Kauppakorkeaan 2008

Itelläkin 21 bongoo kaiken kaikkiaan ja Vaasaan ykkösenä. Kyllä se silti kuumottelee, kun ei toi pistemäärä niin salettivarma ole :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitää nyt tänne laittaa toisesta pääsykoe-foorumista teoria pisterajoista (joskin ei mikään aukoton):

"Ajatellaanpa vielä siltä kantilta, että viime vuonna Helsingin raja taisi olla 25,75 muistaakseni ja siitä miinustetaan ensisijaisuudet eli jää 23,75. Sehän on n.75% maksimeista, jos matikkaa ei oteta lukuun. Mutta minä kyllä väitän, että tuohon pistemäärän on helposti ainakin Helsingissä kuulunut väh. 4 pistettä matikastakin eli sanotaanko vaikka että pisteet kokeesta ilman matikkaa olisivat olleet 19,5, joka on prosentuaalisesti n.60% maksimeista.

Verrataan:Tänä vuonna tuo em. 75% tarkoittaisi 30 pistettä, 60% 24 pistettä. En usko hakijamäärän kasvulla olleen vaikutusta ja ehkä hieman vaikeampi koe voi laskea rajoja pisteen verran eli oltaisiin 23 pisteessä. Matikan ollessa mukana raja olisi mahdollisesti 19 pistettä, mutta nyt kun se ei ole - lasketaan neljään muuhun aiheeseen jakaantuneet 8 pist. x 75% = 6 pistettä. Eli lopullinen tulema mulla olisi 19+6+ensisijaisuudesta 2 = 27pistettä".

Ihan pätevästi ajateltu, mutta tosiaan tuo matikan vaikutus on aika arvoitus. Tuon teorian neljän pisteen osuus on ehkä vähän yläkanttiin - kolme kuulostaisi musta paremmalta :D Mutta eihän sekään tarkoittaisi nousua Helsingin rajoihin kuin paria pistettä.

Oon aika paljon netistä katsellut muita foorumeja ja vaikuttaa siltä, että foorumeille kirjoittaneilla johtaminen ja laskis on mennyt hyvin, kansis joko loistavasti tai surkeasti ja markkinointi heikosti. Nettiinhän toki kirjoittaa vain kaikki, joilla on mennyt hyvin (miinus mä :D), että ei kyllä kannata toivoansa menettää, jos esim Helsinkiin on saamassa 26-28 pistettä.
 
Hei laitahan Kulmasoutaja linkkejä mist oot katellu ni voi itekkin mennä sitte lukemaan ja stressaantumaan lisää :D ( en oo ainakaan pikasella googlettamisella löytäny kun tän)
 
Nyt toivon hyvät ystävät, ihan oman mielenterveytenne ja yöunienne vuoksi, että lopetatte tuon spekuloinnin pisterajoilla. Ette tule yhtään viisaammiksi tuolla :)
 
Hei laitahan Kulmasoutaja linkkejä mist oot katellu ni voi itekkin mennä sitte lukemaan ja stressaantumaan lisää :D ( en oo ainakaan pikasella googlettamisella löytäny kun tän)

Näitä kahta oon seurannut:
Suomi24 http://keskustelu.suomi24.fi/node/9143100
Yle-Abitreenit http://yle.fi/abitreenit/keskustele...tart=390&sid=714efeca23c4381ceeafb7a4a6aec8f7

Eikä mulla oo hätää rullaverho, kiitos vain huolenpidosta :)

Mä oon vain tykännyt aina pyöritellä näitä tällaisia juttuja. Mulle tärkeintä on periaatteessa koulun vaihto ja enköhän yliopistoon pääse tuotantotalouden kautta - sama kai se missä ohjelmassa on, kun samoja kursseja voi silti ottaa. Toisaalta ei enää jaksaisi ensi vuonna 4.kertaa pääsykokeita :( Mutta pitäisi sitä päästä, jos yhtään oon omat vastaukseni muistanut oikein. Sitä muuten en aio tehdä, että rupean käymään päivittäin vastauksia läpi, koska siinä mä tulisin hulluksi...
 
Tehtävä 36 bruttokansantuotteesta, vastaus 170mrd, mutta miksi? Eikä tuota nettovientiä lasketa mukaan? Verotus jää pois mut miks nettovienti kans? Jos vielä voitte antaa kansiksesta sivun missä toi selitetään tarkemmin nimenomaan ton viennin kohalta. Ei saa nukuttua kun ei ymmärrä :D Kiitos!
 
Kaverin puolesta kysyisin että koskas noi tulokset tulee?

