Kauppojen sunnuntaiaukiolo

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu
Juuri tässä mietin että myös koulut pitäisi olla sunnuntaisin käytössä. Tehtäisiin sellainen vuorosysteemi koululaisille jolloin saataisiin ryhmät pienemmiksi ja sitä kautta opetus laadukkaaksi. Ja sitten saataisiin opiskelu aikaa lyhennettyä ja tuolla työelämässä olisi valmituvia lääkäreitä ynm. korkeasti koulutettuja jo +20vuotiaana töissä. Ja mikä helpotus olisi vanhemmille kun penskat olisi sunnuntaina koulussa ja itsellä vapaata.

Jep, suomessahan opiskellaan aivan liian pitkään, ei mitään järkeä tuossakaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo tää nykymaailma onkin tehty helvetin nössöille. Tossa just viimeviikolla tosta "möyhösinkin", että työviikot pitäs jatkaa 6 päiväseks. Eli nyt 37,5h olisikin 45h. Sama palkka tottakai.

Koska intialaiset pystyvät tekemään 18 tuntia töitä vuorokaudessa, niin kyllä pystyn minäkin. BUUUJEEE, vois vaan huudella siinä 15 tunnin jälkeen. JAKSAA JAKSAA, PAINAA PAINAA!
Tästä ois kaupanalalla ainakin se hyöty, että ei tarttis huomattavasti vähemmän työntekijöitä mitä nyt on. Vois pitää 24/7 kauppojakin auki. Koska ei kulutus kasvaisi, vaan jakautuisi vain tasaisemmin.

- Ei taida mennä suomessa näin ei -
 
Kaikille liikkeille vapaat aukioloajat. PISTE!

Vitun vammaista tulla Suomen ulkopuolelta tänne takaisin ja huomata ettei voi suorittaa ostoksia (ruoka, juoma, apteekki, biletys, ym.) silloin kun itse haluaa..
Vittu ku voi olla vammaista menoa modernissa yhteiskunnassa, ei voi muuta sanoa!
 
Vitun vammaista tulla Suomen ulkopuolelta tänne takaisin ja huomata ettei voi suorittaa ostoksia (ruoka, juoma, apteekki, biletys, ym.) silloin kun itse haluaa..
Vittu ku voi olla vammaista menoa modernissa yhteiskunnassa, ei voi muuta sanoa!

Kannattaa aloittaa kiipeämällä lähimmän bussipysäkin katolle ja huutaa MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ ....

helpottaa ainakin hetkeksi.
 
Kannattaa aloittaa kiipeämällä lähimmän bussipysäkin katolle ja huutaa MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ ....

helpottaa ainakin hetkeksi.

No miten sitten te vitun spedet joilla tampooni poikittain ja vielä vääräs reijäs..?? "Sillä MINÄ en halua olla töissä ku muut haluavat ostaa tavaraa!" Nythän on kyseessä palveluammateista ja VAPAISTA aukioloista. Ei ketään siihen pakoteta!

Joten turha siinä lässyttää MINÄÄ kuin takin voi kääntää täysin toisin päin! Vastatuuleen ei kannata kusta, se on faktaa se!
 
hmmm. Kysehän ei taida olla siitä, että MINÄ en halua olla töissä. Joka toisaalta on totta. EN halua, että KUKAAN joutuisi olemaan suomessa enään nykyisten ammattien lisäksi öitä töissä.

Biologia kuitenkin ohjaa meidät ihmiset (en tiedä massasampsasta?) nukkumaan öisin ja se massa joka yöt valvoo on vain pieni osa.

Eikä mulla ole tamppoonia missään reiässä. En käytä kyseistä härpäkettä ja tietääkseni, kun mies olen en semmoista edes tarvitse.
 
hmmm. Kysehän ei taida olla siitä, että MINÄ en halua olla töissä. Joka toisaalta on totta. EN halua, että KUKAAN joutuisi olemaan suomessa enään nykyisten ammattien lisäksi öitä töissä.

