Kauppakorkeaan 2008

Itellä näyttäs olevan 28-29,5 pinnaa tulossa ensisijaisuuspisteiden kanssa. Helsinki on aika tiukilla, mutta lappeen Ranta pitäs olla varma. Kyllähän sekin passaa, eikä pieni maisemanvaihdos välttämättä huonoa tee.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
35 tuntuu et oli niin naurettavan helppo koe. ite hain lappeenrantaan, enköhän pääse. eno (kauppatieteiden proffa sano et pisterajat nousee saletisti helsingissä yli 30 pisteen reilustikkin.
 
Ite hain helsinki ja oulu, 34 pisteellä luulis täs vaihees viel että pääsee helsinkii, mut jos ei nii, oulu on aineski satavarma.. Oulus ei muuta ihmeellistä, mut se niin sika kaukana kaikesta paitsi poroista.
 
Oliko koe muuten OIKEASTI kaikista niin paljon helpompi kuin viime vuonna? Johtaminen, kansis sekä laskis aika läpihuutojuttuja kuitenkin viime vuonna, aineisto tietysti paljon pahempi ja matematiikan vaikutusta ei tiedetä. Itse en kuitekaan pysty uskomaan, että yli 20 pisteen käytäisiin vaikka Lappeenrannassa tai kovin paljon 30 yli Helsingissäkään. Eiköhän viime vuonna yhtä lailla pelätty tätä hommaa ja kauas 30:sta jäätiin. Vai oletteko täysin eri mieltä? Tietty itseäni tässä tsemppailen, mutta kuitenkin
 
Supermasterilla alustava arvio, että raja nousisi 26-28p. Itse sain jotain 30p jommalla kummalla puolella hieman. Siihen vielä ensisijaisuudet päälle. Saa nähä kuinka käy rajan.

Markkinointi oli jotain aivan hirveää.
 
Supermasterilla alustava arvio, että raja nousisi 26-28p. Itse sain jotain 30p jommalla kummalla puolella hieman. Siihen vielä ensisijaisuudet päälle. Saa nähä kuinka käy rajan.

Markkinointi oli jotain aivan hirveää.

Oliko se markkinointi loppujen lopuks niin paha? Kuhan osas ne tutkimukset, nii melkee riitti. Itellä alustavasti 1 meni väärin markkinoinnissa ja 2 jätin vastaamatta. Olihan se vaikeempi kun muut osiot, mutta ei mahoton.
 
lol mitä jenmgi selittää 34p eikä olla varmoja että päästäänkö sisään..sama juttu taas kun viimevuonna kun jengi väitti että pisterajat nousee vitusti ja veikkailtiin 30p stadiin. Markkinointi oli senverran paha ja muutkaan osiot ei helpompia ollu kun viimevuonna niin vaikka matskun poistuminen vähän helpottaakin niin veikkaan että pisteraja on 27p stadiin.
 
Oliko se markkinointi loppujen lopuks niin paha? Kuhan osas ne tutkimukset, nii melkee riitti. Itellä alustavasti 1 meni väärin markkinoinnissa ja 2 jätin vastaamatta. Olihan se vaikeempi kun muut osiot, mutta ei mahoton.

No jotenkin tuntui, että monessa kohdassa oli melkein sellaista asiaa, että hyvä jos muisti ikinä kuulleensa. Sanamuodot kaukana kirjan vastaavista. Sitten kun vielä heitetään niitä väiteyhdistelmiä niin avot. 6/7 sain sentään oikein markkinoinnista lopulta. Tuli kyllä pari sellaista "toi on varmaasti oikein ja toi ei varmasti ole niin ton on pakko olla oikee vaihtoehto"-vastausta.

Luigia komppaan tässä raja-asiassa. Ei ne viime vuonnakaan markkinointia lukuunottamatta mitään mahdottomia olleet, joten miten raja nousisi yli 5p? No nyt on joka tapauksessa pitkät 2.5vko edessä.
 
tehtävä 30 ei ollut muuten oikeaa vastausta. huomasiko kukaan?:) se varmaan hylätään!

