Kauppakorkeaan 2008

Mie kokeilen ens viikolla bongailla porukkaa, jos vaikka pääsis tutustumaan muihin kyltereihin ;)

enppu: siellä on kyl muutama pieni vaaleatukkainen tyttö, joten tiettyjä ongelmia saattaa tulla bongaamisessa :D

indica: jos aiot erottua sillä, että puhut koko ajan joudut olemaan aivan järkyttävästi äänessä. Siellä tuntuu olevan muutenkin porukka melko kovia puhumaan...

Mut tunnistaa parhaiten, kun etsii kaveria kellä on tatuointeja käsissä ja korvikset korvissa. Saa tulla juttelemaan, mielelläni tutustun ihmisiin uudella paikkakunnalla :kippis1:

E: melko hintavia nuo kirjat, menee uudelleen harkintaan ostot
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mut tunnistaa parhaiten, kun etsii kaveria kellä on tatuointeja käsissä ja korvikset korvissa. Saa tulla juttelemaan, mielelläni tutustun ihmisiin uudella paikkakunnalla :kippis1:

Salikaverille ois muuten tarvetta. Vaikkei painot kauheita ole eikä koskaan tule olemaankaan (haluan mahtua vaatteisiin) niin varmistaja ois hyvä olla. En oo viel päättäny mil salil alan käymää mut ku siel tulee kuitenki vaa pari kertaa viikossa käytyä niin tyydyn varmaan hinta-laatu-suhteeltaan parhaaseen eli (ilmaiseen) koulun saliin, aka Sparta Gym. Enemmän on tuo juoksu mun harrastus ollu viime aikoina.
 
indica: jos aiot erottua sillä, että puhut koko ajan joudut olemaan aivan järkyttävästi äänessä. Siellä tuntuu olevan muutenkin porukka melko kovia puhumaan...

Mut tunnistaa parhaiten, kun etsii kaveria kellä on tatuointeja käsissä ja korvikset korvissa. Saa tulla juttelemaan, mielelläni tutustun ihmisiin uudella paikkakunnalla :kippis1:

E: melko hintavia nuo kirjat, menee uudelleen harkintaan ostot

No mä oon, usko pois.. Pitäisi opetella itseasiassa olemaan statisti, rauhallisempi, harkitsevampi ja hiljainen /hiljaisempi.. Kyl mä luulen et jos etit pahimman päällepäsmärin, joka on oikeesti aina äänessä, niin oot löytäny mut;)

Itsekin ajattelin käydä koulun salilla, varsinkin kun toi taloudellinen tilanne ei todellakaan ole nyt tällä hetkellä parasta mahdollista a-luokkaa, eli ei mulla missään nimessä oo varaa mennä ainakaan Platiniumille. Muttamutta, kyllä mä oon käsittäny että koulun sali siellä on ihan ok.

Vittumainen olo muuten tänään, aika flunssaseksi on heittäny, en kyllä ihmettele ollenkaan, keskiviikkosen jälkeen, varsinkin kun kuinka flunssassa eräs henkilö sillon oli. Siit varmaa itsekin saanu.
 
Kirjat on ihan saamarin kalliita. Siis markkinointiinkin joku Kotler, 200 e terve vaan... Veikkaan kyllä et ainakaan HSE:n massaluennoilla ei ooteta, että se löytyy kaikilta. Mie saan kyllä onneksi hyvin halpaa kautta kyseisen painoksen lainaan, voisi nimittäin ehkä toi markkinointi kiinnostaa pääaineeksi asti.
 
Salikaverille ois muuten tarvetta. Vaikkei painot kauheita ole eikä koskaan tule olemaankaan (haluan mahtua vaatteisiin) niin varmistaja ois hyvä olla. En oo viel päättäny mil salil alan käymää mut ku siel tulee kuitenki vaa pari kertaa viikossa käytyä niin tyydyn varmaan hinta-laatu-suhteeltaan parhaaseen eli (ilmaiseen) koulun saliin, aka Sparta Gym. Enemmän on tuo juoksu mun harrastus ollu viime aikoina.

Minusta sais kyllä treenikaverin, mut valitettavasti taitaa vaan nuo salit olla vähän eri :( Tosin ihan mieluusti lähden aina välillä treenaamaan myös tuonne koulun salille. Ota vaikka hihasta kiinni koulussa niin sovitaan jotain treeniaikatauluja tms.
 
No mä oon, usko pois.. Pitäisi opetella itseasiassa olemaan statisti, rauhallisempi, harkitsevampi ja hiljainen /hiljaisempi.. Kyl mä luulen et jos etit pahimman päällepäsmärin, joka on oikeesti aina äänessä, niin oot löytäny mut;)

Itsekin ajattelin käydä koulun salilla, varsinkin kun toi taloudellinen tilanne ei todellakaan ole nyt tällä hetkellä parasta mahdollista a-luokkaa, eli ei mulla missään nimessä oo varaa mennä ainakaan Platiniumille. Muttamutta, kyllä mä oon käsittäny että koulun sali siellä on ihan ok.