Biologia kuitenkin ohjaa meidät ihmiset (en tiedä massasampsasta?) nukkumaan öisin ja se massa joka yöt valvoo on vain pieni osa.

Eikä mulla ole tamppoonia missään reiässä. En käytä kyseistä härpäkettä ja tietääkseni, kun mies olen en semmoista edes tarvitse.

:hyper: Voi voi.. Etkö ikinä ole kuullu esim. sanontaa/kysymystä "Onko sinulla hiekkaa pillussa?" vaikkei kyseessä olekaan mies?

Noh, sääli jos et ole, sillä silloin et ymmärrä tampooni-huumoriakaan..

Biologisesta kellosta viisi, sillä 24/7-periaate näyttää toimivan monessa muussakin osassa maailmaa. Aasiassa asiat toimivat niin sujuvasti eikä kukaan siellä huuda. Ainut ongelma lie populaation vähäisyys täällä Suomessa jotta jokainen kauppa pitäisi ovensa auki ympäri vuorokauden...ja tottakai liian monimutkaiset ja huolelliset ajattelutavat mukavuudesta.
 
Se olikin niinsanottua kirjoitettua vittuilua, jos et ymmärtänyt. ;)

Kaupat voisivat olla auki kyllä ympäri vuorokauden. Se tarvitsee lisää maahanmuuttajia, joiden oloja voi polkea suohon. "Vitut myyjistä, ne on vaan hyllyttäjiä"- periaate toimii. Palkat alas, mamut töihin.

Kuitenkin säännöllinen elämä (kait sitä voi oravanpyöräksi sanoa), on vain edullista kansalle.

Anna esimerkki aasiasta. Siis käytännön esimerkki, miten se toimii siellä niin että se palvelee kaikkia. Eikä vain asiakasta, joka haluaa vodkapullon keskellä yötä. Kerro onko rikollisuus pienempi aasiassa? Tai mikä on myyjien asema/tyytyväisyys elämään aasiassa?
 
Nykyinen systeemi on IMO ihan hyvä. Lähiprisma taitaa olla sunnuntaisin johonkin kuuteen tai peräti yhdeksään asti auki, en muista ihan tarkkaan. Valintatalo on ainakin ysiin asti. Jos mä satun tarvitsemaan jotain vaikka kolmelta aamuyöllä, 24/7 ABC:lle ei ole pitkä matka. En siis näe mitään syytä, miksi kaikkien kauppojen ja muiden palvelujen pitäisi toimia 24/7.

Pitkistä vuoroista ja yötöistä sen verran, että kyllä niihin on ihan tarpeeksi jengiä tarjolla. Mä itse tykkään kummastakin ja teen usein 3-4 päiväistä viikkoa niin että olen joka kerta 10-13h töissä. Ei noita vuoroja varmaan vanhempana enää jaksaisi, mutta nuorena ja vetreänä ei ole mitään ongelmaa.
 
Se olikin niinsanottua kirjoitettua vittuilua, jos et ymmärtänyt. ;)

Kaupat voisivat olla auki kyllä ympäri vuorokauden. Se tarvitsee lisää maahanmuuttajia, joiden oloja voi polkea suohon. "Vitut myyjistä, ne on vaan hyllyttäjiä"- periaate toimii. Palkat alas, mamut töihin.

Kuitenkin säännöllinen elämä (kait sitä voi oravanpyöräksi sanoa), on vain edullista kansalle.

Anna esimerkki aasiasta. Siis käytännön esimerkki, miten se toimii siellä niin että se palvelee kaikkia. Eikä vain asiakasta, joka haluaa vodkapullon keskellä yötä. Kerro onko rikollisuus pienempi aasiassa? Tai mikä on myyjien asema/tyytyväisyys elämään aasiassa?

