Kauppakorkeaan 2008

Taidan huomenna lähteä viimeisenä valmentavana harjoituksena terasille, jos sää antaa myöten... toivottavasti ei karkaa lapasesta.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään vielä vikat muistivirkistykset huomista näytönpaikkaa varten.
En malta odottaa, että pääsee taas elämään sataprosenttisesti, on kuitenkin uhrattu aikaa tolle lukemiselle niin paljon... onneksi ensiviikonlopun provinssi pyyhkii viimeistään aivot nollille. :)

Ainiin, onkohan se kiellettyä, jos kokeen lopussa kirjoittaa käteen ylös vastaukset mitä on laittanut vastauslomakkeeseen, jos haluaa myöhemmin katsoa mitkä kysymykset meni oikein ja mitkä pieleen...
 
Kyllä sä varmasti muistat ne ilmankin, 40 kysymystä ei hirveesti ole. Ei ne varmasti siitä hylkää muttei ehkä pidä myöskään siitä hirveästi
 
Noniin tsemppiä kaikille tuleville kyltereille ja tervetuloa opiskelemaan!

Kokeessa tosiaan saa käydä vessassa, vaikka kakkosella jos on tarve. Älkää kirjoittako oikeaa riviä minnekään ylös, se voidaan tulkita vilpiksi. Olen itse valvojana tällä kertaa :)
 
Provinssi nollaa täälläkin lukemiset. Ajattelin kirjottaa rivin kumiini mutta en taidakaan uskaltaa. Vähän varmaan tyhjä olo kokeen jälkeen kun ei pääsekään joka päivä kirjastoon.
 
Nyt alkaa viimeistään olla paska housussa, mut eipä tässä oo enää pahemmin tehtävissä :D
 
Mä kyllä tsemppaan vielä illankin, kun uskon pystyväni tekemään tällä pari pistettä :D

Tosiaan alkaa vähän täälläkin puntti tutista hiljalleen - tuossa pari sivua sitten hehkutin kuinka 25 pojoa pitäisi todennäköisesti tulla, mutta ei tämän hetkinen fiilis tue sitä. Olis pitänyt olla hiljaa ja tulla vasta kokeen jälkeen selittämään :D Noh oon mä sentään lukenut ja edelliskertakin oli lähellä pelkällä laskiksen osaamisella, että että...

Onnea kuitenkin kaikille huomiseen kokeeseen ja muistakaa taktikoida hyvin!
 
Olen sisäistänyt sen, ettei kokeessa epäonnistuminen pilaa elämääni, joka on nytkin kyllin tyydyttävää, joten en panikoi enää tässä vaiheessa. Meni miten meni, huomenna alkaa vapaa-ajan henkinen vapaus. :rock:

Mikäli tehtävien keskiarvoista voi _mitään_ päätellä, niin niiden perusteella osaamisen taso olisi alakanttiin laskettuna 6+6+7+7=26pojoa, (ja 2ensisijaisuudesta). Todellisuudessa en usko näin hyviin pisteisiin, vaan maksimissaan 22(+2) pisteeseen. Saa nähdä, riittääkö se.

Tsemppiä kaikille!
 
4h on aikaa tehdä koetta, mutten muista millon saa lähtee, lie joku 30/60min kohalla. Tsemppiä kaikille! :)
 
No voi perse sentään. Arvatkaa kuka vaihtoi aivan viimeisillä sekunneilla oikean vastauksen väärään.
Onneksi sentään laskentatoimi ja kansis meni suht hyvin.
Mites teillä?
 
Kutsu kävi Jyväskylän yliopiston soveltuvuuskokeisiin, mutta nyt ihmetellään että mitä sopii näissä kokeissa odottaa. Googlella löysin jonkun toiselle forumille kirjoittaneen että kaikkea musteläiskätesteistä haastatteluihin olisivat nämä testit sisältäneet. Kenellään tietoa???
 
Vähän ristiriitaiset tunteet ja nyt sitten mielenkiinnolla odotetaan oikeaa riviä.

Laskis piti olla mun vahvin osa-alue, mutta en osannut vastata kuin kahdeksaan ja yksi niistäkin on epävarma. Kansista en paljon lukenut ja en osannut vastata kuin kahteen - ei ollut oikeastaan kuin yksi selvästi maalaisjärjellä pääteltävä vastaus. Nuo kaksi oli vaikeampia kuin yleensä on ollut, mutta johtaminen oli helpompi (tosin nyt luin siihen paljon, että saattoi tuntua senkin takia helpolta.

