Kehittyminen alussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dimitri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarkoitukseni olisi aloittaa salitreenaus ja saada painoa rutkasti enempi noin 30kg. Tällä hetkellä mitat 189/60, eli aikamoinen kukkakeppi täällä kirjoittelee. Pääsyy minkä takia haluan painoa enempi on se, että vaattet istuisi paremmpin päällä, eli näyttäisi paremmalta.

Kysymykseni on, että kuinka paljon esimerkiksi 3:ssa kuukaudessa voi saada painoa? Pääsäntöisesti semmoisella ruokavaliolla, jossa ei ole limpsoja, karkkeja eikä sipsejä. Voi iho paremmin, kun kartan kyseisiä tuotteita. Mutta kaikkee muuta voin syödä. Entäs paljonko penkki ehtii kehittyä kyseisessä ajassa? Nyt nostan ehkä menkistä suunnilleen omanpainoni verran 60-65kg. Tahdon vähän tiedustella, että saisin vähän suuntaa, et millä nopeudella sitä kehittyy. Olis mahtavaa kun sais painon 90kg, ennenkuin täytän 20v (elokuussa). Jotku joskus sanoo, ettei uskois mua niinkin vanhaksi, kuin 19v. Menisin kuulemma ihan 15-16 vuotiaasta. Tämäkin yks syy minkä takia haluan painoa enempi. Auttakaa Dimitri hiukan!!

Aika mahdoton sanoa minkä verran tuossa kolmessa kuukaudessa voit saada painoa. Se on kuitenkin varmaa, että kolmeakymmentä kiloa ei ole mitään järkeä ottaa massaa kolmeen kuukauteen. Otat aloittelijoiden osiolta hyvän yksijakoisen ohjelman ja syöt säännöllisesti ja riittävästi, niin parin-kolmen vuoden päästä painoa voi hyvinkin olla 90 kiloa, ja siitä vielä kohtuullinen osuus voi olla lihastakin;)

Penkkitulos, kuten muutkin tulokset, nousevat hyvällä ohjelmalla nopeasti, jos salitaustaa ei ole vielä paljoa.

Jos et ole erityisen kokenut salilla kävijä, eli lihakset eivät ole samanlaiset kuin idolillamme achnuldilla, ensimmäisten kuukausien kehitys on yleensä todella huomattavaa. Tämä siis olettaen että ruokavalio on kohdallaan. En voi puhua henkilökohtaisesta kokemuksesta, sillä oman bulkkauksen alkuun on vielä 2-3kk, mutta kaverit on kasvaneet järkyttävällä tavalla parissa kuukaudessa.

Valitse vaan hyvä treenausohjelma ja syö tarpeeksi, niin eiköhän sitä massaa kerry kiitettävän paljon, ja lihaksetkin kasvavat nopeammin kuin koskaan. Älä katsele sitä vaa'an lukemaa liian paljoa, peili kertoo kehityksestä huomattavasti enemmän kuin paino. Et välttämättä saa(eikä ole suositeltavaakaan) 30kg lisää painoa muutamassa kuukaudessa, mutta saatat hyvinkin näyttää 3kk jälkeen juuri siltä, mitä oletat olevasi 90kg painoisena.

Itselläni meni seuraavasti kun aloitin:

Alussa 178 cm / 62 kg, rasvaprosentti ehkä n. 10% (arvio, ei mitattu)

6 kk kuluttua:

73 kg, rasvaprosentti n. 10-11 % (mitattu kahdella menetelmällä)

Tulosten paraneminen:

Penkki max +25 kg
(Syvä) kyykky 8 toiston sarja +20 kg
Mave 6 toiston sarja +40 kg

Eli tuollainen oli kehityskulku kohdallani, kun aloin tosissani treenata. Valitettavasti tahti ei enää ole ihan sama :D

Ei kannata asettaa mitään kilotavoitteita. Alat syömään enemmän, lisäät tasaisesti hiilareita, hyviä rasvoja ja proteiinia, sekä muistat juoda riittävästi.

Kilon painonlisäys kuukaudessa on mielestäni hyvä tahti pidemmällä tähtäimellä. Sinä olet niin hoikka, että parin eka kuukauden aikana tahti voi olla kovempikin. Katso puntarin lisäksi myös peiliin. Fiksulla ruokavaliolla (ja treenillä) voit saada vuodessa useita kiloja lihasta ilman kummoista läskin kertymistä.