Vittumainen olo muuten tänään, aika flunssaseksi on heittäny, en kyllä ihmettele ollenkaan, keskiviikkosen jälkeen, varsinkin kun kuinka flunssassa eräs henkilö sillon oli. Siit varmaa itsekin saanu.

Pitää siis seurailla, jos vaikka löytäis tuttuja :) Ettei vaan Indica ole saanut tartuntaa joltain näistä lukemattomista pienistä, vaaleista tytöistä? ;)

Harmi, ettei muita ole kauheasti tulossa tuonne Platiniumille. Itse asun aikalailla keskustassa, joten tuo oli senkin takia luontainen vaihtoehto saliksi.
 
Kato naapuri;) mieki asun melkein keskustassa, ootko Loasilla vai yksityisellä, jos saan kysyä.

ei mennä yksityiskohtiin, mistä flunssa mahollisesti on, veikkaan että tiiän kyllä mistä.. ..:) Ei tästä tiiä ketä tätä lukee ja kuinka moni loppupeleissä tietää mut IRL muttei sano. Joka tapauksessa melko moni, niin pitää olla aika low profile täällä, eikä kirjotella mitä ajattelee millonkin, ku tutut lukee tätä palstaa.
 
Ettei vaan Indica ole saanut tartuntaa joltain näistä lukemattomista pienistä, vaaleista tytöistä? ;)

Heh, no ei ple saanut flunssatartuntaa ainakaan minulta, sillä olen varattu eräälle pakkislaiselle :haart: mut minulle voi kans tulla juttelee, ois se salikaveri tosiaan kiva, irc-galleriasta löytyy kuvia samalla nickillä jos on vaikeuksia tunnistamisen kanssa :)
 
Kirjat on ihan saamarin kalliita. Siis markkinointiinkin joku Kotler, 200 e terve vaan... Veikkaan kyllä et ainakaan HSE:n massaluennoilla ei ooteta, että se löytyy kaikilta. Mie saan kyllä onneksi hyvin halpaa kautta kyseisen painoksen lainaan, voisi nimittäin ehkä toi markkinointi kiinnostaa pääaineeksi asti.

Kirjastosta lainaan ja kopiokoneen väliin. :whip:

Ja ihan kuin millään massoilla kukaan edes kysyisi että löytyykö kirjoja tai onko edes paikalla :rolleyes:
akateeminen vapaus nääs
 
Heh, no ei ple saanut flunssatartuntaa ainakaan minulta, sillä olen varattu eräälle pakkislaiselle :haart: mut minulle voi kans tulla juttelee, ois se salikaveri tosiaan kiva, irc-galleriasta löytyy kuvia samalla nickillä jos on vaikeuksia tunnistamisen kanssa :)


Joo, no ei se henkilö kuitenkaan tiedä kuka mä olen irl.. Sanotaan näin että se, jolta flunssa saatto tulla on kyllä tekniikan puolelta..;) Tarkempaan en kyllä sano.-.

Sitäpaitsi seki oli varattu :(

e: ja meillä nyt on onneks ne halvat luentomonisteet pop.. mitä prujuja ne nyt oli.

Ja tosiaan, jos taz bongaat mut, niin saa tulla esittäytyyn.. (=mut sitte plz. elä hirveen kovaa huutele et heiii!! ootko sie Iiiindicaaaaa!) sellaa kävi tos keskivikkona, ja mä häpesin silmät päästäni..
 
Kirjastosta lainaan ja kopiokoneen väliin. :whip:

Ja ihan kuin millään massoilla kukaan edes kysyisi että löytyykö kirjoja tai onko edes paikalla :rolleyes:
akateeminen vapaus nääs

Jep, näinhän se pitää tehdä. Mie kyllä haluaisin hoitaa nää luennot ihan kunnolla, akateemisesta vapaudesta huolimatta. Yliopistossa on se kiva juttu, että ei tarvii enää hävetä jos osaa. Yläasteella ja lukiossa siitä seurasi rangaistus :jahas:
 
Asun ihan Loasilla, tässä rakuunamäessä.

Ja hyi sua Indica, olet mennyt varattuihin sekaantumaan :D

E: nuo prujut on kyl äärettömän hieno systeemi, ei tarvi ressata luennoilla muistiinpanoista ja voi kuunnella rauhassa.
 
