Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itsekin hakemassa kauppakorkeaan, mutta Hankeniin. Olen varmaan ainoa? :D Tarkoitus olisi aloittaa lukeminen ensi viikolla kun kirjoitukset ovat ohi. Jos täällä on muita jotka hakevat hankeniin nii saa ilmoittaa tässä ketjussa. ;)

Hep, haen hankenille myös:D
 
Mites, kun esim Joensuuhun olis päässy viime vuonna 10 pisteellä kokeessa, ja olisin päässyt sinne 3 pisteellä kokeesta lähtöpisteitten ansiosta. Niin kuinka "vaikeaa" on esim saada 10-15p pääsykokeesta? Onko se ihan lastenleikkiä? Kun ei ole oikein mitään hajua kokeen vaikeudesta ja pisteistä
 
Mites, kun esim Joensuuhun olis päässy viime vuonna 10 pisteellä kokeessa, ja olisin päässyt sinne 3 pisteellä kokeesta lähtöpisteitten ansiosta. Niin kuinka "vaikeaa" on esim saada 10-15p pääsykokeesta? Onko se ihan lastenleikkiä? Kun ei ole oikein mitään hajua kokeen vaikeudesta ja pisteistä


Jos en oo ihan pihalla niin uskoakseni pääsykokeesta pitää saada vähintään 10 pistettä (iha sama mikä laitos) että pääsee edes sisään..
 
Mites, kun esim Joensuuhun olis päässy viime vuonna 10 pisteellä kokeessa, ja olisin päässyt sinne 3 pisteellä kokeesta lähtöpisteitten ansiosta. Niin kuinka "vaikeaa" on esim saada 10-15p pääsykokeesta? Onko se ihan lastenleikkiä? Kun ei ole oikein mitään hajua kokeen vaikeudesta ja pisteistä

No voin sanoa sen verran, että yritin pari vuotta sitten hakea kauppakorkeaan, mutta motivaatio oli aika retuperällä just silloin ja lukeminen meni läpiluvuksi. Kokeesta sai tuolla menetelmällä 8,25 pistettä eli kyllä se 10 pojoa on aika helppo, jos lukee motivoituneena pari kertaa kirjat läpi. Itselle riittää tuo 10-12 pistettä, joten eiköhän sitä tällä kertaa mennä läpi niin että heilahtaa!
 
Sinne meni Hanken Master'sin paperit. Aika rumba, piti olla oikeaksi todistettu kopio todistuksesta, sen Diploma Supplement, CV, kuva, skannaus passista/ajokortista ja yhden sivun mittainen Letter of Motivation :/
 
Sinne meni Hanken Master'sin paperit. Aika rumba, piti olla oikeaksi todistettu kopio todistuksesta, sen Diploma Supplement, CV, kuva, skannaus passista/ajokortista ja yhden sivun mittainen Letter of Motivation :/
Eksä ollu perustutkinto-opiskelijana siellä? Voiko silti hakea masters-ohjelmaan? Onko noissa masters-ohjelmissa paljon pakollista läsnäoloa?

Just nyt rupes ketuttamaan markkinoinnin peruskurssi...
 
Hakevatko jotkut Jyväskylän yliopistoon?

Itse olen hakemassa vain[/i] sinne.


Mäkin hakemassa vaan sinne. Kiinnostais ehkä pari juttua tampereelta, mut katoin et rajat yhtä korkealla niissä ku hse:ll, eli melko korkeat, ja ei taida motivaatio oikein riittää siihen pänttäämiseen ja no poikaystäväkin tänne jäämässä niin itsekin sit. Oon siis nyt Jyväskylän yliopistossa matikalla, kun meni vähän pipariks viime vuoden lukemiset tonne. Sinäänsä ei paha, koska nyt oon voinut opiskella yhden pakollisen opintokokonaisuuden suomenkielellä ku taloustieteen pääaineopiskelijoiden pitäis käydä se englanniks :D ei se nyt mahdoton enkukskaan ole, mut huomattavasti kivempi suomeks kuitenkin ja matikalla on vapaa sivuaineoikeus melkein kaikkiin, niin oon käynyt lähinnä noita taloustieteen pakollisia kursseja, et ei juuri "hukkaan" mene tää vuosi :)

Taas tosin ongelmia motivaation kanssa, et pitäis vähän tsempata et jaksais lukea ja ehkä pääsiskin sit ens syksynä alottaa opiskelut tuolla. Ootko Guerlainn hakemassa lukemaan yrityksen taloustieteitä vai kansantaloustieteen puolelle?
 
