Kehittyminen alussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dimitri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Alotin treenamisen noin 10 kuukautta sitten. Paino on noussut 75 kilosta 90 :n. Aloitin vähän miten sattuu mutta kun siirryin yksijakoiseen perusohjelmaan niin painoa tuli käsittämättömällä tahdilla. Peilistä katsottuna näytän edelleen hoikalta, mutta ensi vuoden alussa on edessä pieni dieetti että saisi pari kolme kiloa pois. Mutta nyt loppuvuosi HST:tä jotta saisi vielä hiukan massaa.

Ite alotin 14 kuukautta sitten salilal käymisen ja yli puolet siitä ajasta treenasin päin vittua (väärät liikkeet, paska tekniikka, jotain tein liikkaa jotain en tehnyt ollenkaan olleenkaan) ja vasta tossa viime kesän alussa alko löytyy treeneistä sellasta päättäväisyyttä ja nousua kaikessa. Kipeenä tosta 14 kuuukaudesta oon ollu jotain 3 kuukautta kun on tässä ollu usein aika pitkiäkin taukoja salilta. Paino itellä oli kun alotin niin sellaset hieman alle 70 kiloa ja mitään taustaa ei löytyny urheilusta kuin kaks vuotta satunnaista lenkkeilyä. Nykyään oon 90 kilonen. Rasvaprosenteista en osaaa sanoa mut kyl se on noussut... vaikka en kyl nytkään mikään läski ole.
Tuloksia alussa ja nyt
penkki max. 55 > 120
kyykky max 75 > 140-150
mave max 85 > 170-180
Tämänhetkiset maksimit on laskettu muutamilla sarja ennätyksillä (ykkösiä en oo uskaltanu ottaa kun ei ole varmistajaa ja on heikko keskivartalo joten sitä pitää säästellä)

Mielestäni tuo sinun 8 kg vuodessa painon nousu on aika vähäinen. Ite oon saanu kolmessa kuukaudessa sellaset 4 kg lisää painoo ja välillä jäänyt tuo syöminen kyllä aika vähäiseksi, joten paremmalla syömisellä olisin saanut varmasti vielä enemmän painoo.

Riippuu vähän lähtökohdista. Jos on 80 kilonen jo aloittaessa, niin ei se paino nouse misään vaiheessa rajusti.

Itse alotteli 53 kilosena, niin syömistä juuri muutamatta (pari raejuustoa ehkä enemmän) tuli joku 5 kiloa alle 2 kuukaudessa.

Itselläni tuli ekan vuoden aikana semmoset 20 kiloa, ja olin tosi laiha viellä... Vasta 80 kilon kieppeillä huomasi vatsaa tulleen (aikaisemmin tuli myös roskaruokaa syötyä), mutta itselleni sopii dieetti, kun olen pohjimmiltaan tyyppi, joka mielummin ei syö mitään kuin paljon. Vaikka normi päivän 3500 kcal edestä syömisestä voisi muuta päätellä...

Koulun aluista on puntilla taas käynyt. Toki ennen sitä on tullut käytyä kun vielä nyrkkeilin mutta se oli lähinnä omalla painoilla kikkailtua.

Paino noussut 62-73kg. Kaikki ei ole lihasta mutta ei mitenkään mahottomasti läskä tullut.. :D

Ja sitten tuloksia mitkä on noussut:

Penkki 50kg->80kg
Kyykky 50kgx5-120kgx3
Leuanveto BW x5-> BW. +15kg 3x4

Ihan uskomattomia tulosten ja painojen nousuja porukalla täällä. Itelle ei sitten vissiin oo suotu tota aloittelijavaihetta sitten ollenkaan, kun painoo on tässä neljässä kuukaudessa tullut ehkä se kilo tai kaks, ja tuloksetkin ovat nousseet hitaasti. Proteiininsaannista ynnä muusta riittävästä ruokailusta tullut pidettyä huolta, sekä tietenkin levosta. Ja lähtötaso ei todellakaan ollut kova, aika keskiverto ellei jopa sen alle. :/

Ihan uskomattomia tulosten ja painojen nousuja porukalla täällä. Itelle ei sitten vissiin oo suotu tota aloittelijavaihetta sitten ollenkaan, kun painoo on tässä neljässä kuukaudessa tullut ehkä se kilo tai kaks, ja tuloksetkin ovat nousseet hitaasti. Proteiininsaannista ynnä muusta riittävästä ruokailusta tullut pidettyä huolta, sekä tietenkin levosta. Ja lähtötaso ei todellakaan ollut kova, aika keskiverto ellei jopa sen alle. :/

Niin ja tää on internetti.

Riippuu vähän lähtökohdista. Jos on 80 kilonen jo aloittaessa, niin ei se paino nouse misään vaiheessa rajusti.

Se on vähän miten sen ottaa.. Oma paino nous ekassa vuodessa 72kg->n.90kg.
Treenasin oikeastaan vain punttia, ja mielestäni melkoisen päin haitaria.. noh kai siitä jotain pohjia tuli.

Veljen paino taas on noussut nyt ensimmäisen "treenivuoden" aikana 90kg--->106kg.
Kaveri kävi viime talvena 4kk salilla(+futisharkat) ja nyt syksyllä on käynyt 2kk+(futisharkat). Siinä välissä pelasi kauden jalkapalloa ja kävi painimassa.