Kaverilla pitäisi olla lappu, jossa sanotaan, että 2.7 julkaistaan netissä niiden nimet, jotka ovat sen sallineet, ja kaikkien nimet ko. yliopiston seinällä (esim opintotoimisto). Kirjeet tulee pari päivää sen jälkeen.


Kauppatieeteet.fi sanoi:
Vuoden 2010 valinnan tulokset julkistetaan 2.7.2010 klo 9.00
(yhteispistevalinta kevään 2010 IB/EB -hakijoiden osalta
23.7.2010 klo 9.00)

Valinnassa hyväksytyille ja muille kokeeseen osallistuneille lähetetään tieto valinnan tuloksesta kirjeitse. Verkkosivuilla julkistetaan valittujen nimet vain niiden valittujen osalta, jotka ovat antaneet siihen luvan.
 
Pioneerille: Huoltotaseyhtälön varmaan tunnetkin Y+M=G+C+I+X eli Y=G+C+I+X-M. G ja C ovat kulutusta, kansantalouden säästäminen koostuu siis s.138 kaavan mukaan S=I+(X-M) intenvestoinneista ja nettoviennistä (ulkomaiset kuluttajat jäävät velkaa, koska viedään enemmän kuin tuodaan, kuten tehtävän tapauksessa). Tehtävässä kerrotaan kokonaissäästäminen, joten tässä tapauksessa BKT muodostuu Y=G+C+S. Nettovientiä ei oteta huomioon, koska kokonaissäästäminenhän sen jo sisältää, muussa tapauksessa nettovienti laskettaisiin kahteen kertaan.
 
Tehtävä 36 bruttokansantuotteesta, vastaus 170mrd, mutta miksi? Eikä tuota nettovientiä lasketa mukaan? Verotus jää pois mut miks nettovienti kans? Jos vielä voitte antaa kansiksesta sivun missä toi selitetään tarkemmin nimenomaan ton viennin kohalta. Ei saa nukuttua kun ei ymmärrä :D Kiitos!

katso Hentusen ratkaisut (supermaster.fi)

Itse olen sitä mieltä, että pisterajat nousee vain pari pistettä. Oli monen mielestä sen verran vaikea koe ainakin markkinoinnin osalta.
 
Joo selkis kiitän. Katoin noi supermasterin vastaukset ja siellä kahdessa markkinoinnin kysymyksessä ei noiden ratkaisujen mukaan ollu selkeää oikeaa vastausta. Mitenhän toi käytännössä toimii miten noi hylkää tai jättää hylkäämättä koko tehtävän? Antaako sinne joku palautetta ja ne sitte pähkäilee vai ihan itsenäisesti kattoo onko kaikki niinku pitääkin? Alko yllättäen kiinostaa kun noihin kahteen vastasin ja väärin tietenkin mallivastausten perusteella.
 
Joo selkis kiitän. Katoin noi supermasterin vastaukset ja siellä kahdessa markkinoinnin kysymyksessä ei noiden ratkaisujen mukaan ollu selkeää oikeaa vastausta. Mitenhän toi käytännössä toimii miten noi hylkää tai jättää hylkäämättä koko tehtävän? Antaako sinne joku palautetta ja ne sitte pähkäilee vai ihan itsenäisesti kattoo onko kaikki niinku pitääkin? Alko yllättäen kiinostaa kun noihin kahteen vastasin ja väärin tietenkin mallivastausten perusteella.

Aikaisempina vuosina jos oikeaa vastausta ei ole ollut, ovat hylänneet tehtävän!
 
Huomenna Jyväskylässä aiheen tiimoilta soveltuvuuskokeet. Odotan innolla mitä ne pitävät sisällään. Mitä nyt niistä lukenut olen niin aika jänniä asioita voi odottaa. Ensi viikon perjantaina viimeistään selviää meikäläisen kohtalo.
 
viralliset valinnan tulokset tuli tänään jo ekirjeellä netpostiin.
rajat oli koepisteet/yhteispisteet (molemmat sisältävä ns ensisijaisuuspisteet):
Tampere
-yrityksen hallinto 26,50/53,5
-markkinointi 26,50/53

Turku
-kauppatieteet 27/52
-kauppatieteet (pori) 23/47

Vaasa
-kauppatieteet 21,50/43

muista yliopistoista tai pääaineista ei ole tietoa.
kysymykset 25 ja 30 on jätetty kokonaan arvostelematta kaikilta, tehtävässä olleen virheen takia.
 
Jos tuo pitää paikkaansa, niin kaikki rajat on nouseet selvästi, etenkin koevalinnassa. Toki kahden tehtävän hylkääminen itsessään jo nostaa parilla pisteellä. Turussa esim 5 pisteen nousu koevalinnassa.
 
Back
Ylös Bottom