KERTAKAIKKIAAN IHANAA että otit tämän asian myös keskusteluun! Mutta jos simppelisti saataisiin nyt ekaksi ne MAMUT kaikki työllistettyä, eli ei se niin paljon uusia mamuja vaadi. Niillä työttömillä mamuilla saataisiin satoja liikkeitä jo nyt auki 24/7.. Usko pois!! Koulutuksesta se on kiinni, ei mamumäärästä!

Sitten turvallisuus..
Ollaanko todellakin niin vitun mummoja täällä Suomessa ettei ulkona pystytä liikkumaan öisin ja ettei muka ongelmia olisi ilman niitä kauppoja?? Ei se turvattomuus ulkomailla ole Suomen maata heikompaa (vrt. lähtökohdat). Eli ulkomailla paljon reissanneena voin suoraan sanoa että uskonus turvattomuudesta on pelkkää BS:ää!
Onko turvatonta kuljeksia Itävallassa vaikka viinaa ja viiniä on kaupat pullollaan? Onko aasiassa vitusti spurguja vaikka kiskasta saa viskiä 24/7?? Ei, ei se mikskään ole muuttunut. Khyl ne ongelmatapaukset saavat pullonsa tai rahansa hommattua muillakin keinoin, olkoon Siwa auki sit tai ei!
 
KERTAKAIKKIAAN IHANAA että otit tämän asian myös keskusteluun! Mutta jos simppelisti saataisiin nyt ekaksi ne MAMUT kaikki työllistettyä, eli ei se niin paljon uusia mamuja vaadi. Niillä työttömillä mamuilla saataisiin satoja liikkeitä jo nyt auki 24/7.. Usko pois!! Koulutuksesta se on kiinni, ei mamumäärästä!

Sitten turvallisuus..
Ollaanko todellakin niin vitun mummoja täällä Suomessa ettei ulkona pystytä liikkumaan öisin ja ettei muka ongelmia olisi ilman niitä kauppoja?? Ei se turvattomuus ulkomailla ole Suomen maata heikompaa (vrt. lähtökohdat). Eli ulkomailla paljon reissanneena voin suoraan sanoa että uskonus turvattomuudesta on pelkkää BS:ää!
Onko turvatonta kuljeksia Itävallassa vaikka viinaa ja viiniä on kaupat pullollaan? Onko aasiassa vitusti spurguja vaikka kiskasta saa viskiä 24/7?? Ei, ei se mikskään ole muuttunut. Khyl ne ongelmatapaukset saavat pullonsa tai rahansa hommattua muillakin keinoin, olkoon Siwa auki sit tai ei!

Kysyin asiallisesti (mielestäni) käytännön esimerkkejä aasiasta.

Tuo maahanmuuttajien tilanne on sinänsä otettavakin esille, koska siellä piilee paljon työvoimaa. (vrt. Saksa, yhdysvallat, jne...)

Ja ei, en käytä vieläkään tampoonia ja mummo on tietääkseni termi jota käytetään omasta isovanhemmasta ja/tai vanhemmasta ihmisestä. Eli ei, en ole myöskään mummo.

Ja itsekin olen ulkomailla reissanneena sanoa, että ei ole kertaakaan ulkomailla ryöstetty mutta suomessa on kerran ja 2 yritetty. Että onhan se suomi siis turvattomampi. Joo :rolleyes:

Ja tuohon vodkapulloon kajosin, koska mainitsit biletyksen erääksi syysksi käydä yöllä kaupassa. Jos et viitannut viinaan, erehdyin. Känniset aasiakkaat saavat kuitenkin kaupan toiminnan välillä kannattamattomaksi. Ja luultavasti keskenloppuneiden viinojen sekä sipsien yms. myynnistä olisi kyse. (1 osto 1 rikki = -tuotto - Kauppa kuitenkin tähtää liikevoittoon, eikä ole mikään hyväntekeväisyys pulju)

Ja sitten taas kysymys. Mistäs se koulutus mamuille järjästetään jos eivät itse siihen ala omatoimisesti. (liian pieni määrä osaa vielä kieltä kunnolla).