Minulla alkoi kunnon treenit, kun painoin 70kg (180cm pitkä) ja vuoden treenin jälkeen painoa oli 78kg. Valokuvien perusteella en ollut yhtään löysemmässä kunnossa, kuin aloittaessani. Ja olin tuolloin jo 25v, ettei tarvitse vetää tähän mitään "teini-iässä kasvaa nopeasti korttia".

Tsemppiä!

Viimeksi muokattu:
Ihan vain miten itselläni meni:
164cm/67kg alussa. 45kg penkki, 6 leukaa, ranskalainen punnerrus 15kg x10, kulmasoutu 25kg x10
-- 4kk -->
164cm/60kg. 75kg penkki, 14 leukaa, ranskalainen 30kg x10, kulmasoutu 60kg x10

Kyllähän sitä alussa kehittyy yllättävän hyvin. Liekkö entinen urheilutausta vaikuttanut. Kuitenkin 3vuotta istuin koneella enkä juurikaan urheillut ennen salin aloittamista, mutta sitä ennen urheilin paljon. Nykyisin kaikki menee viel mukavammin :) Ei kun reenaamisen iloa!! :thumbs:

Kun kerran massaa haluat niin muista syödä paljon ja terveellisesti. Täältä foorumilta löytää kyllä paljon hyviä vinkkejä ruokailuunkin.

sanoisin, että kyllä sellainen 2 kg per kuukausi olisi ihan realistinen painon nousu alussa ja sen jälkeen se sitten hidastuu.

Minulla alkoi kunnon treenit, kun painoin 70kg (180cm pitkä) ja vuoden treenin jälkeen painoa oli 78kg. Valokuvien perusteella en ollut yhtään löysemmässä kunnossa, kuin aloittaessani. Ja olin tuolloin jo 25v, ettei tarvitse vetää tähän mitään "teini-iässä kasvaa nopeasti korttia".

Tsemppiä!

Mielestäni tuo sinun 8 kg vuodessa painon nousu on aika vähäinen. Ite oon saanu kolmessa kuukaudessa sellaset 4 kg lisää painoo ja välillä jäänyt tuo syöminen kyllä aika vähäiseksi, joten paremmalla syömisellä olisin saanut varmasti vielä enemmän painoo.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sanoisin myös, että 5-10 kg voi tulla ekan vuoden aikana painoa, jos syö vaikkapa perusruokaa runsaasti ja säännöllisesti viitisen kertaa päivässä. Ohjelmaksi suosittelen 1-jakoista. Raskaisiin perusliikkeisiin keskittyminen on mun mielestä oleellista saadakseen painoa kroppaan alkuvaiheessa. Jaloissa ja selässä ovat suurimmat kehon lihasryhmät, joten sinne myös lihasmassaa kertyy suhteessa eniten jos painoa ylöspäin haluaa.

mulla ekan kunnon treenivuoden aikana ehkä 6 kg, toisena 4-6 kg, tästä eteenpäin 0-2 kg vuodessa.

Minä olin aloitteassani 178/n.64-65, nyt n.75 ja nousee. Golden six ensin 3 ½ kuukautta, nyt SF:llä treenannu. Niin ja joulukuussa alotin.
Ei kannata mitään yyber 30 kg heti tavoitteita, kyllä paino nousee kun syö.

Minä olin aloitteassani 178/n.64-65, nyt n.75 ja nousee. Golden six ensin 3 ½ kuukautta, nyt SF:llä treenannu. Niin ja joulukuussa alotin.
Ei kannata mitään yyber 30 kg heti tavoitteita, kyllä paino nousee kun syö.

Heh, täysin sama pituus ja paino kun alotin 3kk sitten, nyt painoo 71kg ja G6:sta 2kk takana:thumbs:

Suosittelen pitämään kohtuuden kuitenkin siinä syömisessä.

Nim. 3.5kk bulkilla, +8kg. Tosin tulokset meni satkun puolelle penkissä, kyykyssä ja mavessa nopeeta. Mut onse vittumaista näitä gotletteja varsinkin näin kesän kynnyksellä tiputella pois.

