangolla
-Dipit
-Viparit ja Shrugs superina
3.päivä. Selkä ja haukka
-Mave
-Leuat/leveät leuat
-Alatalja/kulmasoutu
-hauis käsipainoilla
-hauis taljassa
Näitä siis olen tehnyt 3-5 sarjaa jokaista ja n.10 toistoa aina. Yleensä vedän siis koko kropan läpi kolmessa päivässä ja sitten pidän yhden tai kaksi välipäivää. Ohjelmahan on selvästi työntöpainotteinen, mutta ihan vaan sen takia, koska tuo etupuoli kehittyy selkää huonommin
Nyt siis kaikki neuvot ovat tervetulleita, sillä alkaa tuo salimotivaatiokin laskea kun ei mitään kehitystä ainakaan parempaan tapahdu..
Tässä on mun treeniohjelma, ja sitäkin saa kommentoida:
1.päivä. Rinta ja jalat:
-Kyykky ja pohkeet superina
-Jalkaprässi ja takareiden koukistukset superina
-Penkki/Vinopenkki tangolla
-Penkki/vinopenkki käsipainoilla
-Flyes ja Pullover superina
2.päivä. Ojentajat ja olkapäät:
-Clean and Press
-Pystypunnerrus käsipainoilla/tangolla
-Dipit
-Viparit ja Shrugs superina
3.päivä. Selkä ja haukka
-Mave
-Leuat/leveät leuat
-Alatalja/kulmasoutu
-hauis käsipainoilla
-hauis taljassa
Näitä siis olen tehnyt 3-5 sarjaa jokaista ja n.10 toistoa aina. Yleensä vedän siis koko kropan läpi kolmessa päivässä ja sitten pidän yhden tai kaksi välipäivää. Ohjelmahan on selvästi työntöpainotteinen, mutta ihan vaan sen takia, koska tuo etupuoli kehittyy selkää huonommin
Nyt siis kaikki neuvot ovat tervetulleita, sillä alkaa tuo salimotivaatiokin laskea kun ei mitään kehitystä ainakaan parempaan tapahdu..