Kausien jaksottaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon harkinnu ruveta jaksottaa reenaamisen säännöllisiin perus-voima- ja massakausiin,ja haluisin tietää mikä on porukan näkemys kyseiseen systeemiin...
Miten pitkiä jaksoja kannattaa tehdä,tietysti jokainen löytää itse parhaiten, mutta jotain suuntaa antavia ois hyvä tietää...
Kiinnostas myös tietää onko mitään järjestystä, miten asetella jaksot peräkkäin, vai onko sama kunhan ne jaksottaa...?

Tietysti silläkin on väliä hakeeko enemmän massaa vai voimaa, vaikko molempia...Itselle kyllä molemmat kelpais:worship:

Ja vielä vähän off-topiccina, kannattaisko kreatiinipuryvaatti ottaa vain aamulla vai treenin jälkeen, vaikko molempina ajankohtina?Ittellä on tota SF-proteinin tekemää kreatiinia, ja oon huomannu että on dietillä ainakin hyvä->ei ainakaan kerää nestettä samaan malliin ku fastin monohydraatti...:D

Vastaus off-topic-kysymykseen: ajankohdalla ei ole suurta merkitystä, mutta jos nyt haluat varman päälle pelata, niin ota palautusjuomassa, silloin insutasot jyllää melko korkealla.

Nämä "nauti krea puoli tuntia ennen aamupalaa" ovat kyllä aikamoisia höpöjuttuja.

Vastaan nyt "voimanostajan" näkökulmasta. Itselle on passeli jakso 8-12 viikkoa tuon jaksaa runtata vielä hyvin läpi kyllästymättä. Tuollaisen ryväyksenkin voi jakaa esim puoleen esim. nyt teen "ryssäpohjaista" treeniä,joka kestää 10-11 viikkoa ja puolet ajasta eli viikot 1-5 tehdään pidemää sarjaa ja loput 1-5 lyhyempää.Tuonkin voi jakaa vielä miniperiodeihin,mutta pitäisin perustana,että kannattaa tehdä "samaa" juttua ainakin pari kuukautta tuossa ajassa ohjelma/jakso kerkeää kyllä näyttämään onko siitä mihinkään.

Mitenkäs tulollainen jaksottelu vaikuttaa sitten massan säilymiseen kun voimaharjoittelussahan tehdään lyhyempää sarjaa kuin massan hankinnassa? Käykö niin että voimaa tulee ja massaa lähtee?

Originally posted by Rebel
Mitenkäs tulollainen jaksottelu vaikuttaa sitten massan säilymiseen kun voimaharjoittelussahan tehdään lyhyempää sarjaa kuin massan hankinnassa? Käykö niin että voimaa tulee ja massaa lähtee?

Näinhän se yleisesti käsitetään.Mulla lähti massaa vaivaiset pari kiloa 8kk. aikana,kun vaihdoin lihatreenistä westside barbell-menetelmään,vaikka odotin että lähtee paljon-paljon enemmän. Todellisuudessa lihatreenillä ja voimapohjaisella treenilla ei ainakaan itsella tunnut olevan niin suurta merkitystä lihasmassan määrään.Nykyisellä ryssäpohjaisella ohjelmalla,jossa otetaan vitosia on massaa tullut humpsahtamalla takaisi,vaikka en vaa`lla vähään aikaan ole käynyt.BTW olen saanut "huomaamatta" voimatreenillä kehittymään entisiä ongelmakohtia,joita en sinnikkäästä treenistä huolimatta saanut lihatreenillä kehitettyä esim. olkapäät ja takareidet. Jos on motivaatio ongelmia vanhassa treenissä niin suosittelen ehdottomasti kokeilemaan välillä,jotain muuta,vaikka sitten voimanostajien treeniä. Ei se hauis siitä sula pois,vaikka ottaakin vain 3x12 hammeria viikossa. Ovathan esim. Mike ja Mentula hyviä osoituksia siitä,että voimaa saa myös massatreenillä.

Originally posted by Andree

Ja vielä vähän off-topiccina, kannattaisko kreatiinipuryvaatti ottaa vain aamulla vai treenin jälkeen, vaikko molempina ajankohtina?Ittellä on tota SF-proteinin tekemää kreatiinia, ja oon huomannu että on dietillä ainakin hyvä->ei ainakaan kerää nestettä samaan malliin ku fastin monohydraatti...:D

SF-proteinilla ei ole tuotevalikoimassaan kreatiinipuryvaattia. Jos on sekoitettu kreatiinimonohydraattia ja kalsiumpuryvaattia, siitä ei tule kreatiinipuryvaattia. Eiköhän tuo kerää nestettä samalla tavalla kuin pelkkä monohydraatti. Ja miksi dieetillä pitäisi nesteet saada pois lihaksista?

Originally posted by Rebel

Niinhän käy teoriassa,
itse kuitenkin kun teen paljon voimaharjoittelua, niin vastaa myös kehoni pitkiin sarjoihin hyvin. Kun on harjoitellut voimaa, niin pystyy aktivoimaan enemmän lihassoluja jokaisessa nostossa...
En näe että hyvästä lihaksen aktivoinnista tulisi minkäänlaista haittaa tehtäessä pitempiä sarjoja, ja sama asia toimii päinvastoin myös jotenkuten... että harjoittelee pitkillä sarjoilla saavutettu lihasmassa tuottamaan mahd. paljon voimaa.

Rippuu jakaako tuon ohjelman itämallin (Westside Barbell) vai länsimaisen (Bompa) mallin mukaan.

Itämäisessa mallissa jokaista treenataan jokaista ominaisuutta mutta eri tasoilla.

Länsimaisessa jaksoissa on enemmän eroa jaksojen välillä.

Re: Re: Kausien jaksottaminen

Originally posted by Jimmy
SF-proteinilla ei ole tuotevalikoimassaan kreatiinipuryvaattia. Jos on sekoitettu kreatiinimonohydraattia ja kalsiumpuryvaattia, siitä ei tule kreatiinipuryvaattia. Eiköhän tuo kerää nestettä samalla tavalla kuin pelkkä monohydraatti. Ja miksi dieetillä pitäisi nesteet saada pois lihaksista?

Ai jaa,no sitten pitää varmaan tehdä valitus kun tuolla sf-protein.com:issa myydään kreatiinipuryvaattia...

Re: Re: Re: Kausien jaksottaminen

Originally posted by Andree
Ai jaa,no sitten pitää varmaan tehdä valitus kun tuolla sf-protein.com:issa myydään kreatiinipuryvaattia...

Kertoisitko tuotteen nimen, kun minä en nähnyt siellä sellaista? Se "kreatiini puryvax" on muuten juuri tuota em. sekoitusta, ei kreatiinipuryvaattia, jos sitä tarkoitit.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suositut

Back
Ylös Bottom