Kauppakorkeaan 2008

Veikkaan että jotain vaikutusta voi olla sillä, et pääsykoekirjat on samat kuin viimevuonna 80-prosenttisesti. Hyvä niille jotka haki viime vuonnakin (ja osasivat myös jotain niistä kirjoista ;)), eli ehkä rajat vois vähän nousta. Tuskin kuitenkaan kovin paljon, eikä abipisteitäkään kai oo palautettu?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei helvetti nyt on iskenyt kunnon motivaatiolama! Pariin viikkoon en ole juuri kirjoihin vilkaissutkaan, ja jotenkin ei vaan jaksaisi eikä huvittaisi. Töitten jälkeen tulee lähinnä istuttua sohvalla torkkuen tai sitten dataan koneella. Ei hjyvä tämä. Oli kyllä virhe mennä töihin näin pääsykokeita ajatellen, mutta toisaalta tulee kuitenkin rahaa. Omalta osin myös siitepölyallergia taitaa aiheuttaa väsymystä.

Jotenkin olen järkeillyt, että tarvitsisin kokeista sen 10 pojoo niin pääsisin yhteispisteillä Vaasaan. Tuo 10p ei vaikuta kovin vaikealta saavutettavalta. Kuitenkin mielessäni on monasti käynyt ajatus, että luovutan suosiolla ja haen intin (heinäkuussa oon siis menossa) jälkeen uudestaan ja silloin panostaisin lukemisiin kunnolla. Silloin olisi mahdollisuuksia Turkuunkin asti.

Kuitenkin olen hankkinut kirjat ja vähän muuta ylimääräistä materiaalia, joten luovuttaminenkaan ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Kaipa tässä täytyy vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja lukea edes 1h päivässä. Jos vaikka kokeessa sitten onnistaisi.. :)

Mites muilla on mennyt? Onko kenelläkään samoja ajatuksia kuin minulla?:rolleyes:
 
Aika samoilla fiilareilla. Monta viikkoo jo ollu fiilis et nyt mä alotan.

Töitten jälkeen ei vaa juuri koskaa jaksa tehä oikee mitää.
Pitää nyt varmaa ottaa itteeni niskasta kiinni ja ruveta hommiin. Montaa pistettä ei lappeenrantaan kuitenkaan vaadita.
 
Ei helvetti nyt on iskenyt kunnon motivaatiolama! Pariin viikkoon en ole juuri kirjoihin vilkaissutkaan, ja jotenkin ei vaan jaksaisi eikä huvittaisi. Töitten jälkeen tulee lähinnä istuttua sohvalla torkkuen tai sitten dataan koneella. Ei hjyvä tämä. Oli kyllä virhe mennä töihin näin pääsykokeita ajatellen, mutta toisaalta tulee kuitenkin rahaa. Omalta osin myös siitepölyallergia taitaa aiheuttaa väsymystä.

Jotenkin olen järkeillyt, että tarvitsisin kokeista sen 10 pojoo niin pääsisin yhteispisteillä Vaasaan. Tuo 10p ei vaikuta kovin vaikealta saavutettavalta. Kuitenkin mielessäni on monasti käynyt ajatus, että luovutan suosiolla ja haen intin (heinäkuussa oon siis menossa) jälkeen uudestaan ja silloin panostaisin lukemisiin kunnolla. Silloin olisi mahdollisuuksia Turkuunkin asti.

Kuitenkin olen hankkinut kirjat ja vähän muuta ylimääräistä materiaalia, joten luovuttaminenkaan ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Kaipa tässä täytyy vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja lukea edes 1h päivässä. Jos vaikka kokeessa sitten onnistaisi.. :)

Mites muilla on mennyt? Onko kenelläkään samoja ajatuksia kuin minulla?:rolleyes:

Ihan samanlainen motivaatioromahdus tuli ennen vappua, mutta nyt alkoi valmennuskurssi niin on vähän pakko paahtaa joku 5h ainakin päivässä 1.5kk ajan :D

Itsekin pistin Vaasan ykköseksi, ja mullekkin riittää todennäköisesti se 10p :dance2: Vaasan kauppishan on Suomen toiseksi isoin, joten ei se huono ainakaan voi olla
 
Vaasan kauppishan on Suomen toiseksi isoin, joten ei se huono ainakaan voi olla

Ettei vaan olis Turku.

Kyllähän varmaan Vaasan yliopisto on suurehko, mutta ei se kauppatieteellinen tiedekunta nyt toisiksi isoin ole?
 
Osaisiko joku hieman selventää erästä asiaa liittyen laskentatoimen kassavirtalaskelmiin?

