Kauppakorkeaan 2008

Niin se eka oli kokeilu, nyt lähtisin pääsemään sisään :D ...koepistekiintiö on siis ainoa mahdollisuus...hivittää vaan että ei pääse sittenkään...joutuu tyytyy tradenomii :/
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sinne koittamaan kannata lähteä. Täysillä vaan ja sillä asenteella, että nyt mennään sisään. :) Itellä oli lukion lukuaineiden KA joku 7 ja kirjotuksista tuli lähinnä c:tä, b:tä ja yksi M ja toisella yrittämällä pääsin muistaakseni 20.75 pisteellä sisään. Eli ei se nyt vaadi mitään kympin todistusta lukiosta, jaksaa vain sen 3kk lukea tiiviisti ajan kanssa ja tilaa hyvät itseopiskelumateriaalit (tai menee valmennuskurssille), niin kyllä sinne pääsee.
 
Mihin pääsit? Ajattelin jos laittais hakutoiveisiin 1 ja 2 suositummat paikat ja kolmanneksi joku vähemmän suosittu niin sillä vois vähän varmistella jo...Oon tässä miettiny et kannattaiskohan ostaa tän vuoden hakukirjat ja lusekella niitä jo ens vuotta varten..matikankirja multa löytyy..muut taitaakin olla vaihtunut vuodesta 2005 :D
 
Oulu on ainaki ihan mukava kylä, notta tänne vaan jos ei muualle pääse :D Ittelläni järjestys olisi varmaan suuruusjärjestys eli Helsinki, Tampere, Turku, Oulu.
 
koskas tän vuoden pääsykoekirjat julkaistaan? Onkohan kirjoissa samoja kuin viimevuonna?
 
älkää tehkö niinkuin tein, tehkää niiku sanon.

Hommatkaa kirjat, ja lukekaa ajatuksella läpi 5 kertaa, mahdollisest valmennuskurssille, jos tuntuu siltä että ei yksin jaksa. Sitte kannattaa käydä kattomas oman paikkakunnan / lähipaikkakunnan kauppiksen kirjastosta kurssikirjahyllyä, ja tutustua niihin, että kiinnostaako ne asiat ihan aikuisten oikeasti.

Sisäänpääsy on niitä hienoja hetkiä, tenttiviikot ja 7 tenttiä niitä vähän vähemmän hohdokkaita:D Kannattaa kyllä panostaa.

e: eli ei kannata lukea mitään 1000 tuntia, siinä menee kyllä imo aika pikkuisen hukkaan, vaikka itse heittämällä sisään sillä taktiikalla päädyinkin. Nii ja vanhoja pääsykokeita kannattaa tarkastella ihan ajatuksella ja tehdä niitä itse harjoitusmielessä. Ei tule sit ihan yllätyksenä se koe stressitilanteessa, ja menee varmasti paremmin.
 
Kuinka moni ens kevään hakijoista aikoo mennä valmennuskurssille? Ittellä vielä kahen vaiheilla, pitää vähän enemmän tutustua kirjoihin ja kattoo löytyykö jotain epäselvyyksiä ;)
 
ei se matikka oikeesti oo mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa :) ite kirjoitin lyhyestä matikasta b:n silloin aikoinaan. Pääsykokeissa sain kuitenkin matskun osiosta 6p, eli kun viitsii vähän nähdä vaivaa niin on ne jutut ihan ymmärrettävissä! Ja kannattaa se matikka ja tilastotiede muutenkin opetella, koska ainakin hsellä ne jutut tulee jo ekana syksynä esille uudestaan.
 
Et ole näemmä ehtinyt vielä perehtyä matematiikan osuuteen

eiköhän toi kauppispääsykokeen matikka ole aika peace of cake kaikille jotka ovat ees vähän perillä matikasta
 
ei se matikka oikeesti oo mitään ylitsepääsemättömän vaikeaa :) ite kirjoitin lyhyestä matikasta b:n silloin aikoinaan. Pääsykokeissa sain kuitenkin matskun osiosta 6p, eli kun viitsii vähän nähdä vaivaa niin on ne jutut ihan ymmärrettävissä! Ja kannattaa se matikka ja tilastotiede muutenkin opetella, koska ainakin hsellä ne jutut tulee jo ekana syksynä esille uudestaan.
Ei olekaan, viittasinkin itse oppikirjaan, joka on suurelta osin huono ja epäselvä.
 
Itelleni ei valmennuskurssin matikka- ja markkinointiosuuksista ollut kyllä mitään hyötyä. Matikan kirja on surkea, mutta tehtäviä kirjan lopusta kannattaa tehdä. Yleensäkin koko matikka otetaan parhaiten hanskaan juuri tehtäviä tekemällä. Markkinointi taas lukemalla ajatuksella, tekemällä esim. omia tiivistelmiä tai vastaavia. Tosin ainakin kesällä menin markkinointiin kovasti hakemaan 8/8 pistettä koska osasin kirjan mielestäni kannesta kanteen, mutta -1 sieltä tuli.

Ja mitään kiirettä sillä lukemisellakaan. Mie aloitin huhtikuussa keväällä ja kävin töissä lukuaikana. Silloin luetaan kunnolla kun luetaan, ja kun ei lueta niin ei lueta.
 
Mitäs pakkislaiset on valinnu pääaineeksi?
Ite oon aatellu joko kansantaloustiedettä tai Kansainvälistä liiketoimintaa..
Oulu ekana kohteena joten vaihtoehdot on;
-Kansantaloustiede
-Markkinointi
-Laskentatoimi
-Kansainvälinen liiketoiminta
-Rahoitus
-Logistiikka
-Johtaminen ja organisaatio

Miksi markkinointiin on aina ihan vitusti pyrkiöitä??:arvi:
 
Koska se kuulostaa kivalta puuhastelulta.

Suurimmalla osalla hakijoista on aika epärealistinen näkemys työnkuvasta ja työmahdollisuuksista. Varsinkin ämmät on aivan kujalla.

"Six että laskiksen lukijat homehtuu yksinään jossai kopissa, mä tahdon olla ihmisten kaa!" - markkinointitytön suusta kuultua
 
Markkinointia osataan markkinoida. :)

No joo, mutta eiköhän siihen ole aika yksinkertainen syy. Markkinointi kiinnostaa monia, osa kokee sen jotenkin ns. ihmisläheisempänä ja tälläistä diipadaapaa. Kysymystä on mielenkiintoista lähestyä siten, että vertaa itse kunkin pääaineen opiskelijoita toisen pääaineen opiskelijoihin (onko tämä kamalaa lokerointia? ihmiset on yksilöitä ja sillälailla).
 
Back
Ylös Bottom