Ja älä ota hernettä massasampsa mutta mielestäni maamme toimisi paremmin, jos kaikki jotka eivät osaa elää määrättyjen aikarajojen puitteissa, laitettaisiin esimerkiksi 10 vuodeksi asumaan itänaapurimme pohjoisosaan. Siellä on tilaa perustaa vaikka uusi oma kaupunki jossa kaikki toiminta voisi olla aikarajatonta eikä mitään lakeja/määräyksiä tarvitsisi noudattaa.
 
Sori, mut en voi kirjoittaa missä olen töissä tai mitä teen (tiettyjen asioiden takia). Yksi homma kyllä kaupan alalla, mutta valitettavasti aukioloajat eivät koske mua eivätkä ikinä tule koskemaan. ;)
 
Yksi homma kyllä kaupan alalla, mutta valitettavasti aukioloajat eivät koske mua eivätkä ikinä tule koskemaan. ;)

No niin varmaan kaikki 90luvun alussakin kaupan alalla aloittaneet luulivat että koskaan eivät sunnuntaisin tee töitä. Ja samoin varmaan oli paperi alan porukallakin mielessä silloin että juhannuksena ei töitä tehdä vaan kuinkas kävikään. Joten pidetään peukkuja pystyssä että sullakin joskus on sunnuntaisin töitä....
 
No niin varmaan kaikki 90luvun alussakin kaupan alalla aloittaneet luulivat että koskaan eivät sunnuntaisin tee töitä. Ja samoin varmaan oli paperi alan porukallakin mielessä silloin että juhannuksena ei töitä tehdä vaan kuinkas kävikään. Joten pidetään peukkuja pystyssä että sullakin joskus on sunnuntaisin töitä....

Valitettavasti joudut pettymään, japa pieni..
Jo nyt päätän itse milloin tulen töihin ja milloin lähden, ja näin kaikissa mun hommissa. Ja tuskin minun positiossa/koulutuksellani enää kukaan käske milloin mä tuun hommiin ja mitäs mun pitäis tehdä milloinkin.

Et sori nyt jos pilasin päiväsi. Vituttaako ollenkaan, nyt kun tiedät tilanteeni?? :lol2:
 
Valitettavasti joudut pettymään, japa pieni..
Jo nyt päätän itse milloin tulen töihin ja milloin lähden, ja näin kaikissa mun hommissa. Ja tuskin minun positiossa/koulutuksellani enää kukaan käske milloin mä tuun hommiin ja mitäs mun pitäis tehdä milloinkin.
Et sori nyt jos pilasin päiväsi. Vituttaako ollenkaan, nyt kun tiedät tilanteeni?? :lol2:

Ei kuule noin pienistä minun päivät muutu. Joten älä huolehdi.
 
Valitettavasti joudut pettymään, japa pieni..
Jo nyt päätän itse milloin tulen töihin ja milloin lähden, ja näin kaikissa mun hommissa. Ja tuskin minun positiossa/koulutuksellani enää kukaan käske milloin mä tuun hommiin ja mitäs mun pitäis tehdä milloinkin.

Et sori nyt jos pilasin päiväsi. Vituttaako ollenkaan, nyt kun tiedät tilanteeni?? :lol2:

Sori provosointini, mutta jos olet itse oman hommasi herra niin etkös ole vähän jäävi huutelemaan, että kaupat auki 24/7, jos sinulla ei ole mitään kosketuspintaa siihen mitä kaupanalalla (esim. osaaikainen kassa, kuka tekee 7 päivänä viikossa jo nyt ne vuorot mitä määrätään) joutuu tekemään ja miten joutuu elämäänsä sovittelemaan niin, että saa lapset yms. hoidettua ja vapaa-aikansa järjästettyä?

Tuohan on juurikin sitä "MINÄMINÄMINÄ", periaatetta jota jo kerran kielsit puoltavasi.
 
Back
Ylös Bottom