Juu tulihan tuo huomattua heti kun tarkasti. Mietin pääni puhki kokeessa sen kanssa, kun ei löytyny millään oikeeta vastausta. Muistin sen koko taulukon kuitenkin ulkoa. Vastasin itse C:n, jossa oli oikein tärkein ja vähiten tärkeä ja näin ollen mielestäni eniten oikein. Mutta kuinkas ollakaan...
 
Huomaa taas hyvin eri aineiden eroja. Markkinointi ja johtaminen ovat sellaisia aineita, että niistä voi valmistua maisteriksi sellainen henkilö, jolle uusien pääsykokeiden kysymykset ovat täyttä hepreaa. Yhtenäistä teoriapohjaa kun ei ole. Pidän täysin oikeutettuna kritiikkiä, että aineet näyttävät enemmän kokoelmilta ad hoc -väittämiä, kuin tieteellisesti koherenttia kokonaisuutta. Laskentatoimea ja taloustiedettä lukeneet sen sijaan osaisivat helposti vastata pääsykokeen kysymyksiin, ainakin suureen osaan niistä. Taloustieteessä tämä vielä korostuu, kun luotua teoriakehystä kehitetään eteenpäin kuitenkaan luopumatta aikaisemmista tuloksista. Laskentatoimen kirja antaa silti omasta aineestaan parhaan kuvan pääsykokeen aineista, sillä taloustieteen kirja on kirjoitettu "normaalilla kielellä", kun taas edistyneemmissä esityksissä käytetään huomattavasti formaalia lähestymistapaa.
 
28+2=30 pistettä tais tulla. eikait nuo rajat nii paljoo voi nousta ettei kuopioon pääsis ? taino voihan ne tietenkin mutta mutta

Joku tolkku nyt ainaiseen pisterajojen nosteluun :D Kyllä noilla pisteillä voi nukkua yöt rauhassa.

EDIT:

Pakko muuten nostaa paljon jauhettu keskustelu "valmennuskurssit saattaa hakijat epätasa-arvoon" esiin. En jaksa millään uskoa et tämänkään vuotisessa kokeessa - varsinkaan haastavimmassa osiossa markkinoinnin taulukot olis näyttäneet yhtään erilaisilta tonnin kurssin tiivistelmistä selaten. Korkeintaan motivaattorina voi toimia, mutta jos ei aihe innosta ilman pakkopullaa niin miten seuraavana viitenä vuonnakaan..
 
Joku tolkku nyt ainaiseen pisterajojen nosteluun :D Kyllä noilla pisteillä voi nukkua yöt rauhassa.

EDIT:

Pakko muuten nostaa paljon jauhettu keskustelu "valmennuskurssit saattaa hakijat epätasa-arvoon" esiin. En jaksa millään uskoa et tämänkään vuotisessa kokeessa - varsinkaan haastavimmassa osiossa markkinoinnin taulukot olis näyttäneet yhtään erilaisilta tonnin kurssin tiivistelmistä selaten. Korkeintaan motivaattorina voi toimia, mutta jos ei aihe innosta ilman pakkopullaa niin miten seuraavana viitenä vuonnakaan..
hyvä. halusin vaan kuulla sen joltain ^^

..minäkään en millään kurssilla käynyt ja tuntui ennen koetta että vituiksihan se itsellä menee kun kuuntelin miten muut oli harjotuskokeita ym tehny kursseilla.. positiivinen yllätys kun näemmä jotain olin osannut! eikä tarvinut juuri arpoa. nice.
 