Markkinointi oli perinteinen arpominen ja vitutuksen kohde. Sen kanssa oli suurimmat päänvaivat - en ollut opetellut niitä kaikkia kaavioita ja kuvioita muuta kuin yleisesti, joten joutui miettimään mihin uskaltaa vastata. Lopulta sitten yhdeksään vastasin ja ei nyt ihan perseelleen mennyt mitä kirjasta joi yritin vastauksia katsoa.

Vaikeampi koe kuin keskimäärin, mutta voisi kuvitella rajojen silti nousevan 3-4 pojoa. Nyt Vaasassakin oikeasti vaikutti olevan hakijoita tuon kerrotun hakijamäärän mukaisesti, mutta näkee sitten.
 
Itse tutkailin Oulussa tilannetta, ja jutskailin tuntemattomien tulevien kyltereiden kanssa ennen ja jälkeen kokeen L1-kahvila akselilla. Oulussa oli vallitsevana käsityksenä uudelleenhakijoiden keskuudessa, että koe oli keskimäärin helpompi, kuin ennen. Moni vastasi kaikkiin tai lähes kaikkiin, kun matematiikkaa ei enää ollut.

Töitten jälkeen vielä katsomaan niitä vastauksia seinältä, että voi ite verrata edes niitä viime vuotisiin :)
 
Itse tutkailin Oulussa tilannetta, ja jutskailin tuntemattomien tulevien kyltereiden kanssa ennen ja jälkeen kokeen L1-kahvila akselilla. Oulussa oli vallitsevana käsityksenä uudelleenhakijoiden keskuudessa, että koe oli keskimäärin helpompi, kuin ennen. Moni vastasi kaikkiin tai lähes kaikkiin, kun matematiikkaa ei enää ollut.

Töitten jälkeen vielä katsomaan niitä vastauksia seinältä, että voi ite verrata edes niitä viime vuotisiin :)

Niinhän ne kuvittelee, että osas vastata kaikkiin tais lähes kaikkiin oikein. Koe ois voinu olla vaikeempikin, mutta ei se helppo ollut. Markkinoinnin kysymykset oli aivan jäätäviä, niinkun oli arvattavissakin.
 
Niinhän ne kuvittelee, että osas vastata kaikkiin tais lähes kaikkiin oikein. Koe ois voinu olla vaikeempikin, mutta ei se helppo ollut. Markkinoinnin kysymykset oli aivan jäätäviä, niinkun oli arvattavissakin.

Juu, joitain hajanaisia kommenntteja oli, että markkinointi oli vaikea. Useammat sano kuitenki, että ei niin vaikea kuin olivat odottaneet.
 
Juu, joitain hajanaisia kommenntteja oli, että markkinointi oli vaikea. Useammat sano kuitenki, että ei niin vaikea kuin olivat odottaneet.

Markkinointi perustu pääasiassa tutkimustuloksiin, joka oli aivan totaalisen jäätävää. Se tutkimus oli täyttä roskaa pitkälti, koska ne oli mielipidekysymyksiä. Siinä oltais voitu kysyä niitä strategisen markkinoinnin juttua, mutta näin ei tehty. Onko tietoa koska ne tulokset tulee. Saa istua vähän jännäkakkahousussa tässä, kun ei tiedä miten koe meni. Pyrin kyllä olemaan vastaamatta niihin, joissa oli 50/50 tsäänssit. Eli ihan hirveästi ei pitäis mennä väärin, jos en oo ansoihin menny.
 
Juu, joitain hajanaisia kommenntteja oli, että markkinointi oli vaikea. Useammat sano kuitenki, että ei niin vaikea kuin olivat odottaneet.

Eikös se melkein oo joka kerta helpompi kuin edellinen koe? :D Itse kyllä arvioin tämän vaikeammaksi kuin viime vuotisen juurikin sen takia, että kansista on pitänyt lukea eikä siitä pystynyt omasta mielestä saamaan helppoja 3-4 pistettä ja laskis oli oli vaikea verrattuna esim. viime vuoteen.

Tuo markkinointi kyllä ratkaisee paljon. Jännittää onko siinä 2 vai 4 väärin :S
 
Back
Ylös Bottom