Itellä tomi Golden six, runsaasti prodea ja kreatiinia. Painoa tullu viime syksystä semmonen 10kg lisää, mut suurin muutos on peilikuvassa. Oon saanu pihviä lisää rintaan, olkapäihin, käsiin ja jalkoihin ja semmoset vaatteet jotka jäi iskoksi ku laihduin intissä, istuu nyt mukavasti päälle :)

Kannattaa nimenomaan kattoo peiliin ja kavereilta kyl varmasti saa myös kommenttia ku alkaa kroppa kasvamaan!

Se riippuu ihan jantterista millaista kehitystä voi saada. Pikkuveli 15v 99kg/180cm kävi kanssani salilla reilun pari kuukautta,(kunnes futiskausi alkoi) ja nosti painonsa helposti 90kg->99kg ja sen tumppu turpos kolme senttiä 36cm->39cm, mikä on mielestäni ihan hyvin. Ja jopa mahaa lähti ihan hyvin tänä aikana.

Huomionarvoista on kyllä se, että hinkattiin heti kaikki tekniikat kuntoon ja ohjelmaan kuului kaikki raskaat perusliikkeet ja ohjelma oli muutoinkin todella monipuolinen.

Se riippuu ihan jantterista millaista kehitystä voi saada. Pikkuveli 15v 99kg/180cm kävi kanssani salilla reilun pari kuukautta,(kunnes futiskausi alkoi) ja nosti painonsa helposti 90kg->99kg ja sen tumppu turpos kolme senttiä 36cm->39cm, mikä on mielestäni ihan hyvin. Ja jopa mahaa lähti ihan hyvin tänä aikana.

Huomionarvoista on kyllä se, että hinkattiin heti kaikki tekniikat kuntoon ja ohjelmaan kuului kaikki raskaat perusliikkeet ja ohjelma oli muutoinkin todella monipuolinen.

Jaahas..:rolleyes: No,veljes on ainakin aika massiivinen potkupallon pelaajaks..

Suosittelen pitämään kohtuuden kuitenkin siinä syömisessä.

Nim. 3.5kk bulkilla, +8kg. Tosin tulokset meni satkun puolelle penkissä, kyykyssä ja mavessa nopeeta. Mut onse vittumaista näitä gotletteja varsinkin näin kesän kynnyksellä tiputella pois.

Itse käytin tässä apuna vaakaa ja peliä: pidin huolen, että missään vaiheessa painon nousu ei ollu liian kovaa (jossain noita arvoja on annettu paljonko mies/nainen voi lihasta ylipäätään syntetisoida ajanjaksoa kohti, loppuhan tulee sitten rasvana). Jos tuntui, että paino nousi "epäilyttävän" nopeasti, vähensin vähän syömistä, tai useammin lisäsin vain aerobista liikuntaa.

Mielestäni ei ole mitään järkeä ahmia niin paljon, että alkaa maha kasvaa, koska niitä rasvoja on sitten tympeä pudotella. En usko että etenkään aloittelijalla pitäisi koskaan olla niin kiire, että bulkkaa hinnalla millä hyvänsä.

Pidä huoli, että se painon nousu on lihasta eikä laardia!

Eri asia lienee sitten kokeneemmat treenaajat, jotka varmaan bulkkaa aika rankasti, mutta toivon mukaan osaavat sen diettaamisenkin sitten. Omasta mielestäni lihaksikas ja vahva keho on täysin mahdollista saavuttaa ilman mitään bulkki-/diettisyklejä: pitää itsensä vain sen verran plussalla, että painon nousu on valtaosin lihasta, ja jos rasvaa sattuu tulemaan, niin hoitelee sen heti pois, eikä sitten kun sixpack ei enää näy...

Itse onnistuin tällä mentaliteetilla saamaan yli 10 kg painoa puolessa vuodessa rasvaprosentin pysyessä käytännössä samana (alussa n. 10 % ja 6 kk päästä n. 9 - 11 % mittaustavasta riippuen). Tämähän tietysti tarkoittaa, että rasvaakin tuli ohessa (eli ainakin tuo n. 10%), mutta olen melko tyytyväinen tähän. Jos joku treenaa niin, että lopputulos on 50 % lihasta ja 50 % rasvaa, niin vaikka kuinka paljon sitä lihasta tulisikin, niin aika hyvin peittyy sinne rasvan alle kovan työn tulos :)

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom