Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos muuten liitetiedot pakolliset jokaiselle yritykselle tilinpäätöksessä? Muistin aivan, ettei pienemmille olisi pakolliset, mutta en tänään löytänyt mitään kohtaa kirjassa, että olisi mitenkään tuohon suuntaan edes mainittu. Eli muistanko aivan omianikin jo?
 
On. Liitetiedot on osa tilinpäätöstä ja pakollisia, Tosin pienimmille kirjanpitovelvollisille on säädetty helpotuksia. Toimintakertomus ei ole pakollinen, paitsi suurille ja pörssiyrityksille.

Kirjassa puhutaa aiheesta sivulla 40-41

e: menee siis aika helposti sekasin toi tilinpäätös, ja sen osat, kun toimintakertomus ei sinällään oo tilinpäätöksen osa, ja liitetiedot saattaa mennä sekaisin toimintakertomuksen kanssa.
Jokatapauksessa, itselle aikasemmin vaikeinmuistettavimpia osia aiheesta: hinnoittelut on nyt loppujenlopuksi aika hyväntuntusesti mielessä. Senlisäksi tunnusluvut on selkärangassa, samoin balanced scorecard, ja kassavirtalaskelmankin muistan jo ulkoa..;) vaik se ol vaikeimmantuntunen saada jäämää mielee.
 
Laskiksen eka kappale on suoraan sanoen täysin perseestä. Jos siitä jotain kysytään ni en varmana vastaa. Ne kyssärit on niin kieroja ja menee lähes poikkeuksetta väärin.

Nyt ku alettiin avautumaan ni avaudutaan viel sen verran että musta toi koko laskis on todella puuduttavaa. Vastaan max 1-2 kysymykseen ku yleensä aina niistä tulee pelkkää miinusta, näin niin ku harjoituspääsykokeiden pohjalta.

Kaikki kaavat mä siitä melkeen osaankin ulkoa, mutta en sit yhtään mitään muuta.
 
Nyt tuli luettua markkinointia ja alkaa tuntua siltä, että se on vahvin osa-alue :D Oikeasti Tikkasen kielenkäyttö avautui minulle kokonaan viimeisellä viikolla. Innolla ja positiivisilla fiiliksillä odotan koetta. Vaikka pakko sanoa, että viikon voisi vielä ottaa lisäaikaa lukemiselle.
 
En kyl yhtää lisäaikaa haluu enää. Olis koe saanut olla tos pari viikkoo sit vaan, nyt tuntuu etten osaa enää mitään :D Tänään meni just hermot tohon markkinointiin kun ihan niinku en olis ikinä lukenutkaan mistään Sopeutuksest ja koordinoinnist
 
Nyt tuli luettua markkinointia ja alkaa tuntua siltä, että se on vahvin osa-alue :D Oikeasti Tikkasen kielenkäyttö avautui minulle kokonaan viimeisellä viikolla. Innolla ja positiivisilla fiiliksillä odotan koetta. Vaikka pakko sanoa, että viikon voisi vielä ottaa lisäaikaa lukemiselle.

Miulla aivan samat fiilikset muuten paitsi mitään lisäaikoja ei enää oteta, eiku paperi eteen vaan :hyper:

Eiks rahoituslaskelma oo kanssa vapaaehtoinen pienimmille yrityksille?
 
Onko Supermasterin kurssilaiset sattuneet vilkaisemaan supermasterin sivujen keskustelualueen "kova stressi"-threadiin... Voi jumalauta mitä äpäröintiä
 
Missäs se koepaikka sijaitsee (osoite) ku Hesassa tekee kokeen? :D:D
Iha tällee ois hyvä pikkuhiljaa alkaa selvittelee noinki turhii asioita :D
 
Missäs se koepaikka sijaitsee (osoite) ku Hesassa tekee kokeen? :D:D
Iha tällee ois hyvä pikkuhiljaa alkaa selvittelee noinki turhii asioita :D


...Helsingin kauppakorkeakoulussa.

http://maps.google.fi/ siihen kirjotat "Helsingin kauppakorkeakoulu" ja klikitiklik
 
Oijoi, jännittää ihan saatanasti. Suoraasanottuna vituttaa, pulssi hakkaa varmaa 90 iskuu minuuttii, ei toivookaa että saisi nukuttua, mahaa koskee, on tosi vittumainen olo, ja tuntuu etten mitään osaa.

Toivottavasti tää on viimenen vuosi ku haen.
e: toivottavast en nyt aja autoo paskaks rekkaa päin, ku kokeesee kohti suunnistan, iha helvetilliin olo jo koko ajan. pelottaa ettei tästä tuu mitää. Ei yhtikäs mitää..
 
oke kiitos mskp. aloin miettii et hakiamäärän takii on jossai muis tiloissa mut se varmaa selvii siel paikan päällä sit onko. mutta kiitos paljon
 
Lueskelin tätä ketjua ensimmäisen kerran useampi kuukausi sitten. Silloin tein itselleni lupauksen etten aio seurata tätä, koska 90% viesteistä on kuitenkin älytöntä kuumottelua, joka tarttuu helposti myös lukijaan.

Nyt tein sen virheen ja jääköön se tähän. Älkää hyvät ihmiset stressatko niin paljon, ei se ole hyväksi. Tai jos on pakko stressata, niin kääntäkää se voimavaraksi, ei tiilimuuriksi.

Edit:
oke kiitos mskp. aloin miettii et hakiamäärän takii on jossai muis tiloissa mut se varmaa selvii siel paikan päällä sit onko. mutta kiitos paljon
Supermasterin keskustelusivuilta poimittu:

perinteisesti em. lista on ollut kauppakorkean päärakennuksen etuoven ikkunalaseissa kiinni koeaamuna (useita a4-liuskoja). Siellä sitten on muutama sata ihmistä parveilemassa, jonka jälkeen tutkitaan karttaa, ja suunnistetaan 400 metriä johonkin päin, jonotetaan vessaan, ja hermoillaan, onko mukana ajokortti, kynät, kumit ym.

Kannattaa varata siis AIKAA aamulla tähän kaikkeen!

Listassa siis ohjeet missä salissa suorittaa kokeen.



P.S:
Onko muita tulossa HSE:lle tiistaina kuin mie?
Mie oon se pitkä läski. Radial on se pitkä lihaskimppu. :whip:
 
Nojoo.. Stressinhallinta onki taitolaji. Ihme kyllä ei stressannu yhtää jyväskylä, eikä aikanaa kirjotukset..tää stressaa iha vitusti. Pitää miettii,joskos lähtis vielä lääkäriltä pummimaan jotain apinaki jaksaa ajatella-kolmiolääkkeitä, jotta suoriutuis maksimaalisesti kokeessa ilman liikaa stressiä.

En tosin aiheesta mitää tiiä, ja oisi pitäny kokeilla aiemmin jo, että tietää, ettei vedä koko äijä iha jäähä, ku lähtää lääkepurkista hakee viimestä silausta ja apua kokeisiin..;)

Ehken siis uskalla riskeerata noitten kanssa. Nyt kuitekki pitää vielä kattella matematiikkaa. Aikalailla oon kerrannu tän viimisen viikon aikana kaiken vielä läpi. Huomenna menee sitte iha koko päivä taas. Eikä se mitää, ensivuonnakin tiettävästi järjestetää pääsykokeet;)

Oon vaa ajanu itteni selkä seinää vasten, täs on pelissä, ei pelkästää opiskelupaikka, vaa mun kunnia ihmisenä, kun oon ihan itseäni perseeseepotkiakseni saattanut koko lähipiirin tietoon että kauppiksee sitä seuraavaksi. En kyllä tiiä miten mä jatkan jos en mihkää pääse. Vai jatkanko ollenkaa. Riittääkö enää motivaatio.. Mut siksi mä oon jaksanukki lukea. Kun oon ittelleni laittanu henkisesti sellasen pakkovaihteen päälle. Oon mä miettiny aika kovasti sitä worst case scenariota, en oo tullu vielä päätökseen. Mutta ei oo motivaation voittanutta, ja ikinä elämässä ei tuu miksikään jos ei sen etee tee isosti töitä. Ainakaa tonne nykysee kouluu ei oo kyllä mitää kehtaamista enää mennä koskaa takasi. Eikä tahtoa, eikä halua, eikä mitään insentiiviä. En kyllä kehtaa tavata palttiarallaa ketään mun lähipiiristä jos en pääse, maine menee. Eikä mulla oo mitää varasuunnitelmaa elämälle. Onneks on motivaatio korkeella!

e: nii tsemppii, tiistaina on meitin kaikkien loppuelämän ensimmäinen päivä.. Ainaki toivottavasti;)
Ja Jumalan kiitos en kestäisi stressiä hengissä hakea johku HSE:lle viisaitten ja vielä viisaampien seassa, ite tällänen iha tavis, ei mun paikka oo siellä itteeni parempien seassa samassa salissa. Vaikken himouskovainen ookkaan, niin Jumalaa kiitän jos pääsen ikinä mihinkää yliopistoo, ja kyllä mä aina ristinmerkin teen kaikissa kokeissa alussa, niin myös nyt.
 
Pääsin Jyväskylän kokeis jatkoo, 4 pistettä jäin suorasta pääsystä ilman haastattelua

eli 47 pistettä sain, 51 ois riittäny ilman haastatteluu jatkoo.. Ei paskemmin, Nyt vaa ku on oma vitun motivoitunu itsensä, ni ei siin mittää.;) Eli 10 parhaan pelkän kokeen perusteella jäi nyt tällä kertaa pääsemättä, mutta sentää jatkoo;) jes!
 
Pääsin Jyväskylän kokeis jatkoo, 4 pistettä jäin suorasta pääsystä ilman haastattelua

eli 47 pistettä sain, 51 ois riittäny ilman haastatteluu jatkoo.. Ei paskemmin, Nyt vaa ku on oma vitun motivoitunu itsensä, ni ei siin mittää.;) Eli 10 parhaan pelkän kokeen perusteella jäi nyt tällä kertaa pääsemättä, mutta sentää jatkoo;) jes!

Onnittelut! Siinä näet, oliko nyt niin vaikeata?

Eli hait siis kansantaloustieteeseen, vai yrityksen johtamiseen?
 
Back
Ylös Bottom