Eksä ollu perustutkinto-opiskelijana siellä? Voiko silti hakea masters-ohjelmaan? Onko noissa masters-ohjelmissa paljon pakollista läsnäoloa?

Just nyt rupes ketuttamaan markkinoinnin peruskurssi...
En ole, olen toisen kaupungin yliopiston kirjoilla kauppatieteissä. Haen tuonne ON/OTM-tutkinnon pohjalta. En tiedä onko läsnäoloa, en ole ajatellut opiskella siellä päivääkään. Mutta jos käy jotain, niin on plan B.
 
Taas tosin ongelmia motivaation kanssa, et pitäis vähän tsempata et jaksais lukea ja ehkä pääsiskin sit ens syksynä alottaa opiskelut tuolla. Ootko Guerlainn hakemassa lukemaan yrityksen taloustieteitä vai kansantaloustieteen puolelle?

Viimevuoden JKL:n pääsykokeet käyneenä, yrityksen taloustieteiden haastatteluihin päässeenä, ja kansikselle suoraan sisään päässeenä neuvo: Molemmat pääsykokeet kannattaa ehdottomasti tehdä. Ei lopu aika kesken, eikä ole mahdoton urakka. Hakea voi vaan kerran vuodessa, kannattaa ehdottomasti hakea niihin molempiin;)
 
Mäkin hakemassa vaan sinne. Kiinnostais ehkä pari juttua tampereelta, mut katoin et rajat yhtä korkealla niissä ku hse:ll, eli melko korkeat, ja ei taida motivaatio oikein riittää siihen pänttäämiseen ja no poikaystäväkin tänne jäämässä niin itsekin sit. Oon siis nyt Jyväskylän yliopistossa matikalla, kun meni vähän pipariks viime vuoden lukemiset tonne. Sinäänsä ei paha, koska nyt oon voinut opiskella yhden pakollisen opintokokonaisuuden suomenkielellä ku taloustieteen pääaineopiskelijoiden pitäis käydä se englanniks :D ei se nyt mahdoton enkukskaan ole, mut huomattavasti kivempi suomeks kuitenkin ja matikalla on vapaa sivuaineoikeus melkein kaikkiin, niin oon käynyt lähinnä noita taloustieteen pakollisia kursseja, et ei juuri "hukkaan" mene tää vuosi :)

Taas tosin ongelmia motivaation kanssa, et pitäis vähän tsempata et jaksais lukea ja ehkä pääsiskin sit ens syksynä alottaa opiskelut tuolla. Ootko Guerlainn hakemassa lukemaan yrityksen taloustieteitä vai kansantaloustieteen puolelle?

Eihän Tampereelle mitkään HSE rajat ole?!

Millainenkohan puoli tuo vakuutustiede on?
 
Mua ei sinänsä kansantaloustiede kiinnosta, joten teen nyt sataprosenttisesti töitä, että pääsen lukemaan taloustieteitä Jyväskylään. Mua on alkanut eniten kiinnostaa laskentatoimi, mikä on sinänsä yllätys, sillä aluksi laskis tuntui tuottavan harmaita hiuksia.

Toisella foorumilla mun väitettiin laskeneen väärin, kun laskin Jyväskylään alustaviksi yo-pisteiksi 61. Otin tässä huomioon neljä parasta arvosanaa, joista yksi on äidinkieli. Näin ollen mulla olisi seuraavat:
- äidinkieli E
- ruotsi E
- psykologia L
- terveystieto L/E (oletan saavani ainakin E-arvosanan ;))

eli yhteensä 61 p.

Lyhyestä matikasta saisi pisteitä jokaisest arvosanasta kolme vähemmän kuin pitkästä. Tarkoittaako siis, että jos saisin L:n lyhyestä matikasta, tulisi siitä vain 13 p? No, joka tapauksessa eihän sitä matikkaa ole pakko huomioon ottaa?
 