Eli lasketaanko liikepääomaerien nettomuutoksien lyhytaikaisiin saamisiin mukaan rahat ja pankkisaamiset? Esimerkkinä otettakoon vuoden 2008 pääsykokeen tehtävä 16, jossa taseeseen kyseinen erä on merkattu. Epäselväksi tämän tekee siis se, että käymäni valmennuskurssin laskiksen ope oli sitä mieltä, että rahoja ja pankkisaamisia ei liikepääomaerien nettomuutoksen laskemiseen sisällytetä. Kyseisessä pääsykoetehtävässä vastaus on oikea, luetaan ne mukaan tai ei, mutta eri luvuilla lopputulos voi tietenkin olla toinen.

Laskiksen kirjassa tuon pääomaerien nettomuutoksen kaavan erät eroavat muutenkin kaikkien muiden tehtävien taseiden erien osalta, joka on omiaan sekoittamaan pakkaa.
 
Onnea vaan Helsinkiin hakijoille, tänä vuonna 54.4% enemmän hakijoita kun viime vuonna :D Saattaa pisterajat olla "aika" korkeella :D
 
Mistä tommosen luvun sait?

Miten porukalla muuten lukemiset? Itellä johtaminen ja markkinointi hyvin hallussa molemmat luettu 6kertaa läpi mut kansis sekä laskis vähän heikommalla....Tampereelle olis kansantaloustieteeseen tarkotus hakee ja alkupisteitä on 31-32 tulossa eli viime vuonna olis tarvinnut vaan 13.25 tohon kylkeen mut saa nähdä.

E: Kauppatieteissä näköjään 46% kasvu viime vuoteen, Tulee todennäkösesti Vaasan yhteispistekiintiö nouseen kanssa rankasti meinaan kaikki joiden tiedän hakevan tänä vuonna ovat laittaneet Vaasan 2.sijalle.
 
Mistä tommosen luvun sait?

Miten porukalla muuten lukemiset? Itellä johtaminen ja markkinointi hyvin hallussa molemmat luettu 6kertaa läpi mut kansis sekä laskis vähän heikommalla....Tampereelle olis kansantaloustieteeseen tarkotus hakee ja alkupisteitä on 31-32 tulossa eli viime vuonna olis tarvinnut vaan 13.25 tohon kylkeen mut saa nähdä.

Helsingin Sanomat, en muista sivua.
 
Onnea vaan Helsinkiin hakijoille, tänä vuonna 54.4% enemmän hakijoita kun viime vuonna Saattaa pisterajat olla "aika" korkeella

mistä olette nähneet noita hakijatilastoja? laittakaa sivu, kiinnostaisi lukea lisää :)
 
Tampereen yliopiston hakumäärät: http://www.uta.fi/valinta/valinta2009.html

Miten muuten menee kun oon kuullu ristiriitasta tietoo, kun laitetaan yliopiston sisäsessä haussa 2.pääainetta, niin saako molempiin sen 2.ensisijaisuuspistettä jos se on 1.paikalla hakulomakkeessa? Vai saako sen 2p vain siihen ensin laittamaaansa pääaineeseen?
 
Huomionarvoista on se, että varsinkin ns.kovissa tiedekunnissa esim.lääkiksessä, oikiksessa ja kauppatieteissä määrät noussu järjettömästi. Oliskohan niin että hupihakijoita olis tullut vaan lisää, eikä todellisten osaajien määrä olisi juuri kasvanut? Ainakin niin toivotaan:rolleyes:
 
Huomionarvoista on se, että varsinkin ns.kovissa tiedekunnissa esim.lääkiksessä, oikiksessa ja kauppatieteissä määrät noussu järjettömästi. Oliskohan niin että hupihakijoita olis tullut vaan lisää, eikä todellisten osaajien määrä olisi juuri kasvanut? Ainakin niin toivotaan:rolleyes:

Eikö nyt lama-aikaan ole toitotettu että opiskelkaa lisää? Jostian luin että vasta valmistuneiden tradenomien työttömyys on kasvanut 40%. Tämä varmasti näkyy siinä että yhä useampi tradenomi päättää kouluttautua lisää. Povaan tuntuvaa nousua pääsykoerajoihin, sillä aikaisemmin vähemmän vetävät yliopistot, kuten Lappeenrannan teknillinen yliopisto vetävät hyvin ensisijaisia hakijoitakin (kauppatieteet +44%m, tekniikka +66%).
 
Toisaalta myös tuon lisäksi sanoisin aika vahvalla perstuntumalla, että netti-ilmoittautumisen myötä noihin lukuihin on tullut huomattavasti aikaisempaa enemmän ilmaa.
 
Back
Ylös Bottom