Kauppakorkeaan 2008

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tosta tehtävä 30. Eihän sitä voida hylätä kerta se on tehty.. Sillä ei oo mitää merkitystä että onko nyt netissä väärä vastaus... Kun siihen kuitenkin on LÄHIN oikea vastaus vaikka tehtävä onkin laadittu väärin. Ja tässä tapauksessa tehtävän oikea vastaus C.
 
28p pitäis olla tulossa ja Helsinki ainoo hakukohde, pitää vaan toivoo että pisteet riittää niin ei tarvii yliopistolla homehtuu enää yhtä lisävuotta.
 
tosta tehtävä 30. Eihän sitä voida hylätä kerta se on tehty.. Sillä ei oo mitää merkitystä että onko nyt netissä väärä vastaus... Kun siihen kuitenkin on LÄHIN oikea vastaus vaikka tehtävä onkin laadittu väärin. Ja tässä tapauksessa tehtävän oikea vastaus C.

Yleensä ne hylkää tehtävän jos siinä ei ole ollut oikeata vastausta..mut mistä sitä tietää!
 
Threadin otsikko on 2008 joten pakko kysä että pääsikö nämä threadin alussa olevat sitten sinne kauppakorkeaan?

Aloin seuraamaan vasta 2009, mutta roikkunut mukana mielenkiinnosta. 2009 hain ja pääsin Ouluun laskentatoimeen. Ollut nyt poissaolevana, ja aloitan näiden uusien kanssa :)
 
Hmh, pisteet jää reiluun kahteenkymmeneen... eli tälläkertaa EI nyt tosiaan päästä :(! No tästä opittiin kyllä kovasti ja ens vuonna sitten mennään ja varmasti! Itse koe oli sellanen, kuten odotinkin ja näköjään se pienikin epävarmuus edes yhdessä kirjassa kostautuu! Tästä inttiin vuodeksi hajoilemaan ja sitten pyrkimään uudelleen, eihän tässä mitään menetetty :).

Ps. Harmittaa, kun osa pääs nyt niistä paskansyönti-lupauksista :P
 
Noni, koe ohi ja kevyt olo.
Tuntui, että se koe oli aika helppo, ja tuli semmonen fiilis että hitto kyllä mä nyt johki sisään pääsen. Tein sitä koetta sillä periaatteella, että mustasin lomakkeelle kaikki täysin varmat vastaukset ja sen jälkeen muutamia 50/50 vastauksia "kun niistä menee 'vaan' puoli pistettä pois". Kuuteen tehtävään jäi vastaamatta.
No, nyt kun katteli noita oikeita vastauksia niin alkoi vähän pelottamaan.
Se minkä luuli että meni hyvin meniki tosi huonosti eli Johtaminen. Laskentatoimi ihan ok. Markkinointi veikkauksella. Kansis meni oikeestaan kaikista parhaiten, vaan yksi väärin.

Harmittaa, että mulla oli semmonen veikkaus että Tikkanen itse luo koekysymykset omasta kirjastaan ja varsinkin siitä mullistavasta tutkimuksestaan. Mulla ei siis ollut sitä kirjaa mutta löysin sen tutkimuksen kokonaisuudessaan pdf tiedostona, mutta en koskaan jaksanut lukea sitä kunnolla.
Toinen oli se, että arvelin laskentatoimen aineistossa olevan jonkun yrityksen tilinpito jota tulkita joten luin S-ryhmien tilinpidon kokonaan ja opettelin laskutoimituksia, mutta kokeessa mä en muistanut yhtään niitä laskukaavoja.

Arvioiden mukaan saan kokeesta jotain 15p ... eli aika huonolta näyttää.
Mutta ei nyt paha siihen verrattuna että eka hakukerta, ei valmennuskurssia, ei kaikkia kirjoja ja nekin mitkä on niin oli ostettu käytettynä, eikä ollut edes ketään lukukaveria.
Ensivuonna uudestaan. :)

Ainiin ja kävinhän mä Jyväskylässä ja AMK:ssa pääsykokeissa. Eli ei nyt vielä tiedä jos ne vaikka nappais.

Tein muuten kokeen kans samalla periaattella ja kaikki 50/50 vastaukset meni väärin :D, ei sitä auta muutakun osata
 
Threadin otsikko on 2008 joten pakko kysä että pääsikö nämä threadin alussa olevat sitten sinne kauppakorkeaan?