Mua ei sinänsä kansantaloustiede kiinnosta, joten teen nyt sataprosenttisesti töitä, että pääsen lukemaan taloustieteitä Jyväskylään. Mua on alkanut eniten kiinnostaa laskentatoimi, mikä on sinänsä yllätys, sillä aluksi laskis tuntui tuottavan harmaita hiuksia.

Toisella foorumilla mun väitettiin laskeneen väärin, kun laskin Jyväskylään alustaviksi yo-pisteiksi 61. Otin tässä huomioon neljä parasta arvosanaa, joista yksi on äidinkieli. Näin ollen mulla olisi seuraavat:
- äidinkieli E
- ruotsi E
- psykologia L
- terveystieto L/E (oletan saavani ainakin E-arvosanan ;))

eli yhteensä 61 p.

Lyhyestä matikasta saisi pisteitä jokaisest arvosanasta kolme vähemmän kuin pitkästä. Tarkoittaako siis, että jos saisin L:n lyhyestä matikasta, tulisi siitä vain 13 p? No, joka tapauksessa eihän sitä matikkaa ole pakko huomioon ottaa?

"Huomioon otetaan äidinkielen ja matematiikan koe sekä kolme muuta parhaat pisteet antavaa koetta, joista kaksi voi olla reaaliaineen koetta. Reaaliaineen kokeen arvosanasta pisteet annetaan kuten pitkän oppimäärän kokeesta."

"Enintään 40 pistettä ylioppilastutkintojen arvosanojen perusteella"

-Matikka, lyhyt L/E = 7/6
-Äidinkieli E = 8p
-Ruotsi E (pitkä/lyhyt) = 6/4
-Psykologia L = 7p
-Terveystieto L/E = 7/6

Antamillasi tiedoilla saat, riippuen lopullisista tuloksistasi, 31-35 pistettä yo-todistuksen perusteella. Tuohon vielä maksimissaan 2 ensisijaisuuspistettä eli näillä tiedoilla tulet saamaan maksimissaan 37 pistettä.

http://www.kauppatieteet.fi/
 
Ensimmäisen vielä kestin, mutta toista en. Jyväskylä ei kuulu yhteishakuu, sinne on siis eri pisteytysjärjestelmä. Tämän asian ymmärtää vasta toisena opiskeluvuotena.
 
Ensimmäisen vielä kestin, mutta toista en. Jyväskylä ei kuulu yhteishakuu, sinne on siis eri pisteytysjärjestelmä. Tämän asian ymmärtää vasta toisena opiskeluvuotena.


Mitä tämä tarkoitti?

Osaako täällä - anteeksi vain - tyypit lukea? Hups, unohdin itse mainita, että Jyväskylä ei kuulu yhteishakuun. No joo.
 
Eihän Tampereelle mitkään HSE rajat ole?!

No mulla ei kirjotukset auta ja hse:ssä oli viime vuonna kai raja 23,5 pojoa ja niis Tampereen paikoissa jotka mua kiinnostaa on 20,75 ja 22,5 eli ei nyt niin kovin kauaks jää.

Niin ja tää on aika idioottivarma tapa laskeskella niitä alustavia yo-pisteitä: http://www.jyu.fi/hae/pistelaskuri

Kyllä oon miettinyt niihin molempiin hakemista, enköhän hae kansantaloustiedettäkin, mut saa nähdä et kuinka paljon panostan siihen lukemiseen. Kyllähän siinä aikaa jää varmasti sille toisellekin, ei se siitä kiinni ole, mut saas nyt nähdä. Aikomus olis laskentatoimea opiskella pääaineena ja sit sivuaineiks ainaski kauppaoikeus ja ehkäpä rahoitus, se vois olla kiva. Sit tietty yrittäjyys olis ihajees kun se on helppoa, mut ajattelin jossain vaiheessa valmistuakin niin ehken ihan mahottomia määriä haali. Eka ehkä pitäis tosin ettiä se motivaatio lukemiseen et pääsis sisälle ees.
 
Back
Ylös Bottom