Että on se jonkin verran geeneistäkin kiinni miten se liha tarttuu. Luulen, että kaverin valmiiksi korkea paino auttoi mm. jalkoja kasvamaan roimasti kesän jalkapallossa,pyöräilyssä vaikka sellaista ei perinteisesti mielletä mitenkään lihaksia kasvattavaksi toiminnaksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

No et sää nyt välttämättä kuitenkaan oo tarpeeksi evästä vetäny jos paino nousee tuota tahtia.. Kyllä se alussa sais nousta nopeamminkin ja samalla ne raudatkin karttuis eri tahtia. Mulla oli ekan treenivuoden kanssa samaa onglemaa, jotta en tajunnu syömisestä mitään ja paino nousi vuoden aikana ehkä 2 kiloa.:david: Oispa sillon tajunnu kunnolla syödä niin ei ois menny vuotta hukkaan. Ei se muusta oo kiinni.

No et sää nyt välttämättä kuitenkaan oo tarpeeksi evästä vetäny jos paino nousee tuota tahtia.. Kyllä se alussa sais nousta nopeamminkin ja samalla ne raudatkin karttuis eri tahtia. Mulla oli ekan treenivuoden kanssa samaa onglemaa, jotta en tajunnu syömisestä mitään ja paino nousi vuoden aikana ehkä 2 kiloa.:david: Oispa sillon tajunnu kunnolla syödä niin ei ois menny vuotta hukkaan. Ei se muusta oo kiinni.

Tässä on niin loistava kiteytys.

Olen kanssa aika varma, että tämä on suurin onglema noin yleisesti. Toinen on se, että rasitusta tulee liian yksipuolisesti/liian vähän.

Jokaisen kannattaa tajuta, että eri perheissä tuppaa olemaan erilaiset syömiskulttuurit, joten jotkut eivät vain "osaa" syödä paljoa ja varsinkaan kovin useasti päivässä. Valitettavasti se on vain opeteltava syömään, ja paljon, jos haluaa kasvaa.

^ Minäkin heitän ääneni tälle. Jonkun aikaa ehdin harjoitella huonolla ja ennen kaikkea liian vähäisellä ruoalla. Huomasi hyvin kuinka aika meni hukkaan, eikä tullu painoa lisää yhtään. Taisin jopa laihtua. Sitten otin itseäni niskasta kiinni, niin huomasi eron. 4kk sitten painoa oli 73kg, nyt jo melkein 77kg. Pituuttakin löytyy 190, eli kyllä mun pitäiski ne pituuden vaatimat kilot saada, kunha syö niinkuin pitää.

Mä tiedostan ongelmani, eli sen että en syö tarpeeksi. Tuntuu vaan hankalalta ruveta syömään niin säännöllisesti ja paljon. Pitäis vaan etukäteen suunnitella päivän ménu, prkl!

Salilla käyminen on kivaa mutta ittensä lihottaminen vaan hankalaa, mulle ainakin.

Mä tiedostan ongelmani, eli sen että en syö tarpeeksi. Tuntuu vaan hankalalta ruveta syömään niin säännöllisesti ja paljon. Pitäis vaan etukäteen suunnitella päivän ménu, prkl!

Salilla käyminen on kivaa mutta ittensä lihottaminen vaan hankalaa, mulle ainakin.

Aika sama ongelma muuten monilla, myös minulla. Ikänsä kun on ollut aika laiha niin ei ole tottunut vetään kauheasti sapuskaa.

Mut muistakaa nyt, että ei sitä syömistäkään saa överiksi vetää! :)

Minä kun pakkista aikanaan luin, päähän jäi vaan lause: "Pitää syödä, syödä ja syödä". No sitähän sitten syötiin, penkki tais nousta 2.5kk 60kg -> 95kg. Rauta oli aina "kevyttä". Sit sitä tuli katteltua vähän kriittisemmällä silmällä itteänsä peilistä ja kappas - läskiä oli vaikka muille jakaa. Ei kiva ei.

Eli kannattaa löytää se kultainen keskitie, ei liian vähän mutta ei myöskään ihan liian paljonkaan :) Varmasti se rauta nousee, jollei nyt ihan överimättöä kokoajan vedä.

T: Vehmanen

Okei, no tuo vanha puntarinromukin saattaa heittää sen pari kiloa joskus, mutta eipä käytetä sitä nyt selityksenä.

Ongelmana mulla kuitenkin on se, etten tiedä paljonko on paljon. Ei tekis mieli vetää ihan överiks tuota ruokailua, en halua että käy niinkuin vehmanen mainitsi. Joten, jotain vinkkejä ja linkkejä, jooko?

Ongelmana mulla kuitenkin on se, etten tiedä paljonko on paljon. Ei tekis mieli vetää ihan överiks tuota ruokailua, en halua että käy niinkuin vehmanen mainitsi. Joten, jotain vinkkejä ja linkkejä, jooko?

Tuossa laskuri suuntaa-antavalle peruskalorikulutukselle:
http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

Tuossa eri aineiden ravintoarvoja, joiden avulla voit laskea päivittäisten syömistesi energia- ja ravintoainemäärät:
http://www.fineli.fi/

Säädä aluksi syömiset noiden perusteella muutama sata kcal plussalle päivittäin, seuraa vaakaa ja tarvittaessa korjaa sen mukaan miten paino alkaa kehittymään.

Tietysti ne geenit tulevat tässäkin esiin:

Tuttu painaa muutamien kuukausien treenillä 98kg, raskausarpea pukkaa, ja penkkaa 2x110kg. Hänen veljensä on kova kuntonen bodari, vaikka alkoholikin maistuu aikalailla :)

Salilla käyminen on kivaa mutta ittensä lihottaminen vaan hankalaa, mulle ainakin.[/QUOTE]

Treenaaminen on hyvin helppoa mutta riittävästi ja oikein syöminen on tän harrastuksen vaikeimpia osuuksia.

Back
Ylös Bottom