Joo, Threadin alusta Mayflower taitaa HSE:llä vaikuttaa, ja meikäläinen oisi päässyt sinne kanssa sikäli oisin laittanut Stadin hakukohteeksi. Nyt alkaa 3.vuosi kylterinä, pääaineena Rahoitus

e: hiukkasen vajaa 200p tehtynä, ja Kandi on kesken, kandien jälkeen en tiedä mitä teen, haluttaisi hakea maisteri ulkomailta, mutta se on sitte sen ajan murhe.. Tsemppii kaikille°!
 
Saapa nähä pääseekö Ouluun opiskeleen laskentatoimee 19 pisteellä (sisältäen ensisijaisuuspisteet)..
Haha :D joo kyseessä kuitenkin vain Oulu..ei ne nyt 6 pisteellä ne rajat VOI nousta. Alle 14 pisteellä pääs viimevuonna. Yhteispisteitäki piti olla alle 40 (35,75)

Joo, Threadin alusta Mayflower taitaa HSE:llä vaikuttaa, ja meikäläinen oisi päässyt sinne kanssa sikäli oisin laittanut Stadin hakukohteeksi. Nyt alkaa 3.vuosi kylterinä, pääaineena Rahoitus

e: hiukkasen vajaa 200p tehtynä, ja Kandi on kesken, kandien jälkeen en tiedä mitä teen, haluttaisi hakea maisteri ulkomailta, mutta se on sitte sen ajan murhe.. Tsemppii kaikille°!

Selasinki aiheen alkua ja indica oli siellä aika aktiivinen. Tuskin kukaan tänä vuonna on lukenu ja ollu niin innostunu, ku indica aikanaan. Hyvä kuulla, että on jaksanu opiskella. Rahoituksella urkenee kyllä todella hyvät työt, jos sitä jaksaa ja osaa. Ootko missään pankissa tms ollu vielä töissä/ harjottelussa?
 
mistä vitusta te nyt ootte repiny että ne pisteet nousis yhtäkkiä aivan järkyttävästi? eine ikinä ennenkään ole noussut/laskenut mitään kummosia määriä. Siinä on kyllä kokeenteko tyritty jos pisterajat nousee 4p tai yli.
 
Porukka luulee että pisterajat nousee kun matikka tippu pois, mutta voin sanoo että kun vanhoja matikan tehtäviä kattoo ni ei sielä mikään nero tarvi olla ollu että ne on osannu ratkoo. Periaatteessaa ollu helpot 8 pistettä jos ei oo aivan tumpelo tilastotieteessä ja todennäkösyyksissä.

Ja tänä vuonna markkinoinnin kysymykset yllätti monet joten en nyt ite lähtis uumoilee mitään järkyttäviä nousuja.

Ja vielä kun vertaa viime vuoden rajoihin niin pitää huomata, että 2009 hakijamäärä yli tuplaantui jolloin rajat nousivat vielä korkeammaksi kuin 2008. Turhaa spekulointia tää kaikki on 2.7 sen sit näkee :)
 
Jes komppaan täysin, noin mäkin oon ton funtsinut. Rupee vaan hämää kun engi tulee tänne että:" 38+2p tulossa pääsenköhän mä joensuuhun!???!!"
 
Toivottavasti Zacharia olet oikeassa :) mun tuurilla pisteet voi nousta mihin asti vaan..

Toivottavasti. Kyse on kuitenki alimmasta hyväksytystä. Se tarkottas että joutusin alottaan joidenki ihmelasten kanssa opiskelun tänä vuonna. Eiköhä me tavata 28.8 siinä ekassa infossa :p
 
Threadin otsikko on 2008 joten pakko kysä että pääsikö nämä threadin alussa olevat sitten sinne kauppakorkeaan?

Pääsin 2008 haussa HSE:lle, nyt kahta kandikurssia, kanditutkielmaa ja vaihtolukukautta vaille valmis kandi (eli vuoden päästä).

Samanlaista spekulointia pisterajoista oli jo tuolloin, pelättiin että "helpon" kokeen takia pisterajat nousisivat Helsinkiin vielä vuoden 2007 suht korkeasta rajasta (muistaakseni 26p), mutta rajahan laski 24 pisteeseen. Itsekin tuli vähän stressailtua, kun ei ollut aivan varma kumpi kahdesta vaihtoehdosta tuli muutamaan kysymykseen vastattua, mutta reilusti rajan yli pisteitä loppujen lopuksi tuli. Oli kyllä uskomaton tunne lukea sisäänpäässeiden lista kesäduunissa klo9 aamulla joskus heinäkuussa. Ei paljoa duunista tullut mitään sen jälkeen sinä päivänä ja onnittelijoita kyllä riitti :) Tuohon aikaan vielä tuntui, että pelkästään kauppikselle hakeminenkin on jo kova meriitti :D Nykyään (kesä)duunit vähän tiukemmassa...
 
Back
Ylös Bottom