Nyt on kyl vitun hyvä olla ku ei tartte enää lukee... Niin vitutti joka aamu herää klo 9 ja pistää lukien ja koko päivä sit lueskella vaihtelevalla tahdilla miinus tietysti aika joka piti salilla pyhittää, mut silti.. Onneks huomenna pääsee jo vaihtaa maisemaa, lähtö Pohjois-Karjalaa puuhommiin :D
 
Noni, koe ohi ja kevyt olo.
Tuntui, että se koe oli aika helppo, ja tuli semmonen fiilis että hitto kyllä mä nyt johki sisään pääsen. Tein sitä koetta sillä periaatteella, että mustasin lomakkeelle kaikki täysin varmat vastaukset ja sen jälkeen muutamia 50/50 vastauksia "kun niistä menee 'vaan' puoli pistettä pois". Kuuteen tehtävään jäi vastaamatta.
No, nyt kun katteli noita oikeita vastauksia niin alkoi vähän pelottamaan.
Se minkä luuli että meni hyvin meniki tosi huonosti eli Johtaminen. Laskentatoimi ihan ok. Markkinointi veikkauksella. Kansis meni oikeestaan kaikista parhaiten, vaan yksi väärin.

Harmittaa, että mulla oli semmonen veikkaus että Tikkanen itse luo koekysymykset omasta kirjastaan ja varsinkin siitä mullistavasta tutkimuksestaan. Mulla ei siis ollut sitä kirjaa mutta löysin sen tutkimuksen kokonaisuudessaan pdf tiedostona, mutta en koskaan jaksanut lukea sitä kunnolla.
Toinen oli se, että arvelin laskentatoimen aineistossa olevan jonkun yrityksen tilinpito jota tulkita joten luin S-ryhmien tilinpidon kokonaan ja opettelin laskutoimituksia, mutta kokeessa mä en muistanut yhtään niitä laskukaavoja.

Arvioiden mukaan saan kokeesta jotain 15p ... eli aika huonolta näyttää.
Mutta ei nyt paha siihen verrattuna että eka hakukerta, ei valmennuskurssia, ei kaikkia kirjoja ja nekin mitkä on niin oli ostettu käytettynä, eikä ollut edes ketään lukukaveria.
Ensivuonna uudestaan. :)

Ainiin ja kävinhän mä Jyväskylässä ja AMK:ssa pääsykokeissa. Eli ei nyt vielä tiedä jos ne vaikka nappais.
 
Noni, koe ohi ja kevyt olo.
Tuntui, että se koe oli aika helppo, ja tuli semmonen fiilis että hitto kyllä mä nyt johki sisään pääsen. Tein sitä koetta sillä periaatteella, että mustasin lomakkeelle kaikki täysin varmat vastaukset ja sen jälkeen muutamia 50/50 vastauksia "kun niistä menee 'vaan' puoli pistettä pois". Kuuteen tehtävään jäi vastaamatta.
No, nyt kun katteli noita oikeita vastauksia niin alkoi vähän pelottamaan.
Se minkä luuli että meni hyvin meniki tosi huonosti eli Johtaminen. Laskentatoimi ihan ok. Markkinointi veikkauksella. Kansis meni oikeestaan kaikista parhaiten, vaan yksi väärin.

Harmittaa, että mulla oli semmonen veikkaus että Tikkanen itse luo koekysymykset omasta kirjastaan ja varsinkin siitä mullistavasta tutkimuksestaan. Mulla ei siis ollut sitä kirjaa mutta löysin sen tutkimuksen kokonaisuudessaan pdf tiedostona, mutta en koskaan jaksanut lukea sitä kunnolla.
Toinen oli se, että arvelin laskentatoimen aineistossa olevan jonkun yrityksen tilinpito jota tulkita joten luin S-ryhmien tilinpidon kokonaan ja opettelin laskutoimituksia, mutta kokeessa mä en muistanut yhtään niitä laskukaavoja.

Arvioiden mukaan saan kokeesta jotain 15p ... eli aika huonolta näyttää.
Mutta ei nyt paha siihen verrattuna että eka hakukerta, ei valmennuskurssia, ei kaikkia kirjoja ja nekin mitkä on niin oli ostettu käytettynä, eikä ollut edes ketään lukukaveria.
Ensivuonna uudestaan. :)

Ainiin ja kävinhän mä Jyväskylässä ja AMK:ssa pääsykokeissa. Eli ei nyt vielä tiedä jos ne vaikka nappais.

Ois varmaa kannattanu ne kirjat hommaa ja lukeeki ne :D
 
Back
Ylös Bottom