Käytiinpä just tsekkaa se sparta gym (=koulun sali), ei helvetti, osa painoista oli oikeesti lohjenneita ja italiaanomiehet nosteli kovana 50kg ykkösiä penkistä :hyvä: saattaa olla et tulee etittyä sittenkin se vähä laadukkaampi sali :D Hauskinta oli ku tangossa luki päädyssä CCCP, eli todellakin kaikki välineet siellä kylmän sodan aikasia :D
 
Käytiinpä just tsekkaa se sparta gym (=koulun sali), ei helvetti, osa painoista oli oikeesti lohjenneita ja italiaanomiehet nosteli kovana 50kg ykkösiä penkistä :hyvä: saattaa olla et tulee etittyä sittenkin se vähä laadukkaampi sali :D Hauskinta oli ku tangossa luki päädyssä CCCP, eli todellakin kaikki välineet siellä kylmän sodan aikasia :D

Edelleen suosittelen Platinumia, laitteet toimii ja on muutenkin siisti paikka. Treenaajia näkyy olevan ihan aloittelevasta Lahteen lähtijöihin, kuitenkin paino enemmän "normitreenaajissa". Tosin en ole muilla Lappeenrannan saleilla käynyt, joten vertailukohdat on melko heikot :)

Oikeesti, kuulostaa melko pelottavalta paikalta toi Spart Gym... itsellä oli huono sali kotipaikkakunnalla, mut ei sekään ihan tuollainen ollut.
 
Edelleen suosittelen Platinumia, laitteet toimii ja on muutenkin siisti paikka. Treenaajia näkyy olevan ihan aloittelevasta Lahteen lähtijöihin, kuitenkin paino enemmän "normitreenaajissa". Tosin en ole muilla Lappeenrannan saleilla käynyt, joten vertailukohdat on melko heikot :)

Oikeesti, kuulostaa melko pelottavalta paikalta toi Spart Gym... itsellä oli huono sali kotipaikkakunnalla, mut ei sekään ihan tuollainen ollut.

Syke Gym joka on koulun vieressä maksaa 15e vähemmän kuussa. Platinum toki hieman parempi laitteiden ja koon puolesta, mutta sijainti onkin sitten aika surkea jos Skinnarilassa asustaa. Platinumilla on mielestäni töykeää asiakaspalvelua. Kassan neiti avautui minulle kun koitin huhuilla aukinaisesta takahuoneen ovesta että onko täällä ketään kun tiskillä ei näkynyt ketään. Kassaneiti tuli salin puolelta ja sanoi töykeästi että en saa enää ikinä tehdä noin...
 
Itsellä hyvinkin erilainen näkemys salista, mikä on jo varmaan tullut esille =) Minun tapauksessa asiakaspalvelu on ollut loistavaa.
Totta kyllä, et skinnarilasta ei paljon tee mieli lähteä tuonne asti. Varsinkin jos ei ole omaa autoa...
 
Avoimen yliopiston kautta kauppakorkeaan?

Moi,

Omaako kukaan kokemuksia avoimen yliopiston kautta sisäänpääsystä joko kauppakorkeaan tai muuhun yliopistoon?

Pikavilkaisu näyttäisi siltä, että kauppakorkean pistevaatimukset ovat korkeimmat väylä-opintojen osalta. Pitäisi suorittaa 114 op avoimen puolella: http://www.hse.fi/FI/education/non-degree/open/vayla/ , joka on kyllä aika paljon. Tosin ilmeisesti tuosta saisi sitten suurimman osan hyväksyluettua jos pääsisi sisään.

Kuinkahan todennäköistä sitä on sitten päästä sisään (avoimen hakijat / avoimen kautta valitut), jos ensin opiskelee 2 vuotta avoimen puolella?

Itseäni kun ei oikein enää 30 kymppisenä kohtuullisesti toimeentulevana AMK-inssinä huvittaisi hypätä opintotuen elintasoon:) Sen takia avoin yliopisto olisi jo jonkin aikaa työelämässä olleen kannalta paras vaihtoehto. Lyhyt työura on ehtinyt opettaa paljon kauppatieteiden tarpeellisuudesta niin työelämässä, kuin siviilissäkin. Hinku olisi kova mutta ikä painaa päälle.

Vastaavasti: onko kenelläkään kokemusta kuinka vakavasti työnantajat ottavat rekrytointitilanteessa noita avoimen opintoja? Luonnollisesti jos samalla viivalla on maisteri ja 60 op avoimessa suorittanut AMK-tutkinnon omaava, on valinta aika selvä.
 
Jatkoa edelliseen: kävin tarkistamassa asiaa HSE avoimen opintotoimistosta ja selvisi, että AMK-tutkinnon omaava ei voi hakea avoimen Väylä-opintojen kautta. great.

Miltäs kuullostaa suunnitelma B:

Haen ensi kevään haussa 2009 sisään. Käy flaksi ja pääsen esim lappeenrantaan/joensuuhun/tms. Käyn näyttäytymässä paikan päällä ja opiskelen suurimman osan kursseista Helsingin avoimessa maksullisena? Työpaikka ja perhe pakottaa jäämään Helsinkiin, ja itsellä on hieman hatara usko, harrasteneisuudesta huolimatta, että pääsisin suoraan HSE:kään.

Kiinnostus ja motivaatio on kova. Ainoa asia takaraivossa kummittelemassa on ikä. Paikalla ei taida olla muita yli 30-vuotiaana jatkokoulutukseen lähteneitä? Kiinnostaisi tietää miten työelämä on lähtenyt jatkokoulutuksen jälkeen liikkeelle. Itse kun olisi aikaisintaan 35-36 vuotaiaana KTM.
 
Back
Ylös Bottom