Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mihin aineisiin kannattaa Lukiossa panostaa ,jos meinaa Kauppakorkeaan hakea?


Mie vedän villin kortin, ja suosittelen Psykologiaa, sillä siitä saattaa olla johtamisessa, ja jossain määrin ehkä hyvin rajatusti markkinoinnissa apua. Johtamisessa ainakin Psykologia on avuksi. Yhteiskuntaopista luet tietty sitte kaikki vähänkää taloutta sivuavat jutut, ja ehottomasti, ihan ehottomasti mahollisimman paljon matematiikkaa. Pitkä matematiikka! se on nyt tosin niin, että jos vaan suinkin mitenkään rahkeet riittää, niin aina kannattaa lukea matematiikka, eikä laskento (=lyhyt *matematiikka*), halusi sitten ihan mihin tahansa.

Ite luin lukiossa sitte aikanaa kyllä valinnaisista lähinnä pitkän matikan, ja fysiikan, matikan huonosti, fysiikan hyvin, (6 ja 9) enkä sitte juurikaa muuta. Mitää filosofioita tai psykologioita tod. opiskellu;)

Hermoilu nyt vaa meikäläiselle nii tyypillistä.. En maha minkää sille.. en oo niitä ihmisii mil ois kaikista kovin luotto itseesä ja omaa arvoon, ni siks hermoilen, ku oon vähän sillä mielellä, että se ei oo oikein, että mä pääsen muka mihkää yliopistoo, että mä en ole sen arvoinen tai jotaa.. Mut saas nähä;)

enää en oo pisteit laskenu, on iha tarpeeks räknätty, eikä ne siitä muutu lisäpinnojen kanssa 25.75:stä millään ilveellä vaikka 12.5 pisteeseen, väännän ja käännän mitenkä sitä. Itseasiassa sillä, että tahallaan laskin itelle vääriä niistäki jotka tiesin varmasti oikeaksi.. silti yli 20..;) En viitti enää laskea, ei mitää järkee.!

Hyvää juhannusta!
 
Itselle oli ainakin laskiksessa aika paljon hyötyä vanhoista taloushallinnon merkonomi-papereista. Ei tarvinnut paljon miettiä minkä takia esim tase menee aina tasan ja mitä tarkoittaa meno tulon-kohdalle :)
 
Jahas markkinointi sitten kusi. Vaasa ilmeisesti sitten kutsuu syksyllä 2009 jos ei intin jälkeen jaksa käydä uusimassa.

hohohohoho, olin laskenut, etta vaarasta pisteesta olisi mennyt -1p ja laskiksen osalta -0,5p... Eli laskin virheet tuplana. Oikea pistemaara on siis 22 tai 23. Ja siihen lisaksi ensisijaisuuspisteet niin ei tassa nyt ihan kaivossa ollakaan :dance2:
 
Pakko kyllä sanoa, että aika hyviä pisteitä moni tuntuu saaneen. Pisterajat tulevat ihan varmasti nousemaan viime vuodesta. Itse veikkaisin, että Vaasa on jotain 17-18, Pori 20-21, TSE 24-25 ja HSE 27-29 pelkän kokeen osalta.

Edit. Toisaalta, tuskin näissä netin ketjuissa kovin moni tulee ilmoittamaan, että olisi saanut alle 20p. Hitsi kyllä vähän jännittää :)
 
ääääää.

Olen idiootti.

Mistäs minä tietäisin mikä on kauppakorkealaisten vahvuus, mut ainakin luulisin että tuohon hommaan matikka liittyy kiinteästi. Jos käsitykseni on väärä, niin korjatkaa ihmeessä. Tottakai pääaine vaikuttaa, mutta en nyt voi kyllä väittää ettei pitkästä matikasta olisi mitään hyötyä kauppikseen pyrkivälle. Indica mainitsi psykan, joka tosiaan oli myös ainakin itellä avuksi monissa johtamisen teemoissa.

Ja siis, oikeasti, paineita alkaa olla miulkii kohta sen verran ku Indicalla (no ei nyt iha kuitenkaan ehkä mutta...) et uskoin iha tosissani tuon 42 p... Joo. No en ihmettele ku ihmiset tykkää kusettaa miuta aprillipäivänä ku se on niin helppoa. Mut olisi vaan niin kiva jo pitää pippalot sen kunniaksi että pääsisi HSE:lle.

Ei miulla muuta :nolo:
 
Samaa mielta - yrityksen taloustieteissa (markkinointi, johtaminen laskentatoimi) ei kylla pitkasta matikasta ollut paljon hyotya, mutta kuin tosiaan ehka siina paasykokeessa. Niista kioskitieteilijoista ei kukaan osannut derivoida tai integroida, ja hyvin nayttivat kylla parjaavan opinnossaan. Kansantaloustieteessa (eli siina oikeassa taloustieteessa) matematiikasta on kylla paljonkin apua, etenkin cumun opinnoista eteenpain. Lyhyen matikan kayneilla on aika paljon opeteltavaa, ja itse pitkan matikan kayneenakin sai aikaa kulumaan etta talousmatematiikan, mikron ja makson kursseista selvisi.

Onnea kaikille paasykokeissa kayneille - toivottavasti mahdollisimman moni taalta paasee sinne minne halusikin!
 
Pakko kyllä sanoa, että aika hyviä pisteitä moni tuntuu saaneen. Pisterajat tulevat ihan varmasti nousemaan viime vuodesta. Itse veikkaisin, että Vaasa on jotain 17-18, Pori 20-21, TSE 24-25 ja HSE 27-29 pelkän kokeen osalta.

Edit. Toisaalta, tuskin näissä netin ketjuissa kovin moni tulee ilmoittamaan, että olisi saanut alle 20p. Hitsi kyllä vähän jännittää :)

Mitä oon netin ketjui seurannu, ja varsinkii oli joku pääsykoeaiheinen sivusto, mis oli suunnillee sen niminen ketju, että kauppakorkeaa, miten te sen oikein teitte?, johon vissii saattaa ehkä olla linkkaus tän threadin historian hämärissä, ni mie ku sitä luin, käsittel siis aikasempien vuosien kokeit, ni siel ol ainakii kaikki saanu iha tosi kovii pisteitä pelkästää, ja siel oli ihmiset vielä lukenu kauheen vähän..

Ehkä siin on se että ne pyrkijät jotka vaa hakee, ja ei hirveesti ehkä ees panosta, eikä menesty välttämättä mitenkää kauheen hyvin, ni ne ei kirjottele nettii tuloksistaa, eikä ne kirjottele aiheesta muutenkaa. Ja ne innokkaimmat jotka esim. tähän threadii on kirjottannu, ni ne on sitte luonnollisesti lukenu aika paljon, ja menestyy paremmin, ja sitte sitäkautta pääsee todennäkösemmin sisää. Tänne kasaantuu ne tosissaaottavat. Kuinkas moni meistäki tänne kirjottavista on käyny valmennuskurssit jne.. Sitte suuri enemmistö ei näy eikä kuulu. Ja eiköhä markkinoinnin vaativuustaso tänä vuonna selkeesti karsi aika monia pois koulusta, ja eiköhän pisterajat tuu olemaa korkeintaa samat ku 2005.. En nyt menisi ihan vannomaa etteikö 20 pisteellä pääsisi ees johonkin.

e: nii kyl miekii veikkailen että pisterajat nousee viimevuotisista. Se että kuinka paljon ne nousee onki sitte jo ihan toinen kysymys, heitetää että kautta linjan 4.5p..
 
Ei vittu, kokeet on tehty ja täällä jengi vatvoo pisteitä vielä sivukaupalla. Menkää nyt vittu lomalle. Ei se teiän sisäänpääsyyn vaikuta vaikka kuinka vaivaatte kaalianne pisterajoilla. Kaikkea sitä näkee. :lol2:
 
Kirjoitusten kanssa oli sama juttu, innokkaimmat kirjoittelijat oli niitä, jotka oli panostaneet ja yleensä myös menestyneet. Huimia nousuja ei tapahtunut. (Matikkaa lukuun ottamatta...)

Yritän nyt vaan pitää pään kylmänä ja vakuuttaa itelleni että olen päässyt Helsinkiin, mutta inhottavaa epävarmuutta ei voi silti vaientaa. Todella ahdistavaa. En osannut jussinakaan nyt relata, kun aloin jännittää ihan liikaa. Tyhmää, mutta minkäs teet. Luulin että paha vaihe on ennen koetta, mutta se on oikeasti nyt, kun ei voi enää tehdä yhtään mitään asian eteen.
 
Mayflower, sie sentää oot päässy ees johkuu varmast, mie en voi olla ihan varma ku vasta 4.7.

mie ainaki meen sen takii sinne jyväskylän haastatteluihi.. varapaikka, mikä varapaikka,mut kuitenki.. minuu pelottaa itteeki se etten oo päässy mihkää.

Sitte 4.7 näkee että pelkäsinkö syyttä vai pääsinkö sitteki sisää;)
 
Kyl sie pääset,mie uskon;)

Ainahan sie voit hakee ensi vuonna uuestaa, jos nyt jostain syystä ei pääsekkään.. Sie oot viel nuori.

Mie taas alan olee sen ikäin, et min pitäis olla jo sisäs kauppikses.. mie vaa toivon et mie pääsisin lappeenrantaa et mie voisin opiskella sitte rahoitusta. Muut koulut nyt on enemmin ja vähemmin kompromissei.
 
Kyl sie pääset,mie uskon;)

Ainahan sie voit hakee ensi vuonna uuestaa, jos nyt jostain syystä ei pääsekkään.. Sie oot viel nuori.

Mie taas alan olee sen ikäin, et min pitäis olla jo sisäs kauppikses.. mie vaa toivon et mie pääsisin lappeenrantaa et mie voisin opiskella sitte rahoitusta. Muut koulut nyt on enemmin ja vähemmin kompromissei.

Nyt tätytyy kyllä kysyvä, et ookko sie savolaine ku tuol taval huastat?
 
En mie oo, mie oon kymenlaaksost.

Savoo nähnykkää!! Savolaiseks luuleminen on nyt jo aika loukkaavaa :jahas:

;)
 
Höhhöh, mie olin venaillu koko aika et supermaster olis jotain kommenttia heittäny tehtävien vaikeusasteesta, mutta ei. Hitto, 9 päivää vielä tuloksia venaillessa. Olis sinällää jo kiva saada tietää tuleva opiskelupaikka et vois ettii kämppää ja varata tatuointi-ajan :jahas:
 
Olis sinällää jo kiva saada tietää tuleva opiskelupaikka et vois ettii kämppää ja varata tatuointi-ajan :jahas:
Et kai oikeasti ole ottamassa tatuointia sillä perusteella, että pääset opiskelemaan. Itse olin aikoinani myös kovin innoissani opiskelupaikasta ja tuntui niin mahtavalta. Mutta nyt kun on jonkin aikaa opiskellut niin se mahtavuus ja ihanuus rapisee ja siitä opiskelupaikasta tulee tavanomainen asia siinä missä työ vaikkapa kaupan kassalla. Kyllä siinä vaiheessa voi alkaa harmittaa/hävettää, että tulipas otettua hölmö tatuointi.
 
Back